Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

LOT pozbywa się.........
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dyziojr




Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bytom

PostWysłany: Czw 22:56, 11 Sty 2007    Temat postu: LOT pozbywa się.........

Cytat:
LOT pozbywa się części hotelu Marriott i Centralwings

Wiceminister skarbu Ireneusz Dąbrowski ujawnił wczoraj, że LOT sprzedał za 400 mln zł galerię stojącego w centrum Warszawy hotelu Marriott.


- LOT musiał mieć na pierwszą i drugą ratę zamówionych w USA najnowszych boeingów 787 - tłumaczył posłom z komisji skarbu. - LOT będzie się wyzbywał majątku, który jest mu niepotrzebny, by na bazie nowych samolotów budować siatkę połączeń długodystansowych. Wyemituje też ok. 30 proc. akcji, które trafią na giełdę. Skarb państwa zostawi sobie 51 proc. udziałów w spółce.

Minister zapowiedział też, że LOT jest gotowy sprywatyzować też spółkę-córkę Centralwings. Twierdził, że zakupem zainteresowana jest linia Germanwings, która należy do Lufthansy. - Dają więcej, niż LOT zainwestował w stworzenie Centralwings - przekonywał posłów.

Pod koniec ub.r. LOT sprzedał przez giełdę posiadane przez siebie akcje Pekao SA, uzyskując ok. 760 mln zł. Zdecydował o tym p.o. prezesa LOT Tomasz Dembski. Wczoraj miał przedstawić posłom strategię rozwoju LOT na najbliższe lata w oparciu o te pieniądze. Ale w Sejmie się po prostu nie pojawił.

Do tego na wniosek wiceministra prezentacja strategii została utajniona nie tylko dla mediów, ale nawet dla związkowców. - Ten Dembski się chowa, bo nie chce się publicznie skompromitować. Ukrywanie strategii przed załogą, która ma ją realizować, to coś niewiarygodnego. To wszystko, co dzieje się w LOT, to wyjątkowy skandal - grzmieli związkowcy na sejmowych korytarzach.


gw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piter




Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 23:02, 11 Sty 2007    Temat postu:

Ciekawe co sprzedadzą, gdy trzeba będzie zapłacić trzecią i czwartą ratę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 23:04, 11 Sty 2007    Temat postu:

Ma jeszcze troche akcji pekao. Potem juz koniec.

Wogole super wynegocjowali kontrakt. Platne z gory Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dyziojr




Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bytom

PostWysłany: Czw 23:08, 11 Sty 2007    Temat postu:

i jeszcze w temacie decyzji dotyczących Lot'u.

Cytat:
Dąbrowski: Akcje LOTu na giełdzie za rok

Akcje PLL LOT powinny trafić na warszawska Giełdę Papierów Wartościowych na przełomie 2007 i 2008 roku - poinformował w czwartek wiceminister skarbu Ireneusz Dąbrowski podczas posiedzenia sejmowej komisji skarbu.

Dąbrowski powiedział, że docelowo Skarb Państwa może zmniejszyć swoje udziały w PLL LOT z obecnych blisko 70 proc. do 51 proc. Ma się to odbyć poprzez emisję akcji spółki, które zostaną objęte przez inwestorów zewnętrznych.


gw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 23:23, 11 Sty 2007    Temat postu:

Czyli tak na oko ok 1,1 mld PLN spieniężyli.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 23:29, 11 Sty 2007    Temat postu:

No to w tym roku znów na plusie.
Gdyby były problemy w przyszłym, to skarb państwa nadal ma akcje notowanych na giełdzie firm i pewnie znowu dokapitalizuje. I tak to się kręci.
Zacznę przyjmować zakłady, kiedy padnie CLW i kto to kupi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jester




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mielec

PostWysłany: Czw 23:30, 11 Sty 2007    Temat postu:

k_sko napisał:
Czyli tak na oko ok 1,1 mld PLN spieniężyli.

KS


Kupa szmalu. Nie znam się na tym, ale wygląda to tak jakby LOT chciał kupić 787, a nie leasingować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 23:31, 11 Sty 2007    Temat postu:

Kupi za gotówkę a potem sprzeda i wyleasinguje i znowu będzie zysk.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jester




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mielec

PostWysłany: Czw 23:34, 11 Sty 2007    Temat postu:

Atco napisał:
Kupi za gotówkę a potem sprzeda i wyleasinguje i znowu będzie zysk.


Czy taka operacja jest opłacalna Question Rozumiem, że LOT tak robił jak brakowało w kasie, ale zakładając prosperity Wink to nie jest chyba konieczne Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 0:02, 12 Sty 2007    Temat postu:

Jakie prosperity? Lot jest pod kreską odkąd musie się zmagać z jakąkolwiek konkurencją, wcześniej pewnie nikt na wynik finansowy nie patrzył.
Lot: 52 samoloty, 6586 miejsc (de facto jeszcze ten wynalazek latający za 2 mln rocznie do Zxielonej Góry należy dodać)
Wizair: 9 samolotów, 1620 miejsc.

Lot w 2006 zakładał przewiezienie 3.700 tys paxów, czyli korzystając z tej prosperity Wizzair powinien ambitnie założyć sobie jakieś 800 tysięcy na 2006?

Przykłady i wyliczenia ad hoc, ale moim zdaniem dobrze obrazują potęgę PLL Lot.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 8:06, 12 Sty 2007    Temat postu:

Atco napisał:

Lot w 2006 zakładał przewiezienie 3.700 tys paxów, czyli korzystając z tej prosperity Wizzair powinien ambitnie założyć sobie jakieś 800 tysięcy na 2006?



Tak szybko licząc Wizza:
9 samolotów x średnio 250pax w dwie strony x 3 trasy dziennie x 365dni = prawie 2,5mln pax w 2006 Wink
A większość samolotów robi 4 rotacje...

Tak na zybko Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
clmisiu




Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pią 8:21, 12 Sty 2007    Temat postu:

Mnie najbardziej ciekawi co z Centralwingsem. Jakie są według was szanse na sprzedaż? Co się stanie z polską obsługą, malowaniami, połączeniami?? To mój ulubiony lowcoast i nie chcę, aby został sprzedany niemcom. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin747




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 8:50, 12 Sty 2007    Temat postu:

LOT chce obniżyć swoje udziały w Centralwings.

Polskie Linie Lotnicze LOT chcą obniżyć swoje udziały w Centralwings, swojej spółce z segmentu tzw. tanich linii lotniczych, do 80% ze 100% poprzez podwyższenie kapitału w drodze emisji akcji dla inwestora finansowego, poinformował w czwartek wiceminister skarbu Ireneusz Dąbrowski. „Chcemy, żeby Lot sprzedał akcje nowej emisji inwestorowi finansowemu, przez co jego udział w Centralwings obniży się do 80%” – powiedział Dąbrowski podczas posiedzenia sejmowej Komisji Skarbu Państwa. Dodał, że wprowadzenie inwestora finansowego do spółki ma umożliwić Centralwings pozyskanie kapitału i doprowadzić do sytuacji, w której LOT zaprzestanie pokrywania strat tej spółki. Wiceminister nie wykluczył, że w przyszłości może dojść do sprzedaży całego Centralwings.


(Puls Biznesu)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 10:51, 12 Sty 2007    Temat postu:

Atco napisał:
Jakie prosperity? Lot jest pod kreską odkąd musie się zmagać z jakąkolwiek konkurencją, wcześniej pewnie nikt na wynik finansowy nie patrzył.
Lot: 52 samoloty, 6586 miejsc (de facto jeszcze ten wynalazek latający za 2 mln rocznie do Zxielonej Góry należy dodać)
Wizair: 9 samolotów, 1620 miejsc.

Lot w 2006 zakładał przewiezienie 3.700 tys paxów, czyli korzystając z tej prosperity Wizzair powinien ambitnie założyć sobie jakieś 800 tysięcy na 2006?

Przykłady i wyliczenia ad hoc, ale moim zdaniem dobrze obrazują potęgę PLL Lot.


Kiedyś ktoś tłumaczył, że Lot ma inne cele niż LCC, m.in. nie jest ważna rentowność i LF Shocked tylko realizowanie "misji" (tylko nie wiadomo jakiej) Laughing . Dla mnie tą misją jest drenaż kieszeni podatników. Lot nie kupił akcji Pekao SA - dostał je za darmo. Jak było z hotelami nie pamiętam,ale pewnie coś w tym stylu. Ciągne zyski z majątku, którego nie wypracował i nie kupił, lecz został nim naszym kosztem odbarowany.
Nie mam nic przeciwko idei PLL, niezłemu malowaniu i dobremu znakowi towarowemu, ale dopóki będzie to chociażby w częsci własność SP, dopóty to będzie kosztowny nieLot.
BTW - a jak znam życie pewie Lot byłby tańszy, gdyby był wirtualną linią, nie miał własnych maszyn i realizował połączenia na zasadzie wet-lease ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:15, 12 Sty 2007    Temat postu:

„Chcemy, żeby Lot sprzedał akcje nowej emisji inwestorowi finansowemu, przez co jego udział w Centralwings obniży się do 80%” – powiedział Dąbrowski podczas posiedzenia sejmowej Komisji Skarbu Państwa. ...

Akcje? Przecież Nowy Przewoźnik to Sp. z o.o. i ma udziały a nie akcje! To po pierwsze, a po drugie: po co Germanwings ma kupować Centralwings jeżeli może tak jak Norwegian otworzyć bazę w Warszawie i latać gdzie chce po EU. Czarterami Germanwings nie interesuje się, więc wrócą do LOTu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin