Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co to za separacja
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:59, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Zakładając, że oba podchodzą z widocznością to nie ma znaczenia, w jakiej są odległości od pasa. Pilot drugiego samolotu ma obowiązek sam utrzymywać separację. Czy wiem, co zrobił pierwszy samolot? Jeśli szedł na overshoota to w ogóle nie ma o czym gadać, bo się nie miały szans dogonić.

Samo podejście z widocznością nie zwalnia kontrolera od zachowania separacji. Dopiero zachowanie własnej separacji jest tym, o czym mówisz, czyż nie ?

A co do fotki - na moj gust ATR (ten wyżej), jest albo po odlocie (jeśli to w takiej odległości od pasa, jak powiedziano, 1-2 mile) albo też jest to minimalna separacja - ale na mój gust, te samoloty mają sporo do siebie, przypuszczam po perspektywie. Trzeba by jeszcze spojrzec na dużą wersje foto, możnaby sie więcej dowiedzieć... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grztus




Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radom/Warszawa

PostWysłany: Wto 22:14, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Ocena fakt faktem była na oko, ale jeżeli lądujący ATR jest nad punktem przyziemienia w momencie gdy następny samolot jest w tym samym (dokładnie w tym samym) momencie w ciasnym prawym zakręcie i jeszcze nie przeleciał w tym momencie nad centrum M1, to znaczy że było naprawdę blisko...
ATR nie wywinął całej 360-tki, wyglądało to niemal tak, jak machnięcie skrzydeł holówki do wyczepienia, z tym że trwało ciut dłużej. Jeszcze raz dokładnie krok po kroku:
ATR poszedł w przechył na lewo i skręcił o jakieś 5 do 10 stopni od kierunku ścieżki, po czym przełożył skrzydło i wrócił na poprzedni kurs (z korektą oczywiście, bo zszedł z osi pasa) w tym samym czasie antek poszedł ciasno w prawy zakręt, przelatując nad M1 (tak blisko lotniska już był). Zanim antek przeleciał nad M1, ATR nie dotknął jeszcze pasa. A wiem to wszystko bo stałem na alei Krakowskiej przy 11 i widziałem wszystko bardzo dokładnie ze względu na bliskość obu maszyn i oświetlenie uliczne odbijające się ponadto od śniegu, dzięki czemu widać było nawet zarysy antka w wojskowym, ciemnym malowaniu.
Oczywiście prędkości nie mogłem dokładnie rozpoznać, ale wyraźnie było widać, ża po zanurkowaniu antka, był on jeszcze daleko od poprzednika, natomiast gdy oba samoloty dolatywały już pod lotnisko, separacje moim zdaniem była zdecydoawnie mniejsza. Wyglądało to tak, jakby antek chciał prześcignąć ATR-a. W momencie gdy ATR-ek poszedł w lewo myślałem, że robi go around a antek już wyląduje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 22:17, 18 Kwi 2006    Temat postu:

YoNasHek napisał:

Samo podejście z widocznością nie zwalnia kontrolera od zachowania separacji. Dopiero zachowanie własnej separacji jest tym, o czym mówisz, czyż nie ?


Skrót myślowy, coś jak "skręcić w lewo na rondzie".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 22:20, 18 Kwi 2006    Temat postu:

OK, Panie i Panowie, ale na razie mamy opis zajścia. Nikt się nie pokusił o zaproponowanie jakiegoś scenariusza zdarzeń: co, kto, dlaczego i w jakim celu zrobił. Przecież o t tak sobie te samoloty nie skręcały.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Wto 22:53, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Atco, mi się wydaje że separacja pionowa podczas podchodzenia do lądawania na tym samym pasie 1-2 mile przed progiem chyba nie istnieje... A jezeli mamy interpretować zdarzenia to bardzo proszę...
Zdarzenie ze zdjęcia zamieszczonego przez Coddy'ego:
Kontroler źle ocenił różnice w prędkości dwóch samolotów, jeden mógł podchodzić z długiej prostej (>10mil), a drugiego chciał wepchnąć na ścieżkę przed lub za niego, ale się pomylił. Wg. mnie jeden z tych samolotów na zdjęciu musiał pójść na drugi krąg. Nie ma na Okęciu szansy żeby samoloty lecące w separacji mniejszej niż 1 mila wylądowały na tym samym pasie jedne po drugim.

Zdarzenie Opisywane przez grztus'a:
Wojskowy Antek miał visual approach, a ATR ILS i jeden z pilotów źle zrozoumiał / nie wykonał polecenia dot. prędkości. W tym przypadku też ląduje tylko jeden samolot z pary.

Takie moje fantazje... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin