Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sochaczew Airport

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robbo2k




Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 11:48, 07 Lis 2006    Temat postu: Sochaczew Airport

Już w 2008 roku jest szansa na uruchomienie Mazowieckiego Portu Lotniczego Sochaczew – wynika ze wstępnego studium wykonalności lotniska przygotowanego przez konsorcjum, którego liderem jest renomowana firma doradcza PricewaterhouseCoopers. Studium trafiło dzisiaj do władz miasta, gminy Sochaczew i Urzędu Marszałkowskiego, które zajmą się jego analizą. Podmioty te tworzą spółkę zabiegającą o uruchomienie w Sochaczewie lotniska cywilnego (miałyby je obsługiwać tzw. tanie linie).
Studium stanowi zestawienie ramowych parametrów niezbędnych do rozpoczęcia realizacji tego projektu. Firma PricewaterhouseCoopers oraz jej konsorcjant – York Aviation - przeprowadzili analizę rynku lotniczego w Polsce i Europie, brali pod uwagę także światowe tendencje na rynku lotniczym, by udzielić możliwie precyzyjnej odpowiedzi na pytanie, czy Mazowiecki Port Lotniczy Sochaczew ma szansę ruszyć i rozwijać się w ciągu najbliższych 25 lat. Prognozy są bardzo optymistyczne.
- Tak jak się spodziewaliśmy, potencjał rynkowy Sochaczewa jest bardzo duży. Jeśli liczba pasażerów korzystających z tzw. tanich linii będzie rosła w tempie kilku procent rocznie, to w 2030 roku nasz port będzie porównywany wielkością z Okęciem. Warszawa przyjmuje rocznie niespełna 7 mln pasażerów, a Sochaczew będzie obsługiwał 10 mln – mówi Bogumił Czubacki, burmistrz Sochaczewa.
Konsorcjum opracowało trzy prognozy rozwoju portu – minimalną, optymalną i optymistyczną. Wariant minimalny zakłada, że w rejonie Warszawy w 2015 roku trzeba będzie obsłużyć ok. 11 mln pasażerów, a w 2030 roku aż 17 mln (prawie trzy razy więcej niż obecnie na Okęciu). Eksperci oszacowali, że nawet w wariancie minimalnym, w pierwszym roku działalności Lotnisko Sochaczew przyjęłoby aż 210.000 pasażerów, by w 2030 roku dojść do 9.700.000 osób.
- Studium pokazało, że projekt uruchomienia portu jest realny ekonomicznie i technicznie. Nie trzeba inwestować miliardów złotych, na początek wystarczy około 140 mln, co dla poważnych firm operatorskich działających na rynku lotniczym jest niewielką kwotą. Mając studium możemy rozpocząć poważne rozmowy z potencjalnymi inwestorami strategicznymi - dodaje Wojciech Błaszczyk, prezes rady nadzorczej spółki Mazowiecki Port Lotniczy Sochaczew.
Eksperci PricewaterhouseCoopers i York Aviation oszacowali prognozę dochodów z ruchu pasażerskiego (w przeliczeniu na jednego pasażera), z usług świadczonych na lotnisku i wokół niego, a także prognozę przychodów z przewozu towarów. Sochaczewski port ma nie tylko przyjmować pasażerów, ale w dużym stopniu obsługiwać firmy wysyłające za granicę swoje towary. Autorzy raportu PricewaterhouseCoopers wskazują, że znaczna ilość produktów jest transportowana tirami i koleją do Niemiec, a z tamtejszych lotnisk - do innych krajów, a przecież część tego rynku mógłby bez trudu przejąć Sochaczew.
W studium oszacowano także koszty uruchomienia lotniska cywilnego oraz dalsze koszty związane z jego rozbudową prowadzoną wraz ze wzrostem liczby pasażerów. Wiadomo, że należy zmodernizować istniejący pas startowy; zbudować drogi kołowania; postawić terminal; parkingi dla samochodów; oświetlenie; ułożyć dodatkową sieć wodno - kanalizacyjną i teleinformatyczną.
Specjaliści PricewaterhouseCoopers rekomendują miastu i gminie podjęcie działań mających na celu komunalizację terenu lotniska. Ich zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłoby przejęcie gruntów od skarbu państwa i przekazanie ich samorządom.

Temat od dawna omawiany więc niema potrzeby dublować. Zamykam.
Quantas



http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=3947


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Wto 15:31, 07 Lis 2006    Temat postu:

Co ważne, po zbudowaniu niewielkiej nitki, podróż szybką koleją (tory na tym odcinku już wkrótce będą dostosowane bez ograniczeń do 160 km/h) wyniesie 30-40 min. z centrum WAWy... Z Łodzi przez Łowicz nieco ponad godzinę...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:59, 07 Lis 2006    Temat postu:

Ja tez popieram Sochaczew. Ale władze (nie)kochane, zdecydujcie sie! Przez lata nic sie nie dzieje, a potem dwa nowe lotniska na raz? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 17:09, 07 Lis 2006    Temat postu:

Łódź ma swoje lotnisko i po co miałaby się tłuc ponad godzinę do Sochaczewa?

A poza tym od przyszłego rozkładu znikają przewozy pasażerskie PKP z Łodzi do Łowicza, bo linia się rozpada i pociąg pokonywał ostatnio ten kawałek w ponad 2h.

A.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 17:17, 07 Lis 2006    Temat postu:

Antonio napisał:
Łódź ma swoje lotnisko i po co miałaby się tłuc ponad godzinę do Sochaczewa?
Bo najczesciej rozklady lotów sie uzupelniaja, podobnie jak destynacje, do tego mozna wybierac przewoznika. No i nie tylko dla Łodzi to ułatwienie, ale i dla innych miast, jako ze Sochaczew jest blizej geograficznego srodka Polski niz Modlin.
Antonio napisał:
A poza tym od przyszłego rozkładu znikają przewozy pasażerskie PKP z Łodzi do Łowicza, bo linia się rozpada i pociąg pokonywał ostatnio ten kawałek w ponad 2h.
To tylko mówi co nieco o obecnym stanie polskich kolei, ale chyba ta sytuacja sie kiedys zmieni????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yaper




Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Glowno - Warszawa

PostWysłany: Wto 17:54, 07 Lis 2006    Temat postu:

He he, 34-40 minut z Lodzi to chyba nie koleja. Bo szlak Lodz-Lowicz ma ograniczenie do 30 km/h. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin