Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Katastrofa pod Gałkowem (łódzkie)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 20:17, 10 Wrz 2006    Temat postu:

Ale skrzydlo to skrzydlo, patrzy wyzej.

In aerodynamics, wing loading is the loaded weight of the aircraft divided by the area of the wing. It is broadly reflective of the aircraft's lift-to-mass ratio, which affects its rate of climb, load-carrying ability, and turn performance.

Poza tym skoro sam piszesz, ze wynik podaje sie w funtach na stope kwadratowa, to masz wyraznie tutaj dwie wielkosci - mase i powierzchnie skrzydel. Wiec skad ta teorie o sile ???
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 21:33, 10 Wrz 2006    Temat postu:

kichu1979 napisał:
In aerodynamics, wing loading is the loaded weight of the aircraft divided by the area of the wing.

ja wiem ze jest to popularna definicja i nie bede sie sprzeczac - ciezar samolotu i tak jest bardzo bliski sile nosnej na skrzydlach - nie warto sie sprzeczac o te 5-10%.
Cytat:
Poza tym skoro sam piszesz, ze wynik podaje sie w funtach na stope kwadratowa, to masz wyraznie tutaj dwie wielkosci - mase i powierzchnie skrzydel. Wiec skad ta teorie o sile ???

Masa = ciezar = sila : poniewaz nie mamy do czynienia z lotami miedzplanetarnymi ani z innymi planetami wiec to wszystko "wsio rawno". Czy ktos poda w jednostkach masy (1 kg), czy sily (1 kG lub 1 N) - to naprawde obojetne bo i tak wiadomo o co chodzi. Ja moglbym napisac ze waze 70 KG lub ze moja masa jest 70 kg lub ze naciskam na ziemie z sila 70 kG. Obojetne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FlatSpin




Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:13, 11 Wrz 2006    Temat postu:

Panowie (a moze i Panie ?) - siłę mozna też podawać w kG (kilogram siły, = 9,81 N ). Ale trzeba widzieć różnice pomiędzy kg (masa), a kG (siła).
Obciążenie powierzchni jedknak zwykło się podawać w kg/m^2 , (w jednostkach masy na metr kwadratowy powierzchni skrzydła), szczególnie że siła nośna =(mniej więcej) ciężarowi (nie masie, ciężar to m*g, czyli siła także) tylko dla przypadku lotu prostoliniowego bez wznoszenia/opadania. Zakładam, że wzorek na siłę nośna wszyscy tu znają - zależy ona od takich 'detali' jak kąt natarcia, prędkość, powierzchnia nośna i gęstość powietrza. Ten sam samolot, ważący tyle samo, może mieć siłę nośną równą ciężarowi (plus sile od usterzenia-detal) kiedy leci na stałej wysokości, ale już wznosząc się musi mieć siłę nośną większą od ciężaru (nie wspomnę litościwie o dynamicznych manewrach w pionie), natomiast skoro waży tyle samo (ten sam pilot, tyle samo paliwa, tyle samo oleju, itp) i ma powierzchnię nośną tę samąto obciążenie powierzchni jest takie samo(pomimo, ze w drugim przypadku siła nosna jest, np., 2 razy większa niż w pierwszym). Chyba wszystko jasne ?
A dla Kolegi który sugerował, jakoby masa i wymiary samolotu nie miały wpływu na obciążenia od podmuchu - jedno hasło do sprawdzenia : współczynnik złagodzenia podmuchu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 11:03, 11 Wrz 2006    Temat postu:

Smile

goggle wyrzucil pod tym haslem ksiazke w pdfie, Danilecki Konstruowanie samoolotow. Wyznaczanie obciazen.

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 3:24, 12 Wrz 2006    Temat postu:

FlatSpin napisał:
ale już wznosząc się musi mieć siłę nośną większą od ciężaru (nie wspomnę litościwie o dynamicznych manewrach w pionie)

To nie jest dokladnie tak. Wznoszenie sie samolotu wbrew temu co olbrzymia wiekszosc ludzi uwaza wcale nie jest spowodowane dodatkowa sila nosna wieksza od ciezaru samolotu - jest spowodowane raczej czyms co sie nazywa "excess power" czyli nadmiar mocy. To pionowa skladowa wektora mocy powoduje wspinanie sie samolotu podczas gdy sila nosna na skrzydlach sie nie zmienia. Zrozumienie na czym polega wznoszenie sie samolotu jest rownie trudnym orzechem dla laikow do rozgryzienia jak tez naprzyklad to ze do lotu bardzo powolnego trzeba czesto dodac mocy sinika. Ale to sie zaczyna robic troche skomplikowane z wektorami, itp - odsylam wiec do podrecznikow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FlatSpin




Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 6:21, 12 Wrz 2006    Temat postu:

Zgodze się z Tobą, że faktycznie ta większa od ciężaru siła nośna jest potrzebna do uzyskania przyspieszenia pionowego, nie do wznoszenia ustalonego- czyli do tych manewrów głównie, które pominąłem- mój błąd.
Natomiast wybacz, ale samolot nie wznosi się dzięki 'pionowej składowej siły ciągu'- tej może w czasie znoszenia w ogóle nie być, tylko dzięki temu, że dzięki ciągowi silnika i temu właśnie nadmiarowi mocy (nie musisz się posiłkować angielską wersją, polka działa już od wielu lat) może przez czas nieograniczony (no dobra, ograniczony ilością paliwa - z jednej strony, i pułapem maksymalnym samolotu- czyli spadkiem mocy z wysokością ) pokonywać opór (oczywiście do pewnej granicy, która określa preędkość maksymalną lotu poziomego samolotu). Zresztą najlepiej sobie spojrzeć na wzorek na siłę nośną - dla danego samolotu przy danym ciężarze i na danym kącie natarcia (czyli zakładamy stałe m i Cz) odpowiada dokładnie 1 prędkość lotu poziomego. Zwiększając moc zaczniesz się wznosić (jeśli będziesz utrzymywał ten sam kąt natarcia, ale nie ma to nic wspólnego z 'pionową składową ciągu'. Jeśli zwiększysz moc, ale zmniejszysz odpowiednio kąt natarcia, to będziesz kontynuował lot poziomy z większą prędkością.
Natomias w wektorach nic skomplikowanego nie widzę Cool .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Strona 5 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin