Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Katastrofa...

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojnow




Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WRO/EPWR

PostWysłany: Pią 20:00, 02 Gru 2005    Temat postu: Katastrofa...

Wiecie może kiedy to sie stało i gdzie????

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estraven




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 20:32, 02 Gru 2005    Temat postu:

Fairchild Air Force Base, Spokane, Washington, lato 1994. Utrata kontroli nad B-52 podczas przygotowania do pokazów. Obwiniano potem pilota, który zdaniem komentatorów "zapomniał że nie leci na myśliwcu" Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojnow




Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WRO/EPWR

PostWysłany: Pią 22:24, 02 Gru 2005    Temat postu:

znalazłem to na internecie:

Pilot-cpt.Holland(zresztą dość niesburdynowany-miał kilka strzeżeń za zbyt brawurowe latanie) trenował do pokazów.Próbował wykonać ciasny krąg dookoła TWR.Postawił samolot"na żyletkę"i siła nośna na skrzydłach spadła do zera.Samolot spadł-zginęło 4 członków załogi-jeden z nich próbował się katapultować-widać to tuż przed katastrofą,ale w tej konfiguraji a/c spadochron się nie rozwinął.Data katastrofy-24 czerwiec 1994. W/g komisji powypadkowej przyczyną był ewidentny błąd pilota... Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 22:59, 02 Gru 2005    Temat postu:

co ten ... pilot sobie myslal?
ja bym takiego zakretu na tej wysokosci nie probowal zrobic w malej Cessnie a on to chcial zrobic na B-52. Szkoda tylko tych co z tym balwanem lecieli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wr50m2
Moderator



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC,EPSD,TXL

PostWysłany: Sob 12:50, 03 Gru 2005    Temat postu:

slepowron napisał:
co ten ... pilot sobie myslal?
ja bym takiego zakretu na tej wysokosci nie probowal zrobic w malej Cessnie a on to chcial zrobic na B-52. Szkoda tylko tych co z tym balwanem lecieli.


Cóż, myślał że się uda. Wink
Całe lotnictwo opiera się na tym założeniu Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 22:17, 03 Gru 2005    Temat postu:

wr50m2 napisał:
Całe lotnictwo opiera się na tym założeniu Laughing


Raczej trudno mi sie z tym zgodzic. Olbrzymia wiekszosc pilotow to odpowiedzialni profesjonalisci ktorzy traktuja swoj zawod powaznie. Zaden normalny pilot nie mogl myslec tutaj "moze sie uda" bo taki manerw jest uczony na samym poczatku kursu latania i wiadmo ze sie nie uda - to elementarna fizyka lotu. Gdzie naogol piloci (malych samolotow) korzystaja z maksymy "moze sie uda" to jak chodzi o pogode .. "moze mi sie uda przeleciec przez ta mgle" mimo ze gosc nie ma kwalifikacji do tego. Takie wypadki sa na porzadku dziennym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lumix




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów City

PostWysłany: Nie 0:13, 04 Gru 2005    Temat postu: Odp

slepowron napisał:
co ten ... pilot sobie myslal?
ja bym takiego zakretu na tej wysokosci nie probowal zrobic w malej Cessnie a on to chcial zrobic na B-52. Szkoda tylko tych co z tym balwanem lecieli.


.. zakręt "na żyletkę" B - 52 ? .. mistrzostwo świata przypłacone życiem .. Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Nie 0:15, 04 Gru 2005    Temat postu:

Gdyby pociągnął ster na prawo, skrzydła poszły by do poziomu, może by jakoś wyszedł z tego... ale on chciał dopiąć swego Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grztus




Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radom/Warszawa

PostWysłany: Nie 0:29, 04 Gru 2005    Temat postu:

Kwestia przedstawiała się nieco inaczej. Pilot latał bardzo brawurowo, więc dowódctwo zlecało mu zadania specjalne, np. kilka miesięcy przed katastrofą miał współpracować ze spotterami, którzy gdzieś w górach chcieli zrobić dobre ujęcia B-52. Podczas jednego z ostatnich nalotów z doliny na wzgórze przeleciał jakiś metr ponad szczytem, tuż obok spotterów. Innym razem podczas jakiegoś święta bazy, miał wykonać niski przelot nad publicznością i orkiestrą, nikt jednak nie powiedział mu jak niski, więc skończyło się na tym, że ludzie uciekali w popłochu...

Jeżeli zaś o sam wypadek chodzi, to miał on brac udział w jakichś pokazach, jednak najpierw miał zostać sprawdzony przez instruktora, któy de facto próbował go bezskutecznie uziemić. Po wykonaniu pokazu samolot podszedł do lądowania, jedank na prostej okazało się że pas jest zajęty, lub inna podobna przyczyna, w każdym razie nie z winy pilota samolot przeszedł na drugi krąg. Pomimo bardzo ciasnego zakrętu wszystko przebiegało normalnie do chwili, gdy pilot nie zorientował się, że leci prosto na skład amunicji. Przelot nad takim składem wiązał się z natychmiastowym uziemieniem (na pokładzie był instruktor sprawdzający), gdyż był zabrioniony przepisami. W tej sytuacji piklot miał dwa wyjścia, próbować wyjść z zakrętu i przejść na prawe skrzydło w zakręt by ominąć skład, ale pamiętajmy jak długo trwała by zmiana kierunku zakrętu, pilot wiedząc o tym, pogłębił zakręt żeby wyrobić się przed składem i tu właśnie jego ewidentny błąd. Osobą któa się katapultowała był instruktor, niestety spadł prosto w szczątki samolotu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banan




Dołączył: 02 Paź 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Puszczykowo

PostWysłany: Nie 0:31, 04 Gru 2005    Temat postu:

Jakis czas temu, bodajze na Discovery widzialem beczke zrobiona przez DC-8 albo B707 na pokazach lotniczych w poczatkach kariery tego samolotu. Na dodatek pilot wyladowal bezpicznie, majac teraz wiele do opowiadnia swoim wnukom Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lumix




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów City

PostWysłany: Nie 0:40, 04 Gru 2005    Temat postu: Odp

.. właśnie kiedyś widziałem filmik, na którym test pilot Boeinga 707 wywinął beczkę - to jest mistrzostwo Exclamation



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grztus




Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radom/Warszawa

PostWysłany: Nie 2:04, 04 Gru 2005    Temat postu:

W sieci dostępny jest ten sam przelot widziany z zewnątrz. Beczka wygląda najnormalniej w świecie, ale pilot wcześniej nabrał odpowiedniej prędkości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin