Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Boeing pracuje nad 797
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 2:13, 30 Kwi 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
W koncu co to dla Boeinga pare milionów wydane na stadium jakiegoś samolotu w porównaniu z paroma miliardami wydanymi na ewentualna realizacje.

No wlasnie, tu utrafiles. Koszty projektowania licza sie w milionach, powiedzmy dziesiatkach milionow $$. Jak przychodzi zbudowac pierwszy latajacy prototyp to nagle mowimy o miliardach (amerykanie mowia na to biliony). Inna skala.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 2:21, 30 Kwi 2006    Temat postu:

slepowron napisał:

Jak przychodzi zbudowac pierwszy latajacy prototyp to nagle mowimy o miliardach (amerykanie mowia na to biliony). Inna skala.

ta wiem o tych bilionach, wogole amerykanie swą wielkościa są jak te ich bilionowe miliardy Laughing sorki za male odejście od tematu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Nie 5:31, 30 Kwi 2006    Temat postu:

slepowron napisał:

Mi tylko chodzilo o wyrazenie "zaadaptowany na wersje paszerska" bo dopoki nie ma wersji latajacej samolotu takie "zaadaptowanie" jest niczym innym jak normalnymi zmianami na desce kreslarskiej.


...tyle ze nigdzie o "adaptacji" nie wspomnialem, ale o fakcie, iz ow projekt byl punktem wyjsciowym dla 747 (stad m.in ten paskudny garb na kadlubie). Prawda jest taka, ze ow niezrealizowany projekt Boeinga tak sie ma do 747 jak wczesniejszy dash-80 do 707, podczas gdy z Sonic Cruisera do 787 przeszly jedynie... kompozyty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 7:43, 30 Kwi 2006    Temat postu:

ojcie_c napisał:
...tyle ze nigdzie o "adaptacji" nie wspomnialem,

ok, chavez wspomnial (co dalo poczatek dyskusji).
Cytat:
stad m.in ten paskudny garb na kadlubie

garb jest piekny Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ArekK




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 8:59, 30 Kwi 2006    Temat postu:

W ogóle sam projekt takiego duzego samolotu dziwi mnie ze strony Boeinga,bo jak wiemy duzo wczesniej firma zarzekala sie,ze absolutnie nie zamierza konkuriwac z Airbusem 380,bo takie samoloty w przyszlosci nie beda potrzebne i Boeing nie bedzie inwestowal w rozwój "duzego" lotnictwa...czyzby przemysleli sprawe?Jesli tak to tym samym przyznaliby sie,ze linia rozwoju,jaka podaza Airbus jest jak najbardziej prawidlowa...
Jakby przyznanie sie do winy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 12:37, 30 Kwi 2006    Temat postu:

ArekK napisał:
W ogóle sam projekt takiego duzego samolotu dziwi mnie ze strony Boeinga,bo jak wiemy duzo wczesniej firma zarzekala sie,ze absolutnie nie zamierza konkuriwac z Airbusem 380,bo takie samoloty w przyszlosci nie beda potrzebne i Boeing nie bedzie inwestowal w rozwój "duzego" lotnictwa...czyzby przemysleli sprawe?Jesli tak to tym samym przyznaliby sie,ze linia rozwoju,jaka podaza Airbus jest jak najbardziej prawidlowa...
Jakby przyznanie sie do winy...


Masz na mysli BWB? ja czytalem ze to byłby samolot na ok 450 ludzi, wiec raczej nie ma to nic wspolnego z A380


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 14:23, 30 Kwi 2006    Temat postu:

Slepowron, coś dla Ciebie Wink
[link widoczny dla zalogowanych] - w miare aktualne (14 November 2005 ) aczkolwiek nie wiem jaka jest wiarygodność tego źródła.

Edit: Kolejny artykuł, zdaje sie chronologicznie powinien być wcześniej
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ArekK




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 16:06, 30 Kwi 2006    Temat postu:

@Gabec....Nie...Chodzilo mi konkretnie,ze Boeing podjal decyzje z chwila,gdy Airbus oswiadczyl o planach budowy 380,iz nie bedzie inwestowal wiecej w rozbudowe lub przedluzanie wersji 747...jednoczesnie poddano krytyce i watpliwosciom,czy rzeczywiscie taki wielki 380 jest swiatu na dzien dzisiejszy potrzebny...
Podjeto dzialania w kierunku Stratocruiser´a dajac definitywnie wyraz dezaprobaty dla konkurencji...
stad dziwi mnie,ze jednak-moze nie 747 jakas ulepszona wersja,ale w ogóle Boeing rusza z budowa konkurencyjnego olbrzyma...
Sami sobie po prostu zaprzeczaja lub doszli do wniosku,ze jednak duze samoloty beda w przyszlosci potrzebne...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 16:17, 30 Kwi 2006    Temat postu:

ArekK napisał:
@Gabec....Nie...Chodzilo mi konkretnie,ze Boeing podjal decyzje z chwila,gdy Airbus oswiadczyl o planach budowy 380,iz nie bedzie inwestowal wiecej w rozbudowe lub przedluzanie wersji 747...jednoczesnie poddano krytyce i watpliwosciom,czy rzeczywiscie taki wielki 380 jest swiatu na dzien dzisiejszy potrzebny...
Podjeto dzialania w kierunku Stratocruiser´a dajac definitywnie wyraz dezaprobaty dla konkurencji...
stad dziwi mnie,ze jednak-moze nie 747 jakas ulepszona wersja,ale w ogóle Boeing rusza z budowa konkurencyjnego olbrzyma...
Sami sobie po prostu zaprzeczaja lub doszli do wniosku,ze jednak duze samoloty beda w przyszlosci potrzebne...


Poki co to tylko ten pierwszy dość wątpliwy artykuł mówi o samolocie na 1000 osób. Ja wieloktornie czytałem iż Boeing rozważa 2 wersje, albo na 450 albo na 250-300 osób, więc plany budowy BWB nie stoją w sprzeczności z ich polityką dotyczącą modelu podróżowania.
A zdaje się ze Airbus który także ma dostęp do badań NASA rozważał możliwość budowy A380 BWB -niestety zdecydowali sie na tradycyjny wygląd a szkoda.

EDIT:
NASA and industry studies suggest that a large commercial BWB aircraft could be developed to carry 800 or more passengers; however, recent studies have focused on vehicles in the 450-passenger class


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 19:03, 30 Kwi 2006    Temat postu:

Arek napisał:
wogóle Boeing rusza z budowa konkurencyjnego olbrzyma...
Sami sobie po prostu zaprzeczaja lub doszli do wniosku,ze jednak duze samoloty beda w przyszlosci potrzebne...

O jakim olbrzymie mowisz? 747-8 nie jest tak naprawde konkurencja dla A380 - roznica ponad 100 miejsc jest olbrzymia jak na klase samolotu.
Oni sobie nie zaprzeczaja - Boeing od poczatku mowil ze nia ma na tak duzy samolot (A380) dostatecznego rynku aby dwie firmy sie "zmiescily". Boeing i Airbus do tej pory znacznie sie roznia w swoich przepowiedniach co do zapotrzebowania na samoloty z ponad 450 miejsc na nastepne 20 lat. Roznica jest okolo 200%. Zobaczymy kto mial racje. To jest normalka ze Boeing chce udoskonalic 747 aby zrobic go bardziej atrakcyjnym - nowe silniki, nowe wnetrze, nowe skrzydlo, etc.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Nie 20:44, 30 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 20:43, 30 Kwi 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Slepowron, coś dla Ciebie Wink
[link widoczny dla zalogowanych] - w miare aktualne (14 November 2005 ) aczkolwiek nie wiem jaka jest wiarygodność tego źródła.

Edit: Kolejny artykuł, zdaje sie chronologicznie powinien być wcześniej
[link widoczny dla zalogowanych]


Dobre linki, wedlug mnie to jak najbardziej wiarygodne zrodla. Oczywiscie sa to wszystko badania (research) i nie ma jak narazie zadnych przeslanek ze zobaczymy samolot pasazerski o takim ksztalcie w ciagu nastepnych 20 lat.

Swoja droga te ksztalty maja malo wspolnego z dyskredytowanym "flying wing". Mowi sie zamiast tego o BWB. Nawet B-2 nie jest technicznie latajacym skrzydlem.

Artykul (pisany w 2000) wspomina o 14% latajacym modelu BWB-LSV ktory mial latac juz w 2002-2003. Ale cos mi sie wydaje ze nici z tego wyszly.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rogerroger




Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 4:42, 02 Maj 2006    Temat postu:

jakos nie wierze w te futurystyczne koncepcje Boeinga. Wszystkie, ktore zbytnio odbiegaly od konwencjonalnego samolotu szybko schodzily z deski kreslarskiej do kosza, np SonicCruser. a btw o bwb jest troche w v1 [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 5:47, 02 Maj 2006    Temat postu:

rogerroger napisał:
jakos nie wierze w te futurystyczne koncepcje Boeinga.

Boeing nie tylko robi samoloty pasazerskie, robia tez wojskowe. Takie "futurystyczne" ksztalty maja duzo zalet z punktu widzenia wojskowych.

Mam maly komentarz natomiast na temat pisma V1. Zawsze popieram swieza inicjatywe zwlaszcza jak ktos bezinteresownie poswieca tyle wlasnego wolnego czasu. Pierwszy numer bardzo mnie zawiodl - zamiast o samolotach jest to pismo glownie o liniach lotniczach w Polsce, kto gdzie lata, jakie polaczenia, kto kiedy bedzie latal, rozklad lotow, do znudzenia, itp. Niestety mnie takie tematy malo obchodza - ale moze macie czytelnikow. Zamiast "V1" powinno to sie nazywac "Polski spotter". Zycze im jak najlepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin