Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Awaria ! ( długa noc rejsu C0613)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kozi




Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 21:11, 01 Sty 2006    Temat postu:

Cytat:
BTW 767 nie ma możliwości zrzucenia paliwa


Z tego co ja wiem, to 767 ma możliwość zrzutu paliwa jedynie z centralnego zbiornika.Opróżnianie pełnego centralnego zbiornika trwa ok 30 min. Paliwo jest wypompowywane poprzez układ którego wylot znajduje się pomiedzy klapami a lotkami.Na górnym panelu znajduje sie sterowanie zrzutem paliwa zwane "Fuel Jettison"

Pozdro
kozi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 21:28, 01 Sty 2006    Temat postu:

Kaczy napisał:
A tak w ogóle, czy jest w naszych okolicach jakaś wyznaczona strefa do zrzutu paliwa?Jeśli tak to gdzie? Słyszałem że kązde lotnisko ma coś takiego


737 nie ma mozliwosci zrzutu paliwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 21:36, 01 Sty 2006    Temat postu:

wajher napisał:

Rozhermetyzowane drzwi? A nie przypadkiem kabina samolotu? Drzwi to chyba mogą być 'nieszczelne' albo 'niedomknięte'. Jak napisał KAWA mogą "nie trzymać zamki" ale czy mogą być "rozhermetyzowane"?


to chyba troche lapanie sie za slowka. Chodzi o to gdzie byl wyciek (nieszczelnosc). Calkiem mozliwe ze wyciek byl wokol drzwi - tam sa rozne skomplikowane uszczelki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaczy
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 22:03, 01 Sty 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Kaczy napisał:
A tak w ogóle, czy jest w naszych okolicach jakaś wyznaczona strefa do zrzutu paliwa?Jeśli tak to gdzie? Słyszałem że kązde lotnisko ma coś takiego


737 nie ma mozliwosci zrzutu paliwa.

Chodziło czy w ogóle jest taka strefa, nic nie pisałem o 737


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 22:27, 01 Sty 2006    Temat postu:

Kaczy napisał:
Chodziło czy w ogóle jest taka strefa, nic nie pisałem o 737

OK. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Pon 0:54, 02 Sty 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
wajher napisał:

Rozhermetyzowane drzwi? A nie przypadkiem kabina samolotu? Drzwi to chyba mogą być 'nieszczelne' albo 'niedomknięte'. Jak napisał KAWA mogą "nie trzymać zamki" ale czy mogą być "rozhermetyzowane"?


to chyba troche lapanie sie za slowka. Chodzi o to gdzie byl wyciek (nieszczelnosc). Calkiem mozliwe ze wyciek byl wokol drzwi - tam sa rozne skomplikowane uszczelki.



Masz racje, moze to byc odbieranie jako 'lapanie za slowka'. Wydaje mi sie jednak , ze czasami warto, albo wrecz jest to wskazane. Po prostu od dluzszego czasu obserwuje jak w polskich i nie tylko mediach coraz mniej wagi przywiazuje sie do rzetelnosci informacji.

Nie chodzi mi o to by podawac do prasy informacje zawierajace fachowe opisy zdarzen itp. - wiadomo, ze wiekszosc opinii publicznej poza waska grupa specjalistow i osob interesujacych sie dana tematyka, po prostu nie zrozumialaby owych komunikatow. Moim zdaniem trzeba jednak zwracac uwage na wypowiedzi, ktore okreslilbym 'pseudospecjalistycznymi'. Dlaczego?

Przykladem niech bedzie wypowiedz prezesa Pawlowskiego.
Prezes informuje opinie publiczna ze prawdopodobna przyczyna bylo 'rozhermetyzowanie drzwi'. Potem dowiadujemy sie w roznych mediach, ze byc moze byla to tylko awaria systemu ostrzegajacego o nieprawidlowosciach. Dodatkowo pojawia sie informacja o 'zrzucie paliwa'.
Czyli mamy tu do czynienia z szumem informacyjnym. Jest wypowiedz, ktora zawiera domniemana przyczyne (chociaz rzeczone 'rozhermetyzowanie drzwi - czytaj rozhermetyzowanie kadluba - jest raczej efektem awarii a nie przyczyna) ale na 100% tego nie wiadomo. I taki stan rzeczy jest przyczolkiem do frywolnej tworczosci tuzinow dziennikarzy, ktorzy z tego zdarzenia moga (swiadomie lub nie) stworzyc wieksza afere.....
1. Centralwings ma stare samoloty, z ktorych zaczynaja wypadac drzwi;
2. Samoloty zrzucaja paliwo nad wielkopolskimi gospodarstwami rolnymi;
3. Uszkodzone samoloty przelatuja nad centrum Poznania
itp. itd.

Tworczosc dziennikarzy nie zna granic, uwierzcie mi przekonalem sie o tym na wlasnej skorze.

Zmierzam do tego, ze sluzby prasowe przedsiebiorstw takich jak porty lotnicze powinny jednak charakteryzowac sie rzetelnoscia i profesjonalizmem w przekazywaniu komunikatow, a w przypadkach 'sytuacji kryzysowych' także powsciagliwoscia. Po to by nie dawac pozywki dla dziennikarzy.

Komunikat o zdarzeniu moglby po prostu informowac o tym, ze "po starcie zaloga samolotu stwerdzila awarie uniemozliwiajaca kontynuowanie lotu, samolot wyladowal na lotnisku lawica zgodnie z przewidziana procedura awaryjna. Przyczyny awarii zostana ustalone przez sluzby techniczne linii. Pasazerom zapewniono nocleg oraz mozliwosc kontynuowania podrozy w dniu jutrzejszym."

Trzeba pamietac, ze prezes wypowiadal sie w imieniu portu a nie przewoznika, a to przeciez do przewoznika nalezy podawanie do wiadomosci przyczyn awarii, odwolan itp....

Takie jest moje zdanie na ten temat, stad staram sie zwracac uwage na tego typu informacje dotyczace lotnictwa, pojawiajace sie w mediach. Przykladow mozna przytoczyc bardzo wiele.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 8:51, 02 Sty 2006    Temat postu:

Powiem znowu: czepiasz sie. W wypowiedzi Pawlowskiego nie bylo nic niezgodnego z prawda. Nic o zrzucie paliwa. I wlasciwie urzyl wyrazenia "rozhermetyzowanie drzwi" bo piloci mieli wskazania czujnikow ze wyciek byl w drzwiach wiec po prostu zwiezle opisal co mu piloci/technicy powiedzieli. Przepraszam ale twoja "gleboka" analiza czy rozhermetyzowanie to skutek czy przyczyna nic tu nie wnosi i malo kogo obchodzi - wiekszosciom ludziom podana informacja zupelnie wystarczy bez wdawania sie w techniczna analize budowy drzwi czy analizy skutkow i przyczyn.

I jeszcze jedno - Pawlowski nie jest odpowiedzielny za to co pisza pozniej dziennikarze i jakie teoryjki sobie ukladaja - takie teoryki i przeinaczenia bylyby zawsze bez wzgledu co by powiedzial. Tak jest na calym swiecie wsrod kadr dziennikarskich. Jak checesz sie czepiac dziennikarzy to pewnie znajdziesz nie jeden powod ale akurat czepiasz sie biednego Pawlowskiego ktory nic zlego nie powiedzial.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Pon 10:03, 02 Sty 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Powiem znowu: czepiasz sie. W wypowiedzi Pawlowskiego nie bylo nic niezgodnego z prawda. Nic o zrzucie paliwa. I wlasciwie urzyl wyrazenia "rozhermetyzowanie drzwi" bo piloci mieli wskazania czujnikow ze wyciek byl w drzwiach wiec po prostu zwiezle opisal co mu piloci/technicy powiedzieli. Przepraszam ale twoja "gleboka" analiza czy rozhermetyzowanie to skutek czy przyczyna nic tu nie wnosi i malo kogo obchodzi - wiekszosciom ludziom podana informacja zupelnie wystarczy bez wdawania sie w techniczna analize budowy drzwi czy analizy skutkow i przyczyn.

I jeszcze jedno - Pawlowski nie jest odpowiedzielny za to co pisza pozniej dziennikarze i jakie teoryjki sobie ukladaja - takie teoryki i przeinaczenia bylyby zawsze bez wzgledu co by powiedzial. Tak jest na calym swiecie wsrod kadr dziennikarskich. Jak checesz sie czepiac dziennikarzy to pewnie znajdziesz nie jeden powod ale akurat czepiasz sie biednego Pawlowskiego ktory nic zlego nie powiedzial.


No widze Panie kolego, ze jednak masz problemy ze zrozumieniem mojej wypowiedzi. Nie zwracam uwagi Panu Pawlowskiemu, a jedynie wyrażam moj poglad na ten temat, to raz. Po drugie proponuje zapoznac sie z calym zestawem informacji na ten temat, sporzadzonych na podstawie komunikatu PAP, ktory bazowal na wypowiedzi Pana Pawlowskiego.

Prezes w wypowiedzi dla PAP poinformowal jedynie o krazeniu w poblizu miasta w celu zuzycia paliwa. Dziennikarze od razu zrobili z tego zrzut. Prezes wyjasnia ze zaswiecila sie kontrolka sygnalizujaca niedomkniecie drzwi, dziennikarze zrobili z tego awarie systemu bezpieczenstwa itd. itp.

Zmierzam do tego, ze w takich wypadkach im wypowiedz zawiera mniej stwierdzen 'tego typu' tym lepiej dla portu/linii.
Nie atakuje prezesa, mozna uprawiac polityke informacyjna na rozne sposoby, moim zdaniem w przypadku portu powinna byc nieco bardziej przemyslana i wywazona.

A przy okazji, gdzie podzial sie rzecznik prasowy LINII? Przeciez to on powinien informowac o tym co przytrafio sie linii, a nie prezes lotniska.

Tym samym kolego slepowron EOT, nie ma co zasmiecac watku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 22:11, 04 Sty 2006    Temat postu:

Dnia 30 grudnia o godzinie 21:56 na poznańskiej Ławicy planowo wylądował samolot linii Centralwings lecący z Katowic przez Poznań do Hurghady (Egipt). Samolot odleciał z Ławicy o godzinie 23:11.

Po starcie z poznańskiego lotniska, komputer pokładowy samolotu poinformował załogę o możliwej usterce tylnych drzwi. Zgodnie z obowiązującymi procedurami bezpieczeństwa dla wyjaśnienia przyczyn załoga podjęła decyzję o powrocie samolotu na lotnisko Ławica. Przed lądowaniem konieczne było zmniejszenia masy samolotu, przez zużycie nadmiarowego paliwa w holdingu nad miejscowością Czempiń.

Po wylądowaniu samolotu o godzinie 01:22 opiekę nad pasażerami przejął przedstawiciel Centralwings w Poznaniu, który zapewnił przejazd do hotelu i nocleg. Następnego dnia pasażerowie otrzymali śniadanie, obiad i w hotelu oczekiwali na inny samolot. Niestety, ze względu na silne opady śniegu w Warszawie przylot do Poznania nastąpił dopiero o godzinie 16:35. Samolotu wystartował do Hurghady o godzinie 17:21. Biuro podróży Triada zaoferowało pasażerom bezpłatną wycieczkę fakultatywną w Egipcie.

Jak informują linie Centralwings, samolotem zastępczym przylecieli mechanicy z bazy technicznej LOT z Warszawy, którzy po dokonaniu kontroli technicznej systemu zamykania drzwi nie potwierdziła wystąpienia stanu awaryjnego, a jedynie zakłócenie systemu sygnalizacji. Stwierdzono zdolność samolotu do wykonywania lotów. Po powrocie do Warszawy, samolot już następnego dnia odbywał już regularne loty na połączeniach rozkładowych ze stolicy.

Linia Centralwings jako jedna z pierwszych w Polsce otrzymała Certyfikat Bezpieczeństwa Międzynarodowej Agencji Ruchu Lotniczego, który gwarantuje utrzymywanie przez nią najwyższych standardów bezpieczeństwa. - Zaistniała sytuacja jest najlepszym dowodem na to, że linie Centralwings nie bagatelizują nawet najmniejszych sygnałów o nieprawidłowym działaniu systemów pokładowych i dlatego pasażerowie naszych samolotów mogą się czuć bardzo bezpiecznie. Na pierwszym miejscu stawiamy bezpieczeństwo – zadeklarowała Iza Bogus, rzecznik prasowy linii Centralwings.


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 21:15, 15 Kwi 2006    Temat postu:

Kaczy napisał:
Atco napisał:
W okolicy Poznania nie ma, są 3 w Polsce, wszystkie w pobliżu Warszawy (dobrze tak warszawiakom).

Praktyczniej jest spalić w pobliżu lotniska (just in case), niż zasuwać 300 km i oddalać się od niego.

Shocked Mało, bo może być sytuacja ze trzeba lądowac w ciagu kilku minut i na spalenie nie ma czasu.


Atco napisał:
A na zrzut jest czas?
Jak trzeba lądować w parę minut, to nikt się nie bawi w spalanie paliwa, tylko ląduje.

BTW 767 nie ma możliwości zrzucenia paliwa


A załóżmy, że nie ma aż takiego pośpiechu i trochę więcej minut zostało. Czy może zrzucić poza wyznaczoną strefą? Na Poznaniaków?

Albo inna (wymyślona Smile ) sytuacja: Leci KLM 747 z AMS do Azji. Nad SUI pasażer się rozchorował. Nad CZE pilot decyduje, że będzie robił "emergency landing" w Pradze i zaczyna kierować się na południe. Czy może zrzucić paliwo nad Polską?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 21:47, 15 Kwi 2006    Temat postu:

Może x 2.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:06, 15 Kwi 2006    Temat postu:

Domyślam się w takim razie, że te 3 strefy są bardziej dla EPWA niż dla Polski skoro można wszędzie.
A taki divert do Pragi, dlaczego miałby zrzucać paliwo nad Polską? Czy nie lepiej blisko Pragi (just in case)? Praga pewnie też ma swoje strefy zrzutu paliwa?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:15, 15 Kwi 2006    Temat postu:

Jak napisałem wcześniej: jeśli sprawa jest pilna, to zrzuca się na trasie.

Ty dałeś przykład odlotu do Pragi więc sam sobie odpowiedz na pytanie dlaczego samolot miałby zrzucać paliwo nad Polską a nie nad Czechami, bo ja nie wiem.

Jeśli bedzie miał takie życzenie, to nikt mu nie zabroni.

Strefy zrzutu są w Polsce w okolicy Warszawy, bo tam jest największy ruch i najczęsciej zachodzi tam właśnie koniecznośc zrzucania paliwa. To, że można w razie potrzeby zrzucać paliwo na trasie nie oznacza, że należy to robić. Podobnie jeśli rozpadnie Ci się skrzynia biegów w samochodzie podczas jazdy autostradą to zapewne zatrzymasz się na poboczu co nie oznacza, ze pobocze na autostradzie jest miejscem przeznaczonym do postoju pojazdów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:26, 15 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Ty dałeś przykład odlotu do Pragi więc sam sobie odpowiedz na pytanie dlaczego samolot miałby zrzucać paliwo nad Polską a nie nad Czechami, bo ja nie wiem

Ja też nie wiem dlaczego. Dlatego pytam Ciebie: dlaczego mógłby mieć życzenie zrzucać nad Polską?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:35, 15 Kwi 2006    Temat postu:

A skąd ja mam wiedzieć? Przecież to nie ja wymyśliłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin