Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[EPKM] Katowice Muchowiec - newsy, imprezy etc...
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotniska aeroklubowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 22:37, 13 Sty 2007    Temat postu:

BN napisał:
Airliner napisał:
Na oficjalnej stronie Muchowca (http://www.lotnisko.katowice.pl/) znalazlem taki o to komunikat:

Z uwagi na szkody górnicze występujące na lotnisku KATOWICE/Muchowiec i konieczność bieżącego sprawdzania nawierzchni lotniska, wszystkie przyloty należy uzgadniać telefonicznie z wyprzedzeniem 3 godzin.

Wiec jest cos na rzeczy


Komunikat jest skierowany do pilotów którzy chcą lądować na pasie betonowym. Pas ten zresztą jest bardzo rzadko wykorzystywany do lądowań i dlatego jest obowiązek meldowania planowanego lądowania po czym jest sprawdzany stan nawierzchni betonowej. Dlatego tez aeroklub chce wykonać nową nawierzchnię pasa i drogi kołowania dla pilotów o czym pisałem na poprzedniej podstronie.


ale wyraznie jest napisane z jakiego powodu "szkody gornicze"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:54, 13 Sty 2007    Temat postu:

Airliner napisał:

ale wyraznie jest napisane z jakiego powodu "szkody gornicze"


Pas betonowy nie był remontowany od kilkudziesięciu lat więc proces wywołany przez szkody górnicze w znacznym stopniu go zniszczyły. Przypomnę tylko ze pas betonowy został zbudowany w 1928 roku kiedy to nie zwracano uwagi na tego typu zagrożenia. Dlatego teraz wystarczy śnieg, mróz i następnie odwilż żeby na pasie pojawiły się ubytki, dziury, większe kawałki betonu... Dlatego potrzebny jest remont pasa. Aeroklub z tego co widze wpadł na pomysł budowy nowego pasa+drogi kołowania, zamiast remontu. Dzięki czemu planują lub maja dotacje z UE. Dotacje taką dostał aeroklub warmińsko mazurski.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Nie 11:44, 14 Sty 2007    Temat postu:

chłopaki spokojnie, nie nakrecajcie sie Wink

Zgodze się z BN. Obecnie stosowane technologie pozwalają spokojnie zniwelować negatywne skutki eksploatacji złóż węgla. Biurowce w Katowicach (Altus - 120m, Bliźniaki Staleksportu - 100m, Chorzowska 50, ING, Tunel pod rondem, tereny kwk- muzeum slaskie i centrum konferencyjne - to tylko wybrane przykłady).

A4 - to specyficzny przykład, na odcinku Krakow-Katowice ta autostrada pozostawia wiele do życzenia, ale wazne że jest. Generalnie uwierzcie mi południe kraju pod względem sieci dróg i kochanej A4 jest w komfortowej sytuacji.

Podejrzewam wlasnie, ze komunikat na stronie aeroklubu dotyczy tego ze plyty betonowe na pasie maja juz swoje lata i nadają się jedynie do wymiany - ubytki w nawierzchni i zapadnięcia po tak długiej eksploatacji to normalne.

Podejrzewam, ze ewentualna budowa nowego pasa polegałaby na likwidacji starego, niwelacji i utwardzeniu terenu i budowie nowego i pewnie z asfaltobetonu (taniej) aniżeli z płyt betonowych.

Patrząc na otoczenie portu nie podejrzewam zeby zdecydowano się na inny kierunek pasa niż 23-05.

Generlanie zajmuje się marketingiem w lotnictwie a nie budownictwem - uważam, że lotnisko w takiej lokalizacji w koncepcji City Airport ma sens ekonomiczny i jeżeli sytuacja dojrzeje i znajdą się inwestorzy, to znajdą się także technologie... (a wtedy bedzie można to świetnie sprzedawać Wink)) )



Powiedzcie mi jeszcze, bo dawno nie byłem w Katosach, w którym miejscu stawiają ten hotel? jakieś www?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 11:54, 14 Sty 2007    Temat postu:

wajher napisał:

Powiedzcie mi jeszcze, bo dawno nie byłem w Katosach, w którym miejscu stawiają ten hotel? jakieś www?


Ten hotel jest z sieci System



[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Nie 12:07, 14 Sty 2007    Temat postu:

ja piernicze... ale miejscówka....

poważnie jezeli dojdzie do realizacji lotniska na muchowcu (jestem przekonany ze predzej czy pozniej tak sie stanie) to poludniowe dzielnice Katosow beda wymarzonym miejscem do rozwoju biznesu..

nie wspomne o polaczeniach krajowych ktore smialo moglyby konkurowac z IC, przy zalozeniu ze ladujesz samolotem 10 min od centrum miasta

(chyba zastanowie sie nad powrotem do GOP Wink - zalamuje mnie jednak nadal fatalna komunikacja aglomeracyjna i brak zrownowazonego rozwoju wszystkich miast aglomeracji czyt. każda gmina sobie rzepke skrobie)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sterixx




Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Świętochłowice

PostWysłany: Nie 12:24, 14 Sty 2007    Temat postu:

wajher napisał:
zalamuje mnie jednak nadal fatalna komunikacja aglomeracyjna i brak zrownowazonego rozwoju wszystkich miast aglomeracji czyt. każda gmina sobie rzepke skrobie)

Nie wiem czy słyszałeś że GOP ma stać się jednym miastem Silesia a wtedy według mnie będą duże zmiany czyli jedne pieniądze dla wszystkich.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 12:28, 14 Sty 2007    Temat postu:

wajher napisał:
ja piernicze... ale miejscówka....

poważnie jezeli dojdzie do realizacji lotniska na muchowcu (jestem przekonany ze predzej czy pozniej tak sie stanie) to poludniowe dzielnice Katosow beda wymarzonym miejscem do rozwoju biznesu..


W sumie juz staje się to faktem poprzez budowe budynku sądu okregowego ktory ma byc perelka architektoniczna Katowic. Kolo tego budynku powstana wkrotce dwa biurowce klasy A (czyli full wypas Razz ) i pewnie za tym pojdzie wysyp innych inwestycji Wink

W tej czerwonej elipsie jest region w ktorym powstaje sąd i dwa biurowce klasy A



wajher napisał:
nie wspomne o polaczeniach krajowych ktore smialo moglyby konkurowac z IC, przy zalozeniu ze ladujesz samolotem 10 min od centrum miasta


Ehh marzenia Wink


wajher napisał:
(chyba zastanowie sie nad powrotem do GOP Wink - zalamuje mnie jednak nadal fatalna komunikacja aglomeracyjna i brak zrownowazonego rozwoju wszystkich miast aglomeracji czyt. każda gmina sobie rzepke skrobie)


Komunikacja jest jaka jest :/ Ale sadze ze jesli projekt super miasta czyli Silesi dojdzie do skutku wkoncu uwarunkowania wlasnoscoiwe nad KZK GOP i Tramwjami Slaskimi beda jasne, a tkaze wkoncu dojdzie do budowy szybkiego tramwaju ktory ma w znacznym stopinu usprawnic komunikacje pomiedzy cala przyszla Silesia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Nie 13:38, 14 Sty 2007    Temat postu:

Offa tutaj troche robimy ale....

jesli chodzi o komunikacje aglomeracyjna to wystarczyloby doinwestowanie istniejacych linii kolejowych. Na dobra sprawe (rowniez przy Muchowcu) w kazdej dzielnicy kazdego miasta w GOPie znajduje sie jakas linia kolejowa.

Budowa tramwaju jest zbyt droga stworzenie szkieletu komunikacji opartego o istniejaca siatke polaczen kolejowych jest o wiele łatwiejsza i mniej kosztochlonna. Autobusy natomiast powinny pelnic role "feederow" z bardziej oddalonych od linii kolejowych rejonow do przystankow kolejowych.

Ja sam mieszkalem w DG. To swietny przyklad. Kiedy odwiedzam znajomych w Kato i rodzicow w DG zawsze wybieram pociag jako najszybszy i najwygodniejszy sposob poruszania sie po aglomeracji (chociaz nie najtanszy). Zupelnie nie rozumiem po jaka cholere jezdza autobusy 80X (z pozal sie Boze czestotliwoscia co pol godziny (sic!), kazda osiemsteka na inna ulice w DG. I jeszcze ten zafajnisty tabor!. Wystarczyłaby SKM ktora co 15 - 20 minut kursowalaby na trasie Zawiercie (Pyrzowice;) ) ->Katowice i dowozila mieszkajacych w sypialniach ludzi do centrum aglomeracji w 20-30 minut w komfortowych warunkach, a na stacje paxow dowoziłyby kursujace po obrzezach niewielkie autobusy.

Problem w tym ze kazde z miast w GOPie mysli ze jest pempkiem swiata i kreuje swoje centrum jako srodek aglomeracji. A KZK GOP to dla mnie jakis dziwny twor.

Namiastke tego o czym mowie mamy obecnie w Poznaniu.
Autobusy dowoza paxow z dzielnic peryferyjnych i duzych osiedli do przystankow przesiadkowych i petli tramwajowych. Duza czestotliwosc kursow i latwe przesiadki na tramwaj + stosunkowo tanie i nowoczesne bilety ułatwiaja sprawe. . Komunikacja jest w miare szybka (z pewnymi wyjatkami np. Bukowska), a w porownaniu z KZK GOPem, komfort MPK w poznaniu to jak porownanie Trabanta do Bentleya. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 0:04, 16 Sty 2007    Temat postu:

Tak juz mega OT to tak



maja wygladac Katowice za pare lat Smile Kto byl w K-ach ten pozna co sie zmieni Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Wto 8:03, 16 Sty 2007    Temat postu:

Fakne katosy, oby sie udalo bo kilku lokalnych krzykaczy juz mowi ze to zamach na architekture realnego socjalizmu... itepe.....

Na szczescie widze ze pomysl z odbudowaniem przedwojennych kamienic wokol rynku przepadl Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krisg




Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Nie 19:58, 21 Sty 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Cytat:
10 mln zł ma kosztować budowa nowego pasa startowego na Muchowcu. Betonowy pas będzie miał 850 m długości i 25 m szerokości. Powstanie wzdłuż ul. Lotnisko. - Zdecydowaliśmy, że sami zapłacimy za projekt - mówi Andrzej Wernicke, prezes katowickiego aeroklubu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:13, 22 Sty 2007    Temat postu:

Przekleje cały tekst z gazeta.pl

Cytat:


Samoloty z biznesmenami wylądują na Muchowcu?
Tomasz Głogowski, 2007-01-21, ostatnia aktualizacja 2007-01-21 17:09
10 mln zł ma kosztować budowa nowego pasa startowego na Muchowcu, który chce przekształcić się w lotnisko miejskie z prawdziwego zdarzenia.

Muchowiec ma stać się lotniskiem miejskim. Niedługo przybędzie mu porządny, betonowy pas


10 mln zł ma kosztować budowa nowego pasa startowego na Muchowcu. Betonowy pas będzie miał 850 m długości i 25 m szerokości. Powstanie wzdłuż ul. Lotnisko. - Zdecydowaliśmy, że sami zapłacimy za projekt - mówi Andrzej Wernicke, prezes katowickiego aeroklubu.

Dla Muchowca ta inwestycje może mieć przełomowe znacznie. Na nowym pasie będą mogły lądować małe samoloty pasażerskie przewożące do 18 osób. Teraz lotnisko spełnia tylko funkcje szkoleniowe i przyjmuje jedynie maszyny lądujące na trawie. - Chcemy stać się lotniskiem miejskim z prawdziwego zdarzenia. Takim, które nie tylko uczy pilotów latać, ale też jest otwarte dla samolotów biznesmenów i turystów przylatujących na Śląsk - dodaje prezes Wernicke.

Dziś większość takich maszyn ląduje w Pyrzowicach. - Do nas trafia jedynie kilka prywatnych samolotów w miesiącu, a mogłoby kilkadziesiąt - mówi Wernicke i przekonuje, że większy ruch samolotów nad Katowicami nie będzie przeszkadzał mieszkańcom. - Nowoczesne samoloty pasażerskie są ciche - tłumaczy.

Prezes liczy, że resztę pieniędzy na budowę nowego pasa wyłożą unijne fundusze i Katowicki Holding Węglowy, który musi płacić za szkody górnicze powstałe na Muchowcu (kopalnie zniszczyły dotychczasowy pas startowy, który może być wykorzystywany tylko w części).

Teraz pojawiła się szansa na budowę nowego pasa, bo holding szykuje się do eksploatacji nowych złóż pod miastem. Obiecał, że sfinansuje część nowego pasa i tak zabezpieczy tereny pod lotniskiem, że o nowych szkodach górniczych nie będzie już mowy.

Prezes Wernicke przyznaje, że dziś większość mieszkańców omija lotnisko z daleka, myśląc, że to miejsce zarezerwowane tylko dla doświadczonych pilotów i tych, którzy uczą się latać.- Każdy może przyjść, podziwiać samoloty, popatrzeć, jak lądują i startują. Chcemy się zmienić i zacząć żyć życiem miejskim - zaprasza szef aeroklubu. Dodaje, że pierwszy krok został już zrobiony. Lada dzień zakończy się remont restauracji w budynku lotniska.

Na plany rozwoju Muchowca przychylnym okiem patrzy też lotnisko w Pyrzowicach. - Nie mamy nic przeciwko, by małe samoloty pasażerskie lądowały w Katowicach. Myślimy nawet o szerszej współpracy, lada dzień będziemy omawiać jej szczegóły - mówi Cezary Orzech, rzecznik Międzynarodowego Portu Lotniczego w Pyrzowicach.

Okazuje się bowiem, że lotnisko miejskie bardzo by się na Śląsku przydało. Podczas dużego ruchu w powietrzu małe samoloty można by kierować na Muchowiec, tak by nie przeszkadzały w lądowaniu dużym maszynom.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Butik




Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: MEDUR

PostWysłany: Pon 16:28, 22 Sty 2007    Temat postu:

Cytat:
Podczas dużego ruchu w powietrzu małe samoloty można by kierować na Muchowiec, tak by nie przeszkadzały w lądowaniu dużym maszynom.

Gdzie ten duży ruch w powietrzu na pyrzowicach i na czym polega 'przeszkadzanie' małych samolotów??

PS. Żeby nie było - jako pilot jestem absolutnie za rozwojem lotniska Muchowiec, ale wkurzają mnie teksty jak powyższy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:41, 22 Sty 2007    Temat postu:

Butik napisał:
Cytat:
Podczas dużego ruchu w powietrzu małe samoloty można by kierować na Muchowiec, tak by nie przeszkadzały w lądowaniu dużym maszynom.

Gdzie ten duży ruch w powietrzu na pyrzowicach i na czym polega 'przeszkadzanie' małych samolotów??

PS. Żeby nie było - jako pilot jestem absolutnie za rozwojem lotniska Muchowiec, ale wkurzają mnie teksty jak powyższy.


Pewnie pisal dziennikarz ktory mysli ze jak laduja dwa samoloty typu A320 na godzine to juz jest tlok w powietrzu Wink

Sądze tutaj chodzic moze o wywalenie ruchu GA z Pyrzowic i zajecie plyty numer 2 pod przyszle inwestycje pod baze cargo... Tym bardziej mozna tak sadzic ze zarzad Pyrzowic rozmawia z zarzadem Muchowca o tej sprawie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Butik




Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: MEDUR

PostWysłany: Pon 16:45, 22 Sty 2007    Temat postu:

Wielki q..a miężdunarodnyj port z pięcioma operacjami na krzyż. Co się będą gównianym GA zajmować jak 'u nas panie arbasy i bejingi londujom'. Kuźwa typowe w PL, od Wawy poprzez wszelkie inne porty (za wyjątkiem Łodzi). Fajnie będzie jak się obudzimy za 10 lat z brakiem pilotów na rynku. Bo niby gdzie się uczyć i latać. Małe lotniska w stanie opłakanym, na dużym GA won.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotniska aeroklubowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin