Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

E75 i E90/95 dla LO
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 23:59, 04 Gru 2005    Temat postu:

Gabec napisał:
styrian napisał:
Jeżeli to byłby jedyny czynnik, to owszem, ale NIE jest.

btw - LO nie ma nadszarpniętego wizerunku. Jest jedną z lepszych linii w tej części świata, a to, że EuroLOT odwołał kilka lotów, bo piloci się szkolini... no cóż - bywa. Nie ma co demonizować.

Nowe samoloty dla LO nie przylecą wysztkie na raz, więc szkolenie załóg na 2-3 maszyny rocznie nie będzie żadnym problemem. Więcej maszyn rocznie będzie przybywać C0, ale to już ich problem - i tak będą musieli zrobić nabór, więc o sytuacji, gdzie część lotów jest odwoływana bo piloci się szkolą nie ma mowy.


Spokom, embki tez przychodza po 2-3 w roku a jednak problem z pilotami jest!

Owszem, jest dobra linia... ale w klasie biznes.


Pardon, ale o czym Panowie mówicie, bo aż mój komputer dostał czkawki. Jaką linią jest LOT??? Czego LOT nie ma nadszarpniętego??? O jakiej klasie piszecie??? Chyba się nawaliłem syropem przeciwkaszlowym.

Że klasa biznes - czy ktoś w LOCie widział na własne oczy klasę biznes. W czasach gdy na l-h standardem staje się PTV w ekonomiku. Gdy na większości tego typu połączeń takie rzeczy jak snacki, napoje itd są nawet w ekonomiku podawane przez cały lot "z bufetu". O czym mówicie

LOT nie ma nadszarpniętego wizerunku - on ma nadszarpnięte 90% obić foteli w swojej flocie (nie dotyczy 170). Skądże znowu nadszarpnięta reputacja, przecież tylko 60% lotów atlantyckich ma opóźnienia powyżej 1 godziny. A w dodatku reputację poprawiły luksusowe Tristary prosto z fabryki wykonujące w szczycie sezonu loty vip. Nie mówiąc o różnych atrakcjach (w zamian za brak PTV) jak spadające klapy od bagażnika górnego w 767.

A że parę lotów krajowych odwołali - i dobrze co będą biznesmeny, krwiopijcy wozić swoje tłuste dupska. No ale teraz mamy noje pierdoloty, to się biznesmeny nie pomieszczą - i dobrze samochody mają, nie.
Jak byś Kolego pokiblował rano na krajówce jak ja - w tym roku rekord: 7 lotów miałem odwołanych "z powodów technicznych" to może być pomyślał inaczej o tej reputacji. O spóźnieniach nie chce mi się nawet pisać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
golab5




Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 0:10, 05 Gru 2005    Temat postu:

Gabec napisał:
Owszem, jest dobra linia... ale w klasie biznes.

Niestety muszę się zgodzić z Witkiem. Lotowska klasa C pozostawia bardzo wiele, zaczynając od skąpego jej wyposażenia a kończąc na niezbyt świeżym wyglądzie....
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Pon 12:49, 05 Gru 2005    Temat postu:

golab5 napisał:
Gabec napisał:
Owszem, jest dobra linia... ale w klasie biznes.

Niestety muszę się zgodzić z Witkiem. Lotowska klasa C pozostawia bardzo wiele, zaczynając od skąpego jej wyposażenia a kończąc na niezbyt świeżym wyglądzie....
[link widoczny dla zalogowanych]


To jest jeszcze całkiem ładne. Ale [link widoczny dla zalogowanych] Jak dla mnie to nawet wygląda gorzej niż upper economic w SK. Rolling Eyes

Mam ogromną nadzieję, że podniesienie standardu wyposażenia i obsługi przyjdzie wraz z nową flotą bo bardzo chciałbym przesiąść się na rodzimego przewoźnika. Do tej pory jednak najlepsze czym leciałem przez Atlantyk pod względem wyposażenia to SAS - PTV z grami i filmami, oraz Air France - bufet z napojami i snackami przez cały lot. Nie licząc SQ który łączy świetną obsługę z dobrym in-flight-entertainment. Lufa ma świetną siatkę połączeń i dobre ceny. A co ma LOT ????

Co do rodzin samolotów, Styrian ma rację, że największe znaczenie ma ich ilość, jednak Gabec i Voitoosh maja rację, że lepiej zostać przy jednym producencie, poza uniknięciem mozaiki dwa kontrakty to dobry argument przetargowy.

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:49, 05 Gru 2005    Temat postu:

to (o business class w B767) to mniej więcej wiadomo. tylko mi się wydaje, że w temacie jest E-jet, potem jakoś dyskusja przeszła na B737/A320 a teraz już jesteśmy przy longhaulach, gdzie właściwie nie ma o czym dyskutować, bo decyzja została podjęta. możemy tak sobie marudzić na stare 767 LOT i ich wyposażenie, ale to mało konstruktywne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 20:22, 05 Gru 2005    Temat postu:

styrian napisał:
Podałeś jeden przykład.


A moze przygladnijmy sie mniejszym europejskim przewoznikom.
W portugalskim TAP Air Portugal 100% floty zostalo wymienione na Airbusu A319/A320/A321/A340.
Przypomne ze wczesniej posiadali Boeingi 727/737/747

Podobnie jest z Austrian Airlines ktory posiadal by prawie 100% maszyn Airbusa gdyby nie przejol maszyn od Laudy 767 i 777. Pewno niedlugo takze pozbedzie sie trzech Fokkerow 70 i przesunie je do swojej siostrzanej firmy AustrianArrows(Tyrolean).
Austrian posiada juz A319/A320/A321/A330/A340.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:54, 05 Gru 2005    Temat postu:

Airliner napisał:


Podobnie jest z Austrian Airlines ktory posiadal by prawie 100% maszyn Airbusa gdyby nie przejol maszyn od Laudy 767 i 777. Pewno niedlugo takze pozbedzie sie trzech Fokkerow 70 i przesunie je do swojej siostrzanej firmy AustrianArrows(Tyrolean).
Austrian posiada juz A319/A320/A321/A330/A340.

z tego co wiem to pozbywaja sie A340 i zastepuja je B777.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 20:59, 05 Gru 2005    Temat postu:

Airliner napisał:
styrian napisał:
Podałeś jeden przykład.


A moze przygladnijmy sie mniejszym europejskim przewoznikom.
W portugalskim TAP Air Portugal 100% floty zostalo wymienione na Airbusu A319/A320/A321/A340.
Przypomne ze wczesniej posiadali Boeingi 727/737/747

Podobnie jest z Austrian Airlines ktory posiadal by prawie 100% maszyn Airbusa gdyby nie przejol maszyn od Laudy 767 i 777. Pewno niedlugo takze pozbedzie sie trzech Fokkerow 70 i przesunie je do swojej siostrzanej firmy AustrianArrows(Tyrolean).
Austrian posiada juz A319/A320/A321/A330/A340.


Drogi moderatorku, zanim napiszesz nastepnym razem podobnego posta pofatyguj sie i sprawdz jak sytuacja wyglada w rzeczywistosci. Owsze, austrian ma 18 wlasnych A32X ale takze 9 B737 (w wyniku przejecia Laudy). tyle ze.... chcialbym Cie poinformowac iz jesli chodzi o flote samolotow dlugodystansowych to Austrian ODCHODZI od Airbusa. W najblizszym czasie maja POZBYC SIE A342, niedawno zamowili dodatkowego B777 (NOWIUTKIEGO) i sa powaznych potencjalnym chetnym na B787. Wiec z laski swojej, znajdz sobie inny argument, ktory przekonalby wszystkich o wyzszosci A nad B. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 21:27, 05 Gru 2005    Temat postu:

Gabec napisał:
Airliner napisał:
styrian napisał:
Podałeś jeden przykład.


A moze przygladnijmy sie mniejszym europejskim przewoznikom.
W portugalskim TAP Air Portugal 100% floty zostalo wymienione na Airbusu A319/A320/A321/A340.
Przypomne ze wczesniej posiadali Boeingi 727/737/747

Podobnie jest z Austrian Airlines ktory posiadal by prawie 100% maszyn Airbusa gdyby nie przejol maszyn od Laudy 767 i 777. Pewno niedlugo takze pozbedzie sie trzech Fokkerow 70 i przesunie je do swojej siostrzanej firmy AustrianArrows(Tyrolean).
Austrian posiada juz A319/A320/A321/A330/A340.


Drogi moderatorku, zanim napiszesz nastepnym razem podobnego posta pofatyguj sie i sprawdz jak sytuacja wyglada w rzeczywistosci. Owsze, austrian ma 18 wlasnych A32X ale takze 9 B737 (w wyniku przejecia Laudy). tyle ze.... chcialbym Cie poinformowac iz jesli chodzi o flote samolotow dlugodystansowych to Austrian ODCHODZI od Airbusa. W najblizszym czasie maja POZBYC SIE A342, niedawno zamowili dodatkowego B777 (NOWIUTKIEGO) i sa powaznych potencjalnym chetnym na B787. Wiec z laski swojej, znajdz sobie inny argument, ktory przekonalby wszystkich o wyzszosci A nad B. Smile


Poczytaj sobie :

[link widoczny dla zalogowanych]

Sprawdz dokladnie zanim cos napiszesz .
Oficjalna strona Austrian


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 21:34, 05 Gru 2005    Temat postu:

Airliner napisał:
Gabec napisał:
Airliner napisał:
styrian napisał:
Podałeś jeden przykład.


A moze przygladnijmy sie mniejszym europejskim przewoznikom.
W portugalskim TAP Air Portugal 100% floty zostalo wymienione na Airbusu A319/A320/A321/A340.
Przypomne ze wczesniej posiadali Boeingi 727/737/747

Podobnie jest z Austrian Airlines ktory posiadal by prawie 100% maszyn Airbusa gdyby nie przejol maszyn od Laudy 767 i 777. Pewno niedlugo takze pozbedzie sie trzech Fokkerow 70 i przesunie je do swojej siostrzanej firmy AustrianArrows(Tyrolean).
Austrian posiada juz A319/A320/A321/A330/A340.


Drogi moderatorku, zanim napiszesz nastepnym razem podobnego posta pofatyguj sie i sprawdz jak sytuacja wyglada w rzeczywistosci. Owsze, austrian ma 18 wlasnych A32X ale takze 9 B737 (w wyniku przejecia Laudy). tyle ze.... chcialbym Cie poinformowac iz jesli chodzi o flote samolotow dlugodystansowych to Austrian ODCHODZI od Airbusa. W najblizszym czasie maja POZBYC SIE A342, niedawno zamowili dodatkowego B777 (NOWIUTKIEGO) i sa powaznych potencjalnym chetnym na B787. Wiec z laski swojej, znajdz sobie inny argument, ktory przekonalby wszystkich o wyzszosci A nad B. Smile


Poczytaj sobie :

[link widoczny dla zalogowanych]

Sprawdz dokladnie zanim cos napiszesz .
Oficjalna strona Austrian


czyli przyznajesz mi racje?? jesli odejmiesz 2x A342 (gdzies czytalem ze rzad francuski ma ja odkupic), dodasz 1x B777 to wychodzi jak na dloni ze w samolotach dlugodystansowych Boeing rulezzz
[link widoczny dla zalogowanych] -tu cos dla potwierdzenia slusznosci mojej tezy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 21:50, 05 Gru 2005    Temat postu:

Gabec napisał:
Airliner napisał:
Gabec napisał:
Airliner napisał:
styrian napisał:
Podałeś jeden przykład.


A moze przygladnijmy sie mniejszym europejskim przewoznikom.
W portugalskim TAP Air Portugal 100% floty zostalo wymienione na Airbusu A319/A320/A321/A340.
Przypomne ze wczesniej posiadali Boeingi 727/737/747

Podobnie jest z Austrian Airlines ktory posiadal by prawie 100% maszyn Airbusa gdyby nie przejol maszyn od Laudy 767 i 777. Pewno niedlugo takze pozbedzie sie trzech Fokkerow 70 i przesunie je do swojej siostrzanej firmy AustrianArrows(Tyrolean).
Austrian posiada juz A319/A320/A321/A330/A340.


Drogi moderatorku, zanim napiszesz nastepnym razem podobnego posta pofatyguj sie i sprawdz jak sytuacja wyglada w rzeczywistosci. Owsze, austrian ma 18 wlasnych A32X ale takze 9 B737 (w wyniku przejecia Laudy). tyle ze.... chcialbym Cie poinformowac iz jesli chodzi o flote samolotow dlugodystansowych to Austrian ODCHODZI od Airbusa. W najblizszym czasie maja POZBYC SIE A342, niedawno zamowili dodatkowego B777 (NOWIUTKIEGO) i sa powaznych potencjalnym chetnym na B787. Wiec z laski swojej, znajdz sobie inny argument, ktory przekonalby wszystkich o wyzszosci A nad B. Smile


Poczytaj sobie :

[link widoczny dla zalogowanych]

Sprawdz dokladnie zanim cos napiszesz .
Oficjalna strona Austrian


czyli przyznajesz mi racje?? jesli odejmiesz 2x A342 (gdzies czytalem ze rzad francuski ma ja odkupic), dodasz 1x B777 to wychodzi jak na dloni ze w samolotach dlugodystansowych Boeing rulezzz
[link widoczny dla zalogowanych] -tu cos dla potwierdzenia slusznosci mojej tezy Smile


To tylko jedna maszyna 777.
Pozostale kupila linia Lauda Air.
Co wiecej Austrian chce zamowic A350 anie dreamlinera.

PS.Co wiecej napisales wyzej 9x737 ale nalezaly do Laudy a Austrian nigdy takowych niepsiadal.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 22:04, 05 Gru 2005    Temat postu:

Airliner napisał:


To tylko jedna maszyna 777.
Pozostale kupila linia Lauda Air.
Co wiecej Austrian chce zamowic A350 anie dreamlinera.

PS.Co wiecej napisales wyzej 9x737 ale nalezaly do Laudy a Austrian nigdy takowych niepsiadal.


+ 1 B777 oraz -2 A342 juz lapiesz o co chodzi? gdyby airbusy byly lepsze to kupiliby albo A333 albo A343 a nie B777 ktore ponoc chca sie pozbyc.
Czy Lauda i Austrian nie polaczyly sie przypadkiem jakis czas temu? Dane o B737 wzialem ze strony ktora Ty mi poleciles Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 22:15, 05 Gru 2005    Temat postu:

Gabec napisał:
Airliner napisał:


To tylko jedna maszyna 777.
Pozostale kupila linia Lauda Air.
Co wiecej Austrian chce zamowic A350 anie dreamlinera.

PS.Co wiecej napisales wyzej 9x737 ale nalezaly do Laudy a Austrian nigdy takowych niepsiadal.


+ 1 B777 oraz -2 A342 juz lapiesz o co chodzi? gdyby airbusy byly lepsze to kupiliby albo A333 albo A343 a nie B777 ktore ponoc chca sie pozbyc.
Czy Lauda i Austrian nie polaczyly sie przypadkiem jakis czas temu? Dane o B737 wzialem ze strony ktora Ty mi poleciles Razz


Popatrz na podpisy na gorze Smile
Austrian - Lauda - Austrian Arrows

Nie czytaj tylko tego co ci pasuje do twojej tezy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 22:20, 05 Gru 2005    Temat postu:

Airliner napisał:
Gabec napisał:
Airliner napisał:


To tylko jedna maszyna 777.
Pozostale kupila linia Lauda Air.
Co wiecej Austrian chce zamowic A350 anie dreamlinera.

PS.Co wiecej napisales wyzej 9x737 ale nalezaly do Laudy a Austrian nigdy takowych niepsiadal.


+ 1 B777 oraz -2 A342 juz lapiesz o co chodzi? gdyby airbusy byly lepsze to kupiliby albo A333 albo A343 a nie B777 ktore ponoc chca sie pozbyc.
Czy Lauda i Austrian nie polaczyly sie przypadkiem jakis czas temu? Dane o B737 wzialem ze strony ktora Ty mi poleciles Razz


Popatrz na podpisy na gorze Smile
Austrian - Lauda - Austrian Arrows

Nie czytaj tylko tego co ci pasuje do twojej tezy Smile


Czytaj ze zrozumieniem ;p "... Gdy partnerzy się uzupełniają, współpraca układa sie najlepiej.
Grupę Austrian Airlines tworzą trzy linie: Austrian, Lauda Air i Austrian Arrows.
Austrian koncentruje się na obsłudze połączeń rejsowych.
Austrian Arrows specjalizuje się w biznesie regionalnym.
Lauda Air uzupełnia ofertę grupy swoją aktywnością w sektorze charterowym...."

Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 22:22, 05 Gru 2005    Temat postu:

Gabec napisał:
Airliner napisał:
Gabec napisał:
Airliner napisał:


To tylko jedna maszyna 777.
Pozostale kupila linia Lauda Air.
Co wiecej Austrian chce zamowic A350 anie dreamlinera.

PS.Co wiecej napisales wyzej 9x737 ale nalezaly do Laudy a Austrian nigdy takowych niepsiadal.


+ 1 B777 oraz -2 A342 juz lapiesz o co chodzi? gdyby airbusy byly lepsze to kupiliby albo A333 albo A343 a nie B777 ktore ponoc chca sie pozbyc.
Czy Lauda i Austrian nie polaczyly sie przypadkiem jakis czas temu? Dane o B737 wzialem ze strony ktora Ty mi poleciles Razz


Popatrz na podpisy na gorze Smile
Austrian - Lauda - Austrian Arrows

Nie czytaj tylko tego co ci pasuje do twojej tezy Smile


Czytaj ze zrozumieniem ;p "... Gdy partnerzy się uzupełniają, współpraca układa sie najlepiej.
Grupę Austrian Airlines tworzą trzy linie: Austrian, Lauda Air i Austrian Arrows.
Austrian koncentruje się na obsłudze połączeń rejsowych.
Austrian Arrows specjalizuje się w biznesie regionalnym.
Lauda Air uzupełnia ofertę grupy swoją aktywnością w sektorze charterowym...."

Wink


Dokladnie tak dlatego maja rozna flote.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 22:27, 05 Gru 2005    Temat postu:

Airliner napisał:
Wink


Dokladnie tak dlatego maja rozna flote.[/quote]

Dlatego Austrian Airlines Group posiada takze samoloty ktore jakis czas temu nalezaly do Laudy. W tej chwili to jest Austrian i to Austrian podjal decyzje o sprzedazy airbusow a340 i zastapienie ich Boeingami 777 Smile Ciesze sie ze wreszcie przyznales mi racje ;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin