Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Polskie niebo tylko dla F-16?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estraven




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 14:36, 02 Lut 2007    Temat postu:

bielik napisał:
zauważyłem już dawno, że najpewniejsze źródło, to żołnierz zawodowy. Tam wszystko się rozchodzi poczta pantoflową. Jeden był tu, widzał jedno, innego kumpel był gdzieś tam i widzial co innego. A to co piszą gazety, nawet te o tematyce wojskowej, jest bankowo filtrowane i nigdy nie pojawi się tam coś, czego by góra nei zatwierdziła

Pamiętam przypadek, gdy raz się pojawiło (w 1986 roku, bodaj w tygodniku "Perspektywy", w materiale o Su-22 napisanym przez byłego pilota, poza tym redaktora "Wiraży" - burza z tego wyszła niezła i facet wylądował na dywaniku Confused

Ogólnie jednak zgadzam się co do źródła informacji, z tą poprawką, że jak wszędzie, i tutaj pocztę pantoflową należy traktować jednak z pewnym dystansem - taka natura pogłosek, że lubią być kolorowe Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bielik




Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPI

PostWysłany: Pią 14:41, 02 Lut 2007    Temat postu:

Estraven napisał:
Ogólnie jednak zgadzam się co do źródła informacji, z tą poprawką, że jak wszędzie, i tutaj pocztę pantoflową należy traktować jednak z pewnym dystansem - taka natura pogłosek, że lubią być kolorowe Wink

tak czy siak, jest to lepsze niż przefiltrowane i przesiąknięte marketingiem wypociny w prasie (o ile jakiekolwiek da się znaleźć na dany temat)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal




Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:40, 02 Lut 2007    Temat postu:

slepowron napisał:

Jak nie masz lepszych argumentow poza smianiem sie z SP to widac na jaki poziom rozmowy jestes przygotowany. O tym czy mam pojecie o lotnictwie czy nie to na szczescie twoje zdanie malo sie liczy - moglibysmy porownac naloty,


Posłuchaj mnie chlopie. Atakujesz mnie za cos, o czym nawet nie wspomnialem jednym slowem. Nie jestem alfa&omega (czyli kims na kogo Ty sie kreujesz na tymze forum) i nie wiem i nie potrafie na podstawie artykulika z prasy lub zaczerpnietego z innego forum odpowiedziec na pytanie , ktorego samolotu uzytkowanie jest tansze. Tobie sie to udalo. Brawo.
Fakt, o tym czy masz pojecie o lotnictwie to nie kewstia mojego zdania , lecz to co soba reprezentujesz. A poziom tego jest zenujaco niski ....

slepowron napisał:

Podobno MON chce aby nasi piloci latali nie mniej niz standardy NATO-skie a wiec minimum 150 godzin na rok na pilota. Tych pilotow F-16 ma byc 72 - wypada to z grubsza 40 godzin dziennie na F-16 (5 dni w tygodniu).

znowu gdzies cos przeczytales .... Laughing

p.s. ile Ty masz lat ??? 14-16 ??? powiedz, przygotuje sie wowczas na odpowiedni "poziom rozmowy" Very Happy


slepowron napisał:

moglibysmy porownac naloty


co ma piernik do wiatraka ???
p.s. zapewniam, blado bys wypadl ....

pozdrawiam i ... sukcesow w zglebianiu lotniczej wiedzy i FAKTów zycze !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Pią 17:56, 02 Lut 2007    Temat postu:

slepowron napisał:
moglibysmy porownac naloty,


Nalot to ty masz olbrzymi ale chyba tylko w pisaniu postów na forum bo w większości to co piszesz mija się z prawdą i nie trzyma kupy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drzemi
Moderator



Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Sob 1:16, 03 Lut 2007    Temat postu:

No już przestańcie na siebie nalatywać i wróćcie do tematu... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PolishAir42




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DAB (Daytona Beach Int'l/Florida)

PostWysłany: Sob 4:42, 03 Lut 2007    Temat postu:

" Wolne żarty godzina lotu na MiGu-29 jest droższa niz F - 16 - no nie dawno nie słyszałem takiej bzdury. "

Tak przez ciekawosc ile kosztuje 1 godzina lotu w Mig-29?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
O MATKO!




Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wlkp

PostWysłany: Sob 21:34, 03 Lut 2007    Temat postu:

Trochę odpłyneliście od tematu. Fakt, że wymagania dotyczące rezerwacji przestrzeni powietrznej na potrzeby szkolenia na jastrzębiach urastają do rangi dużego sporu. Po prostu "oni" chcą tak jak w stanach wszystko, tyle że u nas tej przestrzeni jest zdecydowanie mniej i jakiś kompromis trzeba osiągnąć. I tu jest problem-gringos są głusi na argumenty o zasadach obowiązujących w polskiej pp, mają to po prostu głeboko gdzieś. I tutaj lobby aeroklubowego, turystycznego latania musi trzymać rękę na pulsie, bo okaże się że latać to można ale w weekendy!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam G




Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:04, 05 Lut 2007    Temat postu:

Kolega pisze " przestrzeń zarezerwowana jak w Stanach " ???

Szkolenie akurat przeszedłem na śmiglowce w USA i na pytanie do mojego instruktora po odprawie na której dowiedziałem się, że lata w naszym kwadracie Gwardia Narodowa " jak będę ich widział podczas lotu ?? " A on mi na to - " to nie Ty masz ich chłopie widzieć tylko oni bedą widzieć Ciebie !!! I widziałem podczas lotu na R-44 jak mijały mnie pary i pojedyncze samoloty F-16 na różnych kierunkach i tyle. Więc ja nie za bardzo to wszystko rozumiem. Wystarczy do przestrzeni powietrznej wpisać loty i tych i tych i poprostu wszystko zcedować na wojsko to oni mają widzieć np. Wilgę czy Cessne a nie Cessna F - 16 !!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
O MATKO!




Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wlkp

PostWysłany: Pon 15:27, 05 Lut 2007    Temat postu:

Niestety głowy naszych decydentów bolą na myśl wykonywania lotów w przestrzeni klasy G (oczywiście efy wszystkie warunki spełniają). Pamiętam pytanie pewnego pana, który zapytał-skąd ten samolot się tutaj wziął, jak on tu doleciał?(chodziło o obcego efa),a gdy usłyszał, że wykonywał lot w G i tak nic nie zatrybił. Poza tym G nie obowiązuje zasada"odpowiedzialności wojska" lecz każdego użytkownika z osobna za separację w locie VFR. Tak więc cessna też ma mieć "oczy dookoła głowy"
i nic i nikt nie zwalnia załoganta od obseracji przestrzeni w celu uniknięcia kolizji lub też niebezpiecznego zbliżenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam G




Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 6:15, 06 Lut 2007    Temat postu:

Jasne masz rację tylko nasza Cessna porusza się około 200 km/h ( z wiatrem...) a eF podczas lotu w strefie na siskiej potrafi lecieć dość szybko. Obserwacja to jedno ale mozliwości zauważenia czy samego wykrycia ( mam na myśli stację radarową ) to niestety znacznie przekracza mozliwości pilota Cessny. Obserwować może ale skutki mogą byc opłakana jak tylko on będzie obserwował.

Dziś jest taka sytuacja, ze lecąc do Torunia z Polski południowej to na 50 km od kwadratu Tandem ( przestrzeń lotniska Łask ) musiałem omijać to miejsce z naprawdę z daleka. Raz to to, ze jak słusznie zauwazyłeś byli juz na wierzy posmarkani a dwa, ze TS - 11 Iskra nie ma radaru i byli tak samo zmuszeni do wypatywania mnie jak i siebie na wzajem ufając naprowadzanie jak ja. No to najwyższy czas zmienić tylko kto na to pójdzie ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 9:36, 06 Lut 2007    Temat postu:

Adam G napisał:
Kolega pisze " przestrzeń zarezerwowana jak w Stanach " ???

Wojsko jak najbardziej ma wiele zerezerwowanej przestrzeni w USA. Albo tzw. MOA albo Restricted R - sa to dwa podstawowe typy i jesli robiles rzeczywiscie licencje w USA to powinies byl o tym slyszec. Nie wszystkie te przestrzenie sa zawsze "czynne", czasami obejmuja tylko pewnien pas wysokosci ale sa wyraznie zaznaczone na wszystkich mapach lotniczych lacznie jak uzyskac informacje na temat ich aktualnego statusu. A jak wojsko lata poza tymi rejonami to musza sie stosowac do przepisow jak wszyscy inni i miedzy innymi nie moga przekraczac 250 kts ponizej 10,000 ft. Ja sporo mam wylatane w Stanach i nigdy nie widzialem nawet w oddali zadnego eFa albo innego takiego typa mimo ze ocieralem sie wiele razy o MOA i R ktorych jest naprzyklad pelno pomiedzy LA i Las Vegas. Po prostu szansa aby szybko lecacy F-16 dzielil przestrzen z ledwo poruszajca sie Cessna jest w USA wyeliminowana pod warunkiem ze piloci stosuja sie do przepisow.

Adam G napisał:
" A on mi na to - " to nie Ty masz ich chłopie widzieć tylko oni bedą widzieć Ciebie

Pachnie mi to na zmyslona bzdure albo miales fatalnego instruktora. Zaden szanujacy sie instruktor w USA nie powie ci ze to ten "drugi" ma cie widziec. "See and avoid" jest wpajana pilotom od poczatku kurus, bez zadnych wyjatkow i dotyczy zarowno pilotow C-150 jak i 747 czy F-16. To w polaczeniu z twoim pierwszym komentarzem o przestrzeni dla wojska w USA raczej sugeruje mi ze nie masz zielonego pojecia o czym piszesz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Wto 10:39, 06 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:29, 06 Lut 2007    Temat postu:

okazuje sie, ze dostrzeżenie różnicy w rozmiarach obu krajów jest dla niektórych zbyt skomplikowane. moze i w USA wojsko ma do dyspozycji cale odpowiedniki TSA wielkości kilku województw, ale my tych województw mamy ledwie 16

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam G




Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 11:52, 06 Lut 2007    Temat postu:

Ja juz kiedyś się wypowiadałem na temat Twoich wypowiedzi więc nie bedę się powtarzał ale Twój poziom niski wiedzy mnie przeraża.

Latając w Stanach masz zarezerwowaną przestrzeń tak samo jak u nas a chyba nie muszę tutaj pisać ( bo nie o to chodzi w wątku ), ze np. eFy nie latają na mojej wysokości !!! Jakbyś Ty faktycznie latał w Stanch to byś to od razu wiedział a nie pisał takie docinki. Latałeś w Stanach ??? Nie rozśmieszaj mnie...

A co do instruktora to powiem krótko - nie wiem kogo miałeś Ty za instruktora ale skoro ja miałem fatalnego to Ty nie miałe go wcale. Ja po dzis dzień latam i jakos daje sobie rade a po Twoich wypowiedziach - zresztą juz nie raz - udowadniasz że nie wiesz o czym piszesz - pocztaj sobie lepiej Skrzydlatą Polskę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcino2




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBK

PostWysłany: Wto 11:55, 06 Lut 2007    Temat postu:

Panowie dosyć mam waszych przepychanek na tym forum... macie jakiś problem do sibie to piszcie na priv. Nie mam ochoty czytać, jak do siebie odpyskujecie itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam G




Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:28, 06 Lut 2007    Temat postu:

Chwilunia...
Ja się nie czepiam... Co jakis czas przypominam o charakterze tego forum i o poruszanych tematach. Zresztą nie tylko ja tylko kilku innych szanownych formułowiczów takze. A efektu brak - żenujące...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin