Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Uzycie rewerserow w locie C-130
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszs




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E

PostWysłany: Pią 13:47, 27 Paź 2006    Temat postu:

Na filmiku widać przecież line od katapulty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piopil




Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR/WRO

PostWysłany: Pią 14:11, 27 Paź 2006    Temat postu:

Żeby uciąć wszelkie spekulacje co do użycia lin hamujących/katapulty polecam ten filmik Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biver




Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:20, 27 Paź 2006    Temat postu:

lukaszs napisał:
Na filmiku widać przecież line od katapulty.


gdzie ? mozesz podac w ktorej sekundzie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszs




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E

PostWysłany: Pią 16:57, 27 Paź 2006    Temat postu:

biver napisał:
lukaszs napisał:
Na filmiku widać przecież line od katapulty.


gdzie ? mozesz podac w ktorej sekundzie ?


Jeśli mówimy o tym filmiku [link widoczny dla zalogowanych] to wydaje mi sie ze przez chwilke w 6 sekundzie a w 7-8 widać wyczepienie. Może mam halucynacje Wink
Zwróc uwage że za przednim podwoziem jest cos co sie odrywa od C130 w czasie poderwania nosa (8 sek)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszs




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E

PostWysłany: Pią 17:22, 27 Paź 2006    Temat postu:

Edit :
Legend? It's quite easily googled. It was done in 1963...the landings
were done without any arresting hook and the launches were done
without catapult, too.

frik? Kto powiedział że to są liny hamujące?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Pią 17:46, 27 Paź 2006    Temat postu:

Panowie jak już pisałem C-130 z założenia był projektowany jako samolot typu STOL (Short Take Off and Landing), na 100% nie było lin hamujących, ten rekord który ustanowił jako największy i najcięższy samolot lądujący na lotniskowcu BEZ LIN HAMUJĄCYCH (do tej pory niepobity) można na pewno sprawdzić w jakimś oficjalnym źródle. Jak się dokopię to wrzucę linka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piopil




Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR/WRO

PostWysłany: Pią 18:02, 27 Paź 2006    Temat postu:

Ok, trochę danych dotyczących zdarzenia.
1. Starty i lądowania wykonywane były przy 40 węzłowym (74km/h) wietrze czołowym
2. Wykonano 29 lądowań touch-and-go
3. Wykonano 21 pełnych lądowań i startów BEZ UŻYCIA lin hamujących/katapult przy masie samolotu od 38.500kg-54800kg.
4. Przy minimalnym obciążeniu droga hamowania wyniosła 81.4metra (!)
5. Przy maksymalnym obciążeniu droga startu wynosiła 227 metrów, przy lądowaniu potrzebował 140metrów pokładu.

Dane z [link widoczny dla zalogowanych] stronki. Dodatkowo jeszcze jeden [link widoczny dla zalogowanych] z kilkoma fotkami.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piopil dnia Pią 18:10, 27 Paź 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Pią 18:09, 27 Paź 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] tu jest o tym rekordzie i jednocześnie potwierdzenie że nie było lin hamujących

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin