Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wybrano nastepce Okecia :)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Pon 10:21, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Widziałem [link widoczny dla zalogowanych] plan Okęcia z trzecim pasem. Widział ktoś lepszy ?
Ten jest idiotyczny, łagodnie mówiąc. Chyba jakiś dziennikarz go wymyślił. Rolling Eyes

Jak będzie WAW2 to zgoda że 2 równoległe pasy, ale terminal pomiędzy, tak jak się teraz buduje lotniska.

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chavez dnia Pon 10:26, 24 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:24, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Można spokojnie pociągnąć nowy pas bez konieczności burzenia CZRL i Wieży Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:36, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Na trzeci pas na Okeciu nie ma szans. Nie pozwola na to ekolodzy, mieszkancy, urzednicy miejscy - przypomnijcie sobie dyskusje i protesty gdy podejmowano decyzje o budowie T2.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:40, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Nie można mieć wszystkiego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Pon 10:46, 24 Kwi 2006    Temat postu:

No cóż, zostawmy Okęcie z tymi dwoma pasami i dwoma terminalami, całość i tak osiągnie maximum przepustowości zanim inwestycja T2 zostanie oddana w 100%.

Oczekuję na jakieś renderki wstępnego projektu WAW2.
A co się stanie z WAW jak powstanie WAW2 ?

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 11:37, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Nad tym się nikt nie zastanawiał zapewne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jks




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DUB

PostWysłany: Pon 12:19, 24 Kwi 2006    Temat postu:

chavez napisał:

Atco, wg mnie budowa 3 pasa jest nieopłacalna z kilku powodów:
=> trzeci pas spowodowałby wyłączenie tego pasa ukośnego, bo i tak nie byłyby 3 w użyciu. Żeby dotrzeć do 3-go, to trzeba by ciągle przecinać pas 2-gi co zdecydowanie by ograniczyło ich przepustowość.


Po co Ci 3 pasy? Dwa równoległe wystarczają np w LHR (trzeci, ukośny był tylko w przypadku silnego wiatru bocznego, obecnie już zamieniony na stanowiska postojowe i drogę kołowania).

Układ z terminalem w środku jest oczywiście lepszy, ale we FRA tak nie jest, w LHR T4 też jest na południe od pasów. Kompleks T1-T3 i budowane T5 są rzeczywiście pomiędzy.

Gatwick obsługuje 32.8mln pasażerów rocznie, przy 253tys operacji i JEDNYM pasie. Rezerwy jest dużo. Istotnie jest tam procentowo więcej lotów duzymi samolotami niż będzie w WAW, ale 32.8mln to jednak znacznie więcej niż 15mln.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 12:29, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Obawiam sie, ze z ta "koalicja" rzadowa nie powstanie nawet sygnalizator swietlny przed pasami dla pieszych.
Miasta do "Euro 2012" wybierali z politycznego klucza. Krakow z calym swym dorobkiem kulturalnym, turystycznym, EPKT - odpadl.

Inwestycje? A komu to potrzebne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 12:33, 24 Kwi 2006    Temat postu:

No z tym politycznym kluczem to Cię trochę poniosło. Warszawa - wiadomo, ma stadion X-lecia, perłę narodowej architektury, to dostać musiała.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:01, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Adams_ napisał:
Obawiam sie, ze z ta "koalicja" rzadowa nie powstanie nawet sygnalizator swietlny przed pasami dla pieszych.
Miasta do "Euro 2012" wybierali z politycznego klucza. Krakow z calym swym dorobkiem kulturalnym, turystycznym, EPKT - odpadl.

Inwestycje? A komu to potrzebne.

niestety polityka zawsze przy takich wyborach ma dużo do powiedzenia.
Ale KRK sam sobie zaszkodził, przedstawił projekt stadionu z tym że za małego jak na wymogi UEFA.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 13:30, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Długo czekałem na tę dyskusję, więc dorzucę obszernie.

1. Budowa lotniska WAW2, czyli nazwijmy je sobie Mszczonów, to utopia. Można o tym myśleć w perspektywie 15 lat. Powodów jest kilka. Podstawowym są koszty. Dodatkowym jest ogrony problem zbudowania odpowiedniego partnerstwa publiczno-prywatnego (tak jak np. nowe Ateny). Tu są dwie możliwości - obie dla obecnej ekipy niewykonalne:
a) wejść w pratnerstwo z partnerem polskim - i tu jest jeden poważny gracz, wystarczająco bogaty i zainteresowany ale nie do zaakceptowania przez obecny układ.
b) wejść w partnerstwo z partnerem zagranicznym i tu też jest poważny kandydat w postaci Fraportu, ale wyobraźcie sobie prezmiera Leppera czy ministra Giertycha, który pozwala na to żeby "Ci Podli Niemcy" zawłaszczyli sobie nasze piękne słowiańskie, katolickie lotnisko - jake są efekty takiej inwestycji widać w Limie, która jeszcze w 2002 jak tam byłem była zapyziałym "tzrecioświatowym" lotniskiem, a teraz...
2. Można powtarzać bajki o budowie Mszczonowa i blokować wszystkie inwestycje, bo po co. A to grozi na wypadek niezbudowania Mszczonowa Sodomą i Gomorą, a można budować alternatywę.
3. Już teraz są firmy i osoby, które pracyją nad scenariuszem alternatywnym. W skróce ma on polegać na:
a) Tanim lotnisku dla tanich linii, które dość wolno, ale powstanie niezależnie od woli rządu, bo samorząd zaczyna inwestować.
b) Modernizacji Okęcia w 2 kierunkach: (i) rozejścia skrzyżowanych pasów, tak aby nadal były dwa ale nie skrzyżowane, (ii) budowy T3 - i tu jest w brew pozorom sporo miejsca począwszy od terminala Cargo a na Górce Naszej Wspaniałej skończywszy.
4. Opcja "modernizacji" Okęcia jest szczególnie atrakcyjna politycznie. Ekolodzy i pieniacze nigdy nie zgodzą się na rozbudowę, ale modernizacja to coś innego. Oczywiści o 3 pasach nie ma sensu i potrzeby mówić.
5. Na Okęciu można naprawdę wiele pofisiować łacznie z T3 po drugiej stronie i z dojazdem... tylko podziemną kolejną od parkingów przy T1/2. Opcji jest bardzo dużo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:50, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Witek, jak sobie wyobrażasz "rozkrzyżowanie" pasów na Okęciu? Jeśli nie bedą równoległe to operacje z tych pasów będą się krzyżować nawet, gdyby fizycznie asfalt się nie przecinał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 15:01, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Cytat:
Okolice Mszczonowa wygrały ze względu na centralne położenie, bliskość dwóch największych aglomeracji -Warszawy (45 km) i Łodzi (90 km)


Jak u nas-też trzeba robić wyprawę na lotnisko bo daleko Rolling Eyes
Poza tym nie lepiej wyremontować Babice Question Na pewno wyszłoby taniej-pas i kilka taxiwayów już są,wystarczy wzmocnić i przedłużyć pas,wybudować terminal no i dopuscić wszystko do ruchu lotniczego Smile

Cytat:
A bedzie gdzie wybudowac ewentualny trzeci terminal?


Na skrzyżowaniu dróg startowych-samoloty będą przejeżdżać przez tunel w budynku Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 15:39, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Witek, jak sobie wyobrażasz "rozkrzyżowanie" pasów na Okęciu? Jeśli nie bedą równoległe to operacje z tych pasów będą się krzyżować nawet, gdyby fizycznie asfalt się nie przecinał.


Ba, no to jest właśnie największy ból. Tu koncepcji roboczych jest kilka. Największy problem stanowią tzw. pasy drogi startowej, czyli nie sam pas asfaltowy, ale wymagane "trawniki" wokół no i lokalizacja obiektów na podejściach. Tu największym problemem są zabudowania Instytutu Lotnictwa i PZL Warszawa.

Niestety największy błąd to TWR. Można by było zlikwidować Hangary przy Apronie 11 i pociągnąć równolegle do 33. Ale przestrzeń między TWR, a pronem 3 jest zbyt mała i jest ból na podejściu od obecnego progu 15 bo tam by musiały być dwa. Pewne szanse stwarza teren... za TWR.

Wyobraż sobie, że oba pasy to paski materiału. W miejscu progu 11 wbijasz pineskę a drugą stronę (czyli łapiesz za prób 29) przesuwasz na zachód, mijając TWR. W ten sposób można pasy rozkrzyżować ale nie będą zupełnie równoległe. Dlatego trzeba lekko sorygować dłuższy pas przesuwając próg 33 w kierunku apronu Cargo.

To tylko jedna z możliwych wizji.Każdy ruch pasa powoduje przesunięcie jego wylotu. Od strony 29/33 nie ma wielkiego problemu. Ale od strony Krakowskiej są tylko dwie przestrzenie. Dlatego tak kusząca wydaje się wizja równoległych bliskich pasów w miejscu 33. Budowa T2 nie ułatwia jednak zadania


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:51, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Cytat:
Ba, no to jest właśnie największy ból. Tu koncepcji roboczych jest kilka. Największy problem stanowią tzw. pasy drogi startowej


Ha, to włąśnie jest "pas startowy", o czym mało kto wie BTW.


Cytat:

Wyobraż sobie, że oba pasy to paski materiału. W miejscu progu 11 wbijasz pineskę a drugą stronę (czyli łapiesz za prób 29) przesuwasz na zachód, mijając TWR. W ten sposób można pasy rozkrzyżować ale nie będą zupełnie równoległe. Dlatego trzeba lekko sorygować dłuższy pas przesuwając próg 33 w kierunku apronu Cargo.



No to już spore przedsięwzięcie taka korekta.
Pasy nie musząbyć ściśle równległe, zeby z nich swobodnie korzystać. Walczymy z podobnym problemem w Poznaniu (prawie równoległe pasy Ławicy i Krzesin) - stwarza to trochę kłopotów natury organizacyjnej, ale jest do przewalczenia mimo, że oba poznańskie pasy służą i do startów, i do lądowań.
Rozumiem, że w przypadku rozbudowanej Warszawy każdy pas miałby inną funkcję - tym prościej i lepiej.
[/b]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin