Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Warszawa Radar
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baku




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 13:26, 11 Kwi 2006    Temat postu: Warszawa Radar

Witam,

prowadze 'nasluch' z gdanska. zauwazylem pewna rzecz. po starcie z gdanska i zakonczenia kontaktu radarowego samoloty lecace na epwa zawsze przechodza na warszawa radar. jednakze nie zawsze te same czestotliwosci sa podawane... najczesciej jest to 129,07 132,22 czasami o ile dobrze pamietam 132,7. czemu tak jest ? co wiecej jedyna czestotliwosc ktora u mnie dobrze slychac(tzn. kontrolera) to 129,07. czemu te czestotliwosci sa tak jakby ruchome? i dlaczego slysze tylko 129,07?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
con13




Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 19:10, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Każdy sektor kontroli obszaru ma swoją stałą częstotliwość, jednak nie każdy sektor jest w danej chwili "otwarty". Przy małym natężeniu ruchu sektory się łączy, np. DRE z GRU, stąd różne częstotliwości. A co do drugiej części pytania, to szczerze mówiąc, nie wiem. Ma to chyba związek z nadajnikami, które nie zawsze wszystkie pracują. Ale głowy za to nie dam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Wto 20:16, 11 Kwi 2006    Temat postu:

A czy sektory kontroluje wieża na EPWA? Z moich doświadczeń nie, ale dzisiaj zacząłem trochę w to wątpić. Pilot LO356 do FRA z GDN prosił o zmianę FL z powodu turbulencji... rozmowa odbywała się na 129,075 czyli na tzw. Gdansk radar, ale pilot jak się zgłaszał to powiedział:

Warszawa radar, LO 356 prosimy o zmianę wysokości, mamy lekkie turbulencje na pokładzie.

Mogła to być zwykła pomyłka?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:19, 11 Kwi 2006    Temat postu:

KubaN napisał:
Warszawa radar, LO 356 prosimy o zmianę wysokości, mamy lekkie turbulencje na pokładzie.

Turbulencje na pokładzie? To mógł być jakis szyfr oznaczający np. nawalonych rodaków na pokładzie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:31, 11 Kwi 2006    Temat postu: Re: Warszawa Radar

baku napisał:
Witam,
czemu te czestotliwosci sa tak jakby ruchome? i dlaczego slysze tylko 129,07?


Tak jak napisał KubaN, w zeleżności od natężenia ruchu sektory się łączą i dzielą. W nocy mały ruch i kilka sektorów może mieć taką samą częstotliwość. A to, że słyszysz kontrolera tylko na 129.070 oznacza, że ten nadajnik jest w zasięgu Twojej anteny, a pozostałe są zbyt daleko od Ciebie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slysy




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 21:40, 11 Kwi 2006    Temat postu:

KubaN napisał:
A czy sektory kontroluje wieża na EPWA? Z moich doświadczeń nie, ale dzisiaj zacząłem trochę w to wątpić. Pilot LO356 do FRA z GDN prosił o zmianę FL z powodu turbulencji... rozmowa odbywała się na 129,075 czyli na tzw. Gdansk radar, ale pilot jak się zgłaszał to powiedział:

Warszawa radar, LO 356 prosimy o zmianę wysokości, mamy lekkie turbulencje na pokładzie.

Mogła to być zwykła pomyłka?


Sektorów nie kontroluje wieża Smile to sprzeczność
Kontrola obszaru (czyli sektory) sprawowana jest w Centrum Zarządzania Ruchem Lotniczym w Warszawie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zdun




Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 21:48, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Kuban, wszystkie sektory są kontrolowane z wiezy na EPWA - nie z samej wieży jako obiektu, lecz w tych pomieszczeniach poniżej( Z samej wiezy kontrolowana jest EPWA_DEL, EPWA_GND, EPWA_TWR - miałem ten zaszczyt być tam w środku Wink ). A akurat to, że pilot przy kontakcie zgłasza się "Warszawa radar, LOT8547 request...." jest spowodowane tym, że FIR EPWW (czyli cała przestrzeń powietrzna nad Polską - bo jak powszechnie wiadomo, Polska nie jest podzielona na kilka FIRów, lecz na sektory.) jest poprostu nazwany Warszawa Radar Wink Nie wiem jak to wytłumaczyć za bardzo... Tak żeby było w miarę obrazowo:
- Pilot po starcie z Katowic zgłasza się do EPKK_APP (Kraków zbliżanie), dlatego bo lotnisko w katowicach jest zawarte w granicach EPKK_APP.

Tak samo jest z Radarem tylko, że Warszawa Radar pokrywa swoją kontrolą całą Polske,a nie tylko konkretny obszar.

PS: Z rozmowy z Panem kontrolerem wynikało, że wraz z instalacją nowego systemu ATC w Warszawie prawdopodobnie EPWW FIR zostanie podzielony


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:55, 11 Kwi 2006    Temat postu:

slysy napisał:
KubaN napisał:
A czy sektory kontroluje wieża na EPWA? Z moich doświadczeń nie, ale dzisiaj zacząłem trochę w to wątpić. Pilot LO356 do FRA z GDN prosił o zmianę FL z powodu turbulencji... rozmowa odbywała się na 129,075 czyli na tzw. Gdansk radar, ale pilot jak się zgłaszał to powiedział:

Warszawa radar, LO 356 prosimy o zmianę wysokości, mamy lekkie turbulencje na pokładzie.

Mogła to być zwykła pomyłka?


Sektorów nie kontroluje wieża Smile to sprzeczność
Kontrola obszaru (czyli sektory) sprawowana jest w Centrum Zarządzania Ruchem Lotniczym w Warszawie


Kolega mojego kolegi powiedział, że dość często zdarzają się pomyłki. Ktoś tam w górze zapomni przestawić radio i próbuje skontaktować się np. z Pragą na 132.700. Ale wtedy "nasz" kontroler zwraca mu uwagę, że Praga ma inną częstoliwość. Bywa też tak, że operator radia tam na górze zapomni wyłączyć, gdy zwraca się do pasażerów dziękując im za wspólny lot. A wtedy ATC i inni podsłuchiwacze mogą się dowiedzieć kto (po nazwisku) kieruje samolotem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geo




Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tczew

PostWysłany: Wto 22:27, 11 Kwi 2006    Temat postu:

A taką pomyłkę sam słyszałem - pan Romuald ( jak pamiętam ) się przedstawił a reszta pilotów miała beke z tego Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 7:38, 12 Kwi 2006    Temat postu:

Albo jak instruktor śle joby pod adresem ucznia i wciśnięty jest guzik nadawania Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Śro 7:58, 12 Kwi 2006    Temat postu:

Z tego co mi wiadomo, Polska zostanie podzielona na 3 FIR'y. Pozostanie ten w Warszawie, czyli EPWW FIR, oraz maja powstac jeden w Gdansku i jeden w Krakowie. Kiedy - nie wiem. Ile z tego prawdy - nie potrafie powiedziec. Ale mam nadzieje, ze nie mam zlych informacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 13:25, 12 Kwi 2006    Temat postu:

Wielce mało prawdopodobne jest podzielenie na kilka FIRów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SP-OLO




Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR

PostWysłany: Wto 19:36, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Czyli pilot dajmy na to Boeinga 747 który przelatuje tylko przez FIR Warszawa w godzinach najwiekszego szczytu, wlatując w nastepny sektor FIR musi zmieniać radio freq? Jeśli tak to czy informuje go o tym kontro??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zdun




Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 19:52, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Tak, musi zmieniać frequency radia. Jaka to częstotliwośc dostaje info od kontro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wr50m2
Moderator



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC,EPSD,TXL

PostWysłany: Czw 12:14, 20 Kwi 2006    Temat postu:

Zdun napisał:
Tak, musi zmieniać frequency radia. Jaka to częstotliwośc dostaje info od kontro.


To ja mam swoje spotrzeżenia:

1. Słucham ACC ze Szczecina. Kontrolera nie słyszę w ogóle, tylko samoloty. Czy Ktoś wie, gdzie znajduje się przekaźnik?

2. Pomorze Zachodnie to sektor B (124.925 MHz), jednak wszystko co nad nami przelatuje gada na frq sektora D (134.22). Nawet samoloty lecące ewidentnie po naszym sektorze, np. AY918. Wygląda na to, że te sektory są na stałe połączone.

3. Przeglądając AIP natrafiłem na sektory OAT ZACHÓD (139.00 MHz, 339.850 MHz) i OAT WSCHÓD (138.00 MHz, 278.60 MHz) dzielące Polskę na 2 części. Co to takiego i do czego służą??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin