Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Koniec z biletami lotniczymi "za złotówkę"?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 16:20, 18 Lip 2006    Temat postu: Koniec z biletami lotniczymi "za złotówkę"?

Reklamy połączeń lotniczych "za złotówkę" nie mają nic wspólnego z prawdą i wprowadzają ludzi w błąd; czas z tym skończyć - uznała Komisja Europejska, proponując we wtorek nowe zasady publikowania taryf przez przewoźników lotniczych.

Zasada jest prosta - ogłaszane ceny mają zawierać wszystkie podatki, prowizje i opłaty, których koszty ponosi pasażer.

"Cena podana w ogłoszeniu ma być ceną, którą klient zapłaci" - powiedział odpowiedzialny za transport rzecznik Komisji Europejskiej Stefaan De Rynck.

W ten sposób o wiele łatwiej niż dzisiaj będzie porównać ceny połączeń przed planowaną podróżą. Europejscy przewoźnicy nie będą zaś już mogli kusić pasażerów promocjami "za złotówkę", dodając drobnym drukiem: "cena nie zawiera podatków i opłat lotniskowych", które z punktu widzenia pasażera są integralną częścią ceny biletu.

W ogłoszonym we wtorek pakiecie propozycji legislacyjnych Komisja Europejska zapowiada także walkę z różnicowaniem cen biletów lotniczych w zależności od miejsca sprzedaży albo obywatelstwa pasażera.

Bilet tej samej klasy kupowany w tym samym momencie na ten sam samolot ma kosztować tyle samo, niezależnie od miejsca sprzedaży - do dziś zdarzają się przypadki, że cena jest różna dla pasażerów z różnych krajów, bo przewoźnicy prowadzą inne polityki cenowe na poszczególnych rynkach.

Z punktu widzenia Komisji Europejskiej proponowane zmiany mają umocnić jednolity rynek lotnictwa cywilnego w UE, który w ostatnich dziesięciu latach przeżywa prawdziwy rozkwit: liczba połączeń wzrosła o 60 proc., otwierają się nowe linie lotnicze i nowe lotniska.

Propozycjami zajmą się teraz eurodeputowani i rządy państw członkowskich; nowe przepisy nie wejdą w życie wcześniej, niż pod koniec przyszłego roku.

PAP


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Wto 16:26, 18 Lip 2006    Temat postu:

W koncu! Kilka linii, jak SN Brussels Airlines lub Finnair chca (i pokazuja) ceny calkowite, ale wtedy wygladaja malo konkurencyjnie przy innych. Moze w koncu trend sie zmieni i beda ceny calkowite.

A z tym, zeby w koncu zlikwidowac te zasade kraju kupowania to sie calkowicie zgadzam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:34, 18 Lip 2006    Temat postu:

O'Leary z Ryanaira ma na ten temat, jak zwykle zreszta, swoje własne zdanie (w skrócie: dlaczego nie od zaraz?). Oto tekst oryginalny
Ryanair napisał:
Commenting on today’s proposals, Ryanair’s Chief Executive, Michael O’Leary said:

“This morning’s announcement by the EU Transport Commission on transparency of air fares is welcome, but one has to ask why European air passengers will have to wait 18 months until December 2007 for this Commission to even implement its own proposals? This morning’s press conference from the Transport Commission highlights its preference for press releases, instead of taking real action to advance the interests of European consumers.

“Ryanair warmly welcomes any proposals that will increase the transparency of air fares for European passengers. Any such transparency rules will (...) emphasise the enormous difference between Ryanair’s average fare of £28 and the average fares of our high fare competitors from Easyjet (average fare £42) to British Airways (average fare £190).
(...)

“We regret that the Transport Commission in its desire to issue further press releases this morning has failed to tackle any of the real issues of importance to European air travellers such as:

(1) Why must passengers wait until December 2007 – over 18 months away – for these transparency rules to be introduced?

(2) What is the Transport Commission doing to check in the scandalous level of fuel surcharges being levied by British Airways, Air France and Lufthansa which bear little relationship to the cost of oil and are presently the subject of price fixing investigations by the OFT in the UK and the DOT in the U.S.?

(3) Why has the Transport Commission still failed to collect the illegal State Aid given to Olympic Airways years after it was supposed to be repaid?

(4) Why hasn’t the Transport Commission banned the policy of overbooking, instead of just introducing compensation rules for victims of this practice?

(5) Why does the Transport Commission sign off on billions of State Aid to flag carrier airlines in Europe under the guise of Public Service Order (PSO) subsidies, which allow airlines like Alitalia and Air France to maintain high fare monopolies on routes, while receiving billions of euros of Government subsidies.

(6) Why is the EU Transport Commission seriously considering emissions trading penalties for European airlines which may double the cost of air travel for European consumers at a time when non European airlines will suffer no such self imposed penalties?

(7) Why is the Transport Commission which talks about advancing passenger interests in reality supporting plans to further tax those passengers and damage their interests?

(8 ) Why did this Transport Commission stand idly by while the French Government added a further €1 tax to air fares to/from France for relief of debt in the third world?

Ryanair regrets that this Transport Commission is more interested in press releases and PR than it is in tackling the real causes of high fares (fuel surcharges and emissions trading schemes). Only in Brussels could a proposal which takes 18 months to be implemented be described by the Commission as “taking action”, when effectively nothing will happen until 2008. Yet again the EU Transport Commission “talks” a lot but “does” little.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 17:04, 18 Lip 2006    Temat postu: Re: Koniec z biletami lotniczymi "za złotówkę"?

Co do zasady zmiany ze wszech miar słuszne i od dawna oczekiwane. Jedna rzecz trochę mi mąci błękitny lazur mej radości

Gabec napisał:
Bilet tej samej klasy kupowany w tym samym momencie na ten sam samolot ma kosztować tyle samo, niezależnie od miejsca sprzedaży - do dziś zdarzają się przypadki, że cena jest różna dla pasażerów z różnych krajów, bo przewoźnicy prowadzą inne polityki cenowe na poszczególnych rynkach.


To może być dla mnie - i pewnie wielu z Was - bardzo przykre. Do tej pory bilety np. KLMu były w Polsce tańsze niż w Holandii. Do tego stopnia, że bilet WAW-AMS-LIM kosztował mniej niż AMS-LIM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voyager747




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 18:46, 18 Lip 2006    Temat postu:

Dokładnie tak samo jak sprawdzałem BA: WAW-LHR-LAX jest tańszy niż LHR-LAX kupiony w necie na stronie BA.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 18:49, 18 Lip 2006    Temat postu: Re: Koniec z biletami lotniczymi "za złotówkę"?

Witek Z napisał:
Jedna rzecz trochę mi mąci błękitny lazur mej radości

Widze kolega jeszcze w typowo urlopowym nastroju Wink

Witek Z napisał:
Gabec napisał:
Bilet tej samej klasy kupowany w tym samym momencie na ten sam samolot ma kosztować tyle samo, niezależnie od miejsca sprzedaży - do dziś zdarzają się przypadki, że cena jest różna dla pasażerów z różnych krajów, bo przewoźnicy prowadzą inne polityki cenowe na poszczególnych rynkach.


To może być dla mnie - i pewnie wielu z Was - bardzo przykre. Do tej pory bilety np. KLMu były w Polsce tańsze niż w Holandii. Do tego stopnia, że bilet WAW-AMS-LIM kosztował mniej niż AMS-LIM

czyzbym slyszal pochwaly dla LO za najnizsze ceny biletow? Twisted Evil jesli to rozporzadzenie/regulacja wejdzie w zycie to na miejscu prezesa LO czym predzej bieglym do ILFC czy GECAS i zamawial dodatkowe B767. jak to WItek gdzies pisał zagraniczne linie lotnicze traktuja m.inn. Polakow jak upychaczy. Lepiej jest miec pasazera ktory zaplaci 2000 zl za bilet niz zostawic pusty fotel.
I jeszcze jedna kwestia. To rozporzadzenie moze (acz nie musi) dodatkowo oslabic sprzedaz maszn klasy VLA (A380/B747). Jesli skonczy sie era upychania rejsow obcokrajowcami z Europy wschodniej (generalnie tzw Europy "B") to ryzyko wyslania czesciowo pustego samolotu drastycznie wzrosnie, co przy obecnych cenach paliwa lotniczego bedzie nie do przyjecia dla szefow LH,BA,AF itp


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 20:03, 18 Lip 2006    Temat postu: Re: Koniec z biletami lotniczymi "za złotówkę"?

Gabec napisał:

I jeszcze jedna kwestia. To rozporzadzenie moze (acz nie musi) dodatkowo oslabic sprzedaz maszn klasy VLA (A380/B747). Jesli skonczy sie era upychania rejsow obcokrajowcami z Europy wschodniej (generalnie tzw Europy "B") to ryzyko wyslania czesciowo pustego samolotu drastycznie wzrosnie, co przy obecnych cenach paliwa lotniczego bedzie nie do przyjecia dla szefow LH,BA,AF itp


Bardzo trafna uwaga. Nie pomyślałem o tym. Choć pewnie linie jakieś rozwiązanie znajdą Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 20:05, 18 Lip 2006    Temat postu: Re: Koniec z biletami lotniczymi "za złotówkę"?

Witek Z napisał:
Gabec napisał:

I jeszcze jedna kwestia. To rozporzadzenie moze (acz nie musi) dodatkowo oslabic sprzedaz maszn klasy VLA (A380/B747). Jesli skonczy sie era upychania rejsow obcokrajowcami z Europy wschodniej (generalnie tzw Europy "B") to ryzyko wyslania czesciowo pustego samolotu drastycznie wzrosnie, co przy obecnych cenach paliwa lotniczego bedzie nie do przyjecia dla szefow LH,BA,AF itp


Bardzo trafna uwaga. Nie pomyślałem o tym. Choć pewnie linie jakieś rozwiązanie znajdą Wink

buy one, get one free Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 20:13, 18 Lip 2006    Temat postu:

Ogolnie pomysl dobry, na pewno ulatwi to przeszukiwanie i wybor najtanszej oferty. Pytanie tylko jak bedzie z wykonaniem. Wiadomo ze to olbrzymi rynek i zacieta walka o klienta, wiec na pewno wszystkie linie wynajda roznych specow od marketingu i innych prawnikow zeby szukali luki w tych przepisach. No ale to juz od prawodawcow zalezy jak dobry i "szczelny" przepis stworza. A co do ujednolicenia cen to faktycznie zgadzam sie z Wami ze akurat dla nas to moze nie byc zbyt ciekawe. Jakos nie wierze w usrednienie cen a juz na pewno nie w rownanie do dolu Smile
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 20:53, 18 Lip 2006    Temat postu:

Podawanie ceny bez dodatkowych opłat doprowadza kupujących do wściekłości. Np. ceny Swissa przy połączeniu z dwoma przesiadkami czy złotówka zamieniająca się w 150 zł przy LCC. Z tym, że przy tych ostatnich to już wszyscy wiedzą, ale okazje linii tradycyjnych naprawdę mogą komuś nieźle zamącic w głowie. Natomiast zróżnicowanie cen w zależności od kraju sprzedaży wszystkim odbije się czkawką, a nam - Europejczykom klasy "B" - jak ktoś napisał - w szczególności. To po prostu oznacza wyższe ceny dla nas. Dla tych linii oznacza to mniej sprzedanych biletów, więc po co to wprowadzac ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 21:06, 18 Lip 2006    Temat postu: Re: Koniec z biletami lotniczymi "za złotówkę"?

[quote="Gabec"]
Witek Z napisał:
Gabec napisał:

I jeszcze jedna kwestia. To rozporzadzenie moze (acz nie musi) dodatkowo oslabic sprzedaz maszn klasy VLA (A380/B747). Jesli skonczy sie era upychania rejsow obcokrajowcami z Europy wschodniej (generalnie tzw Europy "B") to ryzyko wyslania czesciowo pustego samolotu drastycznie wzrosnie, co przy obecnych cenach paliwa lotniczego bedzie nie do przyjecia dla szefow LH,BA,AF itp


Bardzo trafna uwaga. Nie pomyślałem o tym. Choć pewnie linie jakieś rozwiązanie znajdą Wink


Znajdą znajdą.Np.:
"Bilet tylko 1 zł (cena nie zawiera obowiązkowej oplaty za napój)" napojem byłaby puszka coli w cenie opłat lotniskowych Very Happy
"Teraz Twój bagaż leci za 1 zł " a w regulaminie napisaliby,że bagaż musi lecieć z człowiekiem opłata za człowieka wynosi (tu wstawić cenę opłat lotniskowych)

albo LC mogłbyby się zmienić w cargo a przewożeni ludzie prawnie byliby paczkami-ale to byłaby słodka tajemnica firmy a wiec reklama brzmialaby:
"Twoje ciało leci tylko za 1 zł (cena nie zawiera opłaty za pakowanie)"

Very Happy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 21:49, 18 Lip 2006    Temat postu: Re: Koniec z biletami lotniczymi "za złotówkę"?

6182 napisał:

Znajdą znajdą.Np.:
"Bilet tylko 1 zł (cena nie zawiera obowiązkowej oplaty za napój)" napojem byłaby puszka coli w cenie opłat lotniskowych Very Happy
"Teraz Twój bagaż leci za 1 zł " a w regulaminie napisaliby,że bagaż musi lecieć z człowiekiem opłata za człowieka wynosi (tu wstawić cenę opłat lotniskowych)

albo LC mogłbyby się zmienić w cargo a przewożeni ludzie prawnie byliby paczkami-ale to byłaby słodka tajemnica firmy a wiec reklama brzmialaby:
"Twoje ciało leci tylko za 1 zł (cena nie zawiera opłaty za pakowanie)"
Very Happy Wink


Nie no bez przesady mysle ze ludzie tworzacy przepisy europejskie z takim naciaganiem sobie poradza. Nie wydaje mi sie zeby w takich przepisach byla konkretnie mowa o tym ze nalezy podawac podatki i oplaty lotniskowe. Tam bedzie raczej mowa o wszystkich dodatkowych kosztach koniecznych do poniesienia przez pasazea w celu "odbycia" podrozy. Mysle ze takie proste patenty podane przez ciebie to nie przejda Smile Co nie zmienia faktu ze cos tam juz oni wymysla Smile
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voyager747




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 22:20, 18 Lip 2006    Temat postu:

To jest podobna sytuacja jak bilboardy z reklamą: nowy ford focus już od 20 tyś. i dalej drobnym drukiem: w kredycie 50/50 czy coś w tym stylu.
Te "patenty" to już w kabarecie widziałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 22:23, 18 Lip 2006    Temat postu:

Ale gdyby nie ludzie, którzy dają się łapac na takie "patenty", to latalibyśmy drożej. Laughing Poza tym na razie "Propozycjami zajmą się teraz eurodeputowani i rządy państw członkowskich; nowe przepisy nie wejdą w życie wcześniej, niż pod koniec przyszłego roku."
A z riposty Ryana - ktoś wie dokładniej o co chodzi z tym public cervice obligation ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
A340-600




Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 22:39, 18 Lip 2006    Temat postu:

voyager747 napisał:
To jest podobna sytuacja jak bilboardy z reklamą: nowy ford focus już od 20 tyś. i dalej drobnym drukiem: w kredycie 50/50 czy coś w tym stylu.
Te "patenty" to już w kabarecie widziałem.


Ja myślę, żeby po prostu zakazać drobnych napisów na dole reklamy. Prawie w każdej reklamie prasowej są drobne teksty (5-7 pkt)- warunki, których i tak nikt nie czyta. Powinni normalną czytelną czcionką (min. 10 pkt) podawać ceny ze wszystkimi opłatami.
W niektórych stacjach tv w Europie (np. W. Brytanii) na końcu reklamówek na samym dole ekranu pokazują dość nieczytelne (4-5 pkt - rozmazane) teksty warunków... i żeby było śmiesznie, pokazują tylko sekundę - góra dwie (2-4 linijki tekstu) PARANOJA!

W przypadku billboardu Forda - kierowca jedzie szybko i widzi tylko duże napisy "cena od 20 tys" ale nigdy nie przeczyta tego na dole bo nie zdąży albo nie przeczyta...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin