Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Baza Ryanair we WRO ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wrocław - Strachowice (EPWR/WRO)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 16:20, 16 Gru 2006    Temat postu:

erni napisał:
Ryanair bliżej polskiej bazy


Wrocław, Kraków lub Modlin. Przejdziemy do tego lotniska, które będzie tańsze i powstanie szybciej - wyjaśnia Tomasz Kułakowski,


no to w koncu wady Balic stana sie ich zaletami.
W takim razie KRK nie spelnia zadnych kryteriow Ryanaira
Ryanair go home Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
erni




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WROCLAW/EPWR

PostWysłany: Pon 14:21, 18 Gru 2006    Temat postu:

Ryanair narzeka

2006-12-18

W 2007 r. tania linia może wybudować w Polsce bazę operacyjną. Tyle że przeszkód nie brakuje.

Ryanair, tani przewoźnik lotniczy o irlandzkim rodowodzie, jest zmęczony inercją w kwestii budowy lotniska dla tanich linii pod Warszawą. Przypomnijmy, że tanie linie chciały umieścić tam bazę operacyjną (noclegową) dla samolotów. W grę wchodził Modlin. Plany się zmieniają.

— Odnoszę wrażenie, że władze Mazowsza i Warszawy nie dostrzegają potrzeby rozbudowy tanich połączeń lotniczych i tym samym rozwoju regionu. Nie widać też, by coś robiły w celu zmobilizowania Portów Lotniczych, które będą rozdawać karty w Modlinie — podkreśla Tomasz Kułakowski z Ryanaira.

— Nie ma żadnych nacisków, żeby opóźnić budowę Modlina. Realnie lotnisko może ruszyć w połowie 2008 r. Ryanair nie jest jedynym zainteresowanym przewoźnikiem — ripostuje Artur Burak, rzecznik prasowy PP Porty Lotnicze.

Tomasz Kułakowski jest przekonany, że lotnisko w Sochaczewie ruszy wcześniej niż Modlin. Nie ukrywa też, że zamiast w Modlinie baza operacyjna może powstać we Wrocławiu, Krakowie lub Łodzi już w 2007 r.

Plany dotyczące drugiej bazy, tym razem technicznej (inwestycja rzędu 100 mln EUR), także utknęła w martwym punkcie.

— Władze rządowe Łotwy, która rywalizuje z Polską o ten projekt, są bardzo mocno zaangażowane i co jakiś czas pojawiają się w Dublinie. Takiego zainteresowania nie widać ze strony władz polskich, może z wyjątkiem PAIIZ — podkreśla Tomasz Kułakowski.
Mira Wszelaka
Archiwum Puls Biznesu
wyd. 2248 str. 10


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 14:54, 18 Gru 2006    Temat postu:

Jesli FR chce nowego terminalu w ktoryms z wymienionych miast, to polskiej bazy na pewno nie bedzie ani w 2007 ani w 2008... Rolling Eyes .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
erni




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WROCLAW/EPWR

PostWysłany: Pon 17:50, 18 Gru 2006    Temat postu:

Ryan celuje z Bazą w rynek warszawski czyli Modlin. Pozostałe porty mamii aby
wyciagnąc z nich jak najwięcej.
Myślę że 2. po Modlinie w kolejce po baze jest Kraków. Wystarczy spojrzeć te dwa
miasta mają największy na razie rynek lotniczy w Polsce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 8:12, 19 Gru 2006    Temat postu:

erni napisał:
Ryan celuje z Bazą w rynek warszawski czyli Modlin. Pozostałe porty mamii aby
wyciagnąc z nich jak najwięcej.
Myślę że 2. po Modlinie w kolejce po baze jest Kraków. Wystarczy spojrzeć te dwa
miasta mają największy na razie rynek lotniczy w Polsce.


Bzdury!
Ryan celuje tam gdzie bedzie mial zaoferowane najnizsze koszty.... Ponadto w Warszawie->Modlinie wcale nie chca tak bardzo Ryana jak na EPWR. Krakow jest na rowni z Wroclawiem, rzeklbym nawet, ze w Krakowie jest o wiele gorsza sytauacja dla FR. Jesli w KRK bedzie baza, to bedzie oznaczac, ze FR chce sie rozprawic z EasyJetem, SkyEurope, Jet2, Germanwings, Norwegianem, raczej trudno bedzie mu konkurowac ze wszystkimi. Fr konkuruje, prztyka sie z EZY, ale tylko w sferze medialno-werbalnej, bardzo rzadko operuja na tych samych trasach....

PS Za obecna sytuacje na EPWR mozemy podziekowac bylemu prezesowi lotniska, ktory twierdzil przez dluuugi czas, ze 737 nigdy nie bedzie zapelniony we Wro... Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Wto 8:28, 19 Gru 2006    Temat postu:

antoslaw napisał:
Jesli w KRK bedzie baza, to bedzie oznaczac, ze FR chce sie rozprawic z EasyJetem, SkyEurope, Jet2, Germanwings, Norwegianem, raczej trudno bedzie mu konkurowac ze wszystkimi.


I wlasnie z tego powodu KRK nie jest zainteresowany baza Ryanaira.
Balice stawiaja na roznorodnosc i nie sa zainteresowani dominacja jednej linii szczegolnie Ryanaira ktora "tnie" konkurencje a z drugiej strony caly czas wysuwa nowe zadania o obnizkach cen w handlingu czy wszelakich oplatach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 22:21, 20 Gru 2006    Temat postu:

Airliner napisał:
antoslaw napisał:
Jesli w KRK bedzie baza, to bedzie oznaczac, ze FR chce sie rozprawic z EasyJetem, SkyEurope, Jet2, Germanwings, Norwegianem, raczej trudno bedzie mu konkurowac ze wszystkimi.


I wlasnie z tego powodu KRK nie jest zainteresowany baza Ryanaira.
Balice stawiaja na roznorodnosc i nie sa zainteresowani dominacja jednej linii szczegolnie Ryanaira ktora "tnie" konkurencje a z drugiej strony caly czas wysuwa nowe zadania o obnizkach cen w handlingu czy wszelakich oplatach.


I to samo z Warszawą. Modlin nie ma po co iść na ustępstwa RYRowi, skoro pchają się tam WiZZ, SkyEurope, Central i wiele innych, którzy nie robią łachy... Warszawa i Kraków chyba z przyjemnością oddadzą bazę FR Wrocławiowi...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 23:21, 20 Gru 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:

I to samo z Warszawą. Modlin nie ma po co iść na ustępstwa RYRowi, skoro pchają się tam WiZZ, SkyEurope, Central i wiele innych, którzy nie robią łachy... Warszawa i Kraków chyba z przyjemnością oddadzą bazę FR Wrocławiowi...


Sky juz sobie dal spokoj z Warszawa. Cos mi sie wydaje ze kilka lotow na krzyz Wizza i Centralwings to moze byc malo zeby utrzymac lotnisko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:57, 21 Gru 2006    Temat postu:

Z calym szacunkiem ale dla mnie ekonomia jest wazniejsza niz jakies osobiste uprzedzenia. Nie znam lotniska, ktore na wejsciu Ryana straciloby finansowo. Jak mozna to trzeba robic biznes, gdy do ekonomii wkradaja sie sentymenty to swiadczy tylko o slabosci. Porty w Europie zabiegaja o bazy LCC (rowniez FRa) poniewaz mozna na tym zarobic krocie. Nic tak dobrze nie robi portom jak wzrost przeplywu pasazerow, juz nie zarabia sie na oplatach lotniskowych, tylko kasy nalezy szukac w uslugach okololotniskowych (do tego jednak potrzeba duzych ilosci pasazerow). Kto tego nie zrozumie na czas odpadnie z gry.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 15:07, 21 Gru 2006    Temat postu:

HG napisał:
Porty w Europie zabiegaja o bazy LCC (rowniez FRa) poniewaz mozna na tym zarobic krocie.

Właśnie! Po co uprzedzenia, rachunek ekonomiczny wystarczy. Przykładem Hahn, które ma trochę cargo, a poza tym TYLKO low costy. Wprawdzie na początku było trochę ciężko, ale teraz port wyszedł "na prostą" i zarabia. Do tego wszystkie okoliczne wioski i miasteczka korzystają. Te tysiące ludzi, którzy dostają pracę, to nie tylko propaganda FR.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Czw 17:39, 21 Gru 2006    Temat postu:

HG napisał:
Z calym szacunkiem ale dla mnie ekonomia jest wazniejsza niz jakies osobiste uprzedzenia. Nie znam lotniska, ktore na wejsciu Ryana straciloby finansowo. Jak mozna to trzeba robic biznes, gdy do ekonomii wkradaja sie sentymenty to swiadczy tylko o slabosci. Porty w Europie zabiegaja o bazy LCC (rowniez FRa) poniewaz mozna na tym zarobic krocie. Nic tak dobrze nie robi portom jak wzrost przeplywu pasazerow, juz nie zarabia sie na oplatach lotniskowych, tylko kasy nalezy szukac w uslugach okololotniskowych (do tego jednak potrzeba duzych ilosci pasazerow). Kto tego nie zrozumie na czas odpadnie z gry.


Czesciowo masz racje.
Jesli chodzi o porty lotnicze Hahn,Girona,Beauvais czy Charleroi to Ryanair pozwolil nie tylko na utrzymanie sie na powierzchni ale i rozwoj.

Natomiast nic dziwnego ze poza UK i IRL linia ta wykorzystuje male regionalne porty lub drugo czy nawet trzeciorzedne lotniska.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:42, 21 Gru 2006    Temat postu:

Airliner napisał:


Czesciowo masz racje.
Jesli chodzi o porty lotnicze Hahn,Girona,Beauvais czy Charleroi to Ryanair pozwolil nie tylko na utrzymanie sie na powierzchni ale i rozwoj.

Natomiast nic dziwnego ze poza UK i IRL linia ta wykorzystuje male regionalne porty lub drugo czy nawet trzeciorzedne lotniska.


Jak sobie czlowiek odpowie na pytanie ktororzedne w skali Europy sa najwieksze polskie lotniska to wszystko staje sie jasne. Aby zaistniec trzeba walczyc o kazdego paxa, kazde polaczenie i kazda inwestycje. Marudzic to mozna gdy sie ma lotnisko z infrastruktura na najwyzszym poziomie i ruchem w dziesiatkach milionow paxow. Polskie lotniska to zascianek lotniczej Europy, niestety. Nadrabiac zaleglosci trzeba wszelkimi mozliwymi sposobami - i nie chodzi mi o infrastrukture tylko o wzrost przeplywu pasazerow (gdy bedzie dostatecznie duzo paxow pieniadze na inwestycje/infrastrukture sie znajda).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Czw 19:29, 21 Gru 2006    Temat postu:

HG napisał:
Airliner napisał:


Czesciowo masz racje.
Jesli chodzi o porty lotnicze Hahn,Girona,Beauvais czy Charleroi to Ryanair pozwolil nie tylko na utrzymanie sie na powierzchni ale i rozwoj.

Natomiast nic dziwnego ze poza UK i IRL linia ta wykorzystuje male regionalne porty lub drugo czy nawet trzeciorzedne lotniska.


Jak sobie czlowiek odpowie na pytanie ktororzedne w skali Europy sa najwieksze polskie lotniska to wszystko staje sie jasne. Aby zaistniec trzeba walczyc o kazdego paxa, kazde polaczenie i kazda inwestycje. Marudzic to mozna gdy sie ma lotnisko z infrastruktura na najwyzszym poziomie i ruchem w dziesiatkach milionow paxow. Polskie lotniska to zascianek lotniczej Europy, niestety. Nadrabiac zaleglosci trzeba wszelkimi mozliwymi sposobami - i nie chodzi mi o infrastrukture tylko o wzrost przeplywu pasazerow (gdy bedzie dostatecznie duzo paxow pieniadze na inwestycje/infrastrukture sie znajda).


Ale Krakow nie ma problemu z nowymi przewoznikami i trasami.
Natomiast jak widac Ryan niszczy inne linie 3 x dziennie a planuja juz kolejne czwarte (Sky do Londynu) .
A to dopiero poczatek.
A co pytania o gdzie jestesmy w lotniczej europie to fakt jestesmy bardzo daleko ale Ryan nie jest tutaj wybawieniem (pewnie jest dla RZE,BZG czy SZZ).
Zaleglosci odrabiamy bardzo szybko ale nie czarujmy sie nigdy nie dogonimy UK,Niemiec czy Francji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:02, 21 Gru 2006    Temat postu:

Airliner napisał:

Ale Krakow nie ma problemu z nowymi przewoznikami i trasami.
Natomiast jak widac Ryan niszczy inne linie 3 x dziennie a planuja juz kolejne czwarte (Sky do Londynu) .
A to dopiero poczatek.
A co pytania o gdzie jestesmy w lotniczej europie to fakt jestesmy bardzo daleko ale Ryan nie jest tutaj wybawieniem (pewnie jest dla RZE,BZG czy SZZ).
Zaleglosci odrabiamy bardzo szybko ale nie czarujmy sie nigdy nie dogonimy UK,Niemiec czy Francji.


Mozna tez napisac, ze otwarte niebo niszczy naszego narodowego przewoznika wiec otwarte niebo jest be. Moim zdaniem zwyczajnie NE jest za slabe i nie daje rady pozostalym przewoznikom (przeciez Easy tez zwieksza liczbe polaczen do Londynu nie tylko Ryan). Ja nie pisze, ze Ryan jest wybawieniem, wybawieniem dla nas jest liberalizacja rynku i stwarzanie przewoznikom jak najlepszych warunkow do rozwoju. Jezeli uwazasz, ze lepsza baza NE w KRK niz FR to Twoja sprawa. Moim zdaniem lepszy jest ten przewoznik, ktory przewozi wiecej pasazerow i ma silniejsza pozycje w branzy (pod tym samym kontem patrza banki czy inwestorzy). Czy np. warunki kredytu bankowego dla KRK beda lepsze gdy bedzie mial baze przewoznika przynoszacego straty (NE) czy przynoszacego zysk (Ryan czy Easy)? To samo tyczy sie potencjalnych inwestorow (dla nich nie ma sentymentow - niech wygra lepszy).
Bardzo podoba mi sie pomysl z wejsciem na gielde GDN i WRO. To moze byc sposob na szybki rozwoj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Czw 20:39, 21 Gru 2006    Temat postu:

HG napisał:
Airliner napisał:

Ale Krakow nie ma problemu z nowymi przewoznikami i trasami.
Natomiast jak widac Ryan niszczy inne linie 3 x dziennie a planuja juz kolejne czwarte (Sky do Londynu) .
A to dopiero poczatek.
A co pytania o gdzie jestesmy w lotniczej europie to fakt jestesmy bardzo daleko ale Ryan nie jest tutaj wybawieniem (pewnie jest dla RZE,BZG czy SZZ).
Zaleglosci odrabiamy bardzo szybko ale nie czarujmy sie nigdy nie dogonimy UK,Niemiec czy Francji.


Mozna tez napisac, ze otwarte niebo niszczy naszego narodowego przewoznika wiec otwarte niebo jest be. Moim zdaniem zwyczajnie NE jest za slabe i nie daje rady pozostalym przewoznikom (przeciez Easy tez zwieksza liczbe polaczen do Londynu nie tylko Ryan). Ja nie pisze, ze Ryan jest wybawieniem, wybawieniem dla nas jest liberalizacja rynku i stwarzanie przewoznikom jak najlepszych warunkow do rozwoju. Jezeli uwazasz, ze lepsza baza NE w KRK niz FR to Twoja sprawa. Moim zdaniem lepszy jest ten przewoznik, ktory przewozi wiecej pasazerow i ma silniejsza pozycje w branzy (pod tym samym kontem patrza banki czy inwestorzy). Czy np. warunki kredytu bankowego dla KRK beda lepsze gdy bedzie mial baze przewoznika przynoszacego straty (NE) czy przynoszacego zysk (Ryan czy Easy)? To samo tyczy sie potencjalnych inwestorow (dla nich nie ma sentymentow - niech wygra lepszy).
Bardzo podoba mi sie pomysl z wejsciem na gielde GDN i WRO. To moze byc sposob na szybki rozwoj.


Oczywiscie ze tak, ale Easy to juz inna bajka niz Ryan.
I baza Easy jest porzadana w Krakowie i nie jest to tylko zdanie moje lecz takze portu.
A Sky nie jest liderem europejskiego rynku LCC ale w Krakowie jest niezwykle pozyteczny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wrocław - Strachowice (EPWR/WRO) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następny
Strona 9 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin