Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozbił się samolot z 50 osobami na pokładzie [LEX/CRJ 200]
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radian




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 13:52, 02 Wrz 2006    Temat postu:

Nie do końca się można z tym zgodzić. W przypadku badania każdego wypadku lotniczego, Komisja zwraca także uwagę na wszelkie uwarunkowania, typu stan psychofizyczny, nastrój osób bezpośrednio uczestniczących w zdarzeniu. Może i to mało odkrywcze, ale może miało wpływ na przebieg zdarzenia?

"To naprawdę nie należy do obowiązku kontrolera sprawdzać, czy samolot jest na właściwym pasie" ? Hmm... może i nie, ale zwróćcie uwagę, że mamy tu - jak zwykle - klasyczny przykład zastosowania teorii "sera szwajcarskiego". Po prostu zawiodły kolejne zabezpieczenia... sprawdzenie orientacji samolotu wg. przyrządów, upewnienie się na jakim się jest pasie, czy - w końcu - sprawdzenie przez kontrolera czy a/c jest tam, gdzie być powinien.

Gdyby choć jeden z tych elementów systemu zadziałał poprawnie - nie byłoby tragedii. Ale, niestety, tak się nie stało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 19:02, 02 Wrz 2006    Temat postu:

Oczywiscie ze komisje biora wszystko pod uwage. Jednak zanim ktos sie zechce zastanawiac ile godzin spal kontroler i jaki to ma wplyw pownien probowac wyjasnic pare podstawowych faktow: jak to jest mozliwe ze dwoch zawodowych pilotow nie tylko startuje z pasa ktory jest pod zlym katem ale i dwa razy wezszy i do tego nieoswietlony. To tak jakby kierowca pomylil ciemny chodnik z oswietlona ulica.

W Anchorage byl rok-dwa lata temu incydent w ktorym 747 chinskich linii lotniczych wystartowal w srodku nocy nie z pasa startowego ale z rownoleglej taxiway (dla tych co nie wiedza oswietlenie taxiway jest kompletnie inne niz pasow - musisz byc slepy aby nie odroznic). Mial szczescie bo akurat dlugosc byla dostateczna choc jego kola przeszly tuz na zaspa sniezna). Kontroler owszem i zauwazyl ale bylo juz grubo za pozno.

Ja stawiam pytanie - a moze w obu wypadkach byly to umyslne akcje? Moze oni chcieli zrobic cos z dreszczykiem? Jakie sa zabezpieczenia przed idiotami pilotami?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Śro 0:19, 06 Wrz 2006    Temat postu:

po tym wypadku amerykańska prasa napisała, że "skończył się bezpieczny okres w lotnictwie cywilnym USA"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin