Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

LOT i Centralwings (plany na przyszlosc)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:25, 27 Lis 2005    Temat postu:

Ale nie dokładają z własnej kieszeni opłat lotniskowych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 10:34, 28 Lis 2005    Temat postu:

38 mln strat to gorzej niz sie ktokolwiek spodziewal. 24 nowe samoloty? Taaaaaa, za pieniadze podatnikow mozna wszystko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał77




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 11:02, 28 Lis 2005    Temat postu:

Danny napisał:
38 mln strat to gorzej niz sie ktokolwiek spodziewal. 24 nowe samoloty? Taaaaaa, za pieniadze podatnikow mozna wszystko.


Zebym nie napisał ile LOT miał starty jeszcze parę lat temu Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 11:10, 28 Lis 2005    Temat postu:

Teraz przerzucil ja do C0.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 10:12, 29 Lis 2005    Temat postu:

Danny napisał:
38 mln strat to gorzej niz sie ktokolwiek spodziewal. 24 nowe samoloty? Taaaaaa, za pieniadze podatnikow mozna wszystko.


LOT nie jest dotowany z budżetu państwa, choć oczywiście łatwo i przyjemnie jest formułować takie zdanka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 11:49, 29 Lis 2005    Temat postu:

Witek Z napisał:
Danny napisał:
38 mln strat to gorzej niz sie ktokolwiek spodziewal. 24 nowe samoloty? Taaaaaa, za pieniadze podatnikow mozna wszystko.


LOT nie jest dotowany z budżetu państwa, choć oczywiście łatwo i przyjemnie jest formułować takie zdanka


LOT nie raz byl "dokapitalizowany" z budzetu panstwa jesli wolisz takie slowo. Nadal na przyklad posiada akcje Pekao SA ktore dostal za darmo i zamierza je w przyszlym roku sprzedac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Researcher




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EDDV

PostWysłany: Wto 19:31, 29 Lis 2005    Temat postu:

To nie jest tak jak piszecie. Poszperałem tu i ówdzie i przekazuję kilka zweryfikowanych informacji do wypowiedzi Atco i Danny'ego:

Atco napisał:
Ale nie dokładają z własnej kieszeni opłat lotniskowych.

Przytoczone zdanie sugeruje, że jest to stan permanentny. Tak nie jest! Były dwie akcje promocyjne CENTRALWINGS polegające na oferowaniu biletów, w których C0 przejmował opłaty lotniskowe (według terminologii Atco). Akcje miały charakter sporadyczny i trwały po 7 dni.

Danny napisał:
38 mln strat to gorzej niz sie ktokolwiek spodziewal. 24 nowe samoloty? Taaaaaa, za pieniadze podatnikow mozna wszystko.

Sorry Danny, wypowiedź Twoją muszę niestety, przy całej sympatii, zaliczyć do kategorii "bicie piany".

Po pierwsze nie podajesz źródła informacji. Nie można więc jej zweryfikować, co jest konieczne, bo przecież mogłeś jak każdy z nas popełnić błąc w interptretacji danych liczbowych.

Po drugie, CENTRALWINGS działa dopiero roczek. Dlaczego pisać o stracie, dlaczego tej kwoty nie nazwać inwestycją?

Zwróć proszę uwagę, że przy porównywalnej wielkości rocznych przewozów czarterowych w PLL LOT w/w działka była obsługiwana przez ok. 70 osób, a w CENTRALWINGS czarterami zajmuje się dokładnie 9 pracowników.

Problematyką dofinansowywania/dokapitalizowania i bieżącego finansowania linii lotniczych nie chciałbym się w niniejszym wątku zajmować, bo temat jest zbyt obszerny i wymaga rzeczowej dyskusji i przestudiowania najpierw paru dokumentów, np. raportów rocznych PLL LOT. Niestety, brakuje nam kilku prominentnych dyskutantów z Jumbopics. Myślę tu o B747400 i o koledze i logo Welcome Air pod nickiem (zapomniałem jak się nazywał)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
central_spotter




Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:45, 29 Lis 2005    Temat postu:

Ja, również poszperałem i znalazłem poniższe informacje.

Researcher napisał:
Atco napisał:
Ale nie dokładają z własnej kieszeni opłat lotniskowych.

Przytoczone zdanie sugeruje, że jest to stan permanentny. Tak nie jest! Były dwie akcje promocyjne CENTRALWINGS polegające na oferowaniu biletów, w których C0 przejmował opłaty lotniskowe (według terminologii Atco). Akcje miały charakter sporadyczny i trwały po 7 dni.


Promocja w C0 "0zł opłat lotniskowych" była zorganizowana w marcu, czerwcu, sierpniu oraz listopadzie. Trwały kilka dni, tzn.:
marzec - od 21 do 25 marca;
czerwiec - od 13 do 17 czerwca;
sierpień - od 23 do 31 sierpnia /Rzym, Bolonia, Lizbona/;
listopad - od 7 do 13 listopada.

Co do przejmowania opłat to do końca się nie zgodzę. Najtańsza taryfa wynosiła 98zł w jedną stronę. Pisał o tym na jumbopics kolega Przemek Górny. Sprawdzałem to przy ostatniej promocji. Potwierdza się. Na rejsy marcowe do Londynu i Rzymu niezależnie od dnia wylotu bilet kosztował 98zł. Skłonny byłbym do stwierdzenia, że C0 nie przejmował jednak opłat lotniskowych.

Researcher napisał:

Danny napisał:
38 mln strat to gorzej niz sie ktokolwiek spodziewal. 24 nowe samoloty? Taaaaaa, za pieniadze podatnikow mozna wszystko.


Sorry Danny, wypowiedź Twoją muszę niestety, przy całej sympatii, zaliczyć do kategorii "bicie piany".

Po pierwsze nie podajesz źródła informacji. Nie można więc jej zweryfikować, co jest konieczne, bo przecież mogłeś jak każdy z nas popełnić błąc w interptretacji danych liczbowych.

Po drugie, CENTRALWINGS działa dopiero roczek. Dlaczego pisać o stracie, dlaczego tej kwoty nie nazwać inwestycją?


Skąd kolega Danny miałby zdobyć informacje finansowe nt. spółki. C0, jak również pozostała większość przewoźników nie podaje szczegółowych danych ekonomicznych. Natomiast jeśli jest pracownikiem lub ma kontakty z ludźmi z Centralwings z wiadomych względów nie upubliczni materiałów, do których miał wgląd. Jest to zrozumiałe. Nie można pisać o błędzie w interpretacji danych liczbowych, gdyż nie ma co interpretować.
Najprawdopodobniej podana kwota pochodzi od osób zajmujących się sprawami lotnictwa, ale czy jest dokładna trudno wyrokować bez wglądu w dokumenty. Jednak nie sądzę, aby błąd byłby znaczący. Kwota, którą można potwiedzić materiałami prasowy to ponad 47 mln zł, które oczekuje zarząd C0 od PLL LOT S.A.

[link widoczny dla zalogowanych]

Zapowiedzi dotyczące rozwoju floty C0 są imponujące, ale czy są realne.
Jako miłośnik lotnictwa oraz osoba, która pisała o potrzebie zmian LOT Charters w spółkę lowcostową chciałbym, aby założenia się spełniły. Jednak po poście kolegi PG na forum gazety bardziej trzeźwo patrze na wypowiedzi Prezesa Kociołka. Koszty związane z rozwojem floty to ok. 20 mln USD. Szerzej o tym poniżej.

[link widoczny dla zalogowanych]

Researcher napisał:

Zwróć proszę uwagę, że przy porównywalnej wielkości rocznych przewozów czarterowych w PLL LOT w/w działka była obsługiwana przez ok. 70 osób, a w CENTRALWINGS czarterami zajmuje się dokładnie 9 pracowników.


W Biurze Lotów Wynajętych LOT Charters pracowało ok. 20-25 osób. Skąd wziąłeś liczbę 70 pracowników.

central_spotter

P.S. 6 grudnia zostanie podany rozkład letni Centralwings i zobaczymy jakie będą nowe kierunki C0. Na razie wiemy jedynie o Dublinie oraz Bolonii z KRK. Jak sądzicie, czy wejdą do Francji, Belgii lub Holandii od marca? [/url]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Wto 22:32, 29 Lis 2005    Temat postu:

central_spotter napisał:
P.S. 6 grudnia zostanie podany rozkład letni Centralwings i zobaczymy jakie będą nowe kierunki C0. Na razie wiemy jedynie o Dublinie oraz Bolonii z KRK. Jak sądzicie, czy wejdą do Francji, Belgii lub Holandii od marca? [/url]


I bedzie cos bardziej na wschod z Krakowa ale pewnie i z Warszawy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Researcher




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EDDV

PostWysłany: Śro 0:06, 30 Lis 2005    Temat postu:

central_spotter napisał:
Ja, również poszperałem i znalazłem poniższe informacje

Fajnie, że się rewanżujesz konkretami. W pierwszej połowie roku nie śledziłem poczynań C0, stąd byłem niedoinformowany.

Co do kwoty "na minusie" po pierwszym roku C0, to podtrzymuję moją interpretację nie jako straty (w sensie księgowym), a jako inwestycji rozliczanej w okresie kilkuletnim.

central_spotter napisał:
Jako miłośnik lotnictwa oraz osoba, która pisała o potrzebie zmian LOT Charters w spółkę lowcostową chciałbym, aby założenia się spełniły.

Czy i gdzie można znaleźć ten tekst? Chętnie miałbym go w swoim archiwum. Niestety, przegapiłem również wspomniany tekst z Pulsu Biznesu. No i dzięki za informację o forum SAMOLOTY, które było mi nieznane (jakoś Google nie"wyrzuca")

central_spotter napisał:
W Biurze Lotów Wynajętych LOT Charters pracowało ok. 20-25 osób. Skąd wziąłeś liczbę 70 pracowników.

Przeciek, nie miałem szansy sprawdzić. No ale i tak mamy stosunek ok 1:3 dla C0 (wybieram opcję "korzystną dla oskarżonego").

Przyczynek PG przestudiuję szczegółowo. On zawsze miał wyczucie do liczb! Szkoda, że się jeszcze nie pojawił na tym forum.

A wracając do szans C0, to kwoty które w cytowanych materiałach podano nie są oszałamiające. 24 samoloty, to też nie megalomania. Dlaczego się więc miałoby się nie udać - Słowak i Węgier potrafią, a my nie? W końcu mamy duży rynek. No ale to już inny temat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stayyoung




Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 0:08, 30 Lis 2005    Temat postu:

Airliner napisał:
central_spotter napisał:
P.S. 6 grudnia zostanie podany rozkład letni Centralwings i zobaczymy jakie będą nowe kierunki C0. Na razie wiemy jedynie o Dublinie oraz Bolonii z KRK. Jak sądzicie, czy wejdą do Francji, Belgii lub Holandii od marca? [/url]


I bedzie cos bardziej na wschod z Krakowa ale pewnie i z Warszawy...


Czy ktoś się orientuję, czy zachowana będzie Lizbona?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 0:12, 30 Lis 2005    Temat postu:

@ badacz:

nie wiem, jak długo już mieszkasz w rajchu, ale najwyraźniej nie chcesz przyjąć do wiadomości tradycyjnych polskich przewałów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
central_spotter




Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:13, 30 Lis 2005    Temat postu:

Researcher napisał:

A wracając do szans C0, to kwoty które w cytowanych materiałach podano nie są oszałamiające. 24 samoloty, to też nie megalomania. Dlaczego się więc miałoby się nie udać - Słowak i Węgier potrafią, a my nie? W końcu mamy duży rynek. No ale to już inny temat.


Wizzair oraz Skyeurope są od początku niezależnymi spółkami lotniczymi w przeciwieństwie do Centralwings, który jest podlega PLL LOT S.A. W6 oraz NE planują siatkę połączeń według czynników ekonomicznych. Natomiast C0 musi uwzględniać, również założenia handlowe LOTu. Przez co na wiele kierunków jak na razie nie może wejść, podjęcie decyzji w Centralwings jest przedłużane przez konsultację z komórkami w Locie. Dodatkowo w takiej sytuacji pojawiają się różnego rodzaju pogłoski jak to nazwał kolega ATCO o tradycyjnym polskim przewałach /leasing samolotów spółki matki zamiast floty zewnętrznej, nabór na stewardesy nowych osób zamiast zatrudnianie zwolnionej kadry z LOTu, ulgi w ratach leasingowych dla C0 od PLL LOT, pomoc finansowa, brak zgody na zatrudnianie zagranicznych pilotów do C0/. Przytoczone przykłady pochodzą z różnych grup dyskusyjnych nt. lotnictwa. NIE OSKARŻAM W TYM MIEJSCU NIKOGO.

Niezbędne są zmiany w PLL LOT S.A. dotyczące działalności handlowej w Europie oraz samej oferty produktowej /odprawy, posiłki, obsługa na pokładzie itp/. LOT nie może zbliżać się ze swoją ofertą do poziomu LCC /low cost carrier/ tylko wyróżniać się. Podróżny musi wiedzieć, iż płacąc więcej za przelot znacznie więcej otrzyma. Jeżeli osoby decyzyjne w LOT nie są w stanie w najbliższym roku przyjąć takich założeń to dla dalszego funkcjonowania Centralwings konieczne jest, aby udziały odkupił potężny inwestor finansowy. Wówczas C0 będzie znacznie normalniej mógł się rozwijać, a sam PLL LOT S.A. korzystać finansowo z istnienia na polskim rynku tego przewoźnika /usługi serwisowe, raty za samoloty/.


central_spotter


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:15, 30 Lis 2005    Temat postu:

no ale raz piszesz, że to źle, że związana z lotem, a za chwile, że źle, że np. nie zatrudnia zwolnionych stewardess.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
central_spotter




Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:53, 30 Lis 2005    Temat postu:

marcinj napisał:
no ale raz piszesz, że to źle, że związana z lotem, a za chwile, że źle, że np. nie zatrudnia zwolnionych stewardess.

Napisałem o opiniach, które pojawiały się w internecie np. forum personelu pokładowego. Jeśli chcesz wiedzieć to według mnie korzystnym dla C0 było zatrunienie nowych osób /brak złych nawyków/ z rynku zamiast z LOTu.

central_spotter


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 2 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin