Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Będziemy latać do Pekinu i Indii
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 0:17, 01 Sie 2006    Temat postu:

Witek ma całkowitą rację. Trzeba rozwijac to, co najlepiej wychodzi, a nie rozmieniac się na drobne i miec duża siatkę z małym LF i bez zysków. Tą niszą mogą byc wyłacznie Stany i Kanada, bo jest Polonia i duże zaporzebowanie na połączenia p2p. A feedowac można połączeniami raczej nie z głównych lotnisk krajów w pobliżu (nikt z Pragi czy Kijowa nie poleci przez Warszawę, ale do Lwowa leciałem z benkiem pełnym Ukraińców z Kanady). Jak w wywiadzie - będą 3 duże linie w Europie i niszowe w ramach sojuszy, a każdy mały "niszowiec" musi się w czyms wyspecjalizowac. Ruch p2p z Polski na Daleki Wschód jest znikomy, B747 pisał kiedyś, że do Bangkoku latały lotowskie samoloty pełne ... rodzin załóg odpoczywających po locie, za darmo oczywiście. LF był, ale loty nie były opłacalne. W odróżnieniu od lotów za Atlantyk. Poza tym jeśli lata się do USA z Krakowa, to warto tam zbazowac jakieś ATRa czy embriona i dowozic paxów z dawnych demoludów także do Krakowa, chociażby z wylotem następnego dnia (nocy w Krakowie nie pożałują Laughing ).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 12:22, 01 Sie 2006    Temat postu:

I znów sie nie do konca z Toba zgodze Very Happy
Witek Z napisał:

Ależ nie!!! LOT jak wszystkie małe linie lotnicze powinien rozwijać się w niszy. ZAPOMNIJMY o budowaniu na bazie LOTu lini wielkiej, bo na tym świecie - jak wskazują wyniki sektorowe - wielkich linii jest o kilka za dużo. Można jednak - vide SN - zostać linią niszową. Popatrzmy na ten przykład: SN to dwie rzeczy: biznes klasa oparta o bogatych mieszkańców Belgii i fakt siedziby Komisji oraz Afryka z uwagi na bardzo dobre relacje z czasów kolonialnych.

Chcesz aby LO szedl sladami SN,ale popatrze. W Wa-wie nie masz parlamentu europejskiego i calej tej unijnej biurokracji a tym samym nie mozesz liczyc ze np z kijowa beda latali ludzie ktorzy tak jak europoslowie kupuja bilet tydzien czy dwa przed odlotem placac 1500zl zamiast 700 zl. Zobacz takze ilu Polakow w porownaniu z Belgami stac na latanie biznes klasa. Juz chocby porownanie liczby foteli w biznes klasie mowi samo za siebie (SN 42, LO 24(B787-Cool, 18!!!! B763).
Nastawienie sie tylko na baby z podhala jest tez wg mnie srednim rozwiazaniem. Taka osoba nie dosc ze kupuje bilet najtaniej jak sie da to jeszcze psuje marke swoim zachowaniem.

Witek Z napisał:

A terazn ten przykład przenieśmy na grunt polski. Sensowna - moim zdaniem - wizja rozwoju LOTu to nisza o nazwie USA!!!!
1/ jest baza
2/ jest ogromna polonia, która zapewni nam "minimum kosztowe"
3/ jest tradycja latania właśnie tam
4/ jest sprzęt
5/ jest zaplecze w postaci przedstawicielstw, biur podróży
6/ jest rozpoznawana marka (ostatnio nadwyrężona Tristarami i niebotycznymi opóźnieniami, ale jest...)
Zamiast wygłupiać się z ekspansją na Daleki Wschód, należy moim zdaniem zrobić 20 lotów dziennie do USA. WYSPECJALIZOWAĆ się. A w takim przypadku sens będzie miało hubowanie Ukraińców, Rosjan, Czechów, Białorusinów itd (o Rosjan będzie trudno, ale można powalczyć, bo z kierunkiem Wschodnim to sie nie powalczy). I do tego flota Embraerów i ATRów. Jeśli LOT będzie udawał Lufę czy AF lub KLM to upadnie tak jak pada Alitalia, która chciała grać wielką uniwersalną linię.

1/ w jakim sensie uwazasz ze LO ma w USA baze? z tego co ktorys z pilotow/stewardow pisal to serwisowaniem maszyn zajmuje sie UA, ewentualnie lataja tam Polscy mechanicy. w chinach czy innym panswie mozna podpisac taka umowe z ktoras z linii Stara i bedzie to samo

2/ Ale gdzie masz ta ogromna polonie pomijajac Chicago i NYC? W jakich miastach jest jeszcze na tyle rodaków ktorzy byliby w stanie zapelnic B762 3 raz w tygodniu? Jesli chodzi o Washington to LO ponoc planuje tam latac zanim beda jeszcze mieli B787, znasz inne sensowne destynacje?

3,6/ ale jest i tradycja wiecznych spoznien, odwolanych lotów, fatalnego stanu maszyn, obslugi. sa stereotypy z ktorymi bardzo ciezko jest walczyc a jesli juz to jest to bardzo kosztowne.

5/ przedstawicielstwa LO sa w NYC i Chicago! tyle! chcac latac do Washingtonu musisz budowac tam swoje przedstawicielstwo, to samo w LAX, SFO i całej reszcie.

Jak widzisz skupienie sie tylko na Ameryce Płn jest tak samo kosztowne jak i szukanie nowych polaczen ze wschodem a wcale nie gwarantuje sukcesu. Baby z podhala lataja glownie do tych 2 miast i tylko i wylacznie ze wzgledu na bezposrednie polaczenie oraz polska obsluge.
Do innych miast gdzie nie ma juz tak licznej polonii i pasowaloby aby latali takze obcokrajowcy trzeba budowac wszystko niemal od zera albo raczej od -1 bo nie ma co ukrywac LO ma w USA "średni" image.
Wchodzac do nowych portow, tam gdzie Cie jeszcze nie znaja z fatalnej jakosci jest szansa ze przynajmniej na poczatku bedzie latwiej - wlasnie przez brak stereotypow o jakosci uslugi ktora LO oferuje.

Ty chcesz hubowac Ukraincow, Rosjan, Bialorusinow,ale wez pod uwage ze liczba lotow do tych panstw jest MOCNO okrojona ze wzgledu na wymog specjalnego porozumienia. tam nie ma open sky (czy jak to sie zwie),popatrz sobie jakie problemy sa aby LO/C0 latalo z Kijowa do KRK, czy tez jakich forteli (zreszta to zostalo juz takze zabronione) musial stosowac DirectFly aby latac na Ukraine.
Mozesz Niby hunowac Slowencow/Czechow ale czy im nie blizej i latwiej jest dostac sie do Wiednia i latac Austrianem?

I jeszcze jedna kwestia. Nie liczac sezonu letniego oraz okolo swiatecznego to LF wcale nie jest jakos specjalnie wysoki na polaczeniach do ORD czy JFK. (jesli by byl to dlaczego LO leasinguje maszyny chocby do AirItaly). Jak dla mnie otwieranie nowych polaczen nie tylko do USA ale takze i do Chin, Japonii wcale nie jest bezsensownym rozwiazniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 12:31, 01 Sie 2006    Temat postu:

Gabrielu, Dobry Człowieku, chyba nie zrozumiałeś mnie do końca. Wskazałem na SN jako na linię, która znalazła niszę. Pokazałem na czym ta nisza polega i powiedziałem, że PLL też powinien znaleźć swoją. Co, ABSOLUTNIE nie oznacza tej samej niszy. Koncepcja LOTu jako lini "biznesklasowej" to byłby dopiero absurd. Chodzi mi o mechanizm, a nie szczegóły.

Co do Twoich "zarzutów" to mogę się z nimi zgodzić, ale w takim razie wracamy do pytania Caniego. No bo jeśli masz rację w odniesieniu do USA to w odniesieniu do Azji wszystkie Twoje uwagi trzeba pomnożyć przez 10. Tak więc będę się trzymał swojego: jeśli ekspansja to USA!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 15:05, 01 Sie 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Gabrielu, Dobry Człowieku, chyba nie zrozumiałeś mnie do końca. Wskazałem na SN jako na linię, która znalazła niszę. Pokazałem na czym ta nisza polega i powiedziałem, że PLL też powinien znaleźć swoją. Co, ABSOLUTNIE nie oznacza tej samej niszy. Koncepcja LOTu jako lini "biznesklasowej" to byłby dopiero absurd. Chodzi mi o mechanizm, a nie szczegóły.

Witus Smile zrozumialem, aczkolwiek zastanawiam sie czy najlepszym rozwiazaniem jest aby ta nisza byla Amer. Płn. Co do biznes klasy to przyklad o ktorym pisalem mial na celu uwypuklenie roznicy jesli chodzi o zasoby finansowe Polaków oraz Belgow. Zgadzam sie ze LO jako linia biznesklasowa to absurd,aczkolwiek poki co LO kreuje sie na linie "ekonomicznoklasowa".

Witek Z napisał:
Co do Twoich "zarzutów" to mogę się z nimi zgodzić, ale w takim razie wracamy do pytania Caniego. No bo jeśli masz rację w odniesieniu do USA to w odniesieniu do Azji wszystkie Twoje uwagi trzeba pomnożyć przez 10. Tak więc będę się trzymał swojego: jeśli ekspansja to USA!

Czy z PR'owego punktu widzenia taniej jest stworzyc pozytywny wizerunek firmy ktora istnieje i ma nadszarpnieta reputacje, czy firmy niemal nieznanej?
Ja nadal odbstaje przy swoim. Umocnic USA (ORD,JFK, Washington) + poszukiwania nowej niszy!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieves




Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WLG/WAW

PostWysłany: Wto 21:53, 01 Sie 2006    Temat postu:

dobrze, że w ogóle będą gdzieś latać... oczywiście jeśli LOT nie zbankrutuje do tego czasu... póki co to do tego zmierza, różni specjaliści mówią, że nie dotrwa do zimy.. oby się mylili.... azjatyckie kierunki fajnie ale ten Waszyngton ni w de ni w gie... lepiej było by uruchomić Los Angeles albo San Francisco, coś co nie jest w tej samej lini co Nowy Jork... na marginesie ostatnio czekajac na Lufthanse w SF widziałem, że ląduje tam Icelandair z Rejkjaviku... dla mnie totalne zaskoczenie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 9:48, 02 Sie 2006    Temat postu:

nieves napisał:
ale ten Waszyngton ni w de ni w gie.


IAD to hub United i Star Alliance na wchodnie USA. Lata tam wiekszosc przewoznikow STAR: Lufthansa, SAS, Austrian, ANA, South African itd.

Ani w JFK ani EWR Lot nie jest w stanie zapewnic szerokiej siatki polaczen na wschodnie wybrzeze jaka moze miec dzieki przesiadkom w IAD.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 14:21, 02 Sie 2006    Temat postu:

767 w zasadzie mogłyby zostać wyprowadzone do CLW i latać na Wyspy Brytyjskie jako lowcosty Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Śro 15:24, 02 Sie 2006    Temat postu:

Gabec napisał:


Ale gdzie masz ta ogromna polonie pomijajac Chicago i NYC? W jakich miastach jest jeszcze na tyle rodaków ktorzy byliby w stanie zapelnic B762 3 raz w tygodniu? Jesli chodzi o Washington to LO ponoc planuje tam latac zanim beda jeszcze mieli B787, znasz inne sensowne destynacje?


Zapominacie o Kanadzie. W Edmonton i Winnipeg jest bardzo duza polonia, ktora musi dolatywac do Toronto, aby poleciec LOTem.



Gabec napisał:
przedstawicielstwa LO sa w NYC i Chicago! tyle! chcac latac do Washingtonu musisz budowac tam swoje przedstawicielstwo, to samo w LAX, SFO i całej reszcie.



A po co budowac przedstawicielstwa. Od czego Star Alliance? Wiele linii "niszowych" Stara, jak chociazby Swiss lub Austrian, maja przedstawicielstwa z Lufa. Po co od razu miec wlasne?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieves




Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WLG/WAW

PostWysłany: Sob 10:43, 05 Sie 2006    Temat postu:

Danny napisał:
nieves napisał:
ale ten Waszyngton ni w de ni w gie.


IAD to hub United i Star Alliance na wchodnie USA. Lata tam wiekszosc przewoznikow STAR: Lufthansa, SAS, Austrian, ANA, South African itd.

Ani w JFK ani EWR Lot nie jest w stanie zapewnic szerokiej siatki polaczen na wschodnie wybrzeze jaka moze miec dzieki przesiadkom w IAD.


no ok.... tylko ile osób będzie korzystać z takiego połączenia oferowanego przez LOT skoro właśnie latają tam wszyscy inni ze Star Alliance plus inne lotnicze alianse? myślę, że z tej destynacji będzie korzystać niewielu Polaków bo oni głónie są zainteresowani Nowym Jorkiem i Chicago, a na inne narodowości na połączeniu do Waszyngtonu LOT nie ma co specjalnie liczyć bo ci z zachodu latają własnie Lufthansą, British Airways, SAS, Austrian, Air France itd. wschód lata Aeroflotem przez Moskwę ... poza tym LOT oferuje dość niski poziom obsługi w swoich 767. zmiany w klasie biznes wiosny nie czynią. uważam, że większe szanse na zebranie paxów mają bezpośrednie połączenia na zachodnie wybrzeże, jak już LOT będzie miał samoloty zdolne tam dolecieć bez międzylądowania i oferujące inny standard niż obecnie. poza tym Waszyngton Dulles nie jest jedynym hubem lini United. są nimi też Chicago O'Hare, które również oferuje dość dużą siatkę połączeń na zachodnie wybrzeże (sam latam raz w roku na trasie Warszawa-Chicago-Seattle i nie widzę żadnej różnicy by lecieć np przez Waszyngton dlatego uważam to połączenie za nietrafione) dalej mamy jako huby Denver International Airport, San Francisco Int'l Airport i Los Angeles Int'l Airport. co do siatki połączeń do innych miast wschodniego wybrzeża z JFK i EWR to myślę, że nie jest z tym znowu aż tak źle (choć może i masz rację, że nie w ramach Star Alliance) ale tu również główne miasta są obstawione przez połączenia europejskich i amerykańskich przewożników bezpośrednio z portów europejskich, że wymienię tylko Boston, Atlantę, Miami, Detroit, Orlando, Filadelfię, Pittsburgh. tyle, że tu znów nie ma dużego ruchu wsród pasażerów z Polski. myślę, że do Waszyngtonu nikt z Warszawy specjalnie latac nie będzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Sob 19:58, 05 Sie 2006    Temat postu:

LOT linia kraju ludzi niezamoznych powinien natychmiast sie zlac z Centralem i 'znowthrillowiec' jezeli chce do czegos dojsc olewajac nie-Polakow. Bo przy obecnych cenach nie ma zadnych argumentow by nim latac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FiliP




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: POZ/EPPO

PostWysłany: Pon 9:13, 07 Sie 2006    Temat postu:

Równie dobrze moznaby powiedzieć,że po co jakiś Hindus czy Chinczyk miałby latać do Filnandii,a tymczasem finnair'owi świetnie to wychodzi. I mylicie się, bo ruch do BKK i indii z polskich lotnisk jest cąlkiem spory i wzrasta. Aerosvit lata do BKK, pozatym niekoniecznie musi to być BKK bo byla kiedyś mowa o Szanghaju a i Tokyo może być dobrym pomysłem.

Co do tego,że LOT niby ma ugruntowana pozycję w USA się nie zgodzę - owszem,ma dobrą roznawalnośc marki jako..obciachowej,którą wozi się głownie tzw.baby z Podhala, niepunktualnej, o bardzko niskim standardZie serwisu pokładowego, wysokich cenach, masakrycznych opóźnieniach, starych samolotach...

Ja obstawiam że Sznaghaj, Tokyo i Pekin mogłyby wypalić. Oczywiście trzeba by zapewnić odpowiednią kampanię reklamową by wypromować te połączenia,ale od tego LOT ma swoje służby sprzedaży, reklamu, marketingu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin