Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Fischer Air Polska - informacja prasowa
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:26, 05 Paź 2006    Temat postu: Fischer Air Polska - informacja prasowa

Informacja prasowa

Fischer Air idzie do sądu

Fischer Air Sp. z o.o. wystąpi z pozwem sądowym przeciwko Przedsiębiorstwu Państwowemu „Porty Lotnicze”

Warszawa, 5 października 2006 r. – Fischer Air Polska Sp. z o.o. informuje, że w najbliższych dniach skieruje pozew do Sądu Okręgowego w Warszawie przeciwko Przedsiębiorstwu Państwowemu "Porty Lotnicze" (PP PL) o zapłatę odszkodowania z tytułu nienależytego wykonania zapisów zawartej umowy pomiędzy firmami (uszkodzenie samolotu, do którego doszło z winy PP PL, na skutek niewłaściwego przygotowania płyty lotniska).

Pomimo wielokrotnych prób podejmowanych przez Fischer Air Polska Sp. z o.o. nie udało się rozwiązać tej sprawy na drodze porozumienia. Wynikało to z faktu, iż PP PL nie poczuwało się do winy i odmówiło prowadzenia jakichkolwiek rozmów na ten temat. Z tego też powodu Fischer Air nie mógł rozwiązać sporu w sądzie arbitrażowym. W związku z powyższym przewoźnik został zmuszony do szukania innych dróg dochodzenia do sprawiedliwości.

W dniu 3 października br. Fischer Air Polska Sp. z o.o. skierowała pismo z prośbą o pomoc w rozwiązaniu tej sprawy do Ministra Transportu – Jerzego Polaczka. Kopia tego dokumentu została również przesłana do posłów, biorących udział w pracach Sejmowej Komisji Infrastruktury i podkomisji stałej ds. lotnictwa i gospodarki morskiej.

Fischer Air Polska Sp. z o.o. będzie domagać się w sądzie odszkodowania w wysokości ok. 5 milionów USD.
O szczegółach na temat sporu firma Fischer Air Sp. z o.o. poinformuje opinię publiczną za kilka dni.


Dodatkowe informacje:

Michał Aleksandrowicz
Email: [link widoczny dla zalogowanych]
Mobile: +48 604 799 366








[img][/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Czw 15:33, 05 Paź 2006    Temat postu:

Gdy normalna firma ma spór z inną i niema możliwości ugody to kieruje sprawę do Sądu Powszechnego a nie do Ministra Transporu ani do Posłów.
Pytam kogo w FAP aż tak pogięło ? A może są tak pewni swojej przegranej że idą płakać ministrowi ?
Swoją drogą za jeden silnik domagają się połowy wartości firmy. Ciekawe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 15:36, 05 Paź 2006    Temat postu:

Koszt naprawy dwóch a nie jednego silnika plus koszty poniesione z wynajmowaniem obcych samolotów podczas gdy własny czekał na silniki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 15:42, 05 Paź 2006    Temat postu:

a w czym winny jest PPL z tymi silnikami, bo troche nie jestem w temacie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 15:47, 05 Paź 2006    Temat postu:

Prośba o szczegółowy opis zdarzenia... Póki co Fischer jawi sie jako pieniacz...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtekf




Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 53°34'N , 14°49'E

PostWysłany: Czw 16:23, 05 Paź 2006    Temat postu:

O szczegóły poprosimy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 16:30, 05 Paź 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Fischer Air Sp. z o.o. wystąpi z pozwem sądowym przeciwko Przedsiębiorstwu Państwowemu „Porty Lotnicze” - czytamy w komunikacie nadesłanym do redakcji Pasazer.com. Przewoźnik informuje, że w najbliższych dniach skieruje pozew do Sądu Okręgowego w Warszawie przeciwko Przedsiębiorstwu Państwowemu "Porty Lotnicze" (PP PL) o zapłatę odszkodowania z tytułu nienależytego wykonania zapisów zawartej umowy pomiędzy firmami (uszkodzenie samolotu, do którego doszło z winy PP PL, na skutek niewłaściwego przygotowania płyty lotniska).



31 grudnia 2005 roku oraz dzień później doszło do dwóch awarii samolotów na lotnisku Okęcie z winy PP PL. W wyniku tych obu wypadków, z których jeden mógł mieć tragiczny finał (awaria obu silników samolotu Boeing podczas manewru startu (!) spowodowana zabrudzeniami płyty lotniska), unieruchomione zostały w tym samym czasie dwa samoloty doprowadzając przewoźnika do wymiernych, poważnych strat finansowych, których wielkość stawia całą działalność w bardzo trudnej sytuacji. Tylko dzięki profesjonalnym zachowaniom pilotów Fischer Air nie doszło do tragedii lotniczej. Całe zdarzenie zostało zakwalifikowane jako poważny incydent lotniczy, a informacje o nim zostały przekazane do Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Komisja nadal przygotowuje swój raport końcowy, zapowiadając ukończenie prac na początek października br.

Powyższe wypadki pociągnęły za sobą poważne konsekwencje finansowe przez konieczność wyłączenia z eksploatacji na dłuższy czas samolotów SP FVP, SP FVO (samolot Boeing 757-200 (SP-FVP) był wyłączony z użytku przez okres kolejnych sześciu miesięcy tj. do czerwca 2006 roku włącznie). Wypadek wygenerował takie dodatkowe koszty jak m.in. boroskopia, demontaż silników, prace konserwacyjne WEAC związane z długim postojem samolotu, instalacja silników, opłaty miesięczne z tytułu tzw. Home Base Stock, transport silnika etc. Kolejnymi stratami Fischer Air są koszty tzw. utraconych korzyści, czyli korzyści, które spółka Fischer Air Polska Sp. z o.o. odniosłaby, gdyby jej szkody nie wyrządzono, koszty leasingu maszyn zastępczych, koszty paliwa do tychże samolotów, gdyż ich zużycie paliwa było znacząco wyższe niż zużycie paliwa w maszynach należących do Fischer Air oraz koszty dodatkowego ubezpieczenia samolotów zastępczych. Linia szacuje, iż łączne straty poniesione przez Fischer Air z tego tytuły wynoszą 5 039 949 USD.

Pomimo wielokrotnych prób podejmowanych przez Fischer Air Polska Sp. z o.o. nie udało się rozwiązać tej sprawy na drodze porozumienia. Wynikało to z faktu, iż PP PL nie poczuwało się do winy i odmówiło prowadzenia jakichkolwiek rozmów na ten temat. Z tego też powodu Fischer Air nie mógł rozwiązać sporu w sądzie arbitrażowym. W związku z powyższym przewoźnik został zmuszony do szukania innych dróg dochodzenia do sprawiedliwości. Fischer Air Polska Sp. z o.o. będzie domagać się w sądzie odszkodowania w wysokości ok. 5 milionów USD.

Paweł Cybulak


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 16:36, 05 Paź 2006    Temat postu:

nie bardzo rozumie jakim cudem jakies paprochyb mogly sie dostac do silników i jakiej wielkosci musialy byc to rzeczy aby je uszkodzic. no a co najbadziej mnie nurtuje to dlaczego B757 zostaly uszkodzone a B737 nic sie nie stalo, choc zdaje sie ze te drugie maja wieksze problemy zwiazane z wysokoscia dolnej karwedzi silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 16:56, 05 Paź 2006    Temat postu:

757 ma silniki wyżej niż 37, za to kształt gondoli powoduje że zasysa wszystko co się znajdzie na ziemi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 16:57, 05 Paź 2006    Temat postu:

Jasio85 napisał:
757 ma silniki wyżej niż 37, za to kształt gondoli powoduje że zasysa wszystko co się znajdzie na ziemi.

co te Fischery zassaly ze im az 2 silniki zdechly?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Czw 17:13, 05 Paź 2006    Temat postu:

No to w pierwszym poście się pomyliłem mysląc że chodzi o 5 mln złotych. Jesli jest to jednak 5 mln $ to jest to kwota będąca nie połową wartości spółki a 150 % wartości spółki. Szok.

Jeszcze tylko zapytam dlaczego FAP nie wyciągnął tych pieniędzy od ubezpieczyciela ? A może samoloty były nieubezpieczone ? A może ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania z uwgi na jakieś rażące niedociągnięcia w procedurach itp ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:39, 05 Paź 2006    Temat postu:

Allianz zapłacił za naprawę a za szkody odpowiada ten, który je spowodował i po to są polisy OC. Allianz napewno będzie dochodził od PPL tego co wydał na naprawę, itd...
Mnie nurtuje inne pytanie: daczego doszło do tego? I czy Okęcie jest bezpieczne - przypominam co się stało w Paryżu z Concorderm, tam też był "syf" na pasie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jks




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DUB

PostWysłany: Czw 17:50, 05 Paź 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
No to w pierwszym poście się pomyliłem mysląc że chodzi o 5 mln złotych. Jesli jest to jednak 5 mln $ to jest to kwota będąca nie połową wartości spółki a 150 % wartości spółki. Szok.


Fischer pewnie tylko leasinguje te samoloty, wiec nic dziwnego, ze wartosc firmy moze byc mniejsza niz wartosc uszkodzen w nieswoim sprzecie. Jak zalozysz firme i wyleasingujesz samochod, ktory nastepnie ulegnie wypadkowi to calkiem mozliwe, ze wartosc uszkodzen bedzie wyzsza niz wartosc firmy (wliczajac biuro+komputer+kontakty).

Quantas napisał:
Jeszcze tylko zapytam dlaczego FAP nie wyciągnął tych pieniędzy od ubezpieczyciela ? A może samoloty były nieubezpieczone ? A może ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania z uwagi na jakieś rażące niedociągnięcia w procedurach itp ?


Mozliwe. Albo odmowil, bo stwierdzil, ze to wina lotniska i to od nich linia powinna dochodzic zwrotu szkod. O ile pamietam, to chodzilo o to ze na plycie/drodze kolowania lezaly odlamki betonu pochodzace z budowy T2, ktore nie powinny sie tam znalezc gdyby zachowano stosowne srodki ostroznosci, albo ze skierowano samolot na stanowisko postojowe w poblizu miejsca budowy. W azdym razie te kawalki zostaly zassane przez silniki, ktore wskutek tego ulegly powaznym uszkodzeniom.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Czw 17:52, 05 Paź 2006    Temat postu:

TravelAir napisał:
przypominam co się stało w Paryżu z Concorderm, tam też był "syf" na pasie.


No to chyba inne przyczyny wypadku Concorda znamy. Kawałek DC10 owszem był na pasieale nie on był przyczyna katastrofy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 18:46, 05 Paź 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
TravelAir napisał:
przypominam co się stało w Paryżu z Concorderm, tam też był "syf" na pasie.


No to chyba inne przyczyny wypadku Concorda znamy. Kawałek DC10 owszem był na pasieale nie on był przyczyna katastrofy.


Kawalek DC-10 byl glowna przyczyna. Inne elementy byly czynnikami sprzyjajacymi. No chyba, ze wierzysz w wersje sensacyjna, ze byla to proba zamachu na Prezydenta Francji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin