Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tanie linie nie najtańsze
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vulnus




Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 7:31, 07 Lip 2006    Temat postu: Tanie linie nie najtańsze

GW:
[link widoczny dla zalogowanych]

Cytat:

Latem po Europie opłaca się latać tradycyjnymi liniami lotniczymi. Tanie linie są po prostu droższe

Z Ryanairem, potentatem "taniego latania", można wybrać się pod koniec lipca do Londynu i z powrotem za 1127 zł. Inny tani przewoźnik Wizz Air chce ponad 900 zł. Podobnie Centralwings. Ich samoloty lądują 40 km od centrum.

Tradycyjne linie mają lepszą ofertę dla pasażerów, którym się nie spieszy. Z KLM dolecimy na centralne lotnisko Heathrow za 837 zł (przesiadka w Amsterdamie). Zapewnia posiłki, za które w tanich liniach trzeba płacić. Dobre ceny ma też British Airways.

Na innych trasach różnice są większe. Do Paryża z Air France leci się z Warszawy za ledwie 674 zł. To od 300 do 500 zł mniej niż w taniej linii Sky Europe. Do Rzymu z Alitalią i Lufthansą (przez Monachium) można wybrać się za blisko 670 zł. To o 400 zł taniej niż w Sky Europe i ok. 100 zł niż w Centralwings.

Skąd te różnice? - Jest wysoki sezon. Część biletów sprzedaliśmy za złotówkę wcześniej, więc ostatnie musimy sprzedać drogo, by zarobić. Takie są prawa rynku - mówi Iza Bogus z Centralwings. Ryanair najtańsze przeloty na koniec lipca sprzedał jeszcze zimą.

Tanie linie przebojem wkroczyły do Polski. Podbierały pasażerów tradycyjnym przewoźnikom, promując bilety nawet za 1 grosz.

Przez dwa lata opanowały aż 43 proc. polskiego rynku szacowanego na 11 mln pasażerów.

- Teraz tradycyjne linie przystąpiły do kontrataku i obniżają ceny - mówi Marcin Kryska, redaktor naczelny portalu Mojeprzeloty.pl.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ArekK




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 8:16, 07 Lip 2006    Temat postu:

Tanie linie rzadza sie innymi prawami i jak juz wypowiadalem sie o Ryanair...kazdy widzi cene jaka linia chce "zwabic" klienta...niestety nie widzi "reszty"...i tutaj sa potem przykre niespodzianki dla pasazerów....
Sytuacje takie na pewno nie zdazaja sie w tradycyjnych regularnych polaczeniach liniami o dobrej renomie,ze stalym okreslonym(!) serwisem uslug,itd...
Jesli bedzie zainteresowanie to proponuje ten watek bardziej rozwinac,gdyz moze to posluzyc wiekszemu zrozumieniu przyszlych pasazerów tanich linii na co sie narazaja,badz jakie moga wyniknac konsekwencje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pią 8:28, 07 Lip 2006    Temat postu:

Tu ja pragnę dorzucić Lizbonę i apel do wszelkich Warszawiaków o bojkot Centralwingsa na trasie do Lizbony! Bilet SWISSem do Lizbony najtańszy w nowej taryfie kosztuje 792 złote. Lecisz w dzień komfortową linią. To cena porównywalna z najtańszą ceną Centralwingsa, ale tymże trzeba lecieć w nocy, szybko kończą się poza tym tanie bilety, bo loty tylko 2 dni na tydzień (w zasadzie 2 noce na tydzień Evil or Very Mad )
A propos Ryanaira: każda sztuka bagażu kosztuje! Czy ktoś lata z gołymi rękami? Nikt prawie, więc za każdym razem do ceny należy doliczyć opłatę za bagaż.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 8:38, 07 Lip 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
apel do wszelkich Warszawiaków o bojkot Centralwingsa na trasie do Lizbony!


Każdy lata tak jak jemu odpowiada i bojkotowanie lini bo ma mniej lotów niż inna to bezsens. Ja byłem w Lizbonie Centralem i za osobe zapłaciłem 345PLN więc ma się to nijak do najtańszej taryfy Swissaza 792złote.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 10:25, 07 Lip 2006    Temat postu:

hmm... Niedawno (pod koniec zimy) moja dziwczyna poleciala do Malme z Wizzem za 280 zl w obie strony (calkowita cena ze wszystkimi oplatami). Wiec to nie do konca jest tak ze "tanie linie wcale nie sa tanie". Oczywiscie nie jest to zadne odkrywanie Ameryki ale wiadomo ze wszystko zalezy od tego na jaki dzien robi sie rezerwacje i na ile przed odlotem. Roznice w cenie miedzy np. piatkiem a poniedzialkiem moze byc bardzo duza. Swoja droga z tym biletem mojej dziewczyny to bylo troche szczescia. Zarezerwowala bilet na malo popularny termin (jakis srodek tygodnia) i dlatego byl taki tani. Pozniej zostala poinformowana ze lot zostal odwolany i moze przelozyc bilet na dowolny inny termin. Wiec poleciala w koncu za 280 zl w piatek a wiec tak jak chciala od poczatku (tyle ze normalnie bilety byly duzo drozsze). Inna sprawa ze jak ktos zarezerwuje sobie bilet na konkretny dzien to nie bardzo chcialby zeby ktos mu odwolal lot na tydzien przed planowanym odlotem. Generalnie duzo wad maja tanie linie lotnicze ale poki co nie ma innej mozliwosci podrozowania samolotami po europie ponizej kosztow komunikacji autobusowej czy kolejowej.
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 10:51, 07 Lip 2006    Temat postu:

ArekK napisał:
Tanie linie rzadza sie innymi prawami i jak juz wypowiadalem sie o Ryanair...kazdy widzi cene jaka linia chce "zwabic" klienta...niestety nie widzi "reszty"...i tutaj sa potem przykre niespodzianki dla pasazerów....
Sytuacje takie na pewno nie zdazaja sie w tradycyjnych regularnych polaczeniach liniami o dobrej renomie,ze stalym okreslonym(!) serwisem uslug,itd...
Jesli bedzie zainteresowanie to proponuje ten watek bardziej rozwinac,gdyz moze to posluzyc wiekszemu zrozumieniu przyszlych pasazerów tanich linii na co sie narazaja,badz jakie moga wyniknac konsekwencje.


Bilety za 1 zł etc. to marketing wszystkich linii, nie tylko tanich. Swiss sprzedaje np. za 180 co oznacza ok. 650 z opłatami i podatkami etc., a na dłuższych trasach to wypada jeszcze gorzej.
Trzeba wiedzieć kiedy z jakich linii korzystać. Tradycyjne na trasach europejskich są tanie tylko własnie w sezonie letnim, bo biznes, na który sa nastawione, lata wtedy znacznie rzadziej. Z reguły jest to jeszcze tzw. sunday rule i w praktyce dobra cena dotyczy lotu już w sobotę rano (z czego wiele razy korzystałem). Ale i tak tylko wyjątkowo zejdą poniżej kwoty 450 zł RT, ktora jest z kolei z mojego punktu widzenia górną granicą za lot 2h tanimi liniami (drożej mogę zpałacić w LCC tylko za płw. Iberyjski). LCC na święta, długie weekendy nie mają z reguły żadnych promocji, a Ryanair wręcz wyłącza te daty w regulaminach promocji (jak rónież wydarzenia sportowe czy artystyczne). Tanie bilety LCC na lato trzeba rezerwować z ponad 2 miesięcznym wyprzedzeniem (a na święta, długie weekendy etc. z chwilą ogłoszenia rozkładu na nowy sezon).
Serwis w klasie ekonomicznej linii tradycyjnych, szczególnie przy promocyjnych stawkach, jest cieniutki i 99% paxów wolałoby freeseating w Wizzie do Malmoe, niż usadzenie na końcu przy kiblu w pustym samolocie SASu do Kopenhagi, też z płatnym cateringiem (gdzie inni mają w cenie) (że o różnicy pomiędzy A320 a Dashem czy długości lotu nie wspomnę).
Osoby interesujące się lotnictwem zawsze znajdą dla siebie dobre taryfy na ciekawym kierunku, ale to włąśnie też dlatego, żę kupa jeleni łapie się na marketingowe chwyty tanich i tradycyjnych linii. Jak wszyscy będą tacy sprytni jak forumowicze, to będziemy latać drożej każdymi liniami. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Nie 10:57, 09 Lip 2006    Temat postu:

SWISS ostatnio obniżył fuel surcharge. Leki na zaburzenia snu ktoś kupować musi, więc latajcie sobie do Lizbony dalej Centralem, dzięki wam ta linia może nie upadnie. Tylko 345 PLN to wychodzi w promocji noc szalonych cen... Normalnie bilet kosztuje tyle co SWISSem, a czasem nawet drożej. Taryfy SWISS na półwysep iberyjski są moim zdaniem rewelacyjne, biorąc pod uwagę że to chyba najbardziej komfortowa linia na krótkie dystanse...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Nie 11:05, 09 Lip 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
SWISS ostatnio obniżył fuel surcharge. Leki na zaburzenia snu ktoś kupować musi, więc latajcie sobie do Lizbony dalej Centralem, dzięki wam ta linia może nie upadnie. Tylko 345 PLN to wychodzi w promocji noc szalonych cen... Normalnie bilet kosztuje tyle co SWISSem, a czasem nawet drożej. Taryfy SWISS na półwysep iberyjski są moim zdaniem rewelacyjne, biorąc pod uwagę że to chyba najbardziej komfortowa linia na krótkie dystanse...
W pelni sie z kolega zgadzam! W dodatku SWISS to takze jedna z lepszych linii na dalekie dystanse.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 11:52, 09 Lip 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
SWISS ostatnio obniżył fuel surcharge. Leki na zaburzenia snu ktoś kupować musi, więc latajcie sobie do Lizbony dalej Centralem, dzięki wam ta linia może nie upadnie. Tylko 345 PLN to wychodzi w promocji noc szalonych cen... Normalnie bilet kosztuje tyle co SWISSem, a czasem nawet drożej. Taryfy SWISS na półwysep iberyjski są moim zdaniem rewelacyjne, biorąc pod uwagę że to chyba najbardziej komfortowa linia na krótkie dystanse...

wydaje mi sie, ze stajesz sie bardzo nieobiektywny a na dodatek piszesz nieprawde (np. C0 lata w S06 trzy razy w tygodniu a nie dwa). Swiss jest OK - komfort, obsluga, itp.. Jednak daleko niekazdemu odpowiada poswiecenie prawie calego dnia na podroz (lot z miedzyladowaniem na tej trasie trwa zwykle ponad 6 h). Mysle,ze kazdy musi sam przeanalizowac co lubi i co mu sioe oplaca. Nie mozna miec pretensji do C0, ze ma takie wysokie ceny (prawa rynku - podaz/popyt). Na dodatek jak ktos chce leciec w jedna strone to oferta Swissa odstrasza (taka jest polityka firmy i ja to rozumiem i nie wzywam do bojkotu firmy).
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 12:38, 09 Lip 2006    Temat postu:

Jest jeszce jeden argument. A taki, że przecież w zimie tanie linie też latają i oferują powiedzmy niskie ceny, a w lecie jak jest większy ruch to mogą sobie te zimowe obniżki odbić.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartekR




Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 21:05, 09 Lip 2006    Temat postu:

Jeśli ktoś zna rynek, to i w lecie albo w popularny długi weekend poleci w dobrej cenie. Ja lubię sobie skoczyć parę razy w roku na weekend lub tydzień w jakieś miejsce, śledzę oferty - i zazwyczaj latam tanio.

Dla przykładu z polskich lotnisk w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy: Rzym w zeszłoroczny weekend majowy za niecałe 200 zł (NE), Paryż (W6) za 200 zł, Londyn dwa razy za 200 zł (FR), Mediolan za 200 zł (C0). W tym roku na weekend/tydzień majowy wybrałem się do Hiszpanii - lot z Pragi też za 200 zł (NE). Wszystkie ceny finalne (z taxami i opłatami transaktycjnymi) i w dwie strony.
Na lato również się da - na długi weekend sierpniowy (wylot 12 sierpnia) lecę do Chorwacji za 200 zł (NE).

Rekordem taniego lotu był Kraków-Rzym za równe 78 zł (finalna w dwie strony, NE), a rekordem w przeliczeniu na kilometr będzie lot Frankfurt-Marakesz, na który bilety w Ryanairze kupiłem za 200 zł.


Specyfika tanich linii jest jaka jest - jeśli potrzebujesz kupić bilet na tydzień przed wylotem, tanie linie prawdopodobnie będą droższe od tradycyjnych - i w lecie i zimą - zwłaszcza na popularnych trasach. Jeśli wiesz, jak i kiedy kupować, śledzisz oferty i kupujesz ze znacznym wyprzedzeniem, będziesz latać tanio. Mi nawet drogim Centralwings udało się polecieć za 200 zł w dwie strony.


Choć tanie latanie wiąże się z wieloma niedogodnościami:
- trzeba planować wyjazd na długo przed,
- nierzadko termin wyjazdu dostosowujesz do cen...
- ...a czasem nawet i cel wyjazdu - gdy widzę dobrą promocję na lot w ciekawe miejsce, w którym jeszcze nie byłem, w terminie jakiegoś długiego weekendu,
- czasem trzeba dojechać na oddalone lotnisko - mi nie sprawia problemu dojechanie 200 czy 300 km i mimo iż jestem z Wrocławia, to latam stąd praktycznie tylko normalnymi przewożnikami, a tamim zdarzyło mi się tylko raz - tanimi leciałem do tej pory z Katowic, Krakowa, Poznania i Pragi - wszędzie mam tych kilka godzin dojazdu, ale godzę się na to, widząc ceny rzędu 1-50 zł plus taxy (co daje zwykle okolice 200 zł w dwie strony).


Pozdrawiam i życzę samych tanich lotów. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 11:26, 10 Lip 2006    Temat postu:

HG napisał:
wydaje mi sie, ze stajesz sie bardzo nieobiektywny a na dodatek piszesz nieprawde (np. C0 lata w S06 trzy razy w tygodniu a nie dwa). Swiss jest OK - komfort, obsluga, itp.. Jednak daleko niekazdemu odpowiada poswiecenie prawie calego dnia na podroz (lot z miedzyladowaniem na tej trasie trwa zwykle ponad 6 h).
A lecąc Centralem za każdym razem musisz zawalić... NOC! W drodze powrotnej tak naprawdę idziesz spać dopiero po powrocie do domu czyli o 7 rano (ja mieszkam na Żoliborzu). Budzę się o 15. Nie wiem czy to taki deal w porównaniu z Zurychem. Jeżeli ktoś chce sobie noce zarywać - proszę bardzo, wolno mu. Ale wiadomo, że z Warszawy do Lizbony nie ma zapotrzebowania na aż dwóch przewoźników. I w ten sposób nie lata do nas bezpośrednio nikt o zwykłej porze, jesteśmy skazani na zarywanie nocy... Polityka SWISSa jeśli chodzi o loty w jedną stronę jest taka, że możesz sobie polecieć do Zurichu już od 320 PLN w jedną. SWISS rulez!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 11:37, 10 Lip 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Polityka SWISSa jeśli chodzi o loty w jedną stronę jest taka, że możesz sobie polecieć do Zurichu już od 320 PLN w jedną. SWISS rulez!

a polityka Centrala jest taka, ze do WRO z WAW mozesz poleciec za 120 PLN Wink
Rozmawialismy o polaczeniach WAW-LIS i raczej tego sie trzymajmy. Moim zdaniem nie ma wiekszego sensu porownywanie ofert tanich i tradycyjnych linii. Nigdy z tego nie wychodzi nic pozytywnego. Jest wolny rynek i kazda linia robi to co uwaza za sluszne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 11:43, 10 Lip 2006    Temat postu:

HG napisał:
Stoarn napisał:
Polityka SWISSa jeśli chodzi o loty w jedną stronę jest taka, że możesz sobie polecieć do Zurichu już od 320 PLN w jedną. SWISS rulez!

a polityka Centrala jest taka, ze do WRO z WAW mozesz poleciec za 120 PLN Wink
Rozmawialismy o polaczeniach WAW-LIS i raczej tego sie trzymajmy. Moim zdaniem nie ma wiekszego sensu porownywanie ofert tanich i tradycyjnych linii. Nigdy z tego nie wychodzi nic pozytywnego. Jest wolny rynek i kazda linia robi to co uwaza za sluszne.


Od końca października nie ma połączeń z Wrocławiem. Za tyleż samo lata LOT.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 13:01, 10 Lip 2006    Temat postu:

HG napisał:
Jest wolny rynek i kazda linia robi to co uwaza za sluszne.



Myslę że to jest najlepsze podsumowanie całej dyskusji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin