Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Polskie niebo tylko dla F-16?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lumix




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów City

PostWysłany: Śro 19:49, 31 Sty 2007    Temat postu: Polskie niebo tylko dla F-16?

Czy F-16 zdominują przestworza ?

Czy polskie F-16 uziemią szybowce i małe samoloty sportowe? To całkiem możliwe - mówią przedstawiciele aeroklubów. Wojsko rezerwując przestrzeń powietrzną dla "Jastrzębi" zaproponowało takie obszary ćwiczeń, że zabrało dotychczasowe trasy przelotów samolotów cywilnych.

Wojsko zapowiedziało już negocjacje z cywilnymi pilotami ...

Interia.pl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal




Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 19:57, 31 Sty 2007    Temat postu:

za bardzo bym sie nie martwil. jesli czestotliwosc lotow bedzie = tej jaka dotychczas praktykowana jest w naszej armii to ... szkoda slow.
notabebe, nie sadze zeby byla wiele wyzsza ...... KASA, KASA, KASA ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 2:02, 01 Lut 2007    Temat postu:

Wydzielając strefy panowie oficerowie chyba wzięli sobie za punkt honoru uziemienie jak największej ilości aeroklubów...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 2:15, 01 Lut 2007    Temat postu:

michal napisał:
za bardzo bym sie nie martwil. jesli czestotliwosc lotow bedzie = tej jaka dotychczas praktykowana jest w naszej armii to ... szkoda slow.
notabebe, nie sadze zeby byla wiele wyzsza ...... KASA, KASA, KASA ...

Nie bylbym pewnien. Podobno MON chce aby nasi piloci latali nie mniej niz standardy NATO-skie a wiec minimum 150 godzin na rok na pilota. Tych pilotow F-16 ma byc 72 - wypada to z grubsza 40 godzin dziennie na F-16 (5 dni w tygodniu). Godzina lotu na F-16 jest duzo tansza niz na Mig-29 a wiec byc moze beda w stanie za to zaplacic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gryniek




Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa-Trch

PostWysłany: Czw 6:47, 01 Lut 2007    Temat postu:

Cytat:
Podobno MON chce aby nasi piloci latali nie mniej niz standardy NATO-skie a wiec minimum 150 godzin na rok na pilota. Tych pilotow F-16 ma byc 72 - wypada to z grubsza 40 godzin dziennie na F-16 (5 dni w tygodniu)


No tu to dałeś ślepowron. To co MON chce nie znaczy, że Gilewska "da" Sikorskiemu. Ostatnio(po wycofaniu rusków) zawsze było kiepsko. Mogą mieć nalot 150 godzin jeżeli 80% lotów to będą loty tzw."TANGO". Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam G




Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:00, 01 Lut 2007    Temat postu:

Godzina lotu na F-16 jest duzo tansza niz na Mig-29 a wiec byc moze beda w stanie za to zaplacic.[/quote]

Smile Smile Smile Wolne żarty godzina lotu na MiGu-29 jest droższa niz F - 16 - no nie dawno nie słyszałem takiej bzdury.
Moge sie zgodzić, że paliwo jest tańsze na godzine lotu F-16 ale jak dodamy pozostale aspekty obsługa przed i po locie + obsługi okresowe a w przypadku F-16 amotyzację, VAT i takie tam to cena lotu wzrasta trzykrotnie !
Poczekamy jeszcze jak cos sie zepsuje i trzeba bedzie wymieniac całe moduły za mln $. Na pewno wtedy bedą nasi piloci latać po 150 h. Buhahaha:-))


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lemiu




Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 9:46, 01 Lut 2007    Temat postu:

Nie wiem co to MON robi z Polskim Lotnictwem...Oni nawet nie zdają sobie sprawy z powagi sprawy...Narobią mase błędów i potem zwalą na kolejną Rzeczpospolitą V jak będzie...Początek planów likwidacji wyższych uczelni wojskowych... i tak w kółko... teraz problem z przestrzenia powietrzną...no cóż... nie chce juz komentować reformacji lotnictwa oprzez MON. Co do wyminnych cześci i problemów technicznych to nastapi całkiem niedługo...Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal




Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:32, 01 Lut 2007    Temat postu:

slepowron napisał:

Nie bylbym pewnien. Podobno MON chce aby nasi piloci latali nie mniej niz standardy NATO-skie a wiec minimum 150 godzin na rok na pilota. Tych pilotow F-16 ma byc 72 - wypada to z grubsza 40 godzin dziennie na F-16 (5 dni w tygodniu). Godzina lotu na F-16 jest duzo tansza niz na Mig-29 a wiec byc moze beda w stanie za to zaplacic.


Nie chce byc zlosliwy ale wiekszosc Twoich wypowiedzi powinna byc kwitowana w ten sam sposob:
bedrzich napisał:
slepowron napisał:
Wirnik moze chodzic i sprawiac wrazenie ze silnik chodzi - w rzeczywistosci paliwo jest wylaczone a silnlik sie obraca albo na podstawie sprezonego powietrza wytworzonego przez APU albo z podlaczenia z ziemia.

Boże - co za bzdury!


w nieniejszym temacie zgadzam sie calkowicie z Adamem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 21:32, 01 Lut 2007    Temat postu:

Jak tylko mowa o kosztach lotu top panowie michal i Adam stawiaja sie na bacznosc aby glosno protestowac - a czym dysponuja - absolutnie niczym moze poza swoim "przeczuciem" i "tajnymi" zrodlami. Ja powoluje sie natomiast na dane przytoczone przez redaktora G.Holdanowicza ze Skrzydlatej Polski. Wlasnie bardzo krotki zywot skorupy takiego Mig-29 (2500 godzin) w porowaniu do F-16 (8000 godzin) - a wiec amortyzacja, duzo czestsze remonty silnikow, duzo gorsza ekonomia paliwa skladaja sie na to ze Mig-29 jest znacznie drozszy w obsludze. Oczywiscie jak ktos jest odporny na fakty i kocha wierzyc w swoje bajki to nie mozna mu tej przyjemnosci odmowic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal




Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:50, 01 Lut 2007    Temat postu:

dotychczas ludzilem sie iz Ty naprawde masz jakies pojecie o lotnictwie ...
ale jesli Twoja wiedza opiera sie o "SP" lub inne czasopismo, to wybacz ... Very Happy Very Happy Very Happy

p.s. kurcze, przeoczylem chyba ow numer ... a przeczucie mnie zmylilo Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 22:13, 01 Lut 2007    Temat postu:

michal napisał:
dotychczas ludzilem sie iz Ty naprawde masz jakies pojecie o lotnictwie ...
ale jesli Twoja wiedza opiera sie o "SP" lub inne czasopismo, to wybacz ... :

Akurat SP nie czytam, dane te Holdanowicz podal na forum wojskowym i mozesz tam isc i sie z nim klocic. I znowu ta sama spiewka - wysmiac zrodlo. Jak nie masz lepszych argumentow poza smianiem sie z SP to widac na jaki poziom rozmowy jestes przygotowany. O tym czy mam pojecie o lotnictwie czy nie to na szczescie twoje zdanie malo sie liczy - moglibysmy porownac naloty,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bielik




Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPI

PostWysłany: Pią 0:56, 02 Lut 2007    Temat postu:

slepowron napisał:
michal napisał:
dotychczas ludzilem sie iz Ty naprawde masz jakies pojecie o lotnictwie ...
ale jesli Twoja wiedza opiera sie o "SP" lub inne czasopismo, to wybacz ... :

Akurat SP nie czytam, dane te Holdanowicz podal na forum wojskowym i mozesz tam isc i sie z nim klocic. I znowu ta sama spiewka - wysmiac zrodlo. Jak nie masz lepszych argumentow poza smianiem sie z SP to widac na jaki poziom rozmowy jestes przygotowany. O tym czy mam pojecie o lotnictwie czy nie to na szczescie twoje zdanie malo sie liczy - moglibysmy porownac naloty,

jeśli jesteś pilotem wojskowym, a swoje informacje czerpiesz ze źródeł ogólnodostępnych dla cywilów, to szczerze mówiąc ciężko mi wierzyć w jakikolwiek Twój post
rzeczywistość jest niestety taka, że prasa zwykle pisze to, co odbiorca chce przeczytać i przez to interpretuje fakty po swojemu, tak aby było wygodnie. prosty przykład - opis zestrzelenia suki na morzem - nikt tam nie podkreslił faktu, że pilot sobie poleciał w strefę rażenia kubów i os na własna rękę mimo, że takie były fakty. łatwiej było przedstawic pilota jako ofiarę. ale najprawdopodobniej był on ofiarą nie tylko głupoty ludzi na ziemi, ale przede wszystkim swojej Exclamation a tego już nikt nie napisał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam G




Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 6:18, 02 Lut 2007    Temat postu:

A ja powiem więcej pilot A.Andrzejewski miał z tego tytułu wiele kłopotów o czym takze nikt nigdzie nie napisał. Zawiedli w tym przypadku zarówno ludzie na ziemi jak i on w powietrzu a potem zbieg zdarzeń doprowadził do tego co stało sie faktem. A gdyby tylko Andrzejewski wlatując w strefę poinformował o tym stanowisko dowodzenia na poligonie...

A co do SP i P. Hołdanowicza. No ludzie! popieram w 100% , że Hołdanowicz to naprawdę człowiek który nie wie co pisze i dla mnie i jak widać na całe szczęście dla szanownych Kolegów Bielka czy Michała jest podobnie. A jeśli ktoś się wzoruje na jego danych to życze powodzenia w przyszłych dyskusjach na tematy lotnicze.

Co do godzin wytrzymałości kadłuba MiGów czy F-16. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że tak naprawdę żywot samolotu zależy od jego remontu i jakby dzis Polska podpisała stosowne poprozumienie na remonty wraz z doposażeniem naszych 29 to wiązało by się to do zwiększenia żywotności o 15 lat i 4500 godzin. I Idąc dalej to tak mozna robic z każdym samolotem czy śmigłowcem. A jakos w to nie wierzę, ze u nas F-16 polata 8000 godzin. Połowa z tego stanu nie nalata nawet 2000 bo częsciej będzie stała zepsuta a gwarantuje, ze najmniej kilkanaście sztuk przez cały okres uzytkowania pójdzie i oby bez piltów w kabinach DO ZIEMI !!!

A jak po raz kolejny słyszę, ze MiG-29 jest droższy w utrzymaniu i obsłudze od F-16 to mnie cos trafia. To nie tajne dane ani przeczucie tylko fakty ale czy ktos z MONu Ci sie przyzna w tym momencie, że F-16 to klapa i cały program jego wyboru a nawet sam przetrag ???!!! No nie, więc czytaj sobie dalej artykuły Hoładnowicza a w zime spotamy sie w sandałach na ulicy...

I Lemiu też ma rację, ze zaraz po wejściu samolotów na stan 3 i 6 eskadry zaczną się problemy z ich obslugą, częsci zamienne, problemy techniczne, wymiany modułów, testy całej maszyny po wystąpieniu awarii czego kolwiek ( tak jest w procedurze ) i będą latały ze dwa samoloty na lotach.

".....40 godzin w tygodniu w powietrzu..." NO NIE MOGĘ ..... Smile Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bielik




Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPI

PostWysłany: Pią 10:59, 02 Lut 2007    Temat postu:

Adam G napisał:
A ja powiem więcej pilot A.Andrzejewski miał z tego tytułu wiele kłopotów o czym takze nikt nigdzie nie napisał. Zawiedli w tym przypadku zarówno ludzie na ziemi jak i on w powietrzu a potem zbieg zdarzeń doprowadził do tego co stało sie faktem. A gdyby tylko Andrzejewski wlatując w strefę poinformował o tym stanowisko dowodzenia na poligonie...

Może i miał troche kłopotów, ale za bardzo to mu one nie zaszkodziły. w końcu wtedy był ppłk, a teraz jest już generałem (chyba jednogwaizkowym, ale zawsze) i lata dalej. Chcialoby się napisać,że ktoś mu tam na górze wyświadczył życiową przysługę, ale ... to wie tylko komisja, która "badała" ten wypadek.

A co do wszelkich informacji na tematy wojskowe, to zauważyłem już dawno, że najpewniejsze źródło, to żołnierz zawodowy. Tam wszystko się rozchodzi poczta pantoflową. Jeden był tu, widzał jedno, innego kumpel był gdzieś tam i widzial co innego. A to co piszą gazety, nawet te o tematyce wojskowej, jest bankowo filtrowane i nigdy nie pojawi się tam coś, czego by góra nei zatwierdziła. A przycierz nie napiszą całemu światu, że (jak w przypadku wyżej) dopuścili do lotów i awansowali na gen. bryg. kolesia, który łamiąc wszelkie procedury, chciał sobie polatać według własnego widzimisie na poligonie podczas ostrego strzelania z rakiet pl.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam G




Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:07, 02 Lut 2007    Temat postu:

Trafiłeś Bielik w sedno sprawy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin