Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[LH] Degradacja połączenia do MUC

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba




Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 0:35, 08 Lis 2005    Temat postu: [LH] Degradacja połączenia do MUC

Rok temu LH miło wszystkich zaskoczyło uruchamiając połączenie do MUC na CR1. Tylko przyszły targi pojawił się CR7. S05 i AR8 coraz częściej, a od jesieni niemal codziennie...Obłożenie rejsów znakomite, overbookingi nawet przy Avro...No i nadszedł W06 i niespodziwane przydzilenie wolniejszego DH4(przylot do MUC 25 minut później niż jetem znacznie ogranicza mozliwości przesiadkowe). Optymizmem napawał S06 z AR8 od 01.04..Niestety najnowsze zmiany w systemach rezerwacyjnych prorokują w dalszym ciągu DH4 (WRO również został zdegradowany do DH4/3 oraz AT7). Co jest powodem takiej polityki LH? Odejście Austriana wróżyło umocnienie pozycji LH na poznańskim rynku..a może to SAS powraca do gry - samoloty z dnia na dzień zaczęły latać pełne, a od wiosny poprawią się godziny operacji nie wykluczając przywrócenia drugiego połączenia do CPH przy LF ok.80% utrzymujacym sie conajmniej przez trzy miesiące. A może Ryan i Wizz zabrał troche businessu podróżujacego do LON, który od wielu miesięcy był na pierwszym miejscy destynacji docelowych z POZ?

ps.
Natomiast od W06 LH daje do KRK 737 na nocowanie!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Wto 8:32, 08 Lis 2005    Temat postu:

no smutno to troche. Ja sie pocieszam ze w zeszlym roku na zime CR1 mial przeciez mniej miejsc niz teraz DH4. Jednak zostawienie DH4 na wiosne to idiotyzm, oczywiscie z miejscami bedzie problem i zniknie ostatnie w poznaniu okno na swiat na loty za mile. Tez jestem przerazony tym co sie dzieje.. ale trudno. Jesli chodzi o wroclaw to zdaje sie mial latac jak piszesz AT7 Dolomiti, ale okazalo sie ze wszystko zostaje po staremu tj CRJ+DH4.
Skad wiesz ze na wiosne pozostaje DH4 ? To przeciez nielogiczne do potegi? Moze dodadza nowe polaczenie? Z pasazerow sie przeciez nie rezygnuje ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Wto 8:43, 08 Lis 2005    Temat postu:

No niestety rzeczywiscie LH zamierza tak latac w rozkladzie letnim 2006 rowniez. Malo tego coraz bardziej przesuwaja sie godziny odlotu na pozniejsze zblizajac sie smiedznie do wieczornego eurolotu. Kolejny debilizm.
Rece opadaja.. moze to ma zwiazek w ogolnymi wynikami portu - ktory przy innych wypada bardzo blado. A moze z Avro LH sie powoli wycofuje - to bardzo nieekonomiczny samolocik.
A i z AT7 z wroclawia masz racje - na wieczornym locie pojawia sie od wiosny AirDolomiti. Tyle ze wroclaw ma troche lepsze godziny polaczen i wiecej miejsc ogolnie gdyz eurolot daje tam AT7 a nie AT4 jak u nas.
Szkoda .. to bylo jedno z niewielu rozwojowych polaczen z POZ. Lot nigdy chyba nie da nic wiekszego niz ATR na tych trasach a dobrze wiemy ze najchetniej nei latalby w ogole.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 9:48, 08 Lis 2005    Temat postu:

wydaje mi sie, ze nie ma co panikowac. LH dosc elastycznie dostosowuje samoloty do potrzeb rynku (jak trzeba robia podmiany). W systemie cos musi byc aby nie tracic ewentualnych klientow. Rzeczywistosc moze nas mile zaskoczyc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 10:49, 08 Lis 2005    Temat postu:

CRJ ma 50 miejsc. DH8 ma 70 wiec gdzie jest degradacja? Co do szybkosci to Q400 niewiele ustepuje CRJ na krotkich trasach wiec bez przesady. Nie ma rownosci miedzy Q400 a AT7.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Wto 11:11, 08 Lis 2005    Temat postu:

Nie chodzi o rozklad zimowy - tutaj dobrze ze jest DH4 bo jest wiekszy....
Chodzi o rozklad letni.. w ktorym pierwotnie w systemach rezerwacjnych byl Avro a teraz na kazdy dzien pojawia sie DH4.. A to juz chyba jest roznica.
Owszem do wiosny moga jeszcze nazmieniac. Ale w obliczu takiej dynamiki na innych lotniskach polskich samo Avro na kazdy dzien to minimum - tym bardziej za na to polaczenie byl popyt. A degradacja z okolo 100miejsc na 70 przy sredniej dynamice rynku 20% chyba jednak zle wyglada. Po cichu liczylem ze choc kilka razy w 2006 sie 737 LH pojawi albo A319 ktore nie maja az tak wiele wiecej miejsc niz Avro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 11:52, 08 Lis 2005    Temat postu:

Moze wiedza cos o czym my nie wiemy? Moze LO da E70 na MUC na przyklad. Poczekamy zobaczymy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba




Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 12:26, 08 Lis 2005    Temat postu:

W sumie jest to możliwe - od dłuższego czasu chodzą słuvhy o przydzieleniu E70 na połączenia lotnisk reginalnych gdy LO odbierze pierwsze E75. A może poprostu zostanie dołożone czwarte połączenie do MUC w godzinach południowych?
pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Wto 12:30, 08 Lis 2005    Temat postu:

Podziwiam Wasz optymizm Wink
Mi wlasnie rodzina w Harkovie utknela - koczuja na lotnisku od rana i nikt nic nie wie, nie moga sie dogadac, nie zdaza juz na lot z kijowa do wawy, nie mowiac o dolocie do poz (na odzielnym bilecie wiec pojdzie sie walic ;(.
Z tego co widze na stroanach lotniska w kijowie to niemal nic tam dzis z lokalnych i wschodnich polaczen nie lata Wink)
PRzestaje wierzyc w transport lotniczy ;(


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FiliP




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: POZ/EPPO

PostWysłany: Wto 13:49, 08 Lis 2005    Temat postu:

Uważam,ze nie ma co wpadać w panikę,bo to że teraz w ssystemach widnieje DH4 na sezon summer06 nie znaczy,że faktycznie będzie latał DH4. Wszystko się jeszcze może zmienić.
Była kiedyś podobna sytuacja,gdy LOT wprowadził w system jakiś dziwaczny rejs POZWAW o 1830,gdy wcześniejszy odlatywał o 1800....Zniknęło równie szybko,jak sie pojawiło.
Co do nowego rejsu LOT'owskiewgo do FRAlubMUC to nie liczyłbym na to,bo obłożenie na te rejsy rozkłąda się równomiernie, ruch się kanalizuje, load factor w październiku nie przekracza 70%, zatem raczej nie ma tkaiej potrzeby...
Natomiast cały czas w górę idize SAS, maja obłożenie ok.80%, czyli średnio 57,6 pax na rejs...całkiem nieźle Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Wto 16:06, 08 Lis 2005    Temat postu:

na resjach lotu oblozenia raczej nie bedzie wieksze niz 70% - oni po prostu maja taka strukture taryf ze jest duzo miesc drogich ktorych ludzie nie wykupia nawet jak chca/musza leciec. To zabieg "markeingowy" by mowic - ze jest tylko 70%. Gdyby dac wieksze maszyny albo wiecej poalczen .. tez bylo 70%. Taka moja opinia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba




Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 0:29, 09 Lis 2005    Temat postu:

...a jakby tak odblokować niższe taryfy trzy dni przed rejsem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Śro 8:36, 09 Lis 2005    Temat postu:

bosko by bylo - ale LOT pewnie liczy ze przez te 3 dni najwiecej zarobi Wink
Tak w ogole to przy srednim oblozeniu rocznym troche ponizej 70% z gdanska do frankfurtu na ER4 zmieniono im maszyne na E70. Wiec 70% to chyba na prawde gorny limit Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin