Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jetBlue - ach, co to za wspaniala linia!

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Raporty z podróży lotniczych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bronislaw




Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Sob 23:54, 11 Mar 2006    Temat postu: jetBlue - ach, co to za wspaniala linia!

Ostanio mialem okazje odbyc 2 loty krajowe w USA.

Pierwszy to byl lot z Chicago na Floryde linia Spirit. Bilet kosztowal tylko 74 USD w 1 strone. Lot w 100% zwyczajny. Spirit ma klase biznes i ekonomiczna. Nie ma zadnego darmowego cateringu. Chociaz chyba tylko daja jakis napoj.

Potem lecialem jetBlue z Florydy do Nowego Jorku JFK. Bilet kosztowl 107 USD w 1 strone i byle najtanszy jaki mozna bylo wtedy dostac. Sam lot to bylo naprawde cos.

Kazdy fotel ma ekran LCD na ktorym puszczaja na zywo 35 kanalow TV. Nie sa jakies tam wczesniej przygotowane programy, ale normalna telewizja na zywo sciagana z satelity. Jest nawet ostrzezenie, ze czasem moze zanikac sygnal z powodu utraty lacznosci z satelita (mi zarzylo sie to raz przy starcie). Normalnie na zywo leci CNN, MTV, VH1, Discovery, ESPN, etc, etc. To na prawde robi wrazenie. Nigdy czegos takiego nie widzialem. Do tego dzwiek w sluchawkach to zwykle stereo. Dodatkowo puszczaja platne filmy, za ktore mozna zaplacic za pomoca karty. A teraz uwaga! Kazdy fotel, obok ekranu, ma czytnik kart platniczych!!! To takze wiedzialem pierwszy raz w zyciu.
Poza tym na czas lotu przyciemniaja swiatla i normalnie siedzi sie i oglada TV. Zupelnie jak w domu.

Do tego daja za darmo napoj (Cola, woda, soki, etc) i cos na zagryzke. Ja wzialem chipsy. Nie byly to jakies byle jakie chipsy, tylko ladnie opakowane w bardzo solidna folie, co sprawialo wrazenie, ze jest to jakis produkt premium. Na tej folii bylo male logo jetBlue. Wieksze jedzenie jest platne.

No i jeszcze zaloga byla bardzo mila. Chetnie pomagali, zartowali i ogolnie sprawiali wrazenie, ze ta praca ich bawi. W takim tonie takze przemawial kapitan. Slychac go bylo wyraznie i czysto.

Co do zajmowania miejsc, to jetBlue ma numerki. dokladne miejsce mozna wybrac on-line. Fotele sa ustawione bardzo szeroko, mozna sie wyciagac. Kilka ostanich rzedow ma jeszcze wieksze odstepy i tam naprawde mozna sie wyciagac. Nie mma zadnych oplat za wybieranie miejsca w ostatnich rzedach. jetBlue ma tylko klase ekonomiczna.

Ponad to, na JFK w poczekalni jetBlue jest DARMOWY wi-fi! Nawet na Okeciu trzeba teraz placic 6 groszy za godzine, a w inych portach stawki sa kilkaset razy wieksze.

No i na koniec dosiwedzialem sie, ze jetBlue przenosi sie do nowego terminalu na JFK, a bedzie to slawny i piekny terminal dawnych linni TWA. Na razie jest nieczynny, bo robia tam remont, a potem ten klasyczny budynek bedzie caly dla jetBlue. To robi wrazenie.

Wg. moich znajomych bilety nie sa juz tak tanie jak kiedys, ale przy najmniej oferuja cos ekstra. Poza tym, ponoc jest to niezwykle dochodowa linia wiec jest dowod, ze mozna robic dobry biznes i dopieszczac klienta.

Poza tym, z innej beczki, na amerykanskich lotniskach przy check-in nie zostawia sie bagazu. Trzeba go taskac zwykle kilka metrow do maszyny przeswietlajacej, a potem jakis gosc go wrzuca na tasmie do sortowni. To wlasciwie dokladnie tak jak w terminalu Etiuda na Okeciu...


PS. W Europie model jetBlue chyba by sie nie sprwadzil, bo tutaj trasy tanich linii maja max. 2-3 godziny, a w Stanach przelot z Nowego Jorku do Los Angeles zajmuje chyba 5-6 godzin wiec trzeba zaoferowac tym pasazerom cos specjalnego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 0:16, 12 Mar 2006    Temat postu:

wszystko fajnie, tylko właśnie na a.net dyskusja na ten temat jest, wg. zagajającego 18 na 20 nowych połaczeń Jet Blue jest nierentowna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HermesParis




Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: POZ/GVA/DUS

PostWysłany: Nie 10:26, 12 Mar 2006    Temat postu: Re: jetBlue - ach, co to za wspaniala linia!

bronislaw napisał:
. A teraz uwaga! Kazdy fotel, obok ekranu, ma czytnik kart platniczych!!! To takze wiedzialem pierwszy raz w zyciu.



w innych liniach - np SWISS, gdzie kazdy ma swoj telefon oprocz tv, czytnik kart jest wbudowany w ten telefono-piloto-pad - jest szczelina z boku i sie przez nia przeciaga karte Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piwi




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 999
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Dąbrowa Górnicza [epkt_spotters]

PostWysłany: Nie 11:28, 12 Mar 2006    Temat postu: Re: jetBlue - ach, co to za wspaniala linia!

HermesParis napisał:
bronislaw napisał:
. A teraz uwaga! Kazdy fotel, obok ekranu, ma czytnik kart platniczych!!! To takze wiedzialem pierwszy raz w zyciu.



w innych liniach - np SWISS, gdzie kazdy ma swoj telefon oprocz tv, czytnik kart jest wbudowany w ten telefono-piloto-pad - jest szczelina z boku i sie przez nia przeciaga karte Wink


Tak samo jest np. w Cathay Pacific.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcino2




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBK

PostWysłany: Nie 13:30, 12 Mar 2006    Temat postu:

W KLM w 777 w pilocie do LCD również jest czytnik kart kredytowych Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bronislaw




Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 14:33, 12 Mar 2006    Temat postu:

To oczywiste, ze na trasach dlugodystansowych, w samolotach szerokokadlubowych, w liniach takich jak Cathy Pacific, KLM, BA, etc sa tego typu urzadzenia. Nie ma w tym nic dziwnego.

JetBlue to jednak jest zupelnie inna linia, wlasciwie zaliczana do segmentu tanich linii lotnioczych, ktora lata w wiekszosci na trasach krajowych w USA plus kilka kursow na Karaiby (ktore leza w maire blisko USA). Oni lataja tylko na A320 i EMB 170 lub 190. JetBlue mozna porownac tylko i wylacznie do easyJet czy germanwings. Nawet gdy porownac ich serwis do lotow tradycyjnych linii na tarsach wewnatrz Europy, to nawet Lufthansa, BA, AirFrabnce, KLM, Swiss, nie maja takich urzadzen na trasach europejskich (w swoich B737, A319/320/321, EMB, etc).

Proponowalby wiec nie porownywac gruszek z jablkami....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Nie 15:23, 12 Mar 2006    Temat postu:

bronislaw napisał:
To oczywiste, ze na trasach dlugodystansowych, w samolotach szerokokadlubowych, w liniach takich jak Cathy Pacific, KLM, BA, etc sa tego typu urzadzenia. Nie ma w tym nic dziwnego.

JetBlue to jednak jest zupelnie inna linia, wlasciwie zaliczana do segmentu tanich linii lotnioczych, ktora lata w wiekszosci na trasach krajowych w USA plus kilka kursow na Karaiby (ktore leza w maire blisko USA). Oni lataja tylko na A320 i EMB 170 lub 190. JetBlue mozna porownac tylko i wylacznie do easyJet czy germanwings. Nawet gdy porownac ich serwis do lotow tradycyjnych linii na tarsach wewnatrz Europy, to nawet Lufthansa, BA, AirFrabnce, KLM, Swiss, nie maja takich urzadzen na trasach europejskich (w swoich B737, A319/320/321, EMB, etc).

Proponowalby wiec nie porownywac gruszek z jablkami....

A leciales moze liniami NWA, United , AA czy SW? Porownujesz na podstawie przelotu dwiema liniami a jest jeszcze wiele innych w USA ktore tez wiele oferuja klientom...
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bronislaw




Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 18:17, 12 Mar 2006    Temat postu:

Na trasach krajowych w USA lecialem kiedys takze: American Airlines/American Eagle (1x), US Airways (2x), US Airways Express (2x), Spirit (1x). Mam znajmych, ktorzy lecieli Frontier, United, Delta, etc.
Nie sadze, zeby serwis w US Airways czy AA roznil sie jakos od Delty czy United, w koncu wszystkie te firmy albo niedawno byly, albo wciaz sa w stanie bankructwa. Ktos mi mowil, ze w Continental maja jakis lepszy poziom.
Slyszalem takze, ze Southwest (matka wszywtkich low-costow) ma niezwykle oddana zaloge, przemile sterwadessy i w ogole lot tymi liniami to 'fun all the way.' Ale wiem, ze nie maja TV i maja "free seat policy" tak jak w Ryanair.

Porownalem jetBlue do innych tanich linii, zwlaszcza europejskich, ktore nie oferuja takiego standardu. Co, jak dla mnie, jest zroumiale, bo w Europie sa krotsze trasy niz w USA, a poza tym, EasyJet, Ryanair, Wizz, Germanwings, SkyEurope czasem maja niezwykle niskie ceny, co w USA, chyba sie nie zdarza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 19:16, 12 Mar 2006    Temat postu:

bronislaw napisał:
Na trasach krajowych w USA lecialem kiedys takze: American Airlines/American Eagle (1x), US Airways (2x), US Airways Express (2x), Spirit (1x). Mam znajmych, ktorzy lecieli Frontier, United, Delta, etc.
Nie sadze, zeby serwis w US Airways czy AA roznil sie jakos od Delty czy United, w koncu wszystkie te firmy albo niedawno byly, albo wciaz sa w stanie bankructwa. Ktos mi mowil, ze w Continental maja jakis lepszy poziom.
Slyszalem takze, ze Southwest (matka wszywtkich low-costow) ma niezwykle oddana zaloge, przemile sterwadessy i w ogole lot tymi liniami to 'fun all the way.' Ale wiem, ze nie maja TV i maja "free seat policy" tak jak w Ryanair.

Porownalem jetBlue do innych tanich linii, zwlaszcza europejskich, ktore nie oferuja takiego standardu. Co, jak dla mnie, jest zroumiale, bo w Europie sa krotsze trasy niz w USA, a poza tym, EasyJet, Ryanair, Wizz, Germanwings, SkyEurope czasem maja niezwykle niskie ceny, co w USA, chyba sie nie zdarza.


Ja lecialem Southwest'em oraz United/Ted. WN z LAX do LAS i powiem wam ze moglem tylko zalowaz ze tak szybko minal mi lot. Miejsca zajmuje sie wg zasady kto pierwszy ten lepszy ale mi to nie przeszkadzalo, gdyz wszystko odbylo sie b. kulturalnie. Rozdawali jakies orzeszki ziemne oraz cole za free. stewka moze nie jakas pieknosc ale byla bardzo milo i uprzejma. Gosc ktory chyba byl drugim stewardem w momencie gdy zaczelo nami trzasc - jakies drobne turbulencje zaczal spiewac Viva Las Vegas wogole... no tak sie jeszcze nie ubawilem
Znowu pare tygodni pozniej lecialem na United na trasie SFO - NYC. Lot trwal cos ok 6 godzin i tak jak tu ktos wspomnial, w fotelach (chyba 757) byly rzeczywiscie telefony oraz czytniki kart platniczych. nie pamietam czy lecialy jakies filmy bo chcialem sie chwile przespac (lot noca) gdyz w perspektywie mialem calodzienne chodzenie po NYC nastepnego dnia.

A co jeszcz 3 grosze odnosnie cen. Oba bilety kupowalem ok 3 tyg przed wylotem. Za lot WN na trasie LAX-LAS zaplacilem w sumie ok $35 zas za lot SFO - NYC $104 - oczywiscie juz z wszystkimi oplatami!!! Ktora linia europejska pozwoli mi kupic bilet w tej cenie 3 tygodnie przed wylotem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Nie 21:47, 12 Mar 2006    Temat postu:

Coz. Southwest ma dosc tanie bilety jak na takie trasy na ktorych operuje. A i United czasami potrafi zaskoczyc. Kiedys kupowalem bilet na trasie ORD-IAD i na ich stronie cena byla $209 od osoby ale malutkimi cyferkami bylo powyzej ceny napisane "kup taniej - $108". Nie wiem o co chodzilo ale zaplacilem po 108/os i tyle. Zaskoczenie , ale jakie przyjemne dla .... portfela. I dla porownania na tej trasie (co prawda Southwest nie operuje ale lata do DCA a to blisko) cena byla $29 wyzsza.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 21:58, 12 Mar 2006    Temat postu:

Gabik napisał:
Coz. Southwest ma dosc tanie bilety jak na takie trasy na ktorych operuje. A i United czasami potrafi zaskoczyc. Kiedys kupowalem bilet na trasie ORD-IAD i na ich stronie cena byla $209 od osoby ale malutkimi cyferkami bylo powyzej ceny napisane "kup taniej - $108". Nie wiem o co chodzilo ale zaplacilem po 108/os i tyle. Zaskoczenie , ale jakie przyjemne dla .... portfela. I dla porownania na tej trasie (co prawda Southwest nie operuje ale lata do DCA a to blisko) cena byla $29 wyzsza.
Pozdrawiam


Ty jestes na co dzien w USA ja w Polsce wiec pewnei bedziesz lepiej wiedzial, co sprawia ze Southwest ma wlasnie takie tanie bilety, gdyby nie to ze z SFO do NYC nie lecialem sam to pewnie kupilbym jakis laczony bilet Southwestem bo naprawde mam super mile wspomnienia zwiazane z ta linia a ten gostek ktory spiewal Viva Las Vegas juz wszystko przebija Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Pon 1:01, 13 Mar 2006    Temat postu:

Tak szczerze mowiac to niebardzo wiem. Ale mysle ze spowodowane to jest tym ze Southwest lata do lotnisk ktore nastawione sa na przyjmowanie lowcostow. I tak w Chicago mamy dwa lotniska - ORD i MDW. I Southwest lata tylko do MDW tak jak ATA, AirTran , Frontier ale nie lata do ORD. Czyli MDW staje sie tanszym lotniskiem i mysle ze stad takie smieszne ceny - przyklad (statnio z reklamy) z MDW do FLL (Ft. Lauderdale , FL) za $39 , naprawde smieszna cena (plus podatki i oplaty).
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voyager747




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 20:49, 15 Mar 2006    Temat postu:

Witam
Ja też miałem okazję lecieć Southwestem na trasie LAX-LAS-LAX i wspominam ten lot bardzo miło. Płaciłem ok. 100usd. Jeśli chodzi o AA to też latałem raz 757 raz 767.
Pamiętam,że jedzenie było takie sobie, lcd nie ma, radio lipne, za słuchawki trzeba płacić 5 usd, a film leciał ten sam w obydwie strony. Lot dość długi ok. 5 godzin-LAX-HNL. Obsługa też raczej niezbyt miła. Southwest wspominam lepiej. Teraz lecę LAX-LAS-LAX America West , cena na maj 97 usd, taniej niż w Southwest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Czw 3:48, 16 Mar 2006    Temat postu:

voyager747 napisał:
Witam
Ja też miałem okazję lecieć Southwestem na trasie LAX-LAS-LAX i wspominam ten lot bardzo miło. Płaciłem ok. 100usd. Jeśli chodzi o AA to też latałem raz 757 raz 767.
Pamiętam,że jedzenie było takie sobie, ...

W AA serwuja polskie [ruskie - ale jako polskie danie] pierogi w zaleznosci od dlugosci lotu (jezeli w gre wchodzi goracy posilek).
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 16:13, 23 Mar 2006    Temat postu:

Wlasnie, a propos Southwestu: jak sie szuka polaczen na ich stronie, to oferują loty z przesiadką. Czy oni transferują bagaz w porcie przesiadkowym (co byloby nietypowe, przynajmniej w porownaniu z lowcostami po wschodniej stronie Wielkiej Wody), czy tez trzeba sie na drugi odcinek odprawiac oddzielnie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Raporty z podróży lotniczych Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin