Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Iljuszyn
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 20:19, 23 Sty 2006    Temat postu:

Podobno najbardziej udana konstrukcja radziecka byl IL-18. Wszystko inne to bylo mniej lub bardziej chybione.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 20:29, 23 Sty 2006    Temat postu:

No nie. Wydaje mi się, że trzeba powiedzieć ciepłe słowo o T154. Ja - w przeciwieństwie do niektórych Znawców - nie mam sentymentu do ruskich maszyn (bo nimi latałem Wink ) ale 154 był w sumie udany - no i do tego najwyżej latający spośród linerów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dilbercik




Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:31, 23 Sty 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
No nie. Wydaje mi się, że trzeba powiedzieć ciepłe słowo o T154. Ja - w przeciwieństwie do niektórych Znawców - nie mam sentymentu do ruskich maszyn (bo nimi latałem Wink ) ale 154 był w sumie udany - no i do tego najwyżej latający spośród linerów.


i chyba najszybciej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 20:35, 23 Sty 2006    Temat postu:

Dilbercik napisał:
Witek Z napisał:
No nie. Wydaje mi się, że trzeba powiedzieć ciepłe słowo o T154. Ja - w przeciwieństwie do niektórych Znawców - nie mam sentymentu do ruskich maszyn (bo nimi latałem Wink ) ale 154 był w sumie udany - no i do tego najwyżej latający spośród linerów.


i chyba najszybciej...


Oj chyba nie. Najszybciej latającym jest 747, który w trakcie prób potrafił przejść barierę dźwięku, a istnieje podejrzenie że następowało to także w trakcie lotów liniowych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:37, 23 Sty 2006    Temat postu:

Tu 154 może i był dobry ale obecnie - szkoda komentować Smile zwłaszcza te prezydenckie są bardzo wysłużone ( skoro nimi jeszcze Gierek latał Confused ) - powinno się prędziutko wymienić!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dilbercik




Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:50, 23 Sty 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Dilbercik napisał:
Witek Z napisał:
No nie. Wydaje mi się, że trzeba powiedzieć ciepłe słowo o T154. Ja - w przeciwieństwie do niektórych Znawców - nie mam sentymentu do ruskich maszyn (bo nimi latałem Wink ) ale 154 był w sumie udany - no i do tego najwyżej latający spośród linerów.


i chyba najszybciej...


Oj chyba nie. Najszybciej latającym jest 747, który w trakcie prób potrafił przejść barierę dźwięku, a istnieje podejrzenie że następowało to także w trakcie lotów liniowych.


747-400 - Max cruising speed 939km/h (507kt)
Tu-154 - Max cruising speed 975km/h


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 20:55, 23 Sty 2006    Temat postu:

Co innego prędkość katalogowa, a co innego real

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Pon 21:05, 23 Sty 2006    Temat postu:

Te Tu-154 służą we flocie rządowej około 15 lat, a więc Gierka już nie było Smile
Poprawcie jeśli się mylę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dilbercik




Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 21:38, 23 Sty 2006    Temat postu:

Gierek wiecznie zywy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jachub




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa-Wyględów

PostWysłany: Pon 21:56, 23 Sty 2006    Temat postu:

Kiedyś gadałem z kumplem, który pracuje na wieży i mówił, że kontrolerzy lubią Tutka 154, bo szybko pomyka Smile , i szybko nabiera wyskość.
A temat zmiany rządówki, był wałkowany 5765 razy a nasz rząd i tak wymyśli coś niespodziewanego... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:24, 23 Sty 2006    Temat postu:

G@wron napisał:
Te Tu-154 służą we flocie rządowej około 15 lat, a więc Gierka już nie było Smile
Poprawcie jeśli się mylę Very Happy


Gdzieś tam kiedyś było mówione, że jeszcze Gierek nimi latał - może to było w Faktach na TVN-ie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 22:44, 23 Sty 2006    Temat postu:

Tu-154 latal ale co z tego? O ekonomii trudno bylo mowic. IL-18 o tyle byl podobno dobry ze w miare byl niezawodny, byl ekonomiczny jak no swoje czasy, silniki mial w miare dobre. Z Tu-154 byly liczne problemy lacznie z problemami ze srodkiem ciezkosci, niestety szczegolow technicznych nie znam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Wto 2:13, 24 Sty 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Oj chyba nie. Najszybciej latającym jest 747, który w trakcie prób potrafił przejść barierę dźwięku, a istnieje podejrzenie że następowało to także w trakcie lotów liniowych.


Bzdura. Jest to aerodynamicznie niemozliwe. Mogl co najwyzej rozpedzic sie do 0.98Ma w nurkowaniu, tak samo jak Cessna Citation X. Ale wziawszy pod uwage jego predkosc maksymalna, watpie zeby to kiedykolwiek mialo miejsce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estraven




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 6:18, 24 Sty 2006    Temat postu:

Old napisał:
G@wron napisał:
Chodzi mi o plany VC-10 przecież to jego "xero" tyle, że w wersji cywilnej Smile


A VC-10 to przypadkiem nie powstawał jako cywilny ?

To był nowoczesny, jak na tamte czasy, transatlantyk: Vickers-Armstrong VC-10 (i potem Super VC-10) budowane dla BOAC od 1962 roku. Zbudowano kilkadziesiąt egzemplarzy, wojskowa adaptacja części z nich miała miejsce o wiele później.

Tu-134 też powstał jako konstrukcja cywilna będąca adaptacją kadłuba Tu-124 do innego układu silników. Wedle pewnej anegdoty podobno bodźcem do budowy tej konstrukcji były słowa Chruszczowa, któremu zdarzyło się podczas wizyty na Zachodzie lecieć Caravelle i zażyczył sobie, aby w ZSRR powstała maszyna o podobnych cechach.

Poza tym - mówcie co chcecie, jak dla mnie nie powstał dotąd samolot pasażerski o bardziej rasowej sylwetce, niż Tu-134 Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 9:09, 24 Sty 2006    Temat postu:

Dilbercik napisał:

747-400 - Max cruising speed 939km/h (507kt)
Tu-154 - Max cruising speed 975km/h


Jest bardzo dobrze napisany "traktat" na ten temat przez profesjonalnego pilota wykazujacy kompletna glupote w stwierdzeniu ze jakoby Tu-154 mial byc najszybszym samolotem (poza Concorde oczywiscie). Jak sie porownuje szybkosci to trzeba wiedziec jakie szybkosci porownywac i jak to interpretowac. On wykazuje ze najszybszym byl 747-100/200 (nie -400). Jak kogos to interesuje to moze bede potrafic znalezc link (tekst po angielsku).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin