Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Koniec polskich 757!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 22, 23, 24  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 8:48, 17 Paź 2006    Temat postu:

TravelAir napisał:
Co do "paprochów" widziałeś zdjęcie umieszczone na portalu pasazer.com? Raczej nie był do paproch.

Nie widzialem, podeslij


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 8:56, 17 Paź 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 9:04, 17 Paź 2006    Temat postu:

TravelAir napisał:
[link widoczny dla zalogowanych]

ale tam nie ma nic wiecej, niz to co powszechnie wiadomo. ok, turbina jest uszkodzona,ale co to ma wspolnego z PPL?
"Co do raportu PKBWL - oni ustalają czy ten poważny incydent miał miejsce w Warszawie, czy nie - a to raczej nie proste do udowodnienia, na jakim lotnisku zapailił się jeden silnik a drugi stracił moc."
Skoro wina jest tak oczywista jak piszesz to dlaczego PKBWL nie moze tego potwierdzic?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 9:27, 17 Paź 2006    Temat postu:

Ale to pytanie nie jest do mnie tylko do Komisji - nie wiem ile może trwać pisanie takiego raportu, szczególnie że Komisja nie ma w swoim skłądzie specjalisty od silników PW. Być może musi w swoim raporcie odpwiiedzieć na pytanie, którą drogą dostał się FOD do silnika - duktami bocznymi i dlatego dopiero został uszkodzony 6 stopień sprężarki? Być może.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Wto 9:56, 17 Paź 2006    Temat postu:

TravelAir troche mieszasz. Linie placa za obsluge na lotnisku i po wykazaniu za samolot popsul sie w wyniku pojawienia sie "ciala" obcego w silniku na konkretnym lotnisku (a to poroblemem nie bedzie) dyskusja bedzie krotka. Jesli ktos w silniku cos zostawil to winny bedzie ten co to zostawil (watpie by ktos zostawil tam zmarzniety gruz, czy piasek). Jesli cos zostalo zassane podczas obslugi na lotnisku to nie ma zadnej watpilosci kto jest winien - PPL. To czy to pochodzilo z budowy, czy z odladzania czy czegokolwiek nie ma zadnego znaczenia. To skad PPL wezmie na to pieniadze (a powinno byc ubezpieczone na takie przypadki) to sprawa PPL, jesli to z budowy to PPL po przegranym procesie moze wytoczyc sprawe wykonawcy T2 itp.
To ze takie sprawy nie sa od reki zalatwiane wynika zapewne w 99% z upolitycznienia PPL i wszelkich odpowiedzialnych za bezpieczenstwo urzedow.
Sam sobie Fischer do silnikow piasku nie sypal - a to ze po dlugich miesiacach nie ma jasnych wynikow co sie wlasciwie stalo to porazka PKBWL. Ogolnie rece opadaja, i jak nowe linie maja latac na takie lotniska, ktore nie potrafia nawet wziac odpowiedzialnosci za wlasne bledy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:19, 17 Paź 2006    Temat postu:

Rob_sad - nic nie mieszam, piszę co sądzę o tej sprawie no i zgadzam się z Twoją wypowiedzą w 100%. co do pracy PKBWL - co się odwlecze to nie uciecze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Wto 10:40, 17 Paź 2006    Temat postu:

No ale tego ze cos do silnika sie dostalo co nie powinno sie dostac chyba nie da sie ukryc - nie da sie udawac ze nic sie nie stalo (a tak robi PPL). Nie znam sie na tym, ale wydaje mi sie ze szanse na to by cos tam wpadlo na terenie lotniska, nie z szeroko rozumianej winy obslugi lotniska wydaje mi sie skrajnie malo prawdopodobne - dlatego troche nie rozumiem argumentow tych ktorzy usilnie bronia PPL "bo przeciez nic jeszcze dokladnie nie wiadomo". To ze PPL czysci pas i ogolnie stara sie robic to regularnie nie zwalnia obsluge z odpowiedzialnosci za to co sie moze jednak przytrafic. Same dobre intencje nie wystarcza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Wto 14:26, 17 Paź 2006    Temat postu:

odbiegnę trochę od tematu; rozumiem że ten B752 SP-FVP Fishera zdążył wychamować czy wystartował i lądował awaryjnie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lamer




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 19:47, 17 Paź 2006    Temat postu:

Cytat:
Mogli tyle zarobić i zarobili, ale trzeba pamięać ile wydali pieniezy (ponieśli kosztów) na wykonanie rejsów obcymi samolotami od stycznia do czerwca.

Wiesz... Prowdzę od wielu lat firmę i dla mnie pojęcie zysk to różnica między przychodem a rozchodem (albo kosztami czy jak to zwał) czyli to co zostaje w kasie po wszystkim. A to o czym ty piszesz, to najprawdopodobniej marża...
Może źle nazywam "przedmiotowe kwoty" bo nie mam wykształecenia "biznesowo-ekonomicznego" ale potrafię liczyć kasę.

Bo to miej więcej tak:
"Zarobiłem na tym biznesie 10.000zł. No ale ze względu na odległość musiałem wydać 15.000 na dojazdy i hotel". Czyli co? Zarobił czy stracił?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Wto 21:17, 17 Paź 2006    Temat postu:

Zysk to zysk. Po kosztach, po podatkach i po wszytskim innym. Gdyby był zysk w wysokości 10mln od maja to chyba upadku by niebyło. A to co mówi Nowy ? no no. To tylko nasz rząd może trwać nic nie robiąc . W firmie prywatnej tak się nieda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 7:49, 18 Paź 2006    Temat postu:

Zysk może być brutto, netto, na produkcie, na usłudze, itd... Okres 01-05/2006 zakończyli stratą a od czerwca byli rentowni i odrabiali tą stratę. Czyli wypracowywali zysk, który pokrywał stratę z okresu poprzedniego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Śro 12:34, 18 Paź 2006    Temat postu:

Markos napisał:
odbiegnę trochę od tematu; rozumiem że ten B752 SP-FVP Fishera zdążył wychamować czy wystartował i lądował awaryjnie ?

Wyhamował.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baz




Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 13:05, 18 Paź 2006    Temat postu:

Samoloty fichera jeszcze są czy już odleciały do Turcji?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 13:18, 18 Paź 2006    Temat postu:

Jeszcze są.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nowy




Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 13:24, 18 Paź 2006    Temat postu:

Jeszcze są. Z tym że SP-FVP stoi w hangarze.

Co do finansów to "zysk" oznacza kwotę, po odliczeniu wszystkich kosztów.

Aktualna sytuacja FAP jest tak pogmatwana, że nikt nie wie, co będzie dalej.

baz napisał:
Samoloty fichera jeszcze są czy już odleciały do Turcji?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 22, 23, 24  Następny
Strona 4 z 24

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin