Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Iljuszyn
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estraven




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 23:06, 25 Sty 2006    Temat postu:

Old napisał:

B727?

Chyba równie dobrze można by wymienić Tridenta Wink

Nic nie wskazuje na to, aby Tu-154 był kopią czegokolwiek, podobnie jak Tu-134, Tu-124, Tu-104, Tu-114, Tu-22, Tu-22M... Jasne, kopiowali niejedno albo przynajmniej się wzorowali, ale jednak nie zawsze...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mati




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 23:19, 25 Sty 2006    Temat postu:

Estraven napisał:
Mati napisał:
Ale byl na Okęciu, a Concorde nie Smile

Concorde był na Okęciu dwa razy Smile

Wydawało mi się, że nie ale teraz coś mi świta, że słyszałem o tym jak był...
Old napisał:
Estraven napisał:
Mati napisał:
Ale byl na Okęciu, a Concorde nie Smile

Concorde był na Okęciu dwa razy Smile

Cytat:
Co do Ił-a i reszty to ruscy zawsze kopiowali:
Ił-96 to kopia A340 Tu-144 Tu-154

Z ciekawości - czego kopią był Tu-154?

B727?

Są 2 wersje Very Happy 727 i TriStar
Sami wybierzcie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estraven




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 5:40, 26 Sty 2006    Temat postu:

Mati napisał:

Są 2 wersje Very Happy 727 i TriStar
Sami wybierzcie


Tristar


B-727


Tu-154


No fakt, szalenie podobne Laughing


Jedyna szczególna cecha, która łączy te maszyny, to usytuowanie trzeciego silnika Wink Sądzę, że starczy rzut oka aby stwierdzić, że wyrosły z różnych całkiem linii konstrukcyjnych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
makakas




Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 8:27, 26 Sty 2006    Temat postu:

Mati napisał:
Estraven napisał:
Mati napisał:
Ale byl na Okęciu, a Concorde nie Smile

Concorde był na Okęciu dwa razy Smile

Wydawało mi się, że nie ale teraz coś mi świta, że słyszałem o tym jak był...


są fotki "dowodowe" Cool

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Czw 10:24, 26 Sty 2006    Temat postu:

Pamiętam jak w czasie trwania Międzynarodowych Targów Poznańskich cały Poznań był oblepiony plakatami reklamowymi Poloneza. Na plakacie stoją po bokach polonezy a w środku Concord. Ale było to robione podczas pierwszej wizyty w Polsce gdzieś w połowie lat 80-tych.

P.S. A czy są może jakieś fotki z wizyty w Polsce Tu-144 ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FlyWRO
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WRO

PostWysłany: Czw 11:00, 26 Sty 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
P.S. A czy są może jakieś fotki z wizyty w Polsce Tu-144 ?


W jednym z AeroPlanów sprzed kilku lat były.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estraven




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 11:42, 26 Sty 2006    Temat postu:

FlyWRO napisał:
Quantas napisał:
P.S. A czy są może jakieś fotki z wizyty w Polsce Tu-144 ?

W jednym z AeroPlanów sprzed kilku lat były.

A także w Skrzydlatej (gdy się działo), oraz Lotnictwie - na początku lat dziewięćdziesiątych opublikowali monografię Tu-144.

Ale zerknijcie na to zdjęcie trzeciego egzemplarza - chyba mało znane: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mati




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 12:11, 26 Sty 2006    Temat postu:

Jako bratni naród to musieliśmy podziwiać doskonałe samoloty z ZSRR Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estraven




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 12:14, 26 Sty 2006    Temat postu:

Mati napisał:
Jako bratni naród to musieliśmy podziwiać doskonałe samoloty z ZSRR

W tym przypadku oficjalnie tak. Wedle komunikatu dla prasy lądowanie miało na celu zapoznanie polskich inżynierów z "osiągnięciem" - nieoficjalnie zaś chodziło o sprawdzenie przed dalszym lotem skali pęknięć w strukturze skrzydła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:03, 26 Sty 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
Pamiętam jak w czasie trwania Międzynarodowych Targów Poznańskich cały Poznań był oblepiony plakatami reklamowymi Poloneza. Na plakacie stoją po bokach polonezy a w środku Concord. Ale było to robione podczas pierwszej wizyty w Polsce gdzieś w połowie lat 80-tych.

P.S. A czy są może jakieś fotki z wizyty w Polsce Tu-144 ?

Na początku filmu KOGEL MOGEL jest właśnie pokazany Concord i bohaterka filmu która patrzy na ten samolot a w tle piosenka " na chwilę przed odlotem " Smile był to rok '88


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Nie 17:48, 29 Sty 2006    Temat postu:

Quantas napisał:

P.S. A czy są możejakieś fotki z wizyty w Polsce Tu-144 ?


TU-144 nie byl z ZADNA wizyta - w locie z salonu w Paryzu mial problem z pompami paliwa czy silnikami i ladowal awaryjnie na najblizszym lotnisku - akurat to byla Warszawa, a propaganda PRLu zrobila z tego wizyte...
Ech - to byly czasy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Nie 18:13, 29 Sty 2006    Temat postu:

G@wron napisał:
Później wypuszczono poprostu wersję M zmodernizowanąSmile Ale i tak przerobienie samolotu wojskowego na cywilny pasażerski to masakra Neutral

W katastrofie w 1987 rozbila sie wlasnie wersja M, na ktore LOT wymienil swe samoloty w pierwszej polowie lat 80-tych. Po katastrofie w 1987r we wspolpracy ze szwjcarska firma (spolka LOTu "Vibrolot") zalozono czujniki wibracji na silnikach - byl to jeden z warunkow dopuszczenia tych samolotow z powrotem na rynek polnocnoamerykanski. BTW - w podobne czujniki byly wyposazone rzadowe IL-62 Jelcyna.
A poza tym - IL-62 powstawal wylacznie jako samolot cywilny! A to, ze samoloty radzieckie byly wtedy z definicji przystosowywane do lotnisk o slabszych nawierzchniach to juz inna para kaloszy - zreszta ciagle wiele lotnisk w Rosji niezbyt dobrze znosi uzytkowanie wspolczesnych samolotow o wyzszych wspolczynnikach naciskow (ACN) - trzeba trzymac gebe zamknieta, bo plomby wypadaja na pasie przy starcie czy ladowaniu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Nie 18:42, 29 Sty 2006    Temat postu:

Temat kopiowania samolotow to temat stary jak... historia lotnictwa. Na pewno Rosjanie nie byli pierwsi, ale z nimi to szczegolnie trudna - lub wrecz - latwa sprawa, jako, ze w latach 30-ch Rosjanie wyjezdzali do wszystkich liczacych sie fabryk zachodnich w Angli, Francji czy USA. Licencje kupowano wtedy nieomalze churtowo, a ze zgodnie z doktryna komunistyczna tylko inzynier radziecki mogl zaprojektowac najlepszy produkt na swiecie, dlatego tez wcale sie faktem kupowania licencji nie chwalono. Kupowano licencje na samoloty Junkers, Vultee, Martin, Douglas, silniki BMW, Wright i HS, a po wojnie licencje na silniki odrzutowe RR ze wspomne na szybko tylko najwazniejsze. Niejako "przy okazji" nawiazywane z pewnoscia kontakty przyczynialy sie do wymiany mysli stad czeste opinie o kopiowaniu wielu rzeczy. Po drodze Stalin rozkazywal kopiowanie co ciekawszych rozwiazan zachodnich - TU-4, niemieckie silniki odrzutowe itp. Potem w okresie zimnej wojny szpiedzy (obu stron) wzajemnie podbierali sobie informacje i znow na poczatku lat 70-tych nawiazano wspolprace, czego efektem byl m.in. wspolny lot w kosmos Sojuz - Apollo; wtedy tez przez pewien czas w ZSRR byla grupa inzynierow m.in. Boeinga - pomogli troche przy drzwiach w 154 (pierwsze w ZSRR drzwi samolotu cisnieniowego otwierane na zewnatrz) i przy slotach w zamian za informacje dot. TU-144 - Boeing pracowal wtedy nad nadddzwiekowcem. Trudno dzisiaj bez dokladnych zrodel okreslic kto zrzynal i kiedy - w koncu sprawy prestizu sa ZAWSZE najglebiej schowane!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FlyWRO
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WRO

PostWysłany: Nie 21:24, 29 Sty 2006    Temat postu:

bedrzich napisał:
a po wojnie licencje na silniki odrzutowe RR ze wspomne na szybko tylko najwazniejsze.


Związek Radziecki nie kupił licencji na silniki RR. Kupił po kilkadziesiąt egzemplarzy silników Rolls-Royce Dervent V i Nene, które skopiował, nadając oznaczenia odpowiednio RD-500 i RD-45.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Pon 9:00, 30 Sty 2006    Temat postu:

FlyWRO napisał:
Związek Radziecki nie kupił licencji na silniki RR. Kupił po kilkadziesiąt egzemplarzy silników Rolls-Royce Dervent V i Nene, które skopiował, nadając oznaczenia odpowiednio RD-500 i RD-45.

Masz racje - kto szybko pisze to dwa razy pisze Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin