Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowe fotele w ATR ELO
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Nie 22:11, 29 Paź 2006    Temat postu:

są też rzeczy których co pewien czas się nie zmienia prewencyjnie, a które się starzeją-jak np.cała sieć kabli w których pod wpływem czasu może powstać zwarcie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 22:12, 29 Paź 2006    Temat postu:

Markos napisał:
są też rzeczy których co pewien czas się nie zmienia prewencyjnie, a które się starzeją-jak np.cała sieć kabli w których pod wpływem czasu może powstać zwarcie
w kablach samolotu zwarcie?? Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Nie 22:15, 29 Paź 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Markos napisał:
są też rzeczy których co pewien czas się nie zmienia prewencyjnie, a które się starzeją-jak np.cała sieć kabli w których pod wpływem czasu może powstać zwarcie
w kablach samolotu zwarcie?? :shock:


Tak, kiedyś właśnie wybuchł pożar z tego powodu i skończyło się to tragicznie, był nawet poświęcony temu jeden z odcinków "Katastrof w przestworzach"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 22:18, 29 Paź 2006    Temat postu:

Markos napisał:
Gabec napisał:
Markos napisał:
są też rzeczy których co pewien czas się nie zmienia prewencyjnie, a które się starzeją-jak np.cała sieć kabli w których pod wpływem czasu może powstać zwarcie
w kablach samolotu zwarcie?? Shocked


Tak, kiedyś właśnie wybuchł pożar z tego powodu i skończyło się to tragicznie, był nawet poświęcony temu jeden z odcinków "Katastrof w przestworzach"

ale ze niby w jakis sposob powstalo to zwarcie... tak samo z siebie?? poprostu ze starosci kable sie zapalily?? Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Nie 22:26, 29 Paź 2006    Temat postu:

zapaliło się okablowanie systemu montowanego w I klasie (TV, internet itp.),
W jaki sposób powstał pożar ? niewiadomo, przeciążenie, lata było OK aż w końcu zwarcie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 22:29, 29 Paź 2006    Temat postu:

Czy okablowanie nie podlega wymianie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 22:34, 29 Paź 2006    Temat postu:

Markos napisał:
zapaliło się okablowanie systemu montowanego w I klasie (TV, internet itp.),
W jaki sposób powstał pożar ? niewiadomo, przeciążenie, lata było OK aż w końcu zwarcie
mowisz podajrze o MD11 swiss (jesli sie pomylilem co do linii lub maszyny niech mnie ktos poprawi ). awaria powstala na skutek niedozwolonie, niecertyfikowanej, bezmyślnej modyfikacji instalacji audio/tv a nie dlatego ze kable byly stare.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Nie 22:36, 29 Paź 2006    Temat postu:

a jak kiedyś w 747 otwierały się drzwi bagażowni, raz na 10 000 m wyrwało klapę wraz z 3 rzędami siedzeń, potem okazalo się że po kilkuset, może kilku tysiącach zamykania i otwierania po prosty zabezpieczenie się wyrobiło, tryby wytarły
(obecnie we wszystkich 747 na wszelki wypadek wszystkie drzwi otwierają się do wewnątrz, by nie było ryzyka puszczenia zamka i otworzenia)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 22:41, 29 Paź 2006    Temat postu:

Markos napisał:
a jak kiedyś w 747 otwierały się drzwi bagażowni, raz na 10 000 m wyrwało klapę wraz z 3 rzędami siedzeń, potem okazalo się że po kilkuset, może kilku tysiącach zamykania i otwierania po prosty zabezpieczenie się wyrobiło, tryby wytarły
(obecnie we wszystkich 747 na wszelki wypadek wszystkie drzwi otwierają się do wewnątrz, by nie było ryzyka puszczenia zamka i otworzenia)

i twierdzisz ze ten wypadek zdarzyl sie z winy starzenia sie materiału, bo wg mnie oni wspominali o zlym rozwiazaniu technologicznym zamka, ze wlasnie drzwi powinny byly sie otwierac do wewnatrz a nie na zewnatrz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Nie 22:46, 29 Paź 2006    Temat postu:

Gdy Stoarn zakwalifikował do wymiany kilkunastoletniego ARTa pierwszy napisałem że to mało lat jak na samolot, ale nie zgodzę się z bzdurą napisaną przez Witka Z że maszyny mogłyby latać wiecznie oby je tylko poddawać regularnym przeglądom. Są rzeczy które po prostu mogą się zestarzeć, wytrzeć, wyrobić itp.
Co do 747 zgadzam się z Tobą, że wina była i w konstrukcji, ale wyszła dopiero po latach użytkowania. Gdy zamki były nowe wszystko było OK


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Nie 22:52, 29 Paź 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Czy okablowanie nie podlega wymianie?


To pytanie to chyba żart ??? Wymiana kilometrów kabli biegnących po calej maszynie, trzeba by było chyba porozcinać samolot


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 22:56, 29 Paź 2006    Temat postu:

Markos napisał:
Gdy Stoarn zakwalifikował do wymiany kilkunastoletniego ARTa pierwszy napisałem że to mało lat jak na samolot, ale nie zgodzę się z bzdurą napisaną przez Witka Z że maszyny mogłyby latać wiecznie oby je tylko poddawać regularnym przeglądom. Są rzeczy które po prostu mogą się zestarzeć, wytrzeć, wyrobić itp.
Co do 747 zgadzam się z Tobą, że wina była i w konstrukcji, ale wyszła dopiero po latach użytkowania. Gdy zamki były nowe wszystko było OK

Stoarn duzo mowi ale nie znaczy ze cos z tego wynika.
Jesli mialbym opowiedziec sie za ktoryms z Was (Witek i Ty) to juz predzej jestem w stanie zgodzic sie wlasnie z kolega wspolmoderatorem.
To co pisze Witek wcale nie jest bzdura, zobacz ile lat maja samoloty firm kurierskich, ile DC9 lata chocby w liniach NWA. Jedyna chyba nie wymienialna czescia jest platowiec - tzn ze wzgledu na koszty nie oplaca sie go wymieniac. reszte systematycznie sie konserwuje/wymienia i mozna latac. Ewentualnym ograniczeniem jest ekonomia. trzeba sie zastanowic czy oplaca sie latac samolotem ktory pali 30% wicej niz konkurencja, jest 10% drozszy w serwisowaniu i trzeba mu jeszcze odswiezyc wnetrze, czy tez moze lepiej kupic nowy/ekonomiczny samolot ktorym bedzie sie dodatkowo mozna pochwalic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 22:59, 29 Paź 2006    Temat postu:

Markos napisał:
Witek Z napisał:
Czy okablowanie nie podlega wymianie?


To pytanie to chyba żart ??? Wymiana kilometrów kabli biegnących po calej maszynie, trzeba by było chyba porozcinać samolot

ciekaw jestem co powie na to airbus bo zdaje sie ze beda wymieniali okablowanie w A380 -takze w maszynach ktore lataja

jak dla mnie to tym kablom nic sie nie dzieje zeby trzebabylo je wymieniac!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 23:41, 29 Paź 2006    Temat postu:

Markos napisał:
zapaliło się okablowanie systemu montowanego w I klasie (TV, internet itp.),
W jaki sposób powstał pożar ? niewiadomo, przeciążenie, lata było OK aż w końcu zwarcie


Markos napisał:
a jak kiedyś w 747 otwierały się drzwi bagażowni, raz na 10 000 m wyrwało klapę wraz z 3 rzędami siedzeń, potem okazalo się że po kilkuset, może kilku tysiącach zamykania i otwierania po prosty zabezpieczenie się wyrobiło, tryby wytarły
(obecnie we wszystkich 747 na wszelki wypadek wszystkie drzwi otwierają się do wewnątrz, by nie było ryzyka puszczenia zamka i otworzenia)


Nie obraź się, ale polecam zaprzestanie oglądania różnych programów na TVN, Discovery itp poświęconych katastrofom lotniczym a w zamian za to poczytać raporty z katastrof które są dostępne m.in w sieci Internet.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 8:50, 30 Paź 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Markos napisał:
Gdy Stoarn zakwalifikował do wymiany kilkunastoletniego ARTa pierwszy napisałem że to mało lat jak na samolot, ale nie zgodzę się z bzdurą napisaną przez Witka Z że maszyny mogłyby latać wiecznie oby je tylko poddawać regularnym przeglądom. Są rzeczy które po prostu mogą się zestarzeć, wytrzeć, wyrobić itp.
Co do 747 zgadzam się z Tobą, że wina była i w konstrukcji, ale wyszła dopiero po latach użytkowania. Gdy zamki były nowe wszystko było OK

Stoarn duzo mowi ale nie znaczy ze cos z tego wynika.


To do mojej czczej gadaniny dorzucę jeszcze nową decyzję Emirates:
Przewoźnik Emirates z Dubaju anulował zamówienie u Airbusa na 10 samolotów A340-600, bo uważa je za przestarzałe. (za rzepą) Tym to już odbiło... Ale pasażerowie zwracają uwagę na to, czy samolot już jest stary, i obrywa się naszym 735, 762, 763, Finnairowskim MD-11, MD-11 Swissaira, gdy jeszcze latały, wielu liniom amerykańskim... ATRki oprócz tego że są stare, są głośne... Normalne dla śmigłowych, ale połączone z wiekiem to odrażająca mieszanka... A skoro są jeszcze zdatne do lotu, to właśnie jest dobra okazja by je opylić na coś nowszego, zanim będą nic nie warte... Nie wiem, czemu ich tak zaciekle bronicie... Ani to wygodne, ani szybkie, ani ciche... Tanie, ale nowe ATRki (42-500 i 72-500) byłyby jeszcze tańsze w eksploatacji, a na dodatek te drugie zabierałyby więcej paxów...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin