Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Fischer Air Polska - informacja prasowa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 22:16, 09 Paź 2006    Temat postu:

Z czystym sumieniem podpisuję się pod stanowiskiem Witka Z. Nic dodac, nic ując.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:56, 09 Paź 2006    Temat postu:

no dobrze, a od innej strony: z jakiejś przyczyny dochodzi do poważnego uszkodzenia silników samolotu podczas startu z pasażerami. czy taki incydent nie jest badany przez żadne komisje, które ustalają winnego? przecież mogło dojść do katastrofy (mowa tu jest o uszkodzeniu 2 silników!).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mallard




Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 12:37, 12 Paź 2006    Temat postu:

Jak to PLL odwraca kota ogonem ....

"PPL ponownie wzywa Fischer Air do uregulowania długów - INFORMACJA PRASOWA

12.10.2006, godz. 11:48


Przedstawiciele PP "Porty Lotnicze" po raz kolejny spotkali się Zarządem linii lotniczych Fischer Air Polska w celu ustalenia harmonogramu spłaty zaległego zadłużenia spółki wobec Portów. Przewoźnik zobowiązał się do przedstawienia Portom proponowanego harmonogramu spłaty zaległości jeszcze dziś (11 października 2006).

Wartość zaległych zobowiązań linii wobec Portów przekracza 800 tys. zł, zaś łączna wartość usług PPL na rzecz Fischer Air Polska, które zostały już wykonane, ale nie zostały jeszcze opłacone wynosi ponad 2 mln zł.

Do spotkania przedstawicieli zarządu PPL z prezesem Fischer Air Polska Nickiem Vincentem doszło w związku z narastającymi zobowiązaniami przewoźnika wobec Portów Lotniczych.

Podczas spotkania z Prezesem FAP, które odbyło się dzisiaj (11 października 2006), przedstawiciele PPL uzyskali informację, że FAP do końca dnia przedstawi proponowany harmonogram spłat zadłużenia. - Mamy nadzieję, że tym razem firma Fischer Air Polska wywiąże się ze składanych obietnic i tym samym będziemy mogli powrócić do normalnej współpracy - powiedział Artur Burak, rzecznik prasowy Portów Lotniczych.

Fischer Air Polska przestało terminowo regulować płatności wobec PP „Porty Lotnicze” już w lutym tego roku, ale wtedy po uzgodnieniu z Portami firma spłaciła swoje zaległe zobowiązania.

W ostatnich miesiącach sytuacja powtórzyła się. Długi firmy wobec portów zaczęły ponownie narastać. Z uwagi na rosnące zadłużenie 2 października PPL zwrócił się do Fischer Air Polska o uregulowanie zaległych zobowiązań, informując jednocześnie, że Przedsiębiorstwo będzie zmuszone zaprzestać świadczenia usług lotniskowych, jeśli zaległe długi nie zostaną spłacone. Jeszcze tego samego dnia Fischer Air Polska odpowiedział, że postara się spłacić zobowiązania do 4 października, po czym 3 października linia poinformowała PPL, że jednak nie spłaci długów.

W związku z tym Porty Lotnicze poinformowały linię 4 października, że w przypadku braku zapłaty będą zmuszone do zaprzestania świadczenia usług na rzecz Fischer Air Polska. 5 października PPL wypowiedział umowę z Fischer Air Polska. Wypowiedzenie umowy oznacza, że przewoźnik może korzystać z lotniska, ale musi wnosić przedpłaty za usługi lotniskowe.

W odwecie 5 października Fischer Air Polska przesłał do mediów komunikat, w którym poinformował, że złoży pozew przeciwko Portom Lotniczym, dotyczący uszkodzenia silników w samolocie przewoźnika powstałego przed wieloma miesiącami (31 grudnia) rzekomo z winy zarządzającego lotniskiem. - Działanie to w naszym odczuciu ma charakter odwetowy i służy jedynie jako fakt medialny.

Postępowanie w sprawie uszkodzenia silników w samolocie Fischer Air Polska prowadzi Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych - jej ekspert już w czerwcu postawił hipotezę, że uszkodzenie silników było spowodowane przez element silnika, a nie ciało obce zassane z płyty lotniska, jak to sugeruje FAP. Spokojnie czekamy na raport końcowy Komisji, który ma być gotowy pod koniec października - mówi Artur Burak.

- Kwestie odszkodowania dla Fischer Air za uszkodzenie silników samolotu poruszane zostają za każdym razem, kiedy PPL dopomina się o zwrot należności od przewoźnika. FAP najwyraźniej traktuje je jako sposób na usprawiedliwienie niespłacania swoich długów Portom Lotniczych - dodał Artur Burak.

Na uwagę zasługuje jeszcze jedno zdarzenie, do którego doszło 6 października, czyli w dzień po wypowiedzeniu umowy z Fischer Air Polska. W związku z planowanymi na weekend lotami samolotów Fischer Air, przedstawiciele linii przesłali do Portów Lotniczych autoryzację dwóch przelewów na łączną kwotę ok. 160 tys. złotych, co pokrywałoby wysokość opłaty za usługi lotniskowe. Samoloty Fischer Air zostały przyjęte i odprawione na Okęciu, jednak obiecane pieniądze nigdy nie wpłynęły na konto PPL, a w poniedziałek 9 października Porty zostały poinformowane, że konto FAP zostało zablokowane. Do dnia dzisiejszego pieniądze z tytułu wykonania usług nie wpłynęły na konto Portów Lotniczych.

- Ostatnie wstrzymanie płatności przez Fischer Air Polska za obsługę samolotów kursujących w weekend potwierdza tylko słuszność decyzji Zarządu Portów Lotniczych w sprawie wypowiedzenia umowy na świadczenie usług temu przewoźnikowi i tym samym nie kredytowania dalej działalności FAP przez Porty Lotnicze - mówi Artur Burak.

Łączna kwota przeterminowanych zobowiązań FAP na dzień dzisiejszy wynosi prawie 870 tys. złotych, natomiast wartość wszystkich wykonanych, ale jeszcze nieopłaconych usług dla FAP to już ponad 2 mln złotych.

PPL, mimo sporu z Fischer Air Polska, ma nadal nadzieję na dalszą współpracę z linią.

- W interesie PP „Porty Lotnicze” jest, aby nasi klienci rozwijali się i byli w jak najlepszej sytuacji finansowej. Tego życzymy również linii Fischer Air Polska - mówi Artur Burak - W ostatnich miesiącach, pomimo braku płatności za wykonane przez nas usługi na rzecz Fischer Air Polska Porty Lotnicze wykazały daleko posuniętą elastyczność czekając na poprawę sytuacji finansowej przewoźnika. Mając na względzie dobro pasażerów linii Fischer Air, wracających z wyjazdów wakacyjnych obsługiwaliśmy ich, choć Porty nie otrzymały pieniędzy za te usługi - dodaje Artur Burak."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:44, 12 Paź 2006    Temat postu:

Czyli robisz zakupy w supermarkecie, w którym kiedyś kupiłeś pralkę, która się zepsuła i do tej pory nie została naprawiona - w związku z czym za mąkę, proszek do prania, bułki i papier toaletowy nie musisz już płacić?

Gratuluje pomysłowości, kolego Mallard.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 13:00, 12 Paź 2006    Temat postu:

Fakty są takie:
1. konto FAP zostało zablokowane przez ZUS z tytułu długu, ZUS przejął całą kasę z kont i dlatego PPL niedostały przelewów - info z FAP, ponadto właściciele także zablokowali konta i możliwości podpisów przez członków zarządu (powód nieznany);
2. Biura podróży wycofały się z rejsów i zaprzestały płacić ze względu na duże ryzyko - FAP utracił wpływy;
3. Open Travel Group nie wpłacił ponad 10 mln PLN - strata wymierna w gotówce;
4. PPL nakazały spłatę długu plus regulację zobowiązań na bierząco: FAP nie ma na na kasy - patrz pkt. 1, 2 oraz 3.
5. FAP pokrywał zwiększone koszty podnajmu obcych przewoźników, podczas naprawy silników - strata wymierna w gotówce. Ile? 15 - 20 mln PLN?
6. FAP ma problemy właścicielskie, zastawione udziały, przewłaszczone, opcje - kto zdecyduje się kupić taką firmę? High Risk Investment? Tak.
7. Plusy: rynek dalekiego zasięgu, ETOPS, załogi, ośrodek szkolenia, sprawna organizacja.
8. Przyszłość: brak
9. Powód: czas i pieniądze

RESUME: bye, bye FAP

szkoda


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin