Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co to za separacja
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coddy




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:47, 18 Kwi 2006    Temat postu: Co to za separacja

Hej.

Zdjęcie podesłane przez znajomego
zrobione na podejściu na okęcie na pas 33
(osiedle po prawej stronie Puławskiej jadąc w kierunku Piaseczna)

Nie wiem jak to możliwe...
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrówka,
Paweł.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Coddy dnia Wto 12:53, 18 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Wto 12:52, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Uuuuuu Niesamowite!!! Przecież to jest tak na oko max 300-400 m między nimi, naprawde blisko!
Ciekawe kto zawalił, kontroer, czy pilot....?


PS: w tym temacie grztus mógłby opisać historię pewnego lądowania naszej CASY Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 13:15, 18 Kwi 2006    Temat postu:

A skąd wiecie, że nie ma separacji pionowej?
A może po prostu oba podchodzą z widocznością i same utrzymują separację?

A co to za historia z tą Casą?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Wto 13:28, 18 Kwi 2006    Temat postu:

ATCO, ale jeżeli to jest w okolicach Puławskiej to jest 1-2 mile od progu pasa33, nie sądzisz że są za blisko siebie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 13:52, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Zakładając, że oba podchodzą z widocznością to nie ma znaczenia, w jakiej są odległości od pasa. Pilot drugiego samolotu ma obowiązek sam utrzymywać separację. Czy wiem, co zrobił pierwszy samolot? Jeśli szedł na overshoota to w ogóle nie ma o czym gadać, bo się nie miały szans dogonić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:44, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Czy to przypadkiem nie fake?

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coddy




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:50, 18 Kwi 2006    Temat postu:

k_sko napisał:
Czy to przypadkiem nie fake?


Klient twierdzi, że nie (ma na dowód kliszę)

Pzdr,
Paweł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grztus




Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radom/Warszawa

PostWysłany: Wto 18:09, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Sprawa nie dotyczyła Casy, tylko Antka-28 (tudzież Sky Trucka, w każdym razie w malowaniu wojskowym) i ATR-a 42 Eurolotu. Robiłem nocne foto przy progu 11 (było już całkowicie ciemno). Widziałem światła ATR-a na prostej i powyżej niego światła innego samolotu, który znajdował się bardzo wysoko jak na prostą do lądowania (zastanawiałem się czy po prostu nie jest daleko). Ale w pewnym momencie zobaczyłem jak ten drugi samolot niemal nurkuje, światło bardzo szybko przesuwało się do dołu. Ostatecznie dojrzałem że ATR i An znajdują się około 2 km od siebie, przy czym antek leciał zdecydowanie szybciej (jak na moje oko). Nie spodziewałem się że są aż tak blisko dopóki nie zobaczyłem jak ATR próbuje uciekać ostro w lewo i do góry zwiększając moc (było to jakieś 4 km od progu 11, wszystko było już wyraźnie widać) a Antek skręca ostro w prawo. Po chwili ATR wrócił równie ciasnym skrętem na ścieżkę i wylądował a Antek przeleciał nad budynkami M1 na Okęciu. Nie wiem kto zaspał, bo nie miałem skanera, ale myślę że na równi kontroler co pilot Antka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 18:22, 18 Kwi 2006    Temat postu:

a jaka była ogniskowa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 20:26, 18 Kwi 2006    Temat postu:

@ grztus: jestem bardzo sceptyczny jeśli chodzi o ferowanie wyroków na podstawie tego, co się wyłącznie widziało. Z Twojego opisu nie wynika, jakie były przyczyny tych manewrów; z kolei podawanie odległości między samolotami na nocnym niebie metodą "na Bolka oko" jest miało wiarygodne. Z szybkością to samo: An28 z całą pewnością nie jest szybszy od ATRa.
Nie widzę powodu, dla którego miałby uciekać doganiany na podejściu samolot (i w jaki sposób miałby to zrobić: waląc w glebę, żeby zwiększyć różnicę wysokości?).

Moje rozwiązanie tej zagadki jest następujące: An podchodził jako nr 2 utrzymując własną separację. ATR nie dostał zgody na lądowanie, bo ktoś np. był na pasie i tak się ociągał z jego opuszczeniem, że w końcu ATR dostał 360 stopni w lewo (wygodniej tak, niż wywijać całego go-arounda, a za chwilę miał dostać lądowanie tak czy inaczej). Ponieważ An był blisko za ogonem nie było separacji pionowej, więc i An musiał się nieco wznieść i odbić w prawo. Cała historia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coddy




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:14, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Moje rozwiązanie tej zagadki jest następujące: An podchodził jako nr 2 utrzymując własną separację. ATR nie dostał zgody na lądowanie, bo ktoś np. był na pasie i tak się ociągał z jego opuszczeniem, że w końcu ATR dostał 360 stopni w lewo (wygodniej tak, niż wywijać całego go-arounda, a za chwilę miał dostać lądowanie tak czy inaczej). Ponieważ An był blisko za ogonem nie było separacji pionowej, więc i An musiał się nieco wznieść i odbić w prawo. Cała historia.


Nie żebym się czepiał, ale wydawanie wyrków na temat tego czego
się nawet nie widziało jest jeszcze mniej wiarygodne.
Niewątpliwie coś było nie tak.

Pzdr,
Paweł Guraj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
777_forever




Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 21:17, 18 Kwi 2006    Temat postu:

To jest fake. Nie może być inaczej.

Pozdrawiam,

Maciek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:31, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Coddy, jak napisałem to moje rozwiązanie zagadki. Opieram je na logice i doświadczeniu ale wykluczyć nie mogę, że było inaczej niż przypuszczam.
Jeżeli ktoś ma w zanadrzu inny scenariusz zdarzeń, które doprowadziły do takiej sytuacji to chętnie go przeczytam. Ewentualnie proszę wskazać błędy i niespójności w moim.

Rozwijając temat: weźmy na tapetę to zdjęcie i jego podpis:
[link widoczny dla zalogowanych]

Proszę o opinię wraz z uzasadnieniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coddy




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:40, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Rozwijając temat: weźmy na tapetę to zdjęcie i jego podpis:
[link widoczny dla zalogowanych]

Proszę o opinię wraz z uzasadnieniem.


Nie no, tu jest sprawa chyba jasna zupełnie,
jak się robi zdjęcie z ziemi to czy samolot jest na 11 czy 11,2 km
to będzie wyglądać zupełnie tak samo.
Ot mijanka na różnych poziomach.

Pzdr,
Paweł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coddy




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:41, 18 Kwi 2006    Temat postu:

777_forever napisał:
To jest fake. Nie może być inaczej.


No jednak ostawałbym przy tym, że to nie jest fake.
Postaram się obejrzeć oryginał na kliszy.

Paweł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin