Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sterowanie samolotem (zmieniony tytuł)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KuB@
Gość






PostWysłany: Wto 22:14, 02 Maj 2006    Temat postu:

Hmm przeczytalem cala relacje grztusa i musze powiedziec ze naprawde mi sie podobala Very Happy Warto przeczytac! BTW co do sterowania... Samolot bez wolantu to jakos tak traci swoj urok. Nie wydaje Wam sie?? Ale tak jak CPT powiedzial "Trzeba sie przyzwyczaic, nie ma rady..."
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawel_




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 23:28, 02 Maj 2006    Temat postu:

Co do "dżojstika" po lewej stronie mam tylko taką wątpliwość- załóżmy sytuację awaryjną, gdy pilota nie kontroluje system komputerowy, czyli sterowanie całkowicie manualne, skrajnie silna turbulencja i wiele godzin lotu do najbliższego lotniska (np A340 na środku oceanu). Czy w takiej sytuacji wolant nie jest bardziej poręczny?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 23:34, 02 Maj 2006    Temat postu:

Pawel_ napisał:
Czy w takiej sytuacji wolant nie jest bardziej poręczny?

Zapewniam cie ze bys dostal inna odpowiedz zalezy jakiego pilota bys zapytal. Piloci to ludzie - jedni wola to, drudzy tamto. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elomelo




Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 15:58, 03 Maj 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Piloci to ludzie

niewiedziałem Laughing a swoją drogą niewydaje mi się aby sterowanie lewą ręką
było trudniejsze, zresztą jak jeździ się samochodem to chyba się nie kieruje cały czas obiema rękoma bądź tylko prawą Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:28, 03 Maj 2006    Temat postu:

Nie tak dawno rozmawialem z znajomym f/o z A320 nt wlasnie latania ta maszyna i slynnego "joysticka" Powiedzial ze na samym poczatku jest troszke dziwnie bo nie ma nic "miedzy nogami" Razz Po paru lotach na symulatorze, a pozniej jeszcze kilku juz na prawdziwej maszynie nie robi to roznicy. Faktem jest to ze piloci A320 i calej rodziny Airbusa tak naprawde ograniczaja sie do minimum do latania "recznego" tzn np. podejscie visual jest odbywane za pomoca autopilota i pokretla HDG poniewaz np. glupie przechyly maszyny maja tutaj znaczenie co by pasazerow nie narazic na dyskomfort. Chyba ze podejscie na lotnisko jest tak specyficzne ze musza wykrecic podjescie recznie wtedy nie ma zmiluj, ale i tak sie musza trzymac max przechylenia maszyny (chyba to jest 35stp. ale nie jestem pewny)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Śro 17:14, 03 Maj 2006    Temat postu:

Pawel_ napisał:
Co do "dżojstika" po lewej stronie mam tylko taką wątpliwość- załóżmy sytuację awaryjną, gdy pilota nie kontroluje system komputerowy, czyli sterowanie całkowicie manualne, skrajnie silna turbulencja i wiele godzin lotu do najbliższego lotniska (np A340 na środku oceanu). Czy w takiej sytuacji wolant nie jest bardziej poręczny?

Sytuacja wysoce teoretyczna, ale pisałem już - siły na dżoju są na tyle nieduże że nie ma to specjalnego znaczenia. Jeżeli trzeba by lecieć dłuższy czas ręcznie to zawsze jeszcze można, a wręcz należy wymieniać się z F/O. Działa to też i w drugą stronę, bo z pewnością długotrwałe całkowicie ręczne powożenie wolantem jest także męczące.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 17:37, 03 Maj 2006    Temat postu:

bedrzich napisał:
Jeżeli trzeba by lecieć dłuższy czas ręcznie to zawsze jeszcze można, a wręcz należy wymieniać się z F/O. Działa to też i w drugą stronę, bo z pewnością długotrwałe całkowicie ręczne powożenie wolantem jest także męczące.


No właśnie, a przy dżojstiku jest jeszcze taka możliwość, że jak by opisana sytuacja trwała bardzo długo i zarówno Cpt jak i F/O mieli już zmęczone odpowiednio lewą i prawą rękę, to zawsze mogą się przesiąść i zaangażować ręce nie zmęczone Laughing Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Śro 18:02, 03 Maj 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
No właśnie, a przy dżojstiku jest jeszcze taka możliwość, że jak by opisana sytuacja trwała bardzo długo i zarówno Cpt jak i F/O mieli już zmęczone odpowiednio lewą i prawą rękę, to zawsze mogą się przesiąść i zaangażować ręce nie zmęczone Laughing Laughing Laughing

Oj naprawdę szukacie dziury w całym! Z tych dżojstików wcale nie trzeba wyciskać siódmych potów niezależnie od rodzaju wykonywanrgo manewru - niektóre dżoje komputerowe mają mocniejsze sprężyny niż te z arbuza Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KuB@
Gość






PostWysłany: Śro 21:17, 03 Maj 2006    Temat postu:

A no troche szukamy dziury w calym... Moim zdaniem samolot bez wolantu traci swoj urok. Wlasciwie to ten kokpit Airbusa to wyglada jak kokpit statku kosmicznego na Amerykanskich filmach science-fiction z lat 80-tych Laughing Takie tylko moje smieszne 2 grosze...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 21:32, 03 Maj 2006    Temat postu:

KuB@ napisał:
Moim zdaniem samolot bez wolantu traci swoj urok. .

Traci urok tez samo latanie - latanie Airbusem jest zupelnie inne i wielu pilotom to nie odpowiada. Innym odpowiada - na szczescie jest i Boeing i Airbus aby zadowolic obie grup. Tylko ze ci co kupuja samoloty raczej sie nie pytaja pilotow co wola.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zdun




Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 22:04, 03 Maj 2006    Temat postu:

Podobno opinia pilotów danej lini o przyszłych samolotach, którymi będą latać, też ma jakiś wpływ na wybór danego samolotu przez linie. Oczywiście jest to napewno mniej znaczące niż duzo innych czynników.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Śro 23:38, 03 Maj 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Traci urok tez samo latanie - latanie Airbusem jest zupelnie inne i wielu pilotom to nie odpowiada. Innym odpowiada

W/g mnie wygląda na to, że jest pewien schemat - Airbus nie pasuje tym, którzy jeszcze na nim nie latali - po przeszkoleniu jakby te obiekcje znikają, a w każdym razie znacząco słabną, zaś liczba fanów rośnie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 8:30, 04 Maj 2006    Temat postu:

bedrzich napisał:
slepowron napisał:
Traci urok tez samo latanie - latanie Airbusem jest zupelnie inne i wielu pilotom to nie odpowiada. Innym odpowiada

W/g mnie wygląda na to, że jest pewien schemat - Airbus nie pasuje tym, którzy jeszcze na nim nie latali - po przeszkoleniu jakby te obiekcje znikają, a w każdym razie znacząco słabną, zaś liczba fanów rośnie Very Happy


Piotrze, a Ty żeś się przesiadał z czego - 737? Pytam i z ciekawości i z przeświadczenia, że przesiadka z 737 nie NG do 320 to nie tylko zmiana wolanta na dźojstik, ale także zmiana lat 70-tych na 90-te, więc pozytywne wrazenia aż same się cisną Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Czw 12:59, 04 Maj 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Piotrze, a Ty żeś się przesiadał z czego - 737?

Z LOTowskich 737
Witek Z napisał:
Pytam i z ciekawości i z przeświadczenia, że przesiadka z 737 nie NG do 320 to nie tylko zmiana wolanta na dźojstik, ale także zmiana lat 70-tych na 90-te

To zależy w którą stronę kokpitu patrzysz, bo jak na wprost - to 80-te, jak na górny panel - to 50-te Wink. A pod tym względem to jednak nowa jakość. Poza tym literki NG jednak mało dotyczą kokpitu - w tych samolotach najmniej się zmienił kadłub - za wyjątkiem długości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 15:28, 04 Maj 2006    Temat postu:

Czy to znaczy, iż - Twoim zdaniem - NG i rodzina 320 nie są na tym samym poziomie "nowoczesności" Wiem, że to bardzo nieprecyzyjne określenie, ale myślę, że wszyscy wiedzą o co mi chodzi. Do tej pory myślałem, że NG i 320 to zbliżony poziom technologiczny, zastosowania rozwiązań innowacyjnych itd. Taką tezę zdają się potwierdzać wyniki konkurencji między tymi maszynami, przy porównywalnych cenach. A z tego co Ty piszesz, wynika, że nie.

PS. Jak to dobrze, że "leci z nami pilot", który nie ogranicza się jedynie do wskazywania nam poziomu naszej ignorancji, ale też wnosi w i e d z ę Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin