 |
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Paweł
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: południowy-wschód
|
Wysłany: Pon 10:28, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
| Cytat: | Kshyhoo na UL984 Qantasy z FRA czasami meldują sie nab FL290 tak samo Vietnamce na 777 (podobno istnieje coś takiego jak wznoszenie stopniowe nie wiem czy tak sie to nazywa ale wiadomo o co biega) chodzi o to że samolot zanim sie wzniesie na FL zaplanowana musi troche spalic paliwa, chodzi oczywiście o samoloty latające na długich dystansach, na trasie FRA-SYD taki Jumbo ma pewno pełne zbiorniki. Tak czy inaczej nie moge przyznac raci Panu Krzyskowi to nie jest raczej możliwe żeby leciał na 6000 metrów czyli ok FL 200 raz że opór powietrza niepozwolił by osiągnąc pełnej oprędkości a dwa zuzycie paliwa miał by koszmarne  |
Dobrze Darek G napisał
Teraz ciekawostka. Na poczatku lat 90' FL dla H5/UH5 (czyli obecnie UL984) wynosił FL 45-290 , widziałem stosowne mapy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
|
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
darekrz4
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Lublin UL980,UL999 UM860
|
Wysłany: Pon 11:19, 23 Sty 2006 Temat postu: Re: odp |
|
|
| lumix napisał: | wczoraj 22. I. 2006 r. na UL 984, przed godz 16.00 na niebie, nasz stary znajomy
 |
Witam
Na UL 980 wczoraj też leciał przed 16 stą na wschód
pozdro D.RZ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Puziu
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 488
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: POZ/EPPO
|
Wysłany: Pon 11:20, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
przed chwileczką nad Poznaniem był wyścig na DODEK-->SUI
zawodnik nr1 AirIndia b747
zawodnik nr2 Qantas b747
wyścig wygrał Qantas
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
lotnik777
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 12:09, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
Jestem w trakcie obserwacji ale mam pare pytan do Was ktore moge pomoc w rozwiazaniu moich problemow
Otoz wspominalem kiedys ze mam problem z rozpoznaniem korytarzy UN871 i UN869. Przypominam ze jestem z Lodzi Dzisiaj wiec zaczalem sie dokladnie przygladac sie mapce i wywynioskowalem z niej prae rzeczy.
I tutaj prosze Was o POMOC.
Czy korytarz UN871 i UN869 i UT711 to korytarze jednokierunkowe? Bo to by mi pasowalo. Jezeli leci z poludniowego zachodu to jest to korytarz UN871 a jezeli z polnocnego wschodu to jest to UN869? a jezeli leci z poludniowego wschodu i jest oddalony daleko na zachod to jest to UT711?
Czy dobrze rozumuje? Zalozmy ze znajduje sie w punkcie LDZ.
Bardzo prosze o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
kilun
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Near SL UN858,UT727,UL735,UN983,UP733
|
Wysłany: Pon 12:25, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
To może jeszcze dorzucę z wczorajszego polowanka
B747 PIA
[link widoczny dla zalogowanych]
Iran Air A310 do CPH ....opóźniony ok. 120 min. [link widoczny dla zalogowanych]
i wracający z powrotem do Teheranu [link widoczny dla zalogowanych]
Hapag Lloyd i wrcający z DME do BRU A319 SN Brussels Airlines[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam,
Sebastian
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kilun dnia Pon 15:47, 23 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Joorek
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Sosnowiec / Pogoń
|
Wysłany: Pon 15:44, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Przedostatni to nie Hapag! To B763 Thomsonfly. A co do Iran Air - A300
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
kilun
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Near SL UN858,UT727,UL735,UN983,UP733
|
Wysłany: Pon 15:54, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
| Joorek napisał: | Przedostatni to nie Hapag! To B763 Thomsonfly. A co do Iran Air - A300  |
Iran na 100% A300
nie Hapag....
Dzięki,
Pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Joorek
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Sosnowiec / Pogoń
|
Wysłany: Pon 15:56, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
| kilun napisał: | | Joorek napisał: | Przedostatni to nie Hapag! To B763 Thomsonfly. A co do Iran Air - A300  |
Iran na 100% A300
nie Hapag....
Dzięki,
Pozdr. |
W życiu Co Ty, nie rozrózniasz 767 od 737? uuu nieładnie hehe. B767-300 ThomsonFly. Bank. Noo... moze 762
Cytat: "Thomsonfly is operating a series of winter charters from London to Perth and Sydney. Intermediate stops are made on the way at Abu Dhabi and Singapore."
Ale moze leciał do/ze Szwecji... i bardziej byłbym skłonny własnie co do tego.
Ale musze powiedziec ze swietne foty. Szczególnie ten 743. Robi wrazenie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Joorek dnia Pon 16:05, 23 Sty 2006, w całości zmieniany 2 razy
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:02, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
| DarekG napisał: |
Kshyhoo na UL984 Qantasy z FRA czasami meldują sie nab FL290 tak samo Vietnamce na 777 (podobno istnieje coś takiego jak wznoszenie stopniowe nie wiem czy tak sie to nazywa ale wiadomo o co biega) chodzi o to że samolot zanim sie wzniesie na FL zaplanowana musi troche spalic paliwa, chodzi oczywiście o samoloty latające na długich dystansach, na trasie FRA-SYD taki Jumbo ma pewno pełne zbiorniki. Tak czy inaczej nie moge przyznac raci Panu Krzyskowi to nie jest raczej możliwe żeby leciał na 6000 metrów czyli ok FL 200 raz że opór powietrza niepozwolił by osiągnąc pełnej oprędkości a dwa zuzycie paliwa miał by koszmarne  |
Ale on raczej nie był na wysokości przelotowej:
1. było widać, że się wznosi
2. ciągnął za sobą trzy smugi, bardzo małe i po kilku sekundach znikały...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
eltoro3
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: Pon 16:43, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Witam,
15:21 B747 British BA0142 DEL-LHR reg.G-BNLC UL980
Chyba się wstrzymam z fotkami aż się trochę ociepli, bo soczewki parują
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Pawelbelzyce
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: UL980
|
Wysłany: Pon 16:57, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
Sorki ze nie dawalem strzalek ale skanerek mam w drugim pokoju niz komputer a wolalem sie skupic na spokojnym oglądaniu niz na bieganiu z jednego pokoju do drugiego
5:15 UM984 Austrian A319 OE-LDF 0606 SVO-VIE
11:15 UL999 B747 NE widzialem go w szkole
13:56 UL980 Singapore B747 0318 9V-SMY SIN-LHR
14:10 UL980 Malaysia B747 0003 9M-MPB LHR-KUL
14:34 UL980 British A320 0883 G-EUUA KBP-LHR
14:43 UM984 Austrian A330 0058 OE-LAO PVG-VIE
14:55 UL999 Austrian A340 0051 VIE-NRT
15:10 UL980 British B747 142 G-BNLC DEL-LHR
15:35 UM984 JAL B747
15:35 UN191 LOT 0766 B737 spozniony z LWO
15:47 UL980 Malaysia B747 0004 KUL-LHR
15:50 UL980 KLM B737 1386 PH-BXP KBP-AMS
Pozdrawiam Paweł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Piwi
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 999
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Dąbrowa Górnicza [epkt_spotters]
|
Wysłany: Pon 18:26, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Hej !
Dziś o 15:51, korytarzem UM984 B744 Air China !!
P.S Moje najlepsze zdjęcie !!
Pozdrawiam,
Piotrek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
szczypus77
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bielsko-Chybie
|
Wysłany: Pon 18:28, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Widzialem go. Zdjecie jest Ok. Gratuluje:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Kshyhoo
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 1km od EPWA
|
Wysłany: Pon 21:03, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
| DarekG napisał: | | Kshyhoo napisał: | | Takie samoloty nad polską latają conajmniej 30000 stóp nad ziemią, a to i tak bardzo nisko jak na takie ptaszki, na wysokości 6 tys. mogą latac co najwyżej samoloty na regionalnych trasach i tubo-propy. Wierz mi jeżeli to był 747 to minimum FL300, a na 99% dużo wyżej. |
Kshyhoo na UL984 Qantasy z FRA czasami meldują sie nab FL290 tak samo Vietnamce na 777 (podobno istnieje coś takiego jak wznoszenie stopniowe nie wiem czy tak sie to nazywa ale wiadomo o co biega) chodzi o to że samolot zanim sie wzniesie na FL zaplanowana musi troche spalic paliwa, chodzi oczywiście o samoloty latające na długich dystansach, na trasie FRA-SYD taki Jumbo ma pewno pełne zbiorniki. Tak czy inaczej nie moge przyznac raci Panu Krzyskowi to nie jest raczej możliwe żeby leciał na 6000 metrów czyli ok FL 200 raz że opór powietrza niepozwolił by osiągnąc pełnej oprędkości a dwa zuzycie paliwa miał by koszmarne  |
NIe bedziemy się o 30 metrów kłócić... FL290 czy FL300... Tak czy inaczej myślę że samolot wlatujący do polski a lecący np. z Frankfurtu jest juz duzo wyżej niż wspominane 6000m. Ja moze jeszcze powiem, że w sprzyjających okolicznościach i przy korzystnym ułożeniu warstw termicznych powietrze może zadziałać jak soczewka (trozkę inne zjawisko ale jako przykład można podać np. wschodzący księżyc) kiedyś widziałem na discovery opisane to zjawisko, w połączeniu z tym zjawiskiem kiedy zimą widoczność osiąga nawet kilkaset kilometrów (ma jakies fachowe określenie ale zapomniałem jakie )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Pawelbelzyce
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: UL980
|
Wysłany: Pon 21:13, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
Moge powiedziec ze samoloty lecące nad terytorium Polski dla przykladu UL980 czesto nad lubelszczyzną osiągają FL380
Pozdrawiam Paweł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|