Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rok po tragedii Heliosa - przyczyny
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biver




Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 0:28, 08 Sty 2007    Temat postu:

slepowron napisał:

Nie znany mi jest taki przypadek (poza krajami 3-ego swiata). Komisje sie nie myla - to programy TV w rodzaju "katastrofy w przestworzach" aby zrobic sensacje dla widzow chca z tego zrobic "pomylke". Naucz sie ze to co ogladasz w TV to zwyczajne dziennikarstwo - zadne sensacji i dramatow.

taki przypadek to byla katastrofa B747, gdzie wadliwe zawiasy drzwi towarowych, doprowadzily do oderwania sie czesci poszycia, a dalej pokladu z fotelami i siedzacymi tam ludzmi
wiecej tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]

rodzice chlopaka ktory "zaginal" nie zgodzili sie z wynikami komisji i przeprowadzili swoje sledztwo
dzieki ich staraniom wydobyto na swiatlo dzienne wady konstrukcyjne, ktorych KOMISJA nie wykryla/nie chciala wykryc*

wiec z ta nieomylnoscia komisji to ja bym sie spieral


*niepotrzebne wykreslic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 1:39, 08 Sty 2007    Temat postu:

biver napisał:
ktorych KOMISJA nie wykryla/nie chciala wykryc*

To jest kompletny nonsens (trzeba byc minimum zorientowanym jak takie komisje dzialaja i jakie sa fazy inwestygacji) ale ty masz prawo wierzyc w co chcesz. Radze ci przeczytac (lub przejrzec) cale 124 strony raportu.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pon 14:58, 08 Sty 2007    Temat postu:

slepowron w tamtym przypadku doszlo do ugody, ludzie dostali kase czego linia nie ukrywala, a drzwi zostaly jednak przeprojektowane. To ze koisja nie zmienila raportu nie oznacza ze sie nie pomylili.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biver




Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:56, 08 Sty 2007    Temat postu:

slepowron napisał:

To jest kompletny nonsens (trzeba byc minimum zorientowanym jak takie komisje dzialaja i jakie sa fazy inwestygacji) ale ty masz prawo wierzyc w co chcesz. Radze ci przeczytac (lub przejrzec) cale 124 strony raportu.

[link widoczny dla zalogowanych]


ehhh
powtarza sie sytuacja z tematu o F-16
my swoje a Ty swoje

co mi da, ze przeczytam calosc raportu, jak i tak nie wniesie to nic do tego co mysle ?

powiedz mi raczej co w moim tekscie jest nonsensem ? i co ma do rzeczy ewentualna moja niewiedza (ciekawe tez skad tak uwazasz) jak dzialaja komisje ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 21:17, 08 Sty 2007    Temat postu:

biver napisał:
[powiedz mi raczej co w moim tekscie jest nonsensem

dziwnie ze to musze tlumaczyc - przeciez wyraznie cytrowalem twoja wypowiedz. Ale tak lopatologicznie:

1. Nonsensem jest stwierdzenie ze komisja nie chciala zbadac prawdziwej przyczyny
2. Nonsensem jest stwierdzenie ze komisja nie potrafila zbadac prawdziwej przyczyny
3. Nonsensem jest stwierdzenie ze tylko dzieki sledztwu pana XXX wykryto przyczyne.
4. Wprowadzone zmiany techniczne dokladnie stosuja sie do zalecen komisji i jej raportu (link powyzej)..

Ale jak mowilem - mozesz sobie wierzyc w co chcesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biver




Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 0:38, 09 Sty 2007    Temat postu:

slepowron napisał:

1. Nonsensem jest stwierdzenie ze komisja nie chciala zbadac prawdziwej przyczyny

wiesz co oznacza stwierdzenie "nacisk odpowiednich grup" ?

slepowron napisał:

2. Nonsensem jest stwierdzenie ze komisja nie potrafila zbadac prawdziwej przyczyny

widocznie nie umiala, skoro twierdzili ze to wina ramp attendants oraz mowili ze drzwi do ladowni suffering from some "sort of abuse"
Campbellowie jako "prawie" pewna przyczyne wypadku, ustalili juz przed wylowieniem drzwi z oceanu

slepowron napisał:

3. Nonsensem jest stwierdzenie ze tylko dzieki sledztwu pana XXX wykryto przyczyne.

znowu zwracam sie do Ciebie abys czytal ze zrozumieniem,
nie napisalem ze tylko dzieki nim,
panstwo Campbell naglosnili cala sprawe do tego stopnia ze linie lotnicze musialy poprawic samoloty (nie jestem pewien ale NTSB chyba zmienila(o) tresc raportu wlasnie z ich powodu)

slepowron napisał:

4. Wprowadzone zmiany techniczne dokladnie stosuja sie do zalecen komisji i jej raportu (link powyzej)..

a to juz dodales tak od siebie ? bo to nie jest komentarz do zadnego z moich slow
dodam tez ze komisja nie pisze w swoim raporcie w rozdziale "recommendations" o potrzebie wymienienia czesci zamka podatnych na deformacje, mimo ze deformacje uwzglednili w "przyczynach"

P.S. przyznaje sie, MEA CULPA, ze troszke przyspieszylem czas w pierwszym poscie, to nie byl wynik komisji (raport) ale oficjalna konferencja prasowa NTSB w sprawie wypadku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 8:02, 09 Sty 2007    Temat postu:

biver napisał:

widocznie nie umiala, skoro twierdzili ze to wina ramp attendants oraz mowili ze drzwi do ladowni suffering from some "sort of abuse"

Nic takiego nie ma w ostatecznym raporcie, naogladales sie za duzo TV.
Cytat:
panstwo Campbell naglosnili cala sprawe do tego stopnia ze linie lotnicze musialy poprawic samoloty (nie jestem pewien ale NTSB chyba zmienila(o) tresc raportu wlasnie z ich powodu)

Ja wlasnie walcze z takimi nonsensami latow powtarzanami na tych forach. Line lotnicze robia wszystko na wyrazny nakaz FAA/NTSB ktore wydaje AD (airwothiness directive) co nalezy poprawic. Na stronie 93 tego raportu masz wyrazna list wszystkich ADs ktore zostaly wyadne na skutek prac tej komisji. Linie lotnicze nie moga na wlasna reke wprowadzac zadnych poprawek ktore nie sa forma AD.
Cytat:
dodam tez ze komisja nie pisze w swoim raporcie w rozdziale "recommendations" o potrzebie wymienienia czesci zamka podatnych na deformacje, mimo ze deformacje uwzglednili w "przyczynach"

No to rabnales i to niezle. Czy ty tak dobrze jestes zaznajomiony z dzialaniem i czesciami tego dosc skomplikowanego zamka ze potrafiles zauwazyc ze na stronie 93/94 w liscie wszystkich AD nie ma nic o potrzebie wymienienia czesci zamka podatnych na deformacje. Powiem ci tylko ze takimi stwierdzeniami tylko sie osmieszasz. Znowu wychodzi z ciebie zapatrzenie w dzinnikarska interpretacje wypadkow.
Cytat:
MEA CULPA, ze troszke przyspieszylem czas w pierwszym poscie, to nie byl wynik komisji (raport) ale oficjalna konferencja prasowa NTSB w sprawie wypadku

No wlasnie, czas najwyzszy bys zaczal rozrozniac konferencje prasowa (na ktorych zawsze zastrzegaja sie ze aktualne dane lub fakty moga byc niekompletne) od ostatecznego pisemnego raportu. Nie ma czegos takiego jak "oficjalna konferencja prasowa" - albo powtarzasz za glupia TV albo zmyslasz jak z nut. Taki raport zabiera czasami grube lata (jak naprzyklad z problemem ze sterem w 737). Dobrze by bylo ze bys sie zaznajomil jak mniej wiecej wygladaja prace takich komsji i przez jakie fazy sie przechodzi zanim "final report" ujrzy swiatlo dzienne. Bo powiem ci tylko ze sugerowanie ze komisja albo podlega naciskom politycznym albo ze jest leniwa albo ze jest przekupna albo ze sklada sie z durniow jest po prostu kolejnym blaboleniem rownym mniej wiecej z konspiracjami ze ludzie na ksiezycu nigdy nie wyladowali - a fora sa tego pelne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biver




Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:23, 09 Sty 2007    Temat postu:

slepowron napisał:
biver napisał:

widocznie nie umiala, skoro twierdzili ze to wina ramp attendants oraz mowili ze drzwi do ladowni suffering from some "sort of abuse"

Nic takiego nie ma w ostatecznym raporcie, naogladales sie za duzo TV.

takie cos stwierdzono na konferencji prasowej
z tego to powodu Campbellowie podjeli wlasne sledztwo, nie zgodzili sie z tym co uslyszeli i mieli racje
po konferencji mogli zabrac jakiekolwiek informacje chcieli, ale tylko "prasowe", natomiast oni zabrali pudla z "niejawnymi" dokumentami i od tego sie zaczelo

slepowron napisał:
Linie lotnicze nie moga na wlasna reke wprowadzac zadnych poprawek ktore nie sa forma AD.

ze co ? ze linia lotnicza nie moze zmodyfikowac wlasnych samolotow tylko musza czekac na decyzje NTSB ? jesli to fakt to jestem zadziwiony

slepowron napisał:

biver napisał:
dodam tez ze komisja nie pisze w swoim raporcie w rozdziale "recommendations" o potrzebie wymienienia czesci zamka podatnych na deformacje, mimo ze deformacje uwzglednili w "przyczynach"

No to rabnales i to niezle. Czy ty tak dobrze jestes zaznajomiony z dzialaniem i czesciami tego dosc skomplikowanego zamka ze potrafiles zauwazyc ze na stronie 93/94 w liscie wszystkich AD nie ma nic o potrzebie wymienienia czesci zamka podatnych na deformacje. Powiem ci tylko ze takimi stwierdzeniami tylko sie osmieszasz. Znowu wychodzi z ciebie zapatrzenie w dzinnikarska interpretacje wypadkow.

przeczytalem to kilka razy i nie rozumiem sensu tych zdan
czy przypadkiem zjechales mnie, ze powiedzialem iz czegos nie ma, dlatego ze tego nie ma ?

slepowron napisał:

No wlasnie, czas najwyzszy bys zaczal rozrozniac konferencje prasowa (na ktorych zawsze zastrzegaja sie ze aktualne dane lub fakty moga byc niekompletne) od ostatecznego pisemnego raportu. Nie ma czegos takiego jak "oficjalna konferencja prasowa" - albo powtarzasz za glupia TV albo zmyslasz jak z nut.

pisalem z pamieci dlatego sie rypnalem (ale potrafilem przyznac sie do pomylki, w przeciwienstwie do Ciebie)

slepowron napisał:
Bo powiem ci tylko ze sugerowanie ze komisja albo podlega naciskom politycznym albo ze jest leniwa albo ze jest przekupna albo ze sklada sie z durniow jest po prostu kolejnym blaboleniem

hehe
na jakim Ty swiecie zyjesz ?

Prosiłbym o zaprzestanie personalnych potyczek oraz powrót do tematu który przypominam brzmi "Rok po tragedii Heliosa - przyczyny" /G


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emuela




Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Garwolin

PostWysłany: Wto 20:43, 09 Sty 2007    Temat postu:

chodziło mi o właśie ten przypadek który napisał biver

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biver




Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 0:01, 10 Sty 2007    Temat postu:

ad "G" (podejrzewam ze chodzi o Gabec-a)
to nie jest personalna potyczka (przynajmniej dla mnie)
po prostu dalem jakis przyklad, ktory zostal podwazony,
z tego tez powodu napisalem to co napisalem na forum ogolnym, a nie na priv-ie, po to aby wytlumaczyc dlaczego umiescilem swoja wypowiedz,
a ze kolega "slepowron" ma inne podejscie (inny kat widzenia) do danej sprawy to chyba wlasnie po to jest forum aby to wyrazic
wazne jest tylko to, zeby przyznac sie do czesciowego bledu (zlego rozumowania, etc.), albo chociazby przyznac czesciowo racje innej stronie (wiadomo ze nie calej bo tez do konca nie wiemy wszystkiego o danych sprawach)

na tym koncze swoje wypociny (Wink) w tym temacie

P.S. chetnie porozmawiam na priv-ie o tym przypadku Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Air Q




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Katowice

PostWysłany: Śro 0:25, 10 Sty 2007    Temat postu:

slepowron już to podawał ale może warto by wypunktować same przyczyny aby powrócić do tematu Heliosa:
Cytat:

DIRECT CAUSES:
1. Non-recognition that the cabin pressurization mode selector was in the MAN (manual) position during the performance of the:
a) Preflight procedure;
b) Before Start checklist; and
c) After Takeoff checklist.
2. Non-identification of the warnings and the reasons for the activation of the warnings (cabin altitude warning horn, passenger oxygen masks deployment
indication, Master Caution), and continuation of the climb.
3. Incapacitation of the flight crew due to hypoxia, resulting in continuation of the flight via the flight management computer and the autopilot, depletion of
the fuel and engine flameout, and impact of the aircraft with the ground.
LATENT CAUSES
1. The Operator's deficiencies in organization, quality management and safety culture, documented diachronically as findings in numerous audits.
2. The Regulatory Authority's diachronic inadequate execution of its oversight responsibilities to ensure the safety of operations of the airlines under its
supervision and its inadequate responses to findings of deficiencies documented in numerous audits.
3. Inadequate application of Crew Resource Management (CRM) principles by the flight crew.
4. Ineffectiveness and inadequacy of measures taken by the manufacturer in response to previous pressurization incidents in the particular type of aircraft,
both with regard to modifications to aircraft systems as well as to guidance to the crews.
CONTRIBUTING FACTORS TO THE ACCIDENT:
1. Omission of returning the pressurization mode selector to AUTO after un-scheduled maintenance on the aircraft.
2. Lack of specific procedures (on an international basis) for cabin crew procedures to address the situation of loss of pressurization, passenger oxygen
masks deployment, and continuation of the aircraft ascent (climb).
3. Ineffectiveness of international aviation authorities to enforce implementation of corrective action plans after relevant audits.

Źródło [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin