Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

E75 i E90/95 dla LO
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
styrian




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stolyca

PostWysłany: Nie 12:40, 04 Gru 2005    Temat postu:

Wiesz, to nigdy nie jest tak, że nagle przylatuje 10 nowych maszyn i wszyscy piloci latający teraz na 737 będą się szkolić. Będzie to robione stopniowo.
Podejrzewam, że Airbus zaoferuje LO wyszkolenie pilotów i mechaników dla LO za darmo, a jeżeli nie wszystkich to na pewno sporą ilość. Dla A czy B kontrakt z LO/C0 będzie bardzo istotny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Nie 12:52, 04 Gru 2005    Temat postu:

voitoosh napisał:
Racja, Airbusy mogłyby wprowadzić "chaos" jednakowoż spójrz na LH, oni mają Airbusy A340 long-houlowe a także B747 - wiem, że nie ma czego porównywać, bo lufthansa ma flotę 3x większą, oprócz tego ma jeszcze mniejsze Airbusy, Boeingi, a nawet jakieś Avro czy CRJ (jeśli się pomyliłem to przepraszam) embraery są bardziej ekonomiczne niż Boeingi, to prawda, ale wolałbym widzieć te drugie.


Lufthansa od 2001 roku nie kupila zadnej maszyny u Boeinga.
W Lufthansie Boeingi 747-400 zostana zastapione Airbusami A380 (pierwszy zostanie dostarczony 2007 roku) oraz A340-600.
Kiedys podstawowy samolot na liniach wewnetrzych i europejskich Lufthansy Boeing 737-200/300/500 ustepuje miejsca Airbusom A319/A320/A321. LH powoli wycofuje je z eksploatacji a ostatnia taka maszyne otrzymala dziesiec lat temu.
Wiec jak widac Lufthansa w ciagu najbliszych kilku lat ujednolici flote w 100% w maszyny Airbusa.

Co do pozostalej floty jest to firma Lufthansa CityLine (dawniej DLT) ktora ma zaledwie dwa typy maszyn Bombardiera oraz Avro.
Wszystko wskazuje na to ze pozostana przy Bombardierze i pewnie za jakis czas beda zastepowac Avro CRJ700 i CRJ900.

Reasumujac LOT niezaleznie od tego co wybierze (Boeinga czy Airbusa) powinien ujednolicic flote i skoro kupuja 787 powinni pozostac u Boeinga.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
styrian




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stolyca

PostWysłany: Nie 12:55, 04 Gru 2005    Temat postu:

Podałeś jeden przykład. W dodatku nie wiadomo, czy LH wybierze 32S czy 737NG. Istnieje za to cała gama kontrprzykładów - BA, AZ, KL czy choćby SU. Jednolitośćfloty pod względem producenta nie ma dużego znaczenia, w przeciwieństwie do zaoferowanych kontraktów czy wreszcie potrzeb linii.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Nie 13:02, 04 Gru 2005    Temat postu:

styrian napisał:
Podałeś jeden przykład. W dodatku nie wiadomo, czy LH wybierze 32S czy 737NG. Istnieje za to cała gama kontrprzykładów - BA, AZ, KL czy choćby SU. Jednolitośćfloty pod względem producenta nie ma dużego znaczenia, w przeciwieństwie do zaoferowanych kontraktów czy wreszcie potrzeb linii.


Podalem przyklad Lufthansy po tym co napisal voitoosh .
Lufthansa nie jest zainteresowana kupowaniem u Boeinga , chocby z tego powodu iz Boeingi 737 NG sa juz dostepne od paru lat a caly czas kupuja Airbusa.

PS.Jest jeszcze jedna bardzo istotna przyczyna niemcy wspieraja swojego producenta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
styrian




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stolyca

PostWysłany: Nie 13:06, 04 Gru 2005    Temat postu:

Być może wesprą, ale tym bardziej nie można podawać tego jako sztandarowy przykład. W każdym razie LH jeszcze nie podjęła ostatecznej decyzji co do samowalotów short/medium-haul.
Wystarczy spojrzeć na EK, QR czy inne linie, by przekonać się, że to czy lata się na maszynach jednego czy dwóch producentów nie ma większego znaczenia, szczególnie przy dużych kontraktach, a o takim mówimy w przypadku LO/C0.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:10, 04 Gru 2005    Temat postu:

styrian napisał:
Wiesz, to nigdy nie jest tak, że nagle przylatuje 10 nowych maszyn i wszyscy piloci latający teraz na 737 będą się szkolić. Będzie to robione stopniowo.
Podejrzewam, że Airbus zaoferuje LO wyszkolenie pilotów i mechaników dla LO za darmo, a jeżeli nie wszystkich to na pewno sporą ilość. Dla A czy B kontrakt z LO/C0 będzie bardzo istotny.


to nigdy nie jest za darmo. zawsze można spróbować użyć takiego argumentu w rozmowach z B: Airbus daje szkolenia warte X za darmo, wiec oczekujemy, ze wy zejdziecie z ceny o, powiedzmy 50% tego X.

oczywiście warto negocjować z jednymi i z drugimi i nie przekreślać A. ale oni muszą wiedzieć (i pewnie wiedzą), że muszą zaoferować BARDZO korzystne warunki, żeby LO zmienił dostawcę.[/url]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WZZ




Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Nie 14:19, 04 Gru 2005    Temat postu:

Jestem początkujący w dziedzinie lotnictwa cywilnego.
Mam pytanie:
Czym się różni Embraer170 od 175 ???
Jakie są parametry Embraera195 ???
a i jeszcze jedno ile ma LOT Embraerów 145 a ile 170, oraz ile zamówiono jeszcze w kolejnych dostawach ????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stevan




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 15:03, 04 Gru 2005    Temat postu:

Z całym szacunkiem lubię czytać wszelkie dyskusje na temat floty LO, ale pracując w Grupie wiem, że dopóty jest taki zarząd jaki jest decyzja zapadnie w zależności od "Dopłat bezpośrednich" uzyskanyh przez owy zarząd od konkrretnego producenta maszyn. I tyle. Niestety.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamek
Gość






PostWysłany: Nie 18:06, 04 Gru 2005    Temat postu:

WZZ napisał:
Jestem początkujący w dziedzinie lotnictwa cywilnego.
Mam pytanie:
Czym się różni Embraer170 od 175 ???
Jakie są parametry Embraera195 ???
a i jeszcze jedno ile ma LOT Embraerów 145 a ile 170, oraz ile zamówiono jeszcze w kolejnych dostawach ????


[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 22:34, 04 Gru 2005    Temat postu:

Stevan napisał:
Z całym szacunkiem lubię czytać wszelkie dyskusje na temat floty LO, ale pracując w Grupie wiem, że dopóty jest taki zarząd jaki jest decyzja zapadnie w zależności od "Dopłat bezpośrednich" uzyskanyh przez owy zarząd od konkrretnego producenta maszyn. I tyle. Niestety.


Mozesz tak troche jasniej, bo prawde mowiac to nei bardzo umie znalezc jakis sens w Twoim poscie.TIA Wink


A tak juz do ogolu :

Z calym szacunkiem do wszystkich ale, porownywanie LO z LH, BA i innymi liniami ktore sa parokrotnie wieksze od naszego narodowego przewoznika mija sie z celem. Nawet jesli jest mowa o stosunkowo duzym zamowieniu rzedu 30 samolotow to i tak przeszolenie nie tylko pilotow ale takze stewek i mechanikow bedzie bardzo skomplikowanym i kosztownym procesem. Nie sadze aby LO mial na tyle "zapasowego" personelu aby mogl bez szkody dla swojego juz bardzo nadszarpnietego wizerunku puscic sporo czesc ludzi na szkolenia. Dla mnie najbardziej racjonalnym wyborem pozostaja B737 wlasnie ze wzgledu na mniej skomplikowany logistycznie proces dostosowawczy personelu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 23:01, 04 Gru 2005    Temat postu:

wracajac do tematu czy moze mi ktos wreszcie podac ile LO zamowil tych E95 no i kiedy jest przewidziana dostawa pierwszego egzemplarza? TIA

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
styrian




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stolyca

PostWysłany: Nie 23:07, 04 Gru 2005    Temat postu:

Jeżeli to byłby jedyny czynnik, to owszem, ale NIE jest.

btw - LO nie ma nadszarpniętego wizerunku. Jest jedną z lepszych linii w tej części świata, a to, że EuroLOT odwołał kilka lotów, bo piloci się szkolini... no cóż - bywa. Nie ma co demonizować.

Nowe samoloty dla LO nie przylecą wysztkie na raz, więc szkolenie załóg na 2-3 maszyny rocznie nie będzie żadnym problemem. Więcej maszyn rocznie będzie przybywać C0, ale to już ich problem - i tak będą musieli zrobić nabór, więc o sytuacji, gdzie część lotów jest odwoływana bo piloci się szkolą nie ma mowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
styrian




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stolyca

PostWysłany: Nie 23:08, 04 Gru 2005    Temat postu:

LO zamówił 10 E70 z opcją na 11 dodatkowych samolotów z rodziny. W 2006 przylecą 4 E75. E95 z tego co wiem nie zostały jeszcze zamówione.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 23:29, 04 Gru 2005    Temat postu:

styrian napisał:
LO zamówił 10 E70 z opcją na 11 dodatkowych samolotów z rodziny. W 2006 przylecą 4 E75. E95 z tego co wiem nie zostały jeszcze zamówione.

No wlasnie, jakos niegdzie nie slyszalem ani nie moglem znalezc info na temat ewentualnego zamowienia E95. Dzieki za info


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 23:31, 04 Gru 2005    Temat postu:

styrian napisał:
Jeżeli to byłby jedyny czynnik, to owszem, ale NIE jest.

btw - LO nie ma nadszarpniętego wizerunku. Jest jedną z lepszych linii w tej części świata, a to, że EuroLOT odwołał kilka lotów, bo piloci się szkolini... no cóż - bywa. Nie ma co demonizować.

Nowe samoloty dla LO nie przylecą wysztkie na raz, więc szkolenie załóg na 2-3 maszyny rocznie nie będzie żadnym problemem. Więcej maszyn rocznie będzie przybywać C0, ale to już ich problem - i tak będą musieli zrobić nabór, więc o sytuacji, gdzie część lotów jest odwoływana bo piloci się szkolą nie ma mowy.


Spokom, embki tez przychodza po 2-3 w roku a jednak problem z pilotami jest!

Owszem, jest dobra linia... ale w klasie biznes.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin