Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co z SP-LLI i SP-LME
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 21:37, 30 Mar 2006    Temat postu:

falubaz napisał:
Pomimo zamykania lub zawieszania pewnych nierentownych kierunków jak ZAG czy LJU to LO mimo wszystko rok 2005 zamknął zyskiem z działalności operacyjnej, czego nie można powiedzieć o tak chwalonym często tutaj CSA czy Malevie.
Faktem jest także to, że linie o podobnym modelu biznesowym do LO ( jak OS czy SK) maja obecnie duże problemy finansowe.
Przed Lotem stoi poważne zadanie redefinicji swojej strategii, co czeka także innych przewoźników o mniejszym potencjale long-haulowym.
Wielcy jak AF-KL, LH czy BA pozostaną raczej przy modelu przewoźnika sieciowego w oparciu o największe huby, dla mniejszych pozostaje albo upodobnienie się do low-costów lub skoncentrowanie się na przewozach biznesowych, operując na kierunkach z dużym potencjałem ruchu służbowego ( oczywiście włączając w to w jakiś sposób ofertę dla ruchu mniej płatnego).

Lot w swojej historii już przeżył okres w którym dynamicznie zwiększał liczbę rejsów ( okres panowania Qualiflyera w LO), nie poszły za tym jednak wpływy co skoczyło
się upadkiem SR i SN, oraz mocnym kryzysem w LO. Ta że z tym hurra optymizm jeśli chodzi o wyposażanie LO w duże samoloty to byłbym ostrożny. Łatwo się wymienia flotę na duże i piękne samoloty ( jaka wtedy duma w narodzie, że mamy takiego fajnego przewoźnika) tylko w dyskusjach na forach internetowych. W realu idą za tym potężne pieniądze, które albo trzeba mieć, albo umieć przekonać instytucje finansowe do wyłożenia kasy.
Potępianie LO za wszystko czego się tknie jest zwykłym uproszczeniem, a już wypominanie terminalu to grube nieporozumienie. Marka Lo tez nie jest aż taka zła, jak tu przedstawiają niektórzy znawcy. Choć wiele jest oczywiście rzeczy nieprofesjonalnych, wiele jest spraw które wymagają naprawy, kiepski cały czas jest jakość produktu zwałszcza naziemnego jak i pokładowego.

Nie chodzi mi tu o bronienie LO lecz o rozsądne spojrzenie na problemy funkcjonujące w największym polskim przewoźniku.
Pamiętajmy, że cały czas Lot jest pod wpływem skarbu państwa, jakoś nikt nie chce podjąć się prawdziwej prywatyzacji.
Poprzedni zarząd popełnił trochę błędów co odbiło się na punktualności i regularności połączeń ( zwłaszcza krajowych), wybrany został nowy prezes, niebawem będzie nowy zarząd, przed nimi trudne decyzje dotyczące wyboru modelu funkcjonowania LO.

Ja osobiście wolałbym aby LO działał jak wspomniane Brussel Airlines, był sprawnie zarządzanym przewoźnikiem, funkcjonującym w ramach strategicznego aliansu.

p.s. Witek Z.
w pełni popieram Twój punkt widzenia w tej sprawie.....


Ljubljanę też zamknęli? O Boże...

Przeciętnego pasażera nie obchodzi, że PPL i LOT to dwie różne bajki. Widzi LOTowski hub- zapyziałą WAW (i nie mówcie mi że T2 jest super, bo nie jest, jest nadzwyczaj przeciętny...)

SN nie funkcjonuje w ramach aliansu...

Przewoźnik flagowy, winien przynosić przede wszystkim dumę krajowi. Jeśli chce być nastawiony na zyski, to niech taki jest w pełnym wymiarze, przekształci się w low-costa i nie przynosi nam więcej wstydu...
Na razie dotknął go costcutting, ale na konkurencyjne ceny się to nie przekłada...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 23:51, 30 Mar 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Ljubljanę też zamknęli? O Boże...

Chyba nie, bo jest w systemie rezerwacyjnym.

Stoarn napisał:
Przewoźnik flagowy, winien przynosić przede wszystkim dumę krajowi. Jeśli chce być nastawiony na zyski, to niech taki jest w pełnym wymiarze, przekształci się w low-costa i nie przynosi nam więcej wstydu...

Wydaje mi się, że to nie jest układ zero-jedynkowy (albo dotowany przewoźnik "flagowy" albo LCC). Podawany za przykład SN jest właśnie jedną z alternatywnych dróg. Inną jest chyba Aer Lingus.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 7:18, 31 Mar 2006    Temat postu:

Tak czy inaczej lot jednak sporo paxow do obcych hubow dowozi, chocby dla nieeuropejskich przewoznnikow star alliancu - wtedy spokojnie moze to robic i do fra i do LHR i do zurychu i CPH i ams itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pią 7:44, 31 Mar 2006    Temat postu:

Old napisał:
Stoarn napisał:
Ljubljanę też zamknęli? O Boże...

Chyba nie, bo jest w systemie rezerwacyjnym.

Stoarn napisał:
Przewoźnik flagowy, winien przynosić przede wszystkim dumę krajowi. Jeśli chce być nastawiony na zyski, to niech taki jest w pełnym wymiarze, przekształci się w low-costa i nie przynosi nam więcej wstydu...

Wydaje mi się, że to nie jest układ zero-jedynkowy (albo dotowany przewoźnik "flagowy" albo LCC). Podawany za przykład SN jest właśnie jedną z alternatywnych dróg. Inną jest chyba Aer Lingus.


Ale te linie mają NIECO wyższe standardy wszystkiego niż LOT. LOTowskie status quo jest nie do przyjęcia, w tej chwili nawet Air Baltic ma lepsze notowania w opinii pasażerów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 8:29, 31 Mar 2006    Temat postu:

Cytat:

Stoarn napisał:
Ljubljanę też zamknęli? O Boże...

Chyba nie, bo jest w systemie rezerwacyjnym.


Lju operowna przez LO jest zawieszona do końca maja, nadal operuje JP.

Cytat:

Przewoźnik flagowy, winien przynosić przede wszystkim dumę krajowi.



Gratuluje pomysłu na przewoźnika flagowego, może opublikujesz gdzieś tak nowatorskie pomysły ekonomiczne.....

Cytat:

Tak czy inaczej lot jednak sporo paxow do obcych hubow dowozi, chocby dla nieeuropejskich przewoznnikow star alliancu - wtedy spokojnie moze to robic i do fra i do LHR i do zurychu i CPH i ams itp.

I to robi, z niektórymi przewoźnikami ma podpisane umowy SPA na taryfy do punktów gdzie sam nie operuje. Jednak takie taryfy sa zazwyczaj wyższe oo taryf własnych przewoźników. A pojemność samolotów dostosowuje do wlasnych mozliwości i wymagań na rynku.


Cytat:
Ale te linie mają NIECO wyższe standardy wszystkiego niż LOT. LOTowskie status quo jest nie do przyjęcia, w tej chwili nawet Air Baltic ma lepsze notowania w opinii pasażerów.

i dlatego przed Lotem, zwłaszcza przed nowym zarzadem dużo pracy bo jak ten standart nie pójdzie do góry to możemy się pozbyć przewoźnika flagowego Sad

Stoarn może podasz na jakich kierunkach z PL LOT nie jest konkurencyjny cenowo....? Nie na wszystkich kierunkach, ale wg mnie polityka taryfowa LO wiele sie zmieniła i na wielu kierunkach ( oczywiście nie na wszystkich) ceny LO sa najniższe na rynku Polskim,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 8:49, 31 Mar 2006    Temat postu:

Lot jest konkurencyjny cenowo pod warunkiem ze kupi sie bilet odpowiednio wczesnie i glownie z wawy. Niestety z portow regionalnych zwykle w terminie gdy wiekszosc ludzi kupuje bilety (tj 1-3 tyg przed wylotem) tansza jest chocby lufthansa, ktorej polacznia sa czesto i szybsze i jest ich wiecej. Zdecydowana wiekszosc promocji lotu nie dotyczy portow regionalnych. Lot zapomina o tym ze za kilka lat to pasazerowie z portow regionalnych bede w polsce wiekszoscia (i nie beda to tylko pasazerowie LCC).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 9:03, 31 Mar 2006    Temat postu:

marcinj napisał:
jak się nie różni, pliz. przecież te AerLingusy do WAW to nie wożą irlandczyków. nie wydaje mi się, żeby oni uciekali z kraju za pracą. uciekali to 20 lat temu. byłem w Irlandii i skala inwestycji zagranicznych jest tam po prostu gigantyczna. fabryki procesów, komputerów itd to są hektary. wzrost gospodarczy pewnie 2x większy niż u nas. porównywać to my się możemy z Czechami czy Węgrami, od których różni nas głównie to, że jesteśmy więksi. ale z Irlandią? gdzie walą tłumy z całej Europy, żeby pracować i *muszą* dolecieć, bo Irlandia jest wyspą?


No to Cie zaskoczę.
Około 55% biletów na trasach EI do WAW to Irlandczycy.
Widzisz, tak się składa, że ja też mieszkałem w Irlandii. W Polsce Irlandczycy inwestują bardzo mocno, w nieruchomości, w technologie. I latają.
Bardzo dużo firm amerykańskich, które zaistniały w Irlandii, jako kolejny kraj upatruje sobie Polskę i stad te ruchy. E170 dla biznesmenów to za mało...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 9:14, 31 Mar 2006    Temat postu:

Cytat:
rob_sad

Lot jest konkurencyjny cenowo pod warunkiem ze kupi sie bilet odpowiednio wczesnie i glownie z wawy. Niestety z portow regionalnych zwykle w terminie gdy wiekszosc ludzi kupuje bilety (tj 1-3 tyg przed wylotem) tansza jest chocby lufthansa, ktorej polacznia sa czesto i szybsze i jest ich wiecej. Zdecydowana wiekszosc promocji lotu nie dotyczy portow regionalnych. Lot zapomina o tym ze za kilka lat to pasazerowie z portow regionalnych bede w polsce wiekszoscia (i nie beda to tylko pasazerowie LCC).

Wiekszość cen LO z WAW i z portów regionalnych jest taka sama.
Ale zagadzam sie z Tobą, że LO często niedostatecznie myśli o pasażerach z innych niz WAW regionach Polski. I to jest duzy błąd, że Lo tak traktuje regiony.
Cytat:

E170 dla biznesmenów to za mało...

a dlaczego??? bo nie bardzo rozumiem....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 9:22, 31 Mar 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
1. Zanim zaczniecie się powoływać na to, że BA, AF, KL zwiększają maszyny to odpowiedzcie sobie <ciach>
Wiem, że zaraz będzie że się mądrzę, ale - tak sobie myślę - że czasem lepiej jest się mądrzyć niż pisać bzdury. Wink


W pewnych kwestiach nie sposób się z Tobą nie zgodzić, ALE: Very Happy

No pewnie, że huby "dużych" linii są większe niż Warszawa. Ale zobacz, co się dzieje - z WAW wprowadzono w zeszłym roku dodatkowe połączenia do USA, odkąd wszedł LPE. I jakoś, zgodnie z tendencją winien był wozić powietrze - niestety nie woził. Pełna maszyna.

To, co dla nas będzie już nieatrakcyjne, czyli połączenia niskiej jakości LOT na nieomal pełnoletnim 767, dla Rosjan, Łotyszy, Słowaków, Ukraińców nadal jest atrakcyjne. Stąd dodatkowe połączenia na wschód, jak się okazuje wcale nie takie puste.

Myślisz, że porównywanie nas do innych dużych nie ma sensu. A ja uważam, że nie należy równać w dół. Podałem przykład EI, które ma w sobie coś wspólnego z LO - w Bostonie mieszka prawie tyle samo Irlandczyków, co na wyspie, coś jak Chicago dla Polaków. Ale nie oznacza to, że EI się ograniczyło do latania do Bostonu. Lata ładnie po Europie, do USA, do tego w tym roku zaczyna latanie na wschód.

W polskich warunkach, z naszymi zarobkami, model EI jest niemal idealny - Europa tanio, bez wodotrysków, ale pełne samoloty, na trasach LongHaul - taryfa premium (czyli normalny serwis, podział na klasy).

A co do maszyn - w życiu nie zgodzę się, że LOT "robi dobrze", iż lata małymi maszynami po europie. LOT nie ma koncepcji latania po europie, wciąż pokutuje tam myślenie, że będą wozić pasażerów tam, gdzie ta linia chce. Ludzie chcą latać nie tylko to Madrytu, do Londynu, Rzymu - wielkich stolic Europy, do których doleci się zawsze. Ta linia, jeśli chce się utrzymać musi zajmować nisze rynkowe. I bardzo mocno zmienić podejście.

Mniejsi, pokroju Air Europa, Aer Lingus, Aerosvit ślicznie pokazują jak skutecznie zarabiać pieniądze. LO twierdzi, iż Chiny czy Indie się nie opłacają, gdyż trzeba minimum 3 połączenia/tydz. robić, aby rotacja działała poprawnie. Air Europa lata 1-2x w tygodniu do Szanghaju - jakoś się opłaca...

Witek, fajnie wszystko - ale ta linia w tej chwili nie ma wyjścia, i żeby funkcjonować na tym samym poziomie ilości rejsów, musi zmniejszać maszyny, bo inaczej będzie wozić powietrze - ale to nie znaczy, że linia jest elastyczna, tylko, że nie ma co zaoferować. Bo skoro za mniejsze pieniądze można dolecieć inna linią i do tego dolecieć zawsze (patrz liczba odwołanych w gru/sty/lut rejsów z/do LHR), to automatycznie traci klientów...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 9:24, 31 Mar 2006    Temat postu:

marcinj napisał:
mi się wydaje, że nie mógłby. na czym by zarobił? KL zarabia np. na locie za Atlantyk, to "dowiezienie" ludzi to jest koszt raczej niż zysk.


EI działa na zasadzie LCC - single side / single fare.
I wiesz, naprawdę mają ludzi, nawet z WAW przez DUB do USA...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 9:33, 31 Mar 2006    Temat postu:

szymonk2 napisał:

Też uważam, ze byłoby fajnie gdyby na wazniejszych trasach lataly 737NG lub 767..., ale tak naprawdę jako pax wolę cztery razy dziennie E70 niz raz 767.


Tylko, jak w przypadku CDG czy LHR z 3 dziennie 737, zostają ostatnio 2, i to czasem E145/E170.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 9:34, 31 Mar 2006    Temat postu:

Mylisz sie falubaz ze ceny sa takie same. Owszem sa niewiele wyzsze i oplaca sie bardziej kupic taki bilet niz jechac pociagiem, jednak wiekszosc niskich taryf w ogole nie jest z portow regionalnych dostepna. Stad zwykle roznice w cenie.
No i fakt ze w locie bardzo szybko nikna najtansze taryfy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 9:39, 31 Mar 2006    Temat postu:

YoNasHek Łotysze (bo mam znajomych tam) lataja glownie przez Prage, lot jest dla nich za drogi (tak mowia). Przypuszczam ze tym bardziej robia tak Ślowacy. A AeroSvit jest rowniez tanszy od lotu i ma lepsza siatke polaczen dalekich.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:03, 31 Mar 2006    Temat postu:

falubaz napisał:
Pomimo zamykania lub zawieszania pewnych nierentownych kierunków jak ZAG czy LJU to LO mimo wszystko rok 2005 zamknął zyskiem z działalności operacyjnej, czego nie można powiedzieć o tak chwalonym często tutaj CSA czy Malevie.

A sprawdzałeś, co jest przyczyną zysku ? Zmniejszenie odpisów w związku ze sprzedażą i leasingiem zwrotnym samolotów. Na samej działalności podstawowej zysk jest tylko brutto...


falubaz napisał:
Faktem jest także to, że linie o podobnym modelu biznesowym do LO ( jak OS czy SK) maja obecnie duże problemy finansowe.
Przed Lotem stoi poważne zadanie redefinicji swojej strategii, co czeka także innych przewoźników o mniejszym potencjale long-haulowym.
Wielcy jak AF-KL, LH czy BA pozostaną raczej przy modelu przewoźnika sieciowego w oparciu o największe huby, dla mniejszych pozostaje albo upodobnienie się do low-costów lub skoncentrowanie się na przewozach biznesowych, operując na kierunkach z dużym potencjałem ruchu służbowego ( oczywiście włączając w to w jakiś sposób ofertę dla ruchu mniej płatnego).

Dokładnie. Ale nie może wciąż LOT wychodzić z założenia, że wszystko, co robią jest właściwe. A tak to wygląda. LOT funkcjonuje wciąż tak, jakby nie miał żadnej konkurencji - a to nie prawda. Norwegian wyciął piękny numer LO, który twierdził, iż Oslo to kierunek nierozwojowy. LOT wozi czasami paxów raz dziennie E170, norwegian wozi ich B733, niejednokrotnie wypchanym do ostatniego miejsca. I tak z niemal wszystkim. Co wejdzie linia, nawet nie dużą i z rozległą siatką, ma ludzi. Skąd ten fenomen? Z prostego założenia. W Polsce decyduje CENA. I to z tej pozycji LOT musi wyjść, aby osiągać zyski na działalności podstawowej.

falubaz napisał:
Lot w swojej historii już przeżył okres w którym dynamicznie zwiększał liczbę rejsów ( okres panowania Qualiflyera w LO), nie poszły za tym jednak wpływy co skoczyło
się upadkiem SR i SN, oraz mocnym kryzysem w LO. Ta że z tym hurra optymizm jeśli chodzi o wyposażanie LO w duże samoloty to byłbym ostrożny. Łatwo się wymienia flotę na duże i piękne samoloty ( jaka wtedy duma w narodzie, że mamy takiego fajnego przewoźnika) tylko w dyskusjach na forach internetowych. W realu idą za tym potężne pieniądze, które albo trzeba mieć, albo umieć przekonać instytucje finansowe do wyłożenia kasy.

I masz rację. Bez cienia wątpliwości. Ale wrócimy też do mego pierwszego postu, w którym napisałem, iż LOT nie ma koncepcji prowadzenia linii lotniczej. Będzie 7 samolotów w sezonie. Nie wiem, czy widziałeś, iż siatka jest stworzona na 5,5 samolotu - w zasadzie 1 ciągle będzie wolny. Ciągle, czy przez 7 dni. Rozumiem 2-3 dni na przeglądy i opóźnienia ewetualne... Ale 7 to już dużo. Dziwne.

Kontynuując: LOT poza widocznymi dla wszystkich rzeczami (rozkład lotów, maszyny itp) ma jeszcze masę różnych spraw za uszami, które rzutują na ruch lotniczy w PL. Jedno, co ja zauważam to to, iż LOT nie potrafi wykorzystać potencjału linii i marki - skoro nie Warszawa, to może z portów regionalnych połączenia p2p mają sens i to tam należy przenieść swoje operacje w mocniejszy sposób.

Pojawiła się kwestia C0 - oczywiście, zgadzam się, że decyzja o zmianie charakteru rejsów (model EI) powinna była nastąpić przed powołaniem C0. Ale z drugiej strony, jeśli C0 będzie nadal funkcjonował, jak dotąd, to może wersja SK jest ok - Snowflake został jako taki usunięty, ale za to są wciąż taryfy Snowflake, czyli lowcost w klasycznym rejsie - po cichu mam wrażenie, iż C0 ze swoją polityką może sam też LO do tego doprowadzić Smile

falubaz napisał:
Nie chodzi mi tu o bronienie LO lecz o rozsądne spojrzenie na problemy funkcjonujące w największym polskim przewoźniku.
Pamiętajmy, że cały czas Lot jest pod wpływem skarbu państwa, jakoś nikt nie chce podjąć się prawdziwej prywatyzacji.
Poprzedni zarząd popełnił trochę błędów co odbiło się na punktualności i regularności połączeń ( zwłaszcza krajowych), wybrany został nowy prezes, niebawem będzie nowy zarząd, przed nimi trudne decyzje dotyczące wyboru modelu funkcjonowania LO.

Masz rację. Natomiast niestety - nie ma czasu na eskperymenty, jest czas na działanie. LO musi zrozumieć, iż nie jest już czas wozić pasażerów tam, gdzie jest in wygodnie, ale trzeba tam, gdzie idzie pieniądz i gdzie ludzie chcą być wożeni.
Mam wrażenie, że PLL broni się rękoma i nogami przed połączeniami z małą częstotliwością, jak wchodzą to albo 6-7x, albo nic. A wiele linii zaczyna od 3, potem 4 połączen w tygodniu.

Wiele połączeń uzupełnia się / otwiera po cichu. 4U na każdym busie w Wawie przez jakiś czas był. A kto wie, że LO zwiększył ilość połączeń do ATH ? Albo do IST ? Albo do ORD ? Gdzie się tym pochwalili? Ale wszyscy dowiedzieli się, że na pokładzie LO jest Nasz Dziennik... !
Jak ludzie mają latać lotem, skoro to LH chwali się, że lata 2x dziennie do GDN z MUC i 2x dziennie z FRA (MUC lata crj i E145, FRA E70 LO !) Czy ktoś wie, że są 2 dodatkowe rejsy do Moskwy ?
Tu leży problem. Trzeba mieć spójną wizję i zapełniać samoloty. A nie uważać, że przewoźnik jest świetny, bo dywersyfikuje. LOT nie potrafi zapełnić maszyn i ścina połączenia, a nie jes efetkywny. Tu leży problem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cani




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Pią 10:17, 31 Mar 2006    Temat postu:

[quote="YoNasHek
Masz rację. Natomiast niestety - nie ma czasu na eskperymenty, jest czas na działanie. LO musi zrozumieć, iż nie jest już czas wozić pasażerów tam, gdzie jest in wygodnie, ale trzeba tam, gdzie idzie pieniądz i gdzie ludzie chcą być wożeni.
[/quote]

100% racja, a pieniadzę są w Chinach, Indiach, Emiratach, a LO ... nie chce tam latać Sad Na tych kierunkach wszyscy zarabiają, a LO twierdzi, że jest to na razie nieopłacalne, hmm ... dziwne. Uważam, że strzałem w dziesiątke byłaby tez destynacja do LAX. Ale to moje tylko zdanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 5 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin