Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wybrano nastepce Okecia :)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:01, 24 Kwi 2006    Temat postu:

No i jeszcze trzeba wziąć poprawkę na wiejące wiatry. Przecież obecny układ pasów nie istnieje z byle jakiegoś powodu.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:03, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Ale pas równoległy do 15/33 miałby taki sam kierunek. Mógłby zresztą być krótszy - ile razy dziennie potrzebny jest 15/33 w całości do startu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:52, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:
No z tym politycznym kluczem to Cię trochę poniosło. Warszawa - wiadomo, ma stadion X-lecia, perłę narodowej architektury, to dostać musiała.


no jakieś takie fatalnie konserwatywne te nasze władze, nie byliśmy pierwszym krajem w historii który pominąłby zarówno stolicę i największe miasto zarazem, organizując mistrzostwa. a taka była szansa!

a co do pasa, to czy on jest tak naprawdę niezbędny? są chyba lotniska o większym ruchu z 1 pasem (mylę się?)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:18, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Są, moim zdaniem z obecnym układem pasów spokojnie Warszawa wyrobiłaby się przez kilkadziesiąt lat. Prawdopodobnie nigdy na Okęciu nie bedzie 25mln pasażerów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 17:30, 24 Kwi 2006    Temat postu:

No właśnie, a przy nie zmienionym układzie pasów, to aż się prosi budowanie T3 na miejscu Górki. To wymaga wszakże jednej rzeczy o która tego rządu nie podejrzewam: decyzji! Boję się, że będziemy w takim zawieszeniu do czasu aż T1/2 się zapcha i znowu dantejskie sceny. W teorii zarządzania nazywa się to "zarządzaniem przez kryzys"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:34, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
No właśnie, a przy nie zmienionym układzie pasów, to aż się prosi budowanie T3 na miejscu Górki. To wymaga wszakże jednej rzeczy o która tego rządu nie podejrzewam: decyzji! Boję się, że będziemy w takim zawieszeniu do czasu aż T1/2 się zapcha i znowu dantejskie sceny. W teorii zarządzania nazywa się to "zarządzaniem przez kryzys"


czy ja wiem, czy na miejscu górki? tam to by można było hangary poprzenosic, ale terminal po zupełnie innej stronie, to może być kłopotliwe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cani




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Pon 18:06, 24 Kwi 2006    Temat postu:

to jest moja koncepcja Okęcia, w ogóle likwidacja krótszej drogi statowej, reszta na fotce.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 18:21, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Cani napisał:
to jest moja koncepcja Okęcia, w ogóle likwidacja krótszej drogi statowej, reszta na fotce.

[link widoczny dla zalogowanych]


No to z pasem zrobiłeś własnie to o czym pisałem Laughing Rzeczywiście w tym miejscu można postawić T3. Nadal jednak są problemy w wylotami pasów i ich zbieżnością.

Atco, a jak z punktu widzenia zarządzania ruchem wygląda taki (nie częsty chyba) układ jak Praga Rodzynek Laughing

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arkadius




Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Legionowo

PostWysłany: Pon 18:32, 24 Kwi 2006    Temat postu:

....."Jedynym ratunkiem jest zrobienie Modlina w ciągu tych 2 lat i wysadzenie tam no-frilsów, ale to musieli by już dziś postawić tam koparki i w Mszczonowie również"
Tak,jeśli już mowa o Modlinie to ostatnio przejeżdżałem tam i zastałem takie znaki [link widoczny dla zalogowanych] w sumie może wyglądać obiecująco ale te chaszcze wokół Wink Dalej się nie wybierałem ponieważ... [link widoczny dla zalogowanych] ..Być może gdybym się odważył i pojechal dalej moze bym zobaczyl jakąś koparkę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oskar Lima




Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Pon 19:01, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:

Atco, a jak z punktu widzenia zarządzania ruchem wygląda taki (nie częsty chyba) układ jak Praga Rodzynek Laughing

[link widoczny dla zalogowanych]


Tak się wtrącę.
Na mój gust układ dróg startowych w Pradze jest dość podobny do tego na Okęciu, tzn. 2 dłuższe drogi przecinające się i sposób zarządzania ruchem jest podobny jak w Wawie. Trzecia droga startowa jest wyraźnie krótsza i używana raczej przez małe lotnictwo. Podejrzewam, że dosyć rzadko, więc nie ma z nią większych problemów.

Przydałoby się trochę więcej info o układzie dróg startowych, m.in. jakie są odległości pomiędzy nimi, kierunki DS. Ciekawe jaki jest 'podział ról' na TWR. Czy jest DEL, GND i TWR, czy jakiś inny układ.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:24, 24 Kwi 2006    Temat postu:

A jaki inny układ niż DEL, GND i TWR sobie wyobrażasz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oskar Lima




Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Pon 19:44, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:
A jaki inny układ niż DEL, GND i TWR sobie wyobrażasz?


Na większych lotniskach zdarza się, że przykładowo na GND może siedzieć dwóch kontrolerów (osobne częstotliwości) dla różnych częsci lotniska, podobnie z TWR. Jest układ DEL+GDN+TWR ale bardziej rozbudowany.
Czy w Pradze jest na tyle duży ruch? Nie wydaje mi się. Jestem ciekawy jak jest naprawdę, bo czeskiego AIP nie mam pod ręką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:49, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Też nie sądzę, żeby było potrzebne zdublowanie GND. Jeśli naraz jest w użyciu jeden pas (nie wyobrażam sobie zresztą 2 częstotliwości TWR dla nierównoległych pasów) a inaczej być nie może to i WR ma jedną częstotliwość.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oskar Lima




Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Pon 20:04, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:
nie wyobrażam sobie zresztą 2 częstotliwości TWR dla nierównoległych pasów


W Europie takie rzeczy się nie zdarzają. A za wielką wodą to hybrydy mają przeróżne Wink Ale to już poza naszym podwórkiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin