Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

struktura własności maszyn LOTU

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 0:27, 15 Sty 2006    Temat postu: struktura własności maszyn LOTU

Witam wszystkich.

Przegladajac ostatnio net znalazlem takiego newsa

"(... )Wbrew początkowym zapowiedziom maszyny nie będą leasingowane.

— Zdecydowaliśmy się na ich zakup. W 15 proc. sfinansujemy go ze środków własnych, 85 proc. będzie pochodziło z kredytu gwarantowanego przez amerykański Exim Bank. Jego zabezpieczeniem będą same samoloty. Konsorcjum finansujące powstanie 12 miesięcy przed rozpoczęciem spłat — twierdzi Marek Grabarek.

W 2005 r. LOT przekaże na konto nowych maszyn 40 mln zł, kolejna rata zostanie przelana w 2007 r. Kredyt będzie spłacany przez 12 lat począwszy od terminu dostawy, czyli od 2008 r.

Być może jednak LOT nie będzie musiał tak bardzo się zadłużać.

— Sądzę, że sytuacja finansowa spółki będzie dobra i zwiększymy udział własny w finansowaniu zakupu. Być może wykupimy także którąś z leasingowanych już maszyn, np. typu Embraer — mówi Marek Grabarek.

Źródło: Puls Biznesu(...)"

Wyglada na to ze B787 bedzie wlasnoscia LO a czy moze mi ktos powiedziec jak obecnie wyglada struktura wlasnosci uzywanych maszyn? Rozumie ze Embraery sa leasingowane, a co z B767, B737, ATR?

--------------------------------------------------------------------------------


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 8:38, 15 Sty 2006    Temat postu:

Reszta też leasingowana, choć do niektórych 767 to nie jestem pewny.
A firmy "właściciele" to m.in. GECAS i Boullioun Aviation.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Austrian
Moderator



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa (EPWA)

PostWysłany: Nie 9:22, 15 Sty 2006    Temat postu:

767 też wszystkie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 12:21, 15 Sty 2006    Temat postu:

czyli LO dziala na zasadzie, KUP od producenta - SPRZEDAJ firmie leasingowej - LEASINGUJ zakupione maszyny. ciekaw jestem co bylo przyczyna do zmiany tej strategii odnosnie B787

wie ktos moze kiedy sie koncza leasingi poszczegolnych maszyn?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin