Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

LOT i Centralwings (plany na przyszlosc)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 21:30, 02 Gru 2005    Temat postu:

tak w ogole to piszemy nie o tym jaki który jest, tylko o tym czy LOT jakoś szczególnie zaniedbał samoloty do połączeń regionalnych. moim zdaniem nie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PolishAir42




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DAB (Daytona Beach Int'l/Florida)

PostWysłany: Nie 1:48, 04 Gru 2005    Temat postu:

Cytat:
Z jednym zastrzezeniem: co do slowa "szybko". W listopadzie 2001 roku spedzilem, jesli mnie pamiec nie myli, chyba z poltorej godziny w kolejce do check-inu na rejs wewnetrzny w Stanach, po przylocie z Europy. (Z przyczyn cenowo-trasowych mialem te rejsy w oddzielnych rezerwacjach.) Oczywiscie, w miedzyczasie byla jeszcze odprawa paszportowa i celna, ale to poszlo sprawnie.


Te przypadki sie zdazaja...ale to nie jest przecierz normalka...Jak sie leci Delta z Stuttgart do Atlanta i chcesz przesiasc na AirTran do Kansas City to nie jest to trudna rzecz...o tym mowimy


Cytat:
Danny..wogole te myslenie ze przez atlantyk jest realistyczne przez LCC z jednym stop jest troche nie na serio.


Chwila, chwila. Ja niczego takiego nie sugerowalem. Ani nigdy tak nie lecialem przez Atlantyk bo to glupota.

Znajomi tak lecieli do Hiszpanii przez JFK. No i w Buffalo spadl snieg i JetBlue mialo 5h opoznienia. Niestety Iberii to nie interesowalo - bilety przepadly.[/quote]

Co nie na serio? AirTran z tego pieniadze kosi ze przewozi do ATL ludzi na transfer do Delty....tak samo z Ted to ORD...i tak samo jest Song do ATL, JFK. Oczywiscie nie wiekszosc ludzi ale procent napewno jest duzy.

Nie wiem co bylo ich pierwszym bledem...leciec do BUF czy leciec JB Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Wto 22:39, 06 Gru 2005    Temat postu:

Airliner napisał:
Artur napisał:
rob_sad napisał:
niby dlaczego uwazasz ze polaczenia z krk do miast ukrainy nie maja sensu ????
...
Polaczenia LOTU do tych miast chocby z krakowa to bardzo dobry pomysl. Ludzi lata duzo. A poki co i tak placa za te polaczenia kupe kasy.


Wydaje mi się, że z Charkowa, Dniepropietrowska, i Doniecka latałby przede wszystkim biznes, a ten zainteresowany jest głównie Warszawą. Myślę tak nie dlatego, że Warszawa jest pępkiem świata. Tak już jest, że największy jet ruch do tych ośrodków, które odgrywają najważniejszą rolę. Z rzeczywistością nie ma się co kłócić. Moim zdaniem Jedyne co mogłoby uzasadnic uruchomienie lotów z tych miast do Krakowa, to po to, żeby Ukraińcy mogli się w Krakowie przesiąść na loty za ocean, tyle że z Warszawy mają większy wybór.

Artur


A kto powiedzial ze z Krakowa bedzie to polaczenie na wschodnia ukraine?
A moze do stolicy?



Jak powiedziała wczoraj "Gazecie" Iza Bogus, rzeczniczka Centralwings, niemal pewne jest uruchomienie połączenia Kraków-Kijów. Stało się to możliwe dzięki niedawnemu porozumieniu polskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego z ukraińskimi władzami. - Ukraina zdecydowała się na częściową liberalizację ruchu lotniczego. Na nowych warunkach odbywać się teraz może komunikacja pomiędzy trzema lotniskami wyznaczonymi przez obydwa kraje - informuje Iza Bogus. Ukraińcy wskazali ze swojej strony porty w Kijowie, Lwowie i Odessie. ULC wyznaczył na razie Warszawę, a dwa kolejne lotniska zostaną wybrane niebawem. Jednym z nich ma być Kraków. Centralwings, oprócz LOT-u, stał się druga polską linią mogącą latać na Ukrainę. - Jesteśmy w stanie ogłosić nowe połączenie natychmiast, kiedy tylko zostaną dopełnione formalności - zapewnia rzeczniczka Centralwings. Jej zdaniem trasa Kraków-Kijów pojawi się już na wiosnę w rozkładzie lotów.

A jednak Kijow Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Śro 8:36, 07 Gru 2005    Temat postu:

szkoda ze prawdziwy rynek do miast zachodniej wschodniej ukrainy lot oddaje bez walki ;(

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 12:41, 08 Gru 2005    Temat postu:

Airliner napisał:


A jednak Kijow Smile


Na razie byłbym jednak ostrożny. Ukraińcy na Kraków-Kijów pewnie chętnie się zgodzą, ale przypuszczam, że LOT może to blokować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 13:11, 08 Gru 2005    Temat postu:

Lot blokować Centralwings? Buhahahaha...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 15:21, 08 Gru 2005    Temat postu:

Atco napisał:
Lot blokować Centralwings? Buhahahaha...


Nie wiem co w tym takiego zabawnego, tym bardziej, że nie brakuje przykładów innych tras, na których Centralwings chciałby latać, ale nie może, bo matka nie pozwala, choćby Paryż i Hamburg.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:20, 08 Gru 2005    Temat postu:

A nuż by zarobił...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
VSguy




Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:25, 12 Gru 2005    Temat postu:

rob_sad napisał:
VSguy - pocztaj rozklad LH.. w wiele miejsc w europie dolecisz z Hamburga Dusseldorfu. Jak jeden hub okazal sie za malo LH w pore pomyslala o 2...


Porownaj rozklady LH obecne i 10 lat temu i spojrz na siatke polaczen LH z takich portow jak BRE, NUE, STR, CGN. Wtedy bylo ich sporo, dzis nie ma prawie zadnego. Najwidoczniej przestalo sie to oplacac albo nie bylo oplacalne i lepiej dowiesc pax do hubu i rozwiesc dalej.

Nie dalej jak pare tygodni temu IB oglosila, ze rezygnuje z obslugi wiekszosci polaczen miedzynarodowych z portow innych niz BCN i MAD, bo jest to nieoplacalne. czytalem to w ATWonline albo w airwise, jesli chcesz zobaczyc to wlasne oczy, jesli nie wierzysz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
VSguy




Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:31, 12 Gru 2005    Temat postu:

Artur napisał:
Airliner napisał:


A jednak Kijow Smile


Na razie byłbym jednak ostrożny. Ukraińcy na Kraków-Kijów pewnie chętnie się zgodzą, ale przypuszczam, że LOT może to blokować.



hahaha, czy Ty ciagle wierzysz, ze LO moze cos/kogokolwiek zablokowac??? Wyladuj na ziemi. dzis nikt nikogo nie moze zablokowac.
Nawet C0 gra LO na nosie i robi co mu sie podoba. Miedzy LO a C0 nie ma zadnej koordynacji dzialan. C0 zyje na koszt LO, ale robi co mu sie tylko podoba.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 16:36, 12 Gru 2005    Temat postu:

VSguy napisał:
Artur napisał:
Airliner napisał:


A jednak Kijow Smile


Na razie byłbym jednak ostrożny. Ukraińcy na Kraków-Kijów pewnie chętnie się zgodzą, ale przypuszczam, że LOT może to blokować.



hahaha, czy Ty ciagle wierzysz, ze LO moze cos/kogokolwiek zablokowac??? Wyladuj na ziemi. dzis nikt nikogo nie moze zablokowac.
Nawet C0 gra LO na nosie i robi co mu sie podoba. Miedzy LO a C0 nie ma zadnej koordynacji dzialan. C0 zyje na koszt LO, ale robi co mu sie tylko podoba.

a niech C0 dziala kosztem LO, byle by paxom bylo lepiej. jak narazie to sie niewiele zmienilo, no chyba jakis hardkorowiec uzna za pozytywna zmiane pojawienie sie J32 latajacych dla LO.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
VSguy




Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:06, 12 Gru 2005    Temat postu:

Gabec napisał:
VSguy napisał:
Artur napisał:
Airliner napisał:


A jednak Kijow Smile


Na razie byłbym jednak ostrożny. Ukraińcy na Kraków-Kijów pewnie chętnie się zgodzą, ale przypuszczam, że LOT może to blokować.



hahaha, czy Ty ciagle wierzysz, ze LO moze cos/kogokolwiek zablokowac??? Wyladuj na ziemi. dzis nikt nikogo nie moze zablokowac.
Nawet C0 gra LO na nosie i robi co mu sie podoba. Miedzy LO a C0 nie ma zadnej koordynacji dzialan. C0 zyje na koszt LO, ale robi co mu sie tylko podoba.

a niech C0 dziala kosztem LO, byle by paxom bylo lepiej. jak narazie to sie niewiele zmienilo, no chyba jakis hardkorowiec uzna za pozytywna zmiane pojawienie sie J32 latajacych dla LO.


na bardzo krotka mete, moze to byc dobre, ale niebawem moze sie to okazac, ze jest to bardzo zle dla pax. trzeba patrzec ciut dalej niz na czubek 'wlasnego' nosa. trzeba patrzec dalekowzrocznie, nie tylko na to co jest dzis. Znikniecie LO z rynku, wcale nie moze zrobic lepiej dla pax, wrecz przeciwnie, mimo, ze nie kazdy to zauwaza lub chce zauwazyc. daleki tu jestem od obrony LO, ale jego upadek/znikniecie z rynku wcale nie zrobilby dobrze dla rynku. Przewoznicy tacy jak C0, FR i im podobni obsluguj zaledwie niektore segmenty rynku. Przewoznicy tradycyjni sa potrzebni, bo pax lataja nie tylko do STN, LTN, HHN, BVA czy CIA, ale rowniez miedzy malymi portami, a miedzy tymi takie latac nie maja ochoty, bo nie widza w tym biznesu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Śro 8:39, 14 Gru 2005    Temat postu:

Tyle ze LOT obluguje tez jedynie glowne porty.. tez nie widzi biznesu w lataniu do malych portow...jego siatka nawet w europie jest strasznie uboga, praktycznie nie daje nic wiecej niz latajace z polski LCC.
No chyba, ze twoim zdaniem LOT jest potrzebny do latania do VIE, FRA czy MUC ?
Bez obaw, z tym sobie inne linie poradza. Pamietaj tez ze juz niemal polowa, a za kilka lat sporo ponad polowa polskich paxow lata/bedzie latac z lotnisk regionalnych - a tam lot nie oferuje absolutnie nic.. to co daje daje tylko dlatego by nie dac innym - a na polaczeniach LH z regionalnych przynajmniej mozna latac za mile.
Bylbym zadowolony gdyby lot zechcial latac do .. bilbao, porto, catanii...
Z przesiadka w STN FR tam dolecisz - i to o polowe taniej (co prawda bez gwarancji ze przesiadka sie uda).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
VSguy




Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 21:26, 14 Gru 2005    Temat postu:

rob_sad napisał:
Tyle ze LOT obluguje tez jedynie glowne porty.. tez nie widzi biznesu w lataniu do malych portow...jego siatka nawet w europie jest strasznie uboga, praktycznie nie daje nic wiecej niz latajace z polski LCC.
No chyba, ze twoim zdaniem LOT jest potrzebny do latania do VIE, FRA czy MUC ?
Bez obaw, z tym sobie inne linie poradza. Pamietaj tez ze juz niemal polowa, a za kilka lat sporo ponad polowa polskich paxow lata/bedzie latac z lotnisk regionalnych - a tam lot nie oferuje absolutnie nic.. to co daje daje tylko dlatego by nie dac innym - a na polaczeniach LH z regionalnych przynajmniej mozna latac za mile.
Bylbym zadowolony gdyby lot zechcial latac do .. bilbao, porto, catanii...
Z przesiadka w STN FR tam dolecisz - i to o polowe taniej (co prawda bez gwarancji ze przesiadka sie uda).


Kazda linia lata tam gdzie istnieje taki potencjal ruchu, ze latanie jest oplacalne i utrzymywanie owych polaczen jest zgodne ze strategia danej firmy. LO lata do bodajrze 40-50 portow w Europie i kilku poza nia - a zatem wsrod tych portow znajda sie i te wieksze a takze niektore mniejsze jak i male porty. Nie lata do BIO czy OPO, ale jako jeden z niewielu lub jeden tradycyjny przewoznik lata do mniejszych i malych portow w Polsce jak np. POZ, SZZ, IEG, BZG czy RZE. Jedynie pierwszy z nich zdolal przyciagnac zaledwie 2 innych przewoznikow tradycyjnych LH i SK. Inne zadnego. Trzeba wspomniec, ze ostatnimi czasy POZ tracil polaczenia i to nie tylko LO, ale rowniez OS (VIE) czy D5 (HAJ). Inni przewoznicy obcieli liczbe obslugiwanych rejsow jak SK do CPH. Paxom z mniejszych czy malych portow w Polsce pozostaje zatem podrozowanie przez huby albo korzystanie z polaczen no-frills, ktore dzis sa a jutro nie ma - co widac tez na polskim podworku, bo linie e jak cos im nie idzie to szybko sie zwijaja, albo polaczenia pozostaja wirtualnymi jak juz to mialo miejsce z NE czy W6 w kilku przypadkach. Rowniez 'wielki' FR zamyka polaczenia, kiedy mu zle ida, tylko to robi bez rozglosu zazwyczaj. Itu daleko szukac nie trzeba, wystarczy zajrzec do innego tematu na tym Forum: http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=771

Przy okazji link do ciekawego artykulu: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 10:31, 16 Gru 2005    Temat postu:

no oplacalnosc kierunkow to chyba nie jedyny czynnik przy wyborze tras.. trzeba np. miec jeszcze czym latac. Argumenty typu LOT nie lata do OPO, czy BIO, ale lata do POZ to chyba zarcik Wink
Po za tym nie wiem czy zauwazyles ale regionalne porty ZYSKUJA nowe polaczenia, a to ze jakies po drodze straca nie oznacza ze ogolnie TRACA. To normalne ze rozwoj jednego polaczenia czasem wykonczy drugie. I normalne ze linie czasem sie pomyla w wlasnych kalkulacjach popytu.
Nie widze niczego zlego w lataniu przez huby, z warszawy tez w wiekszosc miejsc trzeba tak latac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Strona 6 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin