Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tanie linie cienko przędą
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 8:40, 05 Wrz 2006    Temat postu:

E. Kłopotowski powiedział: "Nasze straty wynikają przede wszystkim z zakupu nowych samolotów ..." Od kiedy to "zakup" samolotó jest strata? Od kiedy to SkyEurope kupuje samoloty a nie leasinguje?
Eryk, qrde, nie wal głupa!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Wto 9:40, 05 Wrz 2006    Temat postu:

leasing to po czesci forma zakupu (tak latwiej ludzie to rozumieja, linia placi raty i dostaje przeciez samolot). W bilansie firmy zapewne wprowadzenie maszyn oznacza wieksze wydatki i z tego powodu wyjdzie on na wiekszym minusie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 9:45, 05 Wrz 2006    Temat postu:

Jesli ich nie bylo stac na raty leasingowe to nie trzeba bylo zamawiac kilkudziesieciu nowych maszyn. Proste jak drut. Northwest lata nadal na DC-9, wiecie dlaczego? Bo sa ich WLASNE i nie musz placic za nie rat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 9:57, 05 Wrz 2006    Temat postu:

rob_sad napisał:
leasing to po czesci forma zakupu (tak latwiej ludzie to rozumieja, linia placi raty i dostaje przeciez samolot). W bilansie firmy zapewne wprowadzenie maszyn oznacza wieksze wydatki i z tego powodu wyjdzie on na wiekszym minusie.


Nie, to nie jest "po części forma zakupu" - leasing to jest najem i/lub dzierżawa, którego wydatki księguje się jako "usługi obce" w kosztach (grupa 4). W polskim Kodeksie Cywilnym istnieje troszkę inny typ leasingu, przypominający tzw. leasing finansowy (polskie ustawodastwo jest chore w tym zakresie - kiedyś leasing był "umową nienazwaną podobną do umowy najmu i dzierżawy" a teraz jest to chore, jak napisałem" ), czyli użytkownik "tworzy - buduje" środki trwałe, prowadzi odpisy amortyzacyjne ale jednocześnie ksiguje koszty leasingu jako usługi obce. Podałeś bilans firmy jako przykład, gdzie są "większe wydatki" - to fakt, ale wydatki wcale nie oznaczają kosztów (zakup czy nawe tzw. opłata wstępna, w tym przypadku może być to tzw. depozyt nie jest kosztem, czyli nie ma odzwierciedlenia w rachunku wyników a tylko w bilansie po stronie "należności"). Weług mnie Eryk powinien powiedzieć: "Ponieśliśmy spore wydatki które przeznaczyliśmy na powiększenie floty i pociąga to za sobą dodatkwoe koszty, które obniżyły nasz wynik" - Takimi kosztami są np.: "wydatki (koszty) na wprowadzenie samolotów do floty, szkolenie załóg, powiększenie bazy, itd...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 11:24, 05 Wrz 2006    Temat postu:

TravelAir napisał:

Nie, to nie jest "po części forma zakupu" - leasing to jest najem i/lub dzierżawa, którego wydatki księguje się jako "usługi obce" w kosztach (grupa 4). W polskim Kodeksie Cywilnym istnieje troszkę inny typ leasingu, przypominający tzw. leasing finansowy (polskie ustawodastwo jest chore w tym zakresie - kiedyś leasing był "umową nienazwaną podobną do umowy najmu i dzierżawy" a teraz jest to chore, jak napisałem" ), czyli użytkownik "tworzy - buduje" środki trwałe, prowadzi odpisy amortyzacyjne ale jednocześnie ksiguje koszty leasingu jako usługi obce.


Leasing finansowy nie jest chory tylko jest forma zakupu. Zgodnie z miedzynarodowymi standartami rachunkowosci aktywa w leasingu finansowym ujmuje sie w bilansie jako wlasne i normalnie sie je amortyzuje.

W SkyEurope samoloty sa w leasingu operacyjnym (co widac po laczniej sumie PPE jest 12,7M Eur) wiec raty ida na biezaco w koszty a samolotow w aktywach nie ma.

Problem SkyEurope polega na tym, ze te nowe samoloty nie sa w stanie zarobic na raty leasingowe i inne koszty Sytuacja wyglada dramatycznie i nie widac skad mialaby sie wziasc jakas poprawa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:24, 05 Wrz 2006    Temat postu:

Danny, a to właśnie napisałem (bez tego, że leasing finansowy jest chory a prawodastwo w polsce w tym zakresie jest chore) - SkyEurope ma samoloty w leasingu operacyjnym, w którym nie "tworzy majątku" - który następnie podlega amortyzacji a tylko płaci raty dzierżawne, księgowane bezpośrednio w koszty jako usługi obce. Dlatego, Eryka nie może mówić, że strata jest spowodowana zakupem samolotów - chyba, że jest to tak bardzo popularny ostatnio "skrót myślowy" w formie: "miałem na myśli wydatki i połączone z tym koszty związane z pozyskaniem floty w postaci rat leasingowych, które mają bezpośredni wpływ na nasz wynik finansowy i powiększają stratę." .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 12:56, 05 Wrz 2006    Temat postu:

TravelAir napisał:
Danny, a to właśnie napisałem (bez tego, że leasing finansowy jest chory a prawodastwo w polsce w tym zakresie jest chore) - SkyEurope ma samoloty w leasingu operacyjnym, w którym nie "tworzy majątku" - który następnie podlega amortyzacji a tylko płaci raty dzierżawne, księgowane bezpośrednio w koszty jako usługi obce. Dlatego, Eryka nie może mówić, że strata jest spowodowana zakupem samolotów - chyba, że jest to tak bardzo popularny ostatnio "skrót myślowy" w formie: "miałem na myśli wydatki i połączone z tym koszty związane z pozyskaniem floty w postaci rat leasingowych, które mają bezpośredni wpływ na nasz wynik finansowy i powiększają stratę." .


Pelna zgoda. Pewnie im chodzio o raty leasingowe. Ale w powaznej firmie najpierw sie liczy czy aktywo na siebie zarobi a potem sie leasinguje. W SKY najpierw leasinguja a potem mysla co by tu zrobic zeby zarobic. Niestety taka amatorka w dzisiejszych czasach musi przegrac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin