Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bye, bye EAE..
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba




Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 9:23, 25 Paź 2005    Temat postu: Bye, bye EAE..

Agonia tego dziwoląga na Ławicy dobiegła końca. Próby reanimacj podejmowane będą jeszcze w okresie targów. Szkoda. Kolejny przewoźnik sie zwija. Połaczenie miało szanse bytu, ale...no własnie zawsze jest to "ale". Kto następny w kolejce? - kolejny dziwoląg jakim jest Dau z biletami za 480EUR OW - chociaż o ile DTM nie najgorzej przędzie to Hannower z 1-4 pax na pokładzie dalej niż do Gwiazdki nie pociągnie.
pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Wto 9:32, 25 Paź 2005    Temat postu:

Smutne rzeczy piszesz ;(
I tak juz sie z Poznania smieja ze ani austriana ani SAS nie jest w stanie utrzymac. Nie dosc ze z wiekszych regionalnych bedziemy w tym roku z najnizszym wzrostem to jeszcze na przyszly rok juz sie zwijaja a o nowych trasach cisza.
Maaarnie to wyglada ;( Jeszcze troche i na prawde trzeba bedzie w poszkiwaniu dobrych polaczen nie tylko do berlina jezdzic a nawet do wawy czy nie daj boze wroclawia ;(


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał77




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 10:36, 25 Paź 2005    Temat postu:

rob_sad napisał:
Smutne rzeczy piszesz ;(
I tak juz sie z Poznania smieja ze ani austriana ani SAS nie jest w stanie utrzymac. Nie dosc ze z wiekszych regionalnych bedziemy w tym roku z najnizszym wzrostem to jeszcze na przyszly rok juz sie zwijaja a o nowych trasach cisza.
Maaarnie to wyglada ;( Jeszcze troche i na prawde trzeba bedzie w poszkiwaniu dobrych polaczen nie tylko do berlina jezdzic a nawet do wawy czy nie daj boze wroclawia ;(


Rob sad ale ty pesymista jesteś Wink Eae i tak z góry był skazany na porażkę! We Wrocku padł szybciej bo tam nie mają targów... Z tymi cenami to mogą się wypchać!!! Polska to nie Niemcy!! Dobrze, że w końcu przestali robić żenadę!! Takie połączenia i tak są jakby ich nie było bo robią tyle PAX w tmiesiącu co jeden 2 samoloty Ryana(a może nawet mniej). A co do Austriana..Zadajmy sobie pytanie czy Austrian lata z Wrcoka bądź Gdańska?? NIe, co więcej nie lata nawet z tak super popularnch ostatnio Katowic!! Więc nie ma się czym tak ekscytować. Owszem będziemy w tym roku z najniższym wzrostem, ponieważ Air Polonia padła, a dogadanie się z następnymi przewoźnikami trochę trwało! Co do tego, że Berlin I Warszawa są dla Ławicy konkurencją nie mam wątpliwości!! Natomiast wrocek ma zaledwie 3 połączenia więcej, a myślę że tą liczbę uda nam sie nadgonić dzięki Ryanowi, Wizzowi a może także innym liniom w 2006 roku. Moim zdaniem Ławica powinna sie skupic na pozyskiwaniu połączeń LOW-cost bo to one dają najwićej PAX(przykład-Katowice). Jak z dotychczasowej historii wynika połączenia biznesowe(czyli jak dla mnie po prostu drożyzna) dostają po głowie(Kolonia/Bonn, Hannover, Dusseldorf, Drezno itp) i powinniśmy je olać, natomiast warto walczyć o jak najwięcej połączeń z hubami takimi jak MUC czy FRA, które niestety LOT skutecznie dołuje wysyłając trzesące się wypierdki. Smutne. Priorytetem powinno byc uruchomienie połączeń Low-cost z Rzymem, Paryżem, Mediolanem czy Liverpoolem itp. Przeoźnicy typu Dauair, Eae czy Denim itp. to są przewoźnicy których w Poznaniu nigdy nie będzie mi brakować. Wiem, że wielu spotterów wolałoby jak najwięcej linii i jak najwięcej połączeń, ale tu nie powinna się liczyć ilośc tylko jakość!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 10:50, 25 Paź 2005    Temat postu:

Cytat:
Rob sad ale ty pesymista jesteś Wink Eae i tak z góry był skazany na porażkę! We Wrocku padł szybciej bo tam nie mają targów... Z tymi cenami to mogą się wypchać!!!


W tym sęk, że ceny EAE nie były aż takie drogie!

Cytat:
A co do Austriana..Zadajmy sobie pytanie czy Austrian lata z Wrcoka bądź Gdańska?? NIe, co więcej nie lata nawet z tak super popularnch ostatnio Katowic!!


Mieli 15-20 paxów na 50 osobowym samolocie, wiec nie dziwne ze poszli latać gdzie indziej...

Cytat:
Moim zdaniem Ławica powinna sie skupic na pozyskiwaniu połączeń LOW-cost bo to one dają najwićej PAX(przykład-Katowice). Jak z dotychczasowej historii wynika połączenia biznesowe(czyli jak dla mnie po prostu drożyzna) dostają po głowie(Kolonia/Bonn, Hannover, Dusseldorf, Drezno itp) i powinniśmy je olać,


tylko, że takie połączenie biznesowe potrafi dać portowi więcej pieniędzy niż taki Ryan! Połączenia biznesowe są i będą potrzebne, bez nich na pewno kilka firm by się wyniosło z POZ

Cytat:
natomiast warto walczyć o jak najwięcej połączeń z hubami takimi jak MUC czy FRA, które niestety LOT skutecznie dołuje wysyłając trzesące się wypierdki. Smutne.


To racja, LOT skutecznie blokuje ruch na tych trasach poprzez zawyżanie cen Rolling Eyes

Cytat:
Priorytetem powinno byc uruchomienie połączeń Low-cost z Rzymem, Paryżem, Mediolanem czy Liverpoolem itp.


Spokojna głowa, takie plany już są i powiem nawet, że dość sporo się dzieje w tym kierunku! Linie zdały sobie sprawę (na przykładzie Londynu), że Poznań też ma potencjał! Bo niby, czym zapychamy te 11 razy w tygodniu samoloty do Luton i Stansted? Albo te ponad 500 (a raczej prawie 600) charterów w tym roku!
Główny problem w tej chwili to brak samolotów!! Ale Wizz, SKY i C0 już maja zamówione nowe maszynki, zobaczycie, że już nie długo będzie kilka nowych tras...

Puzdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 10:57, 25 Paź 2005    Temat postu:

Sam problem z EAE jest taki, że jest to przewoźnik bez pomysłu!
Ma 6 samolotów samolotów zobaczcie jaką siatkę połączeń!
Większość ich maszyn przez większość dnia kwitnie na płycie lotniska, EAE nie chcieli zmienić godziny operowania z Ławicy i skończyli tak jak skończyli. Nie można wiecznie latać ATRem-42 z 10-15 góra 20 paxami!

Zobaczymy jak się sprawa potoczy, może jednak przekonają się do zmiany godziny, Kolonia/Bonn to dobry kierunek z Poznania i co ważniejsze kierunek już znany w kręgach biznesowych. Wystarczy tylko bardziej ją dopasować pod ruch biznesowy…

Ja tam nadal trzymam za nich kciuki a szczególnie za miłą Panią z biura EAE (pozdrawiam serdecznie)…


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał77




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 11:10, 25 Paź 2005    Temat postu:

Cytat:
W tym sęk, że ceny EAE nie były aż takie drogie!


Jak widać wystarczająco! Poza tym loty 3 razy w tydniu i do tego nie zawsze, no sorry ale to nie mogło się udać!

Cytat:
tylko, że takie połączenie biznesowe potrafi dać portowi więcej pieniędzy niż taki Ryan! Połączenia biznesowe są i będą potrzebne, bez nich na pewno kilka firm by się wyniosło z POZ


NIe kwestionuje tego, że takie połączenia są potrzebne, natomiast port lotniczy ma służyć ludziom a nie utrzymywaniu połączeń które owszem dają kasę ale za to lata dzięki nim paru kulczyków czy innych. Co do wyniesienia się firm o których mówisz to nie mogę się zgodzić! Takie połączenia mają bardzo nieiwelki wpływ na zachowanie się firm. Chyba, że uznać za biznesowe MUC, FRA czy CPH, wtedy się zgodzę. Niewątpliwie lwią część PAX na tych trasach stanowią Biznesmani. Natomiast nie jest powiedziane, że biznesmani nie latają LOW-costami!! Very Happy Ba nawet staje się to coraz bardziej polularne na krótkich trasach Razz

Cytat:
To racja, LOT skutecznie blokuje ruch na tych trasach poprzez zawyżanie cen


LOT ma nas w nosie, ceny są wysokie bo sam LOT jest drogą linią, dochodzi do tego jeszcze mała liczba miejsc w samolocie typu ATR42-500 co powoduje że nawet jeśli są jakieś tańsze miejsca to jest ich niewiele. Gdyby połączenia POZ-FRA i POZ-MUC obsługiwała tylko LUfa to byłoby o niebo lepiej, a spełnieniem moich marzeń byłaby konkurecja FRA i MUC z innymi hubami jak np CDG(Air France), Amsterdam Schiphol(KLM) czy Londyn Heathrow(BA)! No ale to chyba w następnym dziesięcioleciu:P

Cytat:
Spokojna głowa, takie plany już są i powiem nawet, że dość sporo się dzieje w tym kierunku! Linie zdały sobie sprawę (na przykładzie Londynu), że Poznań też ma potencjał! Bo niby, czym zapychamy te 11 razy w tygodniu samoloty do Luton i Stansted? Albo te ponad 500 (a raczej prawie 600) charterów w tym roku!
Główny problem w tej chwili to brak samolotów!! Ale Wizz, SKY i C0 już maja zamówione nowe maszynki, zobaczycie, że już nie długo będzie kilka nowych tras...


Pocieszające Very Happy Rzeczywiście LOndyn nawet mnie zaskoczył...( jeśli chodzi o LF) Very Happy

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 11:15, 25 Paź 2005    Temat postu:

michał77 napisał:
port lotniczy ma służyć ludziom a nie utrzymywaniu połączeń które owszem dają kasę ale za to lata dzięki nim paru kulczyków czy innych.


Port lotniczy ma zarabiać pieniądze, najlepiej, jeśli robi to na przewozach lotniczych.
Jak to robi i kto de facto płaci nie ma najmniejszego znaczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał77




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 11:42, 25 Paź 2005    Temat postu:

Atco napisał:
michał77 napisał:
port lotniczy ma służyć ludziom a nie utrzymywaniu połączeń które owszem dają kasę ale za to lata dzięki nim paru kulczyków czy innych.


Port lotniczy ma zarabiać pieniądze, najlepiej, jeśli robi to na przewozach lotniczych.
Jak to robi i kto de facto płaci nie ma najmniejszego znaczenia.


Im więcej ludzi w porcie tym więcej pieniędzy!!! Przyciągnij ludzi, a kasa sie znajdzie!!! Sklepy, restauracje, parkingi to wszystko może generować zyski!! A czy takie połączenia jak POZ-CGN przyciągają ludzi??? Czy takie połączenia służa popularyzacji latania samolotami?? Na pewno nie!!! Czy takie połączenia zapewniają rozwój??? Wydawać by się mogło, że to świetny interes, samolot przylatuje 3 razy w tygodniu prawie pusty, a przewoźnik płaci i płacze! Czy tak wg Ciebie ma wyglądać latanie i rynek lotniczy w Polsce??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Wto 11:44, 25 Paź 2005    Temat postu:

Dzieki michal77 za pocieszenie Wink nawet troche po przeczytana optymizmem zapalalem Wink A po innych postach nic dodac nic ujac.
PRawda taka ze do szczescia potrzeba wiecej LCC oraz dobrych polaczen do conajmniej 2 hubow ROZNYCH linii (dla konkurencji). Podzielam smutki o kiepskich polaczeniach POZ-FRA - w wiele miejsc gdzie sie wybieralem i zamierzam sie wybrac niestety z MUC nie dolece. Chocby nawet ATR72 na polaczeniach lot do fra + ARJ LH dodatkowo do FRA zupelnie by zalatwily sprawe.
Bo tak na prawde to w ruchu biznesowym to zaden wstyd leciec LCC jesli nie jest sie prezesem.. problem jest innej natury.. ze w LCC nie da sie kupic jednego biletu powiedzmy z poz do bilbao. A korzystnanie z drozszego LH daje niesamowita game mozliwych miast docelowych w cenie wcale nie tak kolosalnej a dochadza jeszcze programy dla firm itp. Ruch biznesowy niekoniecznie koncentruje sie na duzych miastach.. a mysle ze wrecz przeciwnie.. a LCC do zadnej dziury sie nie doleci.
Ze tez LH ma inne rynki i do POZ z FRA wcale sie jej pchac nie chce ;(


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał77




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 11:52, 25 Paź 2005    Temat postu:

Cytat:
Bo tak na prawde to w ruchu biznesowym to zaden wstyd leciec LCC jesli nie jest sie prezesem.. problem jest innej natury.. ze w LCC nie da sie kupic jednego biletu powiedzmy z poz do bilbao. A korzystnanie z drozszego LH daje niesamowita game mozliwych miast docelowych w cenie wcale nie tak kolosalnej a dochadza jeszcze programy dla firm itp. Ruch biznesowy niekoniecznie koncentruje sie na duzych miastach.. a mysle ze wrecz przeciwnie.. a LCC do zadnej dziury sie nie doleci.
Ze tez LH ma inne rynki i do POZ z FRA wcale sie jej pchac nie chce ;(


Masz zupełną rację! Tym właśnie się różnią LOW-costy od tardycyjnych linii, że oferują tanie bilety ale prawie zawsze tylko z/do większych miast. Nie ma mowy o lataniu skąd/dokąd sie chce! Dlatego myślę, że te dwie działalności powinny się uzupełniać. Niestety Polski rynek Tradycyjnych linii jest zdominowany przez Lufę i LOT(za wyjątkiem WAW) dlatego innym przewoźnikom jest trudno się przebić w pojedynkę(Austrian, SAS).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 18:26, 25 Paź 2005    Temat postu:

A skad te wiesci o wycofaniu sie EAE?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WZZ048




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EPRZ

PostWysłany: Wto 21:40, 25 Paź 2005    Temat postu:

HG napisał:
A skad te wiesci o wycofaniu sie EAE?
I o "podupadającym" SASie?!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba




Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 23:07, 25 Paź 2005    Temat postu:

EA 145
only during fairs from 14.11.05 until 18.11.05; 23.01.06 until 27.06.06; 27.02.06 until 03.03.06- ot tyle.

A z tym SASem to troche tragizujecie- rewelacji może nie maja, ale kapica to też jeszcze nie jest.
pozdr.
kuba


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FiliP




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: POZ/EPPO

PostWysłany: Śro 9:10, 26 Paź 2005    Temat postu:

SAS bardzo ostro poszedł w gore, l.f. ostatnio ponad 80%
EAE była, i jest linią nastawioną na obsługę tylko i wyłacznie ruchu biznesowego, zresza nawet w nazwie maja "the business airline". Wykorzystanie floty-faktycznie beznadziejne, sprawiają wrażenie jakby nagle dostlai samoloty i nie wiedzieli oc mają z nimi robić. Kolonia do czwarte co do wielkości miasto Niemieć, mieszka ponad 1 mln.osob, do tego leży w Zagłebiu ruhry- wielkiej konurbavji która dynamicznie się rozwija. Choćby dlatego połaczenie POZ-CGN jak najbardziej miało sen.
Błedy EAE polegały na tym,że nie byli elastyczni,nie próbowali dopasowac sie do rynku, a wymagali,aby "rynek dopasował się od nich" Na każdy rejs był jeden czy dwa bilety po 800 zł, pozostale ceny zaczynały sie od 1100zł. EAE mogło oferowąc przesiadki w CGN, wystarczyłoby troche dobrej checi i podpisanie umów z innymi linami,ale widać tych chęci zabrakło.
Pamietajcie,że EAE latało również do LCJ i WRO, ale stamtąd zwinęli sie dużo szybciej. W Poznaniu radzili sobie najlepiej, L.F. systematycznie rósł, z 10proc. na poczatku do 30% obecnie.
Wpływ na decyzje o zwieszeniu trasy mogła mieć nowa konkurencja ze strony Dauair- Kolonia i Dortmund oddalone są o godzinę drogi samocodem... a oba lotniska obsługują ten sam region.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Śro 9:30, 26 Paź 2005    Temat postu:

Powaznie SAS ma tak duze oblozenie ? W sumie wylot o takiej godzinie nie daje niemal zadnego pola na przesiadki .. wiec teoretycznie poranny rejs powinien miec conajmniej 60% oblozenia. Tyle ze pwenie skoro nie ma go od stycznia to pewnie pod byle pretekstem nie wroci.
Gdyby takie 80% utrzymalo sie przez 2 miesiace i to nie ma teraz przeciez szczytu to glupi by byli jakby nie wrocili z drugim rejsem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin