Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dla milosnikow FR
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 22:49, 15 Lis 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Nie w Centralwings oplate paliwowa dodaja cichczem dopiero przy platnosci.


Nie tylko w Centralwings. W większości linii opłata paliwowa, jeśli jest, jest doliczana osobno. Wyjątkiem chlubnym jest tu m.in.SWISS, który ją wlicza, a na trasie do Bazylei zniósł ją...całkowicie! I teraz bilet w obie kosztuje... 238 PLN! I to SWISSem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 23:24, 15 Lis 2006    Temat postu:

do Bazylei skąd?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Czw 0:15, 16 Lis 2006    Temat postu:

frik napisał:
do Bazylei skąd?


z WAWy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek P




Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków EPKK | 3 NM NE to SKAVI

PostWysłany: Czw 13:25, 16 Lis 2006    Temat postu:

A możecie mi powiedzieć czy u innych przelotników też pobierana jest opłata za to, że płaci się kartą kredytową? To jest jakiś absurd! Albo opłata za korzystanie z call center 15 zł ! Kpina !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 13:40, 16 Lis 2006    Temat postu:

Maciek P napisał:
A możecie mi powiedzieć czy u innych przelotników też pobierana jest opłata za to, że płaci się kartą kredytową? To jest jakiś absurd! Albo opłata za korzystanie z call center 15 zł ! Kpina !


Nie u wszystkich, ale Ryanair jest niejedyny. Opłata za kredytówkę jest np. w EZY (tu bez dopłaty tylko debetówka), za to za Call Center tną wszystkie low costy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 13:43, 16 Lis 2006    Temat postu:

Przypominam, ze nikt nie dodaje wiekszych oplat od Centralwings. 198 zlotych stala oplata pasazera w dwie strony, do tego oplata manipulacyjna i ukryta oplata paliwowa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 13:47, 16 Lis 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Przypominam, ze nikt nie dodaje wiekszych oplat od Centralwings. 198 zlotych stala oplata pasazera w dwie strony, do tego oplata manipulacyjna i ukryta oplata paliwowa.


Owszem dodaje i to niejeden. Na przykład jej mamusia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 14:12, 16 Lis 2006    Temat postu:

Mowa byla o low costach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 18:48, 16 Lis 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Mowa byla o low costach.

Danny, prawda jest taka ze nie ma znaczenia czy oplaty ktore dodaja nazywaja sie paliwowe, bagazowe czy jeszcze inne. Jak kupujesz bilet to i tak patrzysz na cene koncowa, wprawdzie trzeba sei bardziej lub mniej nagimnastykowac aby do niej dotrzec,ale tylko to sie liczy. C0 nie jest taki zly skoro nie tak dawno sam nim leciales, czyzby RYR okazal sie jakims cudem tanszy pomimo swoich nizszych oplat, bo nie wierze ze leciales Centralem z sentymentu ? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 20:15, 16 Lis 2006    Temat postu:

Gabec napisał:

Danny, prawda jest taka ze nie ma znaczenia czy oplaty ktore dodaja nazywaja sie paliwowe, bagazowe czy jeszcze inne. Jak kupujesz bilet to i tak patrzysz na cene koncowa, wprawdzie trzeba sei bardziej lub mniej nagimnastykowac aby do niej dotrzec,ale tylko to sie liczy.


Zgadzam, sie. I dlatego napisalem, ze Centralwings dolicza najwiecej.

Gabec napisał:

C0 nie jest taki zly skoro nie tak dawno sam nim leciales, czyzby RYR okazal sie jakims cudem tanszy pomimo swoich nizszych oplat, bo nie wierze ze leciales Centralem z sentymentu ? Wink


Latam C0 z braku alternatywy na trasie DUB-GDN. Mam nadzieje, ze FR sie w koncu przelamie. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 21:28, 16 Lis 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Gabec napisał:

Danny, prawda jest taka ze nie ma znaczenia czy oplaty ktore dodaja nazywaja sie paliwowe, bagazowe czy jeszcze inne. Jak kupujesz bilet to i tak patrzysz na cene koncowa, wprawdzie trzeba sei bardziej lub mniej nagimnastykowac aby do niej dotrzec,ale tylko to sie liczy.


Zgadzam, sie. I dlatego napisalem, ze Centralwings dolicza najwiecej.

Gabec napisał:

C0 nie jest taki zly skoro nie tak dawno sam nim leciales, czyzby RYR okazal sie jakims cudem tanszy pomimo swoich nizszych oplat, bo nie wierze ze leciales Centralem z sentymentu ? Wink


Latam C0 z braku alternatywy na trasie DUB-GDN. Mam nadzieje, ze FR sie w koncu przelamie. Wink


Najlepiej by było, gdyby zamiast do WAWy rozpoczął loty do GDN. I ty i ja bylibyśmy szczęśliwi...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz




Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 21°26'E , 50°17'N

PostWysłany: Pon 10:36, 18 Gru 2006    Temat postu:

- Z lotami do Maroka nabito nas w butelkę - skarżą się klienci taniej linii lotniczej Ryanair. - Nic podobnego - odpowiada przewoźnik. "Maroko" - tak brzmi hasło, które rozgrzało polskich amatorów taniego latania po Europie. Do niedawna położonego w północnej Afryce państwa nie obejmowała tzw. strefa otwartego nieba nad Unią Europejską i kilkoma stowarzyszonymi krajami (m.in. Chorwacją), umożliwiająca wykonywanie tanich przelotów w jej obrębie. Jednak prowadzone na politycznym szczeblu rozmowy między unijnymi a marokańskimi urzędami rokowały nadzieję, że wkrótce samoloty kilku tanich przewoźników będą mogły bez przeszkód lądować na lotniskach w Marrakeszu, Fezie czy Casablance. Dla linii lotniczych to oczywisty złoty interes, wśród europejskich turystów Maroko zdobywa bowiem dużą popularność. Otwarcie strefy było szansą, aby za znacznie tańsze pieniądze niż dotychczas wyskoczyć na kilka dni na marokańskie pustkowia, w góry Atlas czy na plaże.

Zgodnie z procedurami o otwarciu strefy wolnego nieba nie decyduje cała Unia Europejska, ale poszczególne, zainteresowane lotami na tej trasie, państwa. Niemal natychmiast po podpisaniu porozumień między Wielką Brytanią i Marokiem oraz Hiszpanią i Marokiem z okazji skorzystały linie easyJet i Ryanair. Te drugie rozpoczęły sprzedaż lotów również z terenu Francji (lotnisko pod Marsylią) oraz Niemiec (tani hub przesiadkowy Frankfurt/Hahn) jeszcze przed podpisaniem międzynarodowych umów między wspomnianymi krajami. Z powodu sprzeciwu Francuzów ani Francja, ani Niemcy umów w końcu nie podpisały, wskutek czego setki klientów, m.in. z Polski, zmuszone zostały do rezygnacji z przelotów.

- Według ogłoszonego z początkiem listopada cennika Ryanair dowiedziałem się, że za dość przyzwoite pieniądze mogę polecieć w marcu z Frankfurtu/Hahn do Maroka. A że trąbili o lotach Ryanaira z Krakowa do Frankfurtu, zamówiłem u nich jeden lot z Polski do Niemiec, a drugi z Niemiec do Maroka. Tą samą drogą chciałem wrócić. Po kilku dniach dostałem e-maila, że samoloty na trasach marokańsko-niemieckich w ogóle nie wystartują. Co prawda gwarantowano mi zwrot kasy za tę część podróży, ale słowem nie wspomniano o tej z Krakowa do portu przesiadkowego. I co ja mam robić przez tydzień na jakimś pastwisku koło Luksemburga? - oburza się Adam z Krakowa, jeden z pokrzywdzonych pasażerów linii Ryanair.

W tę samą marokańską pułapkę wpadło wiele osób z Polski, skuszonych ofertą irlandzkiego przewoźnika. Schemat wszędzie był ten sam: samolotem Ryanair bądź własnym samochodem dostać się pod Frankfurtu, a stamtąd lecieć na wymarzony urlop. - Miałem spędzić sylwestra w Maroku, a e-maila z odwołaniem lotu zauważyłem w ostatniej chwili. I co mam teraz robić? Dobrze, że nie wyjechałem. Mój kolega właśnie wraca wściekły pociągiem do Polski. W Maroku miał być miesiąc - mówi Jan Blaszowski z Warszawy.

Ryanair tłumaczy, że jeśli ktoś chce, to otrzyma zwrot pieniędzy, ale innych strat pasażerom pokryć nie zamierza. - Jako tania linia nie oferujemy tzw. przelotów łączonych. Przykro nam, ale pan, który zapłacił za wykonywany przez nas lot Kraków - Frankfurt/Hahn, aby stamtąd polecieć do Maroka, zwrotu nie otrzyma - mówi Tomasz Kułakowski odpowiedzialny w Ryanair za sprzedaż i marketing w krajach Europy Środkowej.

- Jak można sprzedawać loty na trasy, których nie gwarantują jeszcze żadne umowy? - nie rezygnują klienci Ryanair, którzy zastanawiają się nad skierowaniem skargi na przewoźnika do Urzędu Lotnictwa Cywilnego.


źródło:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 10:53, 18 Gru 2006    Temat postu:

Nie ma na co się w obecnym stanie prawnym do ULCu skarżyć. Był zwrot kasy za Maroko? Był. Odleci samolot do Frankfurtu? Odleci. Ja na miejscu tych poszkodowanych zamieniłbym sobie lot Niemcy-Maroko, na np. Niemcy-Portugalia...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 11:02, 18 Gru 2006    Temat postu:

Ryanair nie oferuje lotow przesiadkowych. Kupuje sie 2 odrebne bilety.

Loty do Maroka zostaly odwolane nie z winy Ryanaira tylko open sky zostalo opoznione przez protsety zwiazkow z RAM i AF. Rejs do Frankfurtu sie odbedzie. Rozumiem rozczarowanie tego paxa ale nie ma sie na co skarzyc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartekR




Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:56, 18 Gru 2006    Temat postu:

Mi ze znajomymi udało się przebookować bilety Frankfurt-Marakesz na Londyn-Marakesz. Nie wiem jakim cudem, bo nie było mnie wtedy w Polsce i załatwiał to kto inny - a polityka Ryanair podobno nie pozwala na zamianę biletu odwołanego lotu na lot z innego lotniska (Londyn zamiast Frankfurt) - ale jakoś się udało. Inny znajomy, który też miał z nami lecieć, ale miał osobną rezerwację, próbował tego samego ale dano mu do wyboru jedynie inne loty z Frankfurtu, więc zrezygnował całkiem.
Na szczęście dolotu do Frankfurtu nie mieliśmy kupionego, bo planowaliśmy śmignąć samochodami. Do Londynu dokupiliśmy w dobrej cenie dolot z Wrocławia i jakoś trip nam się uratował, choć niestety z dwoma noclegami w Londynie.

A swoją drogą to odwołanie "nie z winy Ryanaira" jest powiedzmy dość kontrowersyjne. Skoro Ryanair nie miał formalnych możliwości realizacji takich lotów, a jedynie liczył, że takie możliwości powstaną, to jest to czysta spekulacja, świadomie podjęta przez menedżment RYA.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 7 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin