Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Władysław Bartoszewski: Mam dość LOT-u
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 16:15, 05 Lip 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
k_sko napisał:
Stoarn napisał:
Ja nie rozumiem dlaczego LOT się związał akurat z Lufą! Czy to naprawdę jedyna linia ze Stara? Dlaczego nie z SASem? Tak jak Lufa potrafi ssać pasażerów, tak mało kto inny (vide SWISS). AirBaltic w Grupie SAS się dynamicznie rozwija, a LOT - jak każdy widzi...


A zobacz co SAS zrobił z Braathens, Air Baltic, Blue 1 ... zminimalizował ich znaczenie, a sam pan SAS też tak średnio.

KS


Air Baltic i Blue1 rozwijają się świetnie! Air Baltic notuje ogromne przyrosty pasażerów, podbił Litwę, Blue1 powiększył flotę i siatkę połączeń. Braathens został powiększony o SAS Norway, i odpadł mu jeden konkurent. SAS na rzecz córek ograniczył loty do ich krajów. Najlepiej się wiedzie Balticowi. Towarzyszy temu costcutting i zmniejszenie standartu, ale ceny idą w dół i są przyrosty...


Tylko zyskow nie widac. I to pomimo tej calej monopolizacji ktora opisales. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 16:18, 05 Lip 2006    Temat postu:

Za duża konkurencja ze strony low-costów. Ale znaczenia nie zminimalizowano w obrębie Group SAS.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 16:22, 05 Lip 2006    Temat postu:

Gdzie konkretnie jest taka wielka konkurencja low costow? W CPH czy ARN?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 16:45, 05 Lip 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Gdzie konkretnie jest taka wielka konkurencja low costow? W CPH czy ARN?


RIX i OSL! O córkach mówimy!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Śro 17:03, 05 Lip 2006    Temat postu:

Jest jeszcze jedna corka SASa: Estonian Air, ktora tez ma sie dobrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 17:57, 05 Lip 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
k_sko napisał:
Stoarn napisał:
Ja nie rozumiem dlaczego LOT się związał akurat z Lufą! Czy to naprawdę jedyna linia ze Stara? Dlaczego nie z SASem? Tak jak Lufa potrafi ssać pasażerów, tak mało kto inny (vide SWISS). AirBaltic w Grupie SAS się dynamicznie rozwija, a LOT - jak każdy widzi...


A zobacz co SAS zrobił z Braathens, Air Baltic, Blue 1 ... zminimalizował ich znaczenie, a sam pan SAS też tak średnio.

KS


Air Baltic i Blue1 rozwijają się świetnie! Air Baltic notuje ogromne przyrosty pasażerów, podbił Litwę, Blue1 powiększył flotę i siatkę połączeń. Braathens został powiększony o SAS Norway, i odpadł mu jeden konkurent. SAS na rzecz córek ograniczył loty do ich krajów. Najlepiej się wiedzie Balticowi. Towarzyszy temu costcutting i zmniejszenie standartu, ale ceny idą w dół i są przyrosty...


Co do AirBaltic mogę potwierdzic. Połaczenia Litwy ze Skandynawią sprzedają się świetnie. Smile W Wilnie są już chyba nr 1. Siatka z Łotwy jest bardzo ciekawa. Latają do do miejsc takich jak Baku czy Symferopol Shocked . Poza tym nikt się chyba nie spodziewał, że AirBaltic czy Blue1 wejdą na long haule lub będą rywalizowac na trasach europejskich z SASem etc.
Zaś co do losów Lotu, to (mimo iż jestem laikiem, a dużo wiedzy częrpię od innych forumowiczów stąd i ze starego jumbo, z których byłaby chyba niezła RN dla naszego przewoźnika Wink , na pewno nie gorsza niż związkowo-polityczna Twisted Evil ) nie wydaje mi się, by Star Alliance był wyborem tak oczywistym i optymalnym, skoro główni członkowie poza LH to akurat nasi "prawie" sąsiedzi i moga wysylac małe, tańsze w eksploatacji maszyny, którymi podbierają paxów Lotowi. Argument, że Lot nie wytrzymałby walki z Lufą, która wysyłałaby po 5-6 benków dziennie do WAW też można zbic, skoro nie wszyscy sąsiedzi Niemiec są w Star Alliance. Ale byc może po upadku Swissaira nie było innej oferty (chociaż jak pamiętam mówiono też o owa)?
Jesli chodzi o przyszłośc Lotu, to moim zdaniem Lot powiniem rozwijac to, na czym ma największy zysk, czyli USA i ew. szukac efektywwniejszego wykorzystania 76(Cool7 w sezonie zimowym niż loty dla Air Italy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 18:03, 05 Lip 2006    Temat postu:

stenus napisał:
Jest jeszcze jedna corka SASa: Estonian Air, ktora tez ma sie dobrze.


No ta córka ostatnio trochę zakała rodziny:( Zamyka loty... Psują jej się ciągle samoloty: Virmaline popsuł się już 3 razy od miesiąca, były problemy z Tuuslarem... Flota stoi w miejscu: Sinilind wymieniony na większego Sohniego tylko...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin