Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

LOT i Centralwings (plany na przyszlosc)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 10:28, 02 Gru 2005    Temat postu:

wszystko sie zgadza Witek Z - ale:
- dlaczego nikt w locie w pore nie przewidzial ze dobrze kupowac mniejsze maszyny, inne linie sobie poradzily
- owszem w portach regionalnych goruja LCC i tak jakis czas bedzie, ale spoleczenstwo sie bogaci a apetyt rosnie w miare jedzenie - nie powienno sie myslec o tym co jest teraz (tylko wyciagac wnioski) i MYSLEC O TYM CO BEDZIE W PRZYSZLOSCI i sie do tego przygotowac.
- pewnie ze teria spiskowa jest przesadzona, ale zapewniam cie ze sa polaczenia PEWNE z portow regionalnych z duzym popytem na ktore lot nie ma zamiaru dac wiekszych maszyn czy sensowej puli biletow w normalnych cenach (POZ-FRA)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:57, 02 Gru 2005    Temat postu:

no nie wiem, to chyba LOT jako pierwszy zaczął latać na E170...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 10:59, 02 Gru 2005    Temat postu:

Inne linie sobie poradziły ? A które ? Malev, CSA ? No, najlepiej to sobie poradził Interflug Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 11:45, 02 Gru 2005    Temat postu:

a lufa, ba, sas nie maja juz od troche dluzszego czasu floty do polaczen regionalnych ?
Jety typu E70 to raczej rozwiazanie dla rejsow europejskich ale z troche mniejsza iloscia pax.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:40, 02 Gru 2005    Temat postu:

ja nie wiem w czym problem. przecież mamy całkiem sporo tych EMB145.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PolishAir42




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DAB (Daytona Beach Int'l/Florida)

PostWysłany: Pią 13:36, 02 Gru 2005    Temat postu:

Researcher napisał:
Danny napisał:
Typowo warszawskie myslenie. Niestety fakty sa takie, za ruch w WAW generowano latami sztucznie zmuszajac ludzi z celego kraju do przesiadek w WAW. Na szczęscie te czasy mamy juz za soba.


Ja bym to nazwał myśleniem centralistycznym. Jest w takim podejściu pewien sens, bowiem jest w interesie rozwoju polskiego transportu lotniczego posiadanie węzłowego portu spelniającego funkcję hubu regionalnego. Warszawa jest i powinna być silnym hubem, zdominowanym przez LOT (prosze, nie dyskutujemy teraz o tym, czy nasz narodowy przewoźnik ze względu na cytuję rozpowszechnione nastroje - czyli "...beton, socjalizm, marazm itp" jest w stanie sprostać potrzebie chwili).

Faktem jest, że w aktualnej sytuacji geopolitycznej i aktualnej sytuacji w branży lotniczej Polska takiego hubu potrzebuje. W końcu powinniśmy w świadomy i konsekwentny sposób zagospodarować NASZ WŁASNY rynek, a nie oddawać go - niekiedy za dopłatą - obcym przewoźnikom.

Spójrzmy jak zacięcie walczą Austriacy w obronie własnego rynku, niezbyt przecież dużego w porównaniu do Niemiec. Jak konsekwentnie Airport Vienna pozycjonuje się względem Airport Munich! Kopenhaga, port w stolicy małego kraju, ale na skrzyżowaniu dróg handlowych, również jest znaczącym europejskim portem tranzytowym. Warszawa-Okęcie podobnie jak CPH i VIE może wciąż jeszcze stać się ważnym portem tranzytowym, bowiem w odróżnieniu od Kopenhagi i Wiednia obsługuje znacznie większy rynek. Ale, jak w kilku dyskusjach n/t teorii hubów na Jumbopics podkreślano: hub potrzebuje silnego przewoźnika, a takim dla Warszawy są POLSKIE LINIE LOTNICZE.

Jednakże nie mam najmniejszej wątpliwości, że dla utrzymania pozycji rynkowej i stworzenia warunków do dalszej ekspansji PLL LOT (grupa) musi rozwijać połączenia zagraniczne z portów regionalnych.

Stworzenie w Polsce - w portach regionalnych - dodatkowych możliwości przesiadek na połączenia zagraniczne obsługiwane przez PLL LOT, EUROLOT i CENTRALWINGS może w interesujący sposób zwiększyć efektywność operacyjną i wynik finansowy grupy. Ale to temat na oddzielny post.


Myslenie nie jest zle. Wawa powina ruszyc sie ze stolka i naprawde rozwinac ramienia...

Danny..wogole te myslenie ze przez atlantyk jest realistyczne przez LCC z jednym stop jest troche nie na serio.

Problem narazie jest w tym mi sie wydaje ze wszystkie LCC lataja do nie do tych lotnisk a jak juz lataja tam to w zlych godzinach. Naprzyklad...tylko maly procent pasazerow lecacych Chicago-Warszawa bedzie chcialo lecie BA ORD-LHR i potem jechac do Stansted albo Luton zeby zlapac LCC do WAW...ten caly transfer trwa za dlugo i jest kosztowny...tak samo z naprzyklad ORD-FRA i potem Hahn-POZ albo WRO albo ORD-CDG Orly Sud-WAW. Trzeba sie naprawde zastanowic ile wogole ludzi lata LCC do innych duzych portow i potem sie przesiada na normalne linie zeby leciec do USA/Canady...W USA takiego problemu poprostu nie ma bo Southwest, Frontier, JetBlue, AirTran lataja do tych samych lotnisk co 'trunk carriers' takze odrazu mozna sie szybko przesiadac...ale w cholere komu sie chce przesiadac 60 ladnych kilometrow z Frankfurt AM do Frankfurt Hahn zeby poleciec do Wroclawia...lepiej zapieprzac ORD-WAW-WRO, ORD-FRA-WRO, ORD-MUC-WRO albo cos w tym stylu nawet jezeli to kosztuje 50 dolcow wiecej.

Jedyny problem z Wawa w tym momecie to jest brak polaczen innych przewoznikow non-stop do USA/Kanady zeby byla konkurencja z LOTem.
Dobrze mi jest wiadome ze pol milion polakow w Chicago kupuje w Polamer, AMTA albo w innej agencij bilety do Polski na lato i wszyscy leca do Wawy albo Krakowa LOT, BA, LH, KLM, LX i SAS..i garstka IB, AZ, OS.

Zaczyna sie od tego ze jak lecisz EZ albo Ryanair to nie jest to prawdziwy hub and spoke jesli lecisz dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 13:52, 02 Gru 2005    Temat postu:

PolishAir42 Nigdy nie odwazylbym sie leciec LCC na przesiadke do FRA czy LHR na rejs po za europe - to wrecz nierozsadne. Mysle ze jesli w ogole ktos tak lata to jest to porcent minimalnie maly. Raczej nie ma sensu w ogole o tym mowic.
A o Wawie jako HUBie nie ma tez w ogole po co rozmaiwac dopoki lot nie bedzie obslugiwal przynajmniej +50% wiecej portow w europie i conajmniej kilkanascie na swiecie - i nie tylko do stanow i kanady ale przynajmniej bkk lub sin, hong kong, tokyo i cokolwiek w am poł.
Bez tego zmuszanie ludzi do latania przez wawe to po prostu krzywdzenie ich dla wlasnej okeciowej satysfakcji...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 14:18, 02 Gru 2005    Temat postu:

PolishAir42 napisał:
W USA takiego problemu poprostu nie ma bo Southwest, Frontier, JetBlue, AirTran lataja do tych samych lotnisk co 'trunk carriers' takze odrazu mozna sie szybko przesiadac...

Z jednym zastrzezeniem: co do slowa "szybko". W listopadzie 2001 roku spedzilem, jesli mnie pamiec nie myli, chyba z poltorej godziny w kolejce do check-inu na rejs wewnetrzny w Stanach, po przylocie z Europy. (Z przyczyn cenowo-trasowych mialem te rejsy w oddzielnych rezerwacjach.) Oczywiscie, w miedzyczasie byla jeszcze odprawa paszportowa i celna, ale to poszlo sprawnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 14:36, 02 Gru 2005    Temat postu:

PolishAir42 napisał:

Danny..wogole te myslenie ze przez atlantyk jest realistyczne przez LCC z jednym stop jest troche nie na serio.


Chwila, chwila. Ja niczego takiego nie sugerowalem. Ani nigdy tak nie lecialem przez Atlantyk bo to glupota.

Znajomi tak lecieli do Hiszpanii przez JFK. No i w Buffalo spadl snieg i JetBlue mialo 5h opoznienia. Niestety Iberii to nie interesowalo - bilety przepadly.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Researcher




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EDDV

PostWysłany: Pią 15:28, 02 Gru 2005    Temat postu:

marcinj napisał:
ja nie wiem w czym problem. przecież mamy całkiem sporo tych EMB145.

Za drogi w porównaniu do turbośmigłowca (za mała ilość miejsc i pojemność bagażowa). Problemy operacyjne, ze względu na zbyt mały zapas paliwa. Decyzja o locie do alternate zapaść musi znacznie wcześniej niż w ATR-42 latającym sobie dalej w holdingu. Pasażerowie niezbyt lubią EMB-145 ze wzglądu na zbyt mały przekrój kadłuba (wysokość kabiny, zaokrąglona ściany przy nogach). Tak zwany Brazyliszek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mGuitars




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 15:33, 02 Gru 2005    Temat postu:

Moge potwierdzic zarzuty pasazerow co do EMB145 bo lecialem nim 2 razy - poprostu ciasno, np. w schowki nie wchodzi bagaz podreczny mieszczacy sie na 100% w dopuszczalnych wymiarach. Chociaz i tak sie fajnie lecialo Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:39, 02 Gru 2005    Temat postu:

Leciałem parę razy i jak dla mnie to był wygodniejszy niż ATR, zwłaszcza fotele po lewej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 15:43, 02 Gru 2005    Temat postu:

Jasne ze miejsca na nogi przy oknach malo, a tak po za tym to siedzenia wygodniejsze niz ATR i komfort lotu (halas i drgania) duzo wyzszy niz ATR, szczegolnie 72. Mi sie przyjemniej lecialo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 15:48, 02 Gru 2005    Temat postu:

rob_sad napisał:
Jasne ze miejsca na nogi przy oknach malo, a tak po za tym to siedzenia wygodniejsze niz ATR i komfort lotu (halas i drgania) duzo wyzszy niz ATR, szczegolnie 72. Mi sie przyjemniej lecialo.


ERJ sa bardzo glosnymi samolotami na wysokosciach przelotowych. A siedzenia to juz kwestia linii lotniczej a nie producenta. Generalnie ATR oferuje znacznie wiecej miejsca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 15:56, 02 Gru 2005    Temat postu:

piszemy chyba o samolotach lotu ?? mi sie wydawalo ze jednak miejsca a E145 bylo wiecej - ale wiadomo odczucie subiektywne. Tak samo jak pozostale wrazenia z lotu... i A145 nie ma tych paskudnych drgan.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 5 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin