Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Polski myśliwiec
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 12:54, 27 Lis 2006    Temat postu:

dranio napisał:
Jeżeli Bryza z tym radarem jest za mała (zasięg, długotrwałość lotu i ilość miejsca dla załogi), to w jaki sposób Orka będzie dobra (pomijając na razie drobny fakt, że masa własna Orki jest przestrzelona o ok. 200 kg i samolot miałby problem ze startem w takiej konfiguracji).

Żeby była jasność - jeśli pan Margański chce robić taki projekt - niechaj robi - tylko za PRYWATNE pieniądze.

dranio

Oki,ale czy takie projekt nie powinny być w jakiejs czesci/na jakims etapie finansowane przez wojsko czy tez straz graniczna. Nie znam szczegołów ale Orki z tym radarem raczej nie beda wykorzystywali prywatni odbiorcy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dranio




Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:12, 27 Lis 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Oki,ale czy takie projekt nie powinny być w jakiejs czesci/na jakims etapie finansowane przez wojsko czy tez straz graniczna. Nie znam szczegołów ale Orki z tym radarem raczej nie beda wykorzystywali prywatni odbiorcy.


Ale w ten sposób tworzymy patologię - dajcie pieniądze, to wam zbuduję samolot. A po kilku latach "sorry, nie wyszło, ale naprawdę chciałem". To oczywiście duże uproszczenie, ale taki jest mechanizm.

dranio


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 13:17, 27 Lis 2006    Temat postu:

dranio napisał:
Gabec napisał:
Oki,ale czy takie projekt nie powinny być w jakiejs czesci/na jakims etapie finansowane przez wojsko czy tez straz graniczna. Nie znam szczegołów ale Orki z tym radarem raczej nie beda wykorzystywali prywatni odbiorcy.


Ale w ten sposób tworzymy patologię - dajcie pieniądze, to wam zbuduję samolot. A po kilku latach "sorry, nie wyszło, ale naprawdę chciałem". To oczywiście duże uproszczenie, ale taki jest mechanizm.

dranio

NO oki,ale mozna w ten sposob. dajemy pieniadze a jesli cos zbudujecie to nie musicie oddawac. Jesli nie zbudujecie to oddacie kase. Zdaje sie ze w USA na poczatku firmy dostaja kase na faze wstepna projektu,dlaczego w Polsce tak ma nie byc. W Europie EADS tez dostaje "pozyczki" na projekty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafalik




Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jedlicze (Krosno - EPKR)

PostWysłany: Pon 13:19, 27 Lis 2006    Temat postu:

Cytat:
Jeżeli Bryza z tym radarem jest za mała (zasięg, długotrwałość lotu i ilość miejsca dla załogi), to w jaki sposób Orka będzie dobra (pomijając na razie drobny fakt, że masa własna Orki jest przestrzelona o ok. 200 kg i samolot miałby problem ze startem w takiej konfiguracji).


W sumie to nie mogę się zgodzić, fakt zabudowa systemów radarowych i optoelektronicznych wymagał samolotu wielkości min. Bryzy, ale nowsze (oczywicsie droższe) systemy uległy miniaturyzacji do tego stopnia, że spokojnie można je zainstalować w takiej Orce.

Cytat:

Ale w ten sposób tworzymy patologię - dajcie pieniądze, to wam zbuduję samolot. A po kilku latach "sorry, nie wyszło, ale naprawdę chciałem". To oczywiście duże uproszczenie, ale taki jest mechanizm.


No, to się często przytrafia.
Ale chyba najwyższy czas, by ktoś wyciągną wnioski z szeregu błedów popełnionych przez poprzedników.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tytus




Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:20, 27 Lis 2006    Temat postu:

A czy my jesteśmy tu instytucją finansów publicznych ?
Czy ktoś chce przeprowadzić kwestę ?

Nawet jeśli, to rafalik marnie nam to przedstawił, handlowcem na pewno nie jest Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafalik




Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jedlicze (Krosno - EPKR)

PostWysłany: Pon 13:26, 27 Lis 2006    Temat postu:

Z pewnością nie jestem Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dranio




Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:28, 27 Lis 2006    Temat postu:

Rafalik napisał:
W sumie to nie mogę się zgodzić, fakt zabudowa systemów radarowych i optoelektronicznych wymagał samolotu wielkości min. Bryzy, ale nowsze (oczywicsie droższe) systemy uległy miniaturyzacji do tego stopnia, że spokojnie można je zainstalować w takiej Orce.


To wyjaśnij mi, czym różni się radar ARS-400M zamontowany w Bryzie od radaru ARS-400M zamontowanego w Orce (bo konkretnie ten typ radaru ma być na Orce)?
Poza tym przedstawiłem argumenty - zasięg i długotrwałość lotu.

Rafalik napisał:

No, to się często przytrafia.
Ale chyba najwyższy czas, by ktoś wyciągną wnioski z szeregu błedów popełnionych przez poprzedników.


Dokładnie tak - i nie pozwolił na trwonienienie PAŃSTWOWYCH pieniędzy.

dranio


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafalik




Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jedlicze (Krosno - EPKR)

PostWysłany: Pon 13:48, 27 Lis 2006    Temat postu:

Przepraszam, fakt, radar w Orce to ARS 400M. To optoelektronika jest zminiaturyzowana, taka sama jak w Twin Starze produkcji Diamonda (Austria).

No ale skoro podjęli sie zaistalowania aparatury ważącej prawie 200 kg, to chyba wiedzieli jakie będą tego skutki, jak obsiązona będzie Orka.
A na pokazach w Trencinie na Słowacji, gdzie właśnie przedstawiono ta wersję Orki, wszystko było ok...fakt, że to był tylko lot pokazowy i nie była ukazana max. długość lotu oraz zasięg.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dranio




Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:13, 27 Lis 2006    Temat postu:

Rafalik napisał:

A na pokazach w Trencinie na Słowacji, gdzie właśnie przedstawiono ta wersję Orki, wszystko było ok...fakt, że to był tylko lot pokazowy i nie była ukazana max. długość lotu oraz zasięg.


A kiedy w Trencinie latala Orka z jakimkolwiek radarem?

dranio


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafalik




Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jedlicze (Krosno - EPKR)

PostWysłany: Pon 18:03, 27 Lis 2006    Temat postu:

Latała, latała...19 października w zakładach LOTN w Trencinie na Słowacji. I latała Orka SP-YEN (prototyp), SP-YEP (optoelektronik) pilotowany przez Wiesława Cenę oraz prototyp Bielika. Nawiązali również współpracę ze Słowakami - zaproponowali do produkcji seryjnej Bielika (który mają współfinansować) swój nowy silnik DV-2.C2 Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dranio




Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:18, 27 Lis 2006    Temat postu:

Rafalik napisał:
Latała, latała...19 października w zakładach LOTN w Trencinie na Słowacji. I latała Orka SP-YEN (prototyp), SP-YEP (optoelektronik) pilotowany przez Wiesława Cenę oraz prototyp Bielika.


Na której z nich był zamontowany radar (albo chociaż makieta)?
Bo jakoś na zdjęciach nie dostrzegam.

Rafalik napisał:

Nawiązali również współpracę ze Słowakami - zaproponowali do produkcji seryjnej Bielika (który mają współfinansować) swój nowy silnik DV-2.C2 Smile


Jeśli Słowacy zechcą sfinansować doprowadzenie Bielika do produkcji seryjnej (co jest niemałym kosztem) - proszę bardzo.

dranio


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 19:01, 27 Lis 2006    Temat postu:

Rafalik napisał:
że nawet ich samych na niego nie stać...o to mi w tym wszystkim chodzi Smile

Bo ty powtarzasz jak katarynka za New York Timesem ze ich na niego "nie stac" - a to nie jest nic innego jak tylko opinia NYT i slogan dziennikarski ktory fajnie brzmi w gazecie. Kupia ich prawie 200. Wiele systemow obronnych kupuje sie tylko w ograniczonych ilosciach. Jakosc w pewnym stopniu kompensuje ilosc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafalik




Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jedlicze (Krosno - EPKR)

PostWysłany: Pon 19:47, 27 Lis 2006    Temat postu:

Cytat:
Na której z nich był zamontowany radar (albo chociaż makieta)?
Bo jakoś na zdjęciach nie dostrzegam.


Radzę popatrzeć lepiej, gdyż cały system jest zainstalowany w SP-YEP.
Stanowisko obserwatora znajduję się za prawym przednim siedzeniem, natomiast cały sprzęt umiejscowiony jest w miejscu właśnie prawego fotela (obok pilota). Głowica obserwacyjna jest wciągana do wewnątrz kadłuba, więc może dlatego nic nie widziałeś, gdyż natrafiłeś na zdjęcie z wsuniętą głowicą do wewnątrz.

Cytat:
Bo ty powtarzasz jak katarynka za New York Timesem ze ich na niego "nie stac" - a to nie jest nic innego jak tylko opinia NYT i slogan dziennikarski ktory fajnie brzmi w gazecie. Kupia ich prawie 200. Wiele systemow obronnych kupuje sie tylko w ograniczonych ilosciach. Jakosc w pewnym stopniu kompensuje ilosc.


No dobra, jestem zbyt uparty, ale z tą opinią spotkałem się w wieelu publikacjach. No ale dajmy spokój juz tym Raptorom:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dranio




Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:01, 27 Lis 2006    Temat postu:

Rafalik napisał:


Radzę popatrzeć lepiej, gdyż cały system jest zainstalowany w SP-YEP.
Stanowisko obserwatora znajduję się za prawym przednim siedzeniem, natomiast cały sprzęt umiejscowiony jest w miejscu właśnie prawego fotela (obok pilota). Głowica obserwacyjna jest wciągana do wewnątrz kadłuba, więc może dlatego nic nie widziałeś, gdyż natrafiłeś na zdjęcie z wsuniętą głowicą do wewnątrz.


Chyba nie rozumiesz - chodzi mi o RADAR (tzn. osłonę anteny), a nie o głowicę elektrooptyczną.

Na Bryzie to jest to duże, okrągłe pod kadłubem


dranio


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafalik




Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jedlicze (Krosno - EPKR)

PostWysłany: Pon 20:15, 27 Lis 2006    Temat postu:

Przepraszam pomyłka, kadłub z makietą zabudowy/obudowy na radar dopiero powstaje.
Dodatkowo stwierdzono, że będzie zmniejszona (obudowa), gdyż antena radaru ARS 400M nie potrzebuje aż tyle miejsca.
Jeszcze raz przepraszam za błąd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin