Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.

LGSA - Chania International Airport "K. Daskalogiannis&

marcinj

Dołączył: 29 Wrz 2005

PostWysłany: Sob 10:58, 30 Wrz 2006    Temat postu: LGSA - Chania International Airport "K. Daskalogiannis&

Tak sobie starałem się wybrać miejsce na wakacje, żeby i spottersko na tym skorzystać.

Wybrałem chyba prawie najgorzej jak mogłem. Okazało się jednak, że nie było tak źle.

Wstępne informacje były niepocieszające. Lotnisko Chania-Souda to lotnisko wojskowe, na którym wprawdzie jest spory ruch cywilny, ale to wojsko wszystkim zarządza (niedaleko jest też baza rakietowa NATO i port wojskowy Souda). Pytałem się greckich spotterów, odradzali fotografowanie tam, mówili też, że nie ma dobrych miejscówek. Na a.net z tego lotniska jest zaledwie 9 zdjęć, w tym połowa z 1998 roku, na dodatek przedstawiających nieco antyczne samoloty wojskowe składowane w bazie. Jak sobie poszukacie w googlu frazy "spotting greece" to zobaczycie, że połowa wyników dotyczy przypadku aresztowania (pod zarzutem szpiegostwa) brytyjskich spotterów w Grecji w 2002 roku.

Wyglądało to naprawdę beznadziejnie.

Wylądowaliśmy już po ciemku. Na płycie cywilnej nie było żadnej innej maszyny, natomiast w części wojskowej z ciemności wyłaniała się ledwie widoczna, potężna sylwetka Globemastera.

Są tam aż 3 dość długie, równoległe pasy. Z tego co zauważyłem używany jest chyba wyłącznie środkowy.

Mieszkaliśmy kilka kilometrów od lotniska. Już nad ranem obudziły mnie F-16 podchodzące do lądowania. Byłem z rodziną, więc trzeba było iść na plaże.

No i tam się zaczęło. Ledwo się rozłożyliśmy, a przeleciał nad nami Stratotanker. Potem zaczęły podchodzić do lądowania F-16 i różne chartery (lądowały i startowały, szczerze mówiąc kierunki lądowań/startów nie były mocno skorelowane z kierunkiem wiatru). Cóż robić, wyplułem rurkę do nurkowania, zdjąłem maskę i zamieniłem ten sprzęt na aparat Smile Było pod światło, ale trudno. Jednak da się robić zdjęcia w Chanii.

To bilans pierwszego dnia (F-16 było więcej, ale wszystkie właśnie tak pod światło)

Następnego dnia postanowiłem trochę pokręcić się w okolicach lotniska. Po północnej stronie półwyspu położony jest bardzo malowniczy łańcuch górski:

Lotnisko leży u jego podnóża. Wynajętym samochodem przejechaliśmy kawałek i oczom naszym ukazał się taki widok:

Czyli jednak nie jest tak źle.

Zwłaszcza, że zaraz zaczęło się coś tam dziać:

No, ale oczywiście odległość gigantyczna, więc trzeba było się zbliżyć. Tym razem na drodze widoczne znaki z zakazem fotografowania. Jedziemy, przecinamy oś pasa i nad nami nagle pojawia się A330:

Szybki strzał przez uchyloną szybę samochodu i już nas nie ma.

Kolejnego dnia zmiana wiatru, lądowania na 11. Biorę samochód, zostawiam rodzinę i jadę w poszukiwaniu lepszej miejscówki. Nie jest to łatwe o tyle, że ruch nie jest wielki i trudno jest na podstawie podchodzących samolotów wywnioskować, gdzie można podejść na odległość strzału. Miałem trochę szczęścia (a trochę pecha), bo naprowadził mnie na właściwe miejsce B767-200 North American, przelatujący za daleko, bym go mógł sfotografować. Zawróciłem, pobłąkałem się po wąziutkich asfaltowych drogach i znalazłem. Miejscówka znajdowała się przy dziwnym budynku, będącym połączeniem obiektu sportowego z placem treningowym do nauki jazdy. Żywej duszy (nie licząc kóz).

Miejscówka idealna. Daleko od lotniska na tyle, żeby nie wzbudzać podejrzeń, a jednocześnie na tyle blisko, zeby fotografować bez problemu.

Ruch tak jak wspominałem, nie był za duży, ale kilka zdjęć zrobiłem.

I to prawie wszystko. Jeszcze [link widoczny dla zalogowanych] zrobione z tego samego miejsca, z którego robiłem A330 (podejście na 29). W tle góra z antenami (tam prawie każde większe wzniesienie zwieńczone jest anteną).

Podsumowując: w Chanii da się robić zdjęcia Smile bez narażenia się na aresztowanie. Miejscówka przy ośrodku sportowym jest bardzo dobra. Trochę żałuję, że nie wpadł mi przed obiektyw lepiej oświetlony F-16 (były dni, kiedy w powietrzu widziałem 5 na raz), czy Stratotanker.

Byłem tam od 20 do 27 września. Ruch wyraźnie spadał, widać było, że kończy się sezon. 28 września było zapowiedzianych chyba zaledwie 6-7 charterów i 2-3 rejsówki. Tak czy owak, Chania nie jest dla spotterów miejscem straconym Smile

bbb

Dołączył: 13 Paź 2005

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 20:04, 02 Paź 2006    Temat postu:

Absolutny hit. Fajne zdjęcia, także te niezwiązane z lotnictwem.

Pozdrawiam,

BN

To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotniska zagraniczne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)