Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wybór LOTu...
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Researcher




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EDDV

PostWysłany: Pon 19:58, 14 Lis 2005    Temat postu: Re: Wybór LOTu...

KAWA napisał:

Fotele strasznie wąskie, mało miejsca na nogi oczywiście jak to w konstrukcji „rury” paxy pod oknem maja najgorzej...

Myślę że w tej klasie samolotów najlepszym wyborem byłby B1900 pakowny, szybszy i po pierwsze wygodny! Fotele nie odbiegają standardem od 737.Aha B1900 ma jeszcze jedna przewagę: ma TOALETE! Kapitan z dzisiejszego rejsu tylko po wyjściu paxów ruszył przed siebie...do WC w Generalu
Wink Cool



Ciekawe obserwacje KAWA. Latałem obydwoma samolotami, toteż kilka sprostowań do dyskusji i własnych obserwacji:

1. Obydwa samoloty nie mają drzwi do kokpitu,

2. Siedzenia w B1900D (1+1) są znacznie szersze niż w J31/J32 (1+2), przejście również szersze,

3. Sciana kadłuba B1900D jest na poziomie stóp pasażera prosta, toteż uwzględniając szerokie siedzenia oraz, że pitch jest jak w 46-osobowym ATR siedzi sie nadzwyczaj komfortowo,

4. Sprawdziłem w galeriach, że J32 opisywany w tytułowym poscie ma dwa bagażniki: jeden z tyłu za wejściem (może dlatego nie ma kibelka) a drugi pod kadłubem. Ogólnie wiadomo. że ten samolot nie jest w stanie zabrać całego bagażu, zwłaszcza, jak na nieszczęście lecą pasażerowie z/do Stanów. Ten właśnie fakt był przyczyną zaniechanie w chyba 1998 roku lotów J31 wykonywanych dla LOT przez firmę TASAWI, której ówczesnym managerem był p. Wicherek, obecny szef JET Air,

5. Znacznie poważniejszym problemem jest zbyt mała moc turbin. J32 ma o ile dobrze pamiętam ok. 920 SHP (Honeywell) a B1900D aż 1250 SHP (Pratt&Whitney) na stronę. Turbiny P&W są znacznie bardziej niezawodne i tańsze w obsługach i naprawach. Niedomiar mocy oznacza, że w przypadku utraty jednej turbiny przy starcie z pełnym obciążeniem pilot powinien trzymać sterownicę prosto starając się nabrać wysokości, aby móc w miarę bezpiecznie wykonać powrót na lotnisko (ponadto procedury nieoficjalne przewidują, że do CRM powinno się włączyć osobistego Anioła Stróża kapitana). W opinii pilotów znających oba typy, utrata jednej turbiny w B1900D zadnym poważnym problemem nie jest (na Airliners.net i PPRuNe są ciekawe dyskusje na ten temat),

6. J32 jest b. wrażliwy na zmiany obciążenia i wymaga intensywnego trymowania. Jak mówią amerykańscy piloci: "lecisz z grubą stewardesą, nie zdejmuj ręki z kółka trymera",

7. Jedyną "zaletą" samolotów Jetstream J32 jest fakt, że są b. łatwo dostępne za skromne 400- 500 tys USD. Za dobrego B1900D trzeba zapłacić ok 1,5 mln USD i jest ich na rynku wtórnym mało,

8. Może ktoś po regu dojdzie z którego roku jest prezentowany przez KAWE samolot.

Pytanie do KubyN i spotterów z Gdańska. Czy można by ustalić "właściwymi kanałami", co było przyczyną wspomnianego przerwanego startu.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pb299




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z lasu

PostWysłany: Pon 20:11, 14 Lis 2005    Temat postu: Re: Wybór LOTu...

Researcher napisał:
Może ktoś po regu dojdzie z którego roku jest prezentowany przez KAWE samolot.

1989.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Pon 21:43, 14 Lis 2005    Temat postu:

Postaram się dowiedzieć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Researcher




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EDDV

PostWysłany: Pon 19:57, 21 Lis 2005    Temat postu:

Danny napisał:
KAWA napisał:
Dla porównania fotkai z B1900 lini Danish Air Transport.Naprawde duzo miejsca.

Zludzenie optyczne. W b1900 nie ma wcale wiecej miejsca. Jest natomiast ciemno. Shocked

Danny,

jeżeli leciałeś obydwoma samolotami, to o.k. - masz prawo mieć swoje zdanie (opinia o komforcie zależy od wzrostu). Osobniki wyższe wzrostem, jak ja (leciałem nie raz obydwoma) stwierdzą autorytatywnie, że w B1900D jest więcej miejsca dla pasażera niż w J32 (większy odstęp między siedzeniami). Fotel w B1900D jest ponadto szerszy! Jak chcesz, to poszukaj w Sieci danych i przekrojów kadłuba i - obroń swoje stanowisko.

Ponadto twoja wypowiedź kilka postów powyżej:
Cytat:
Wyjmij 1 rzad siedzen z J32 i bedziesz mial tez sporo. A to ze jest ciemno imho wplywa negatywnie na komfort podrozy.
Za to najwieksza zaleta B1900 jest brak drzwi do kokpitu

Wyjęcie jednego rzędu nie zwiększy szerokości fotela ani szerokości przejścia. A jakbyś wpadł na pomysł, aby przerobić J32 przez wyjęcie środkowych foteli i wstawienie szerszych. to otrzymasz samolot porównywalny z np. Kingair 350 a znacznie droższy w eksploatacji.

Ponadto - OBYDWA typy nie mają drzwi!

Nie rozumiem wypowiedzi, że w samolocie jest ciemno - nie możesz wyrokować patrząc na fotografie. Jak wspomniałem, leciałem co najmniej 10 razy B1900D i takiego wrażenia nigdy nie miałem.

No a wrażenia z lotu: fantastyczne wznoszenie - J32 to się "czołga" na pułap przelotowy. Nic dziwnego, bowiem B1900D ma ok 600 SHP mocy więcej!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Joorek




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Sosnowiec / Pogoń

PostWysłany: Wto 14:19, 22 Lis 2005    Temat postu:

Poradzono mi umieścić takze tutaj obrazki Beech'a 1900D do FS2004, którego niedawno zrobiłem Wink

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Texturki znajdziecie na AVSIM jako "beech_elo.zip"

Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Researcher




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EDDV

PostWysłany: Śro 22:10, 23 Lis 2005    Temat postu:

Forum nasze czytają inni! Nieoficjalna strona Babimostu: "Port Lotnicty Zielona Góra" [link widoczny dla zalogowanych] w dniu 15 listopada 2005 cytuje niniejszy wątek:

"Jetstreamy mające latać do Zielonej Góry są krytykowane
Na portalu Lotnictwo.net zamieszczono krytykę tych samolotów:

http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=483

Oto foto P.Kaczmarka zamieszczone w portalu Lotnictwo.net:
Link do zdjęcia: [link widoczny dla zalogowanych]"

12:35, lubuskielotnisko


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 22:53, 23 Lis 2005    Temat postu:

Researcher napisał:
Forum nasze czytają inni! Nieoficjalna strona Babimostu: "Port Lotnicty Zielona Góra" [link widoczny dla zalogowanych] w dniu 15 listopada 2005 cytuje niniejszy wątek:

"Jetstreamy mające latać do Zielonej Góry są krytykowane
Na portalu Lotnictwo.net zamieszczono krytykę tych samolotów:

http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=483

Oto foto P.Kaczmarka zamieszczone w portalu Lotnictwo.net:
Link do zdjęcia: [link widoczny dla zalogowanych]"

12:35, lubuskielotnisko


no i?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Researcher




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EDDV

PostWysłany: Czw 14:46, 24 Lis 2005    Temat postu:

zasieki1 napisał:
no i?

No to, że powinieneś się cieszyć, że ktoś w ogóle wspomniał o Twoim forum. Powinienneś ponadto zauważyć, że treści zawarte w tym wątku wręcz idealnie wpisują się w to, w co sam wierzysz:

Z forum: pl.rec.lotnictwo: • Re: jetstream 32? zasieki1 , 06-02-2005, 19:43:08

mieszkam w zielonej gorze, dlatego o tym pisze. nie podoba mi sie marnotrawienie kasy wszedzie, czy to na dofinansowanie dla lotu (ktory, jak sie kasa skonczy zawinie interes nieogladajac sie na nikogo)czy na kopalnie w nowej rudzie. z katowicami, czy rzeszowem jest jednak chyba troche inaczej. tam sa perspektywy rozwoju. w babimoscie nie lata nic od pol roku, a jak latal lot, to wozil powietrze na zmiane z poslami. nie mam nic przeciwko racjonalnemu dzialaniu urzednikow (np. 1 milion dla lowcosta, ktory bedzie sluzyl wszystkim lubuszanom, a moze powstana dodatkowo jakies miejsca pracy wokol lotniska). to co planuje sie zrobic w babimoscie to granda!!


Zielona Góra i Lubuskie potrzebują połączenia do Warszawy! Tylko, że takie połączenie będzie wtedy sukcesem, jeżeli rozkład lotów będzie zapewniał mieszkańcom obu miast możliwość wykonania podróży jednodniowej i jeżeli pasażer biznesowy, skłonny zapłacić za taką usługę nawet 500 - 600 PLN, będzie miał podstawiony samolot, którym da się latać. A J32 takim samolotem NIE JEST - jak to wykazano na Jumbopics i na naszym forum!

Tak więc w koncepcji PLL LOT nic się nie zgadza: ani rozkład lotów, ani samolot.

Co do dotowanie przewoźników to jestem zdania, że jakiekolwiek dofinansowywanie lowcostów nie ma sensu, bo i tak by sami przyszli. Niestety, nie było solidarności portów regionalnych jak O'Leary zaczął się interesować Polską. W przypadku Babimostu dofinansowanie lowcostów nie ma sensu, bo moim zdaniem nie ma w regionie popytu nawet na 1 rejs dziennie. Berlin Schönefeld jest oddalony tylko o 2 godziny jazdy samochodem, leży więc w odległości, która dla pasażera lowcostów nie ma większego znaczenia.

Ponadto w okolicy Berlina są co najmniej 3 lotniska powojskowe (Neu Hardenberg, Finow i coś jeszcze na południu), z których każde już rozmawia z Ryanair'em and Co. Gdzież tu miejsce dla Babimostu! Tylu "Gastarbeiterów" zainteresowanych Anglią i Irlandią nie macie a ponadto ci istniejący już dawno robią interesy w Niemczech albo na miejscu. Rezyduję "w Heimacie", wiec mam dobry wgląd w to, co się tu dzieje.

Celem strategicznym dla stworzenia warunków rozwoju gospodarczego w Lubuskim jest biznesowa aktywizacja Babimostu, z dobrymi połączeniami do Warszawy. Na więcej potencjału na razie nie widzę.

Oczywiście lotniska Berlina są dla Lubuszan interesujące, ale jest to "outbound traffic". Biznesmen z "Zachodu", którego tak wyczekują wszyscy nie przyleci na SXF, aby potem tłuc się 2-3 godzin samochodem. O podróży koleją nie mówiąc. Jest to kolejny argument za rozwojem połączenia do WAW. Przy tym połączeniu niechodzi więc tylko o "grubą d... pana Marszałka". Niestety, połączenia lotniczego do Warszawy nie zastąpi w najbiższym dziesięcioleciu połączenie kolejowe. A więc o czym mówić.

Warto poczekać, jak się rozwinie Poznań-Ławica. Fakt, że obecnie nie ma tam za dużo lowcostów i że parę nieudolnie wprowadzonych przez obcych przewoźników połączeń biznesowych upadło, jeszcze o niczym nie świadczy. Bolejemy nad tym zwłaszcza w Hanowerze. Ale Ławica jest i pozostanie portem bardziej biznesowym niż lowcostowym. A jeżeli w najbliższych miesiącach i latach wejdą nowe połączenia zagraniczna, to i atrakcyjność Ławicy dla pasażerów z Lubuskiego wzrośnie.

I to by było na tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 22:02, 25 Lis 2005    Temat postu:

od poczatku:

Researcher napisał:

No to, że powinieneś się cieszyć, że ktoś w ogóle wspomniał o Twoim forum.


na cale szczescie to nie jest moje forum. to inicjatywa adama fularza. to wiele wyjasnia...


Researcher napisał:

Zielona Góra i Lubuskie potrzebują połączenia do Warszawy! Tylko, że takie połączenie będzie wtedy sukcesem, jeżeli rozkład lotów będzie zapewniał mieszkańcom obu miast możliwość wykonania podróży jednodniowej i jeżeli pasażer biznesowy, skłonny zapłacić za taką usługę nawet 500 - 600 PLN, będzie miał podstawiony samolot, którym da się latać. A J32 takim samolotem NIE JEST - jak to wykazano na Jumbopics i na naszym forum!


zielona gora i lubuskie, olsztyn i warminsko-mazurskie kiszyniow i moldawia itd itd potrzebuja dzialania wynikajacego z ekonomii i gospodarki rynkowej. nizej pisze o tym co mysle nt polaczenia ieg-waw

Researcher napisał:

Co do dotowanie przewoźników to jestem zdania, że jakiekolwiek dofinansowywanie lowcostów nie ma sensu, bo i tak by sami przyszli.


lowcostow nie ma sensu, a lot ma? faktycznie-sam przyszedl, tracil 2 mln/rok i sie wyniosl. wrocil dopiero jak dostal doplaty z publicznych peniedzy

Researcher napisał:

Niestety, nie było solidarności portów regionalnych jak O'Leary zaczął się interesować Polską. W przypadku Babimostu dofinansowanie lowcostów nie ma sensu, bo moim zdaniem nie ma w regionie popytu nawet na 1 rejs dziennie.


to moze byc prawda. na pewno prawda jest, ze nie ma popytu na rejs do warszawy. wg mnie oprocz urzednikow, ktorym fundujemy bilety (5 w kazdym samolocie), poslow, ktorym fundujemy bilety (powiedzmy srednio 1 w kazdym samolocie) na pokladzie bedzie od 3 do 5 pelnoplatnych pasazerow, co daje 12-15 osob dziennie. to jest potencjal - az dupe urywa. port przynosi 3,5 mln strat rocznie (bez amortyzacji). 10 tys. pasazerow nie spowoduje , ze stanie sie rentowny.


Researcher napisał:

Celem strategicznym dla stworzenia warunków rozwoju gospodarczego w Lubuskim jest biznesowa aktywizacja Babimostu, z dobrymi połączeniami do Warszawy. Na więcej potencjału na razie nie widzę.


biznesowe co??! chyba dluzszy pobyt w "heimacie" wplynal na twoj sposob postrzegania rzeczywistosci, albo dawno nie byles w lubuskim. w regionie nie ma przemyslu, nie ma biznesu, mieszka tu 1 mln mieszkancow, rozrzuconych na dosc sporym terenie. z gorzowa jest 130 km do berlina i 100 do babimostu. z zar jest autostrada pod sam schoenefeld. potencjal i mozliwosci lubuszan calkowicie wykorzystuja istniejace lotniska. babimost nie byl, nie jest i nigdy nie bedzie lotniskiem pasazerskim. jedyna szansa rozwoju, to cargo. cos na wzor luxemburga. ale to temat na osobna rozmowe


Researcher napisał:

Przy tym połączeniu niechodzi więc tylko o "grubą d... pana Marszałka"


zapewniam cie. o to wlasnie chodzi. w dluzszej perspektywie moze jeszcze o pare intratnych posadek dla lokalnych kacykow


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gata
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 6:32, 26 Lis 2005    Temat postu:

Researcher napisał:
Forum nasze czytają inni! Nieoficjalna strona Babimostu: "Port Lotnicty Zielona Góra" [link widoczny dla zalogowanych] w dniu 15 listopada 2005 cytuje niniejszy wątek:

"Jetstreamy mające latać do Zielonej Góry są krytykowane
Na portalu Lotnictwo.net zamieszczono krytykę tych samolotów:

http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=483

Hmm... Czy my już jesteśmy częścią Lotnictwa.net tylko o tym nie wiemy? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 10:34, 29 Lis 2005    Temat postu:

No to pewnie zaraz dostanę, ale co tam, duży jestem...

A może jest tak, że jedynym powodem istnienia lotniska w Babimoście jest to, że... istnieje. Nie oszukujmy się, województwo lubuskie było na t.zw. "plusie". Jak w 1998 porzygotowywano reformę administracyjną to była opcja pierwotna "12" - później - pod presją AWS (wiem bo brałem udział w pracach) - pojawiła się opcja "12 plus". Pod wpływem różnych nacisków powstały czyery województwa: opolskie, lubuskie, kujawsko-pomorskie i świętokrzyskie. Tyle podkładu historycznego

Województwo lubuskie cały czas musi udowadniać swoją rację bytu. Posiadanie lotniska pasażerskiego jest istotnym elementem w tej polityce. Zauważcie komu najbardzie zależy na uruchomieniu połączeń - władzą marszałkowskim.

Czy istnieje potencjał ekonomiczny nie wiem. Choć wydaje mi się że nie (a jestem oabsolutnie obiektywny, bo piszę wbrew własnym interesom - mnie osobiście połączenie do ZG by się jakieś 10 razy w roku przydało i to bardzo). Zapomnijmy o jakimś ruchu quasi hubowym - to jest dziecinada. Można śmiało mówić tylko o ruchu p2p. Jakby tu trochę popromować, to może...

Całe to połączenie jest stricte polityczne. LOTowi normalnie się nie opłacało. Skoro władze lokalne wynajęły fix kilka miejsc to dobrze - może latać. Tylko jedna uwaga - dopłacanie przez samorząd do lowcostów daje efekt w postaci setek, tysięcy turystów zagranicznych - btw: kto był w sezonie w Krakowie, ten widział tysiące anglików. Dopłacanie do połączenia pierdolotem z WAW i to jeszcze uniemożliwiającego dolot jednodniowy DO ZG nie daje niczego poza spełnieniem snu o potędze Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 11:53, 29 Lis 2005    Temat postu:

Witek Z napisał:


Całe to połączenie jest stricte polityczne. LOTowi normalnie się nie opłacało. Skoro władze lokalne wynajęły fix kilka miejsc to dobrze - może latać. Tylko jedna uwaga - dopłacanie przez samorząd do lowcostów daje efekt w postaci setek, tysięcy turystów zagranicznych - btw: kto był w sezonie w Krakowie, ten widział tysiące anglików. Dopłacanie do połączenia pierdolotem z WAW i to jeszcze uniemożliwiającego dolot jednodniowy DO ZG nie daje niczego poza spełnieniem snu o potędze Twisted Evil


Tutaj sie zgadzam calkowicie. Niestety obawiam sie, ze ambicje lokalnych polityczkow doprowadza do kolejnych tego typu przedsiewziec. Za pieniadze podatnikow mozna wszystko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Researcher




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EDDV

PostWysłany: Wto 20:06, 29 Lis 2005    Temat postu:

zasieki1 napisał:
na cale szczescie to nie jest moje forum. to inicjatywa adama fularza. to wiele wyjasnia...

O, a ja myślałem, że zasieki1, lubuskielotnisko i Adam Fularz to jedna i ta sama osoba. Do takich wniosków można dojść jak się trochę "pogoogluje" i zanalizuje b. ożywioną działalność wszystkich trzech w Necie (jak również działalność polityczną)

zasieki1 napisał:
zielona gora i lubuskie, olsztyn i warminsko-mazurskie kiszyniow i moldawia itd itd potrzebuja dzialania wynikajacego z ekonomii i gospodarki rynkowej.

Nie tylko tego. Polska potrzebuje przede wszystkim przemyślanej i konsekwentnej polityki rozwoju sektora transportu lotniczego. Kapitalizm w Polsce potrzebuje polskich kapitalistów. Liberalizm podawany nam w Polsce do wierzenia i aktywnie wyznawany przez Adama Fularza prowadzi w prostej linii do zaniku polskiego kapitalizmu.

zasieki1 napisał:
...dotowanie lowcostow nie ma sensu, a lot ma? faktycznie-sam przyszedl, tracil 2 mln/rok i sie wyniosl. wrocil dopiero jak dostal doplaty z publicznych peniedzy

O sensie dotowania POLSKICH operatorów było powyżej. Ale, aby stworzyć warunki rozwoju, trzeba dotować najlepsze koncepcje. Takim nie jest jest pomysł latania po Polsce samolotem Jetstream, o czym w sposób udokumentowany pisałem. PLL LOT eksploatował już J32 w roku bodajże 1998 i po jednym sezonie eksploatację zakończył. Teraz będzie jak sądzę tak samo. Dlatego jestem przeciwny dotowaniu tego pomysłu.

zasieki1 napisał:
prawda jest, ze nie ma popytu na rejs do warszawy. wg mnie oprocz urzednikow, ktorym fundujemy bilety (5 w kazdym samolocie), poslow, ktorym fundujemy bilety (powiedzmy srednio 1 w kazdym samolocie) na pokladzie bedzie od 3 do 5 pelnoplatnych pasazerow, co daje 12-15 osob dziennie. to jest potencjal - az dupe urywa. port przynosi 3,5 mln strat rocznie (bez amortyzacji). 10 tys. pasazerow nie spowoduje, ze stanie sie rentowny.

Połączenia regionalne nie są z zasady rentowne, zwłaszcza, jeżeli uruchamia się je w takich warunkach, jak obecnie w Polsce. Natomiast zgodnie z dyrektywą Komisji Europejskiej istnieje legalna możliwość dotowania nowouruchamianych połączeń, pod warunkiem, że są one ważne dla rozwoju gospodarczego regionu. Ale procedura unijna wymaga ogłoszenia przetargu europejskiego, co oczywiście w przypadku Babimostu nie miało miejsca.

zasieki1 napisał:

Researcher napisał:

Celem strategicznym dla stworzenia warunków rozwoju gospodarczego w Lubuskim jest biznesowa aktywizacja Babimostu, z dobrymi połączeniami do Warszawy. Na więcej potencjału na razie nie widzę.

biznesowe co??! chyba dluzszy pobyt w "heimacie" wplynal na twoj sposob postrzegania rzeczywistosci, albo dawno nie byles w lubuskim. w regionie nie ma przemyslu, nie ma biznesu, mieszka tu 1 mln mieszkancow, rozrzuconych na dosc sporym terenie. z gorzowa jest 130 km do berlina i 100 do babimostu. z zar jest autostrada pod sam schoenefeld. potencjal i mozliwosci lubuszan calkowicie wykorzystuja istniejace lotniska. babimost nie byl, nie jest i nigdy nie bedzie lotniskiem pasazerskim. jedyna szansa rozwoju, to cargo. cos na wzor luxemburga. ale to temat na osobna rozmowe

Jak pisałem powyżej, "...konieczne dla rozwoju gospodarczego regionu."
A do tego trzeba być dostępnym. To znaczy, że konieczne jest skomunikowanie Lubuskiego z Europą przez port w Babimoście. Jak? Na razie, uwzględniając fakt, że rząd ma siedzibę w Warszawie połączenie lotnicze jest konieczne. Przy lepszym i konsekwentnie ułożonym rozkładzie lotów, możny byłoby skrócić czas oczekiwania na połączenie przesiadkowe w Warszawie, dzięki czemu byłoby ono konkurencyjne czasowo. Innej alternatywy na razie nie ma. Mówienie o wykorzystaniu hubu np. w Monachium jest utopią - Warszawa, m. in ze względu na siedzibę urzędów jest lepsza - większy ruch niż na MUC. Berlin?, Poznań? - leżą za blisko. aby można było ekonomicznie latać. A samochodem za długo! Ponadto Poznań nie ma jeszcze wystarczającego wyboru połączeń europejskich, Schönefeld również nie, a dojazd to Tegel jest zdecydowania za długi. A wiec - tylko Warszawa, ale nie samolotem w praktyce 14 osobowym (brakuje miejsca na bagaż) a 32 osobowym. ATR42 - jest jak na razie za duży i za drogi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 0:55, 30 Lis 2005    Temat postu:

Researcher napisał:

O, a ja myślałem, że zasieki1, lubuskielotnisko i Adam Fularz to jedna i ta sama osoba. Do takich wniosków można dojść jak się trochę "pogoogluje" i zanalizuje b. ożywioną działalność wszystkich trzech w Necie (jak również działalność polityczną)


lubuskielotnisko i adam fularz to faktycznie jedna i ta sama osoba, ale blagam, nie stawiaj mnie z kolega adamem w jednym szeregu. nie dosc dobrze przyjrzales sie naszym dyskusjom na roznych forach, bo tak sie sklada, ze ja prawie zawsze staje w opozycji do wyrazanych przez adama opinii.


swoja droga, dziwie sie, ze po tym co napisal wyzej witek z (bardzo trafna ocena sytuacji) dalej probujesz trzymac sie koncepcji polaczenia z warszawa. ja nie mam nic przeciwko temu polaczeniu. ba! jestem jak najbardziej za jego rozwojem, jak i za rozwojem lotniska w babimoscie. ale niech to sie dzieje na zdrowych zasadach ekonomicznych. "dyrektywy", "komisje", "kontrole" zawsze przegraja z ekonomia. to tyle.

btw. frekwencja na razie cieniutka. zreszta czego sie spodziewac bez reklamy, przy takiej zasobnosci portfeli lubuszan, przy takich godzinach polaczen itd

a i na tegel z zielonej gory jade 2- 2,5 h. na schoenefeld 1,5.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan




Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 20:33, 26 Gru 2005    Temat postu:

Cytat:
Ogólnie wiadomo. że ten samolot nie jest w stanie zabrać całego bagażu, zwłaszcza, jak na nieszczęście lecą pasażerowie z/do Stanów


Takiemu samolocikowi starcza w baku paliwa do USA?
Czy może płynie pod nim barka z zapasem paliwa a samolot co jakiś czas ląduje na niej i tankuje?

Cytat:
Berlin Schönefeld jest oddalony tylko o 2 godziny jazdy samochodem, leży więc w odległości, która dla pasażera lowcostów nie ma większego znaczenia.


Dla mnie ma zwłaszcza w tych czasach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin