Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SkyEurope w sezonie 2006/2007
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Pon 11:56, 12 Cze 2006    Temat postu: SkyEurope w sezonie 2006/2007

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 13:29, 12 Cze 2006    Temat postu:

Coś chyba nie podbili Polski...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 13:33, 12 Cze 2006    Temat postu:

Juz niedlugo FR oglosi nowe polaczenia ktore rozpocznie obslugiwac w grudniu. Czarno widze przyszlosc Sky.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:50, 12 Cze 2006    Temat postu:

...doadać do tego wyniki finansowe .... i całość prezentuje się słabo.
No i Praga wygląda prawie tak jak Warszawa kiedyś: bazowane dwa samoloty i 6 kierunków Twisted Evil a jak dalej było... to widzimy teraz.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:17, 12 Cze 2006    Temat postu:

W zeszłym roku jeden z najpoważniejszych angielskojęzycznych portali o tematyce lotniczej (pprune bodajże) zaczął spekulować w jaki to sposób easy i Ryan podzielą się między sobą wpływami dzisiejszych potentatów LCC w środkowo-wschodniej Europie. Innymi słowy: kto "weźmie" Sky, a kto Wizza. Dotyczyło to bliżej nieokreślonej przyszłości i byłem całym tym tematem dość mocno zdegustowany, ale na wszelki wypadek zacząłem śledzić doniesienia o kondycji finansowej firm działających na terenie PL. Sygnały były i są mieszane, ale nie do końca optymistyczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 14:24, 12 Cze 2006    Temat postu:

eu01 napisał:
ale na wszelki wypadek zacząłem śledzić doniesienia o kondycji finansowej firm działających na terenie PL. Sygnały były i są mieszane, ale nie do końca optymistyczne.


Mieszane? Central - wielkie straty. Sky - wielkie straty. Wizz - niby nie wiadomo ale mocne obciecie rozkladu w KTW raczej nie jest spowodowane zyskami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 14:31, 12 Cze 2006    Temat postu:

Ale czy to nie jest zastanawiające. Tanie linie mają tu wszystko czego mogą chcieć: duży i rosnący ruch, klientów bez kasy gotowych porzucić tzw. tradycyjnych przewoźników dla 7 zł. upustu i stosunkowo małą konkurencję. Czyżby ruch wciąż był za mały?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 14:46, 12 Cze 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Ale czy to nie jest zastanawiające. Tanie linie mają tu wszystko czego mogą chcieć: duży i rosnący ruch, klientów bez kasy gotowych porzucić tzw. tradycyjnych przewoźników dla 7 zł. upustu i stosunkowo małą konkurencję. Czyżby ruch wciąż był za mały?


Problem w tym, ze ludzie poleca byle gdzie i byle kiedy pod warunkiem, ze bedzie to tanio. Niestety calego samolotu po 1zl nie mozna sprzedac zwlaszcza przy cenie ropy powyzej 70$. I to jest problem. Jak tylko najtansze miejsca sa sprzedane dalej idzie bardzo ciezko. Widac to po niemieckich LCC: Air Berlin i Germanwings ktore furory w Polsce nie zrobily.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:49, 12 Cze 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Ale czy to nie jest zastanawiające. Tanie linie mają tu wszystko czego mogą chcieć: duży i rosnący ruch, klientów bez kasy gotowych porzucić tzw. tradycyjnych przewoźników dla 7 zł. upustu i stosunkowo małą konkurencję. Czyżby ruch wciąż był za mały?

jestesmy jeszcze za biedni - podrozujemy glownie w celach zarobkwych,wypady turystyczno-imprezowe poza Polaske nie sa w Polsce popularne bo nas nie stac. Po kontynencie wolimy poruszac sie wlasnymi samochodami badz autokarami bo sa tansze. Wyspy sa niestety wyjatkiem - ruch lewostronny, trzeba placic za promy itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:50, 12 Cze 2006    Temat postu:

Mówiąc "mieszane" próbuję zachować resztki optymizmu, bo twierdzi się, że np. C0 firmuje albo "kryje" straty swego Wielkiego Brata (albo Matki, jak kto woli), że Sky jest rozwojowy i ma prawo mieć długi, a Wizz praktycznie niczego nie publikuje, więc trudno go rozgryźć.

Zastanawiające jest głównie to, w jaki sposób przy swoich niskich cenach zyski potrafi ze wszystkiego wycisnąć Ryan (twierdzenie, że za wszystko płacą gminy i samorządy jest ogromnym uproszczeniem, zresztą inni też "biorą").

Jeszcze bardziej frapujące jest to, co będzie działo się za kilka lat, jeśli ceny paliwa będą rosły wg. prognoz pesymistycznych (na wszelki wypadek proponuję zadbać o rozsypujące się linie kolejowe, nie tylko o lotniska).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 14:56, 12 Cze 2006    Temat postu:

No właśnie, moje zastanowienie było związane z tym że Irlandczykowi się opłaca. CZEMU!!!! To że jest u nas ruch zarobkowy to tylko powinno nakręcać i dawać przewagę - w takiej Belgii nie ma takiego ruchu Laughing A myślę, że Polaków latających do roboty jest więcej niż Szwedów latających turystycznie. Ale sam nie wiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:02, 12 Cze 2006    Temat postu:

Może odpowiedź wiąże się z ekonomią skali. FR ma ile 100? samolotów i kilkaset lotów dziennie? Może negocjować niższe ceny paliwa, obniżać koszty.
Wśród wielu połączeń są te, na których wynik jest dodatni i te, gdzie jest ujemny. W skali całej siatki jakoś się to bilansuje.
Oczywiście, że sa "dopłaty" od samorządów, ale to stanowi jakąś część całości przychodów formy.

A taki Sky czy Wizz, które dysponują znacznie mniejszymi flotami i możliwościami, muszą każdy pieniądz z dwóch stron oglądać. Zauważcie, że jak FR wchodzi na jakiś rynek to z wielkim rozmachem. A jak coś nie idzie, to likwidują połączenie i szukają innych możliwości dysponnowania samolotami.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:07, 12 Cze 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
myślę, że Polaków latających do roboty jest więcej niż Szwedów latających turystycznie

No tak, ale Szwed, popierając swojego przewoźnika zarezerwuje sobie od razu hotel i wykupi ubezpieczenie no i skorzysta z linku do "rent-a-car". A podróżujący "za chlebem" to nawet butelki wody mineralnej na pokładzie nie kupi...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 15:34, 12 Cze 2006    Temat postu:

k_sko napisał:
Może odpowiedź wiąże się z ekonomią skali. FR ma ile 100? samolotów i kilkaset lotów dziennie? Może negocjować niższe ceny paliwa, obniżać koszty.
Wśród wielu połączeń są te, na których wynik jest dodatni i te, gdzie jest ujemny. W skali całej siatki jakoś się to bilansuje.
Oczywiście, że sa "dopłaty" od samorządów, ale to stanowi jakąś część całości przychodów formy.

A taki Sky czy Wizz, które dysponują znacznie mniejszymi flotami i możliwościami, muszą każdy pieniądz z dwóch stron oglądać. Zauważcie, że jak FR wchodzi na jakiś rynek to z wielkim rozmachem. A jak coś nie idzie, to likwidują połączenie i szukają innych możliwości dysponnowania samolotami.

KS


Wracaliśmy z Brukseli Wizzem. Było małe opóźnienie na lotnisku, musieli przed Wizzem puścić Ryana do Dublina, aby był o czasie, chcociaż planowo miał wylot kilka minut po Wizzie. Widać, komu na kim zależy. To raz.
Ceny i stawki przy hurtowych ilościach też są niższe. Poza tym porażki (jak loty RZE-HHN) przy takiej ilości tas są praktycznie niewidoczne.
Ale u Ryana (zaznaczam, że nigdy nim nie lecialem) podoba mi się model biznesowy. Wchodzą we właściwym miejscu i czasie, uczą się na błędach innych.
Dodatkowo LCC mają u nas ciężko, bo przez sezon zimowy nie ma gdzie latać turystycznie. Pozostaje tylko dowóz pracowników. Na Kanary czy do płd. Hiszpanii jest za daleko i nie jest to tak opłacalne jak z UK (a raczej nie da się polecieć tam tak tanio, by Polaków było na to stać w ilościach masowych). No i kwestia kosztów. Sytuacja prawno-ekonomiczna personelu Ryanaira w porownaniu z sytuacją personelu LOTu czy SASu jest niezbyt atrakcyjna. A koszty osobowe wszędzie dużo ważą. Odległość bocznego lotniska od centrum jest rekompensowana brakiem opóźnień w lądowaniu. Rękaw na takich lotniskach jak Bruksela-Charleroi bylby absurdem. To też niższe koszty, a więc grupa docelowa klientów powiększa się.
Zresztą wydaje mi się, że wszystkie trzy LCC mające u nas bazy powstały właśnie po to, by je sprzedać któremuś z najsilniejszych graczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 17:40, 12 Cze 2006    Temat postu:

Old napisał:

Wracaliśmy z Brukseli Wizzem. Było małe opóźnienie na lotnisku, musieli przed Wizzem puścić Ryana do Dublina, aby był o czasie, chcociaż planowo miał wylot kilka minut po Wizzie. Widać, komu na kim zależy.


Powod mygl byc o wiele bardziej prozaiczny jak to, ze DUB jest slot-controlled ze wzgledu na ogromne zatloczenie.

Pamietajcie tez, ze Ryan jak sami powiedzieli dokonal gwaltu podczas zakupu samolotow. Moga latac 738 kilka lat i nadal sprzedac go drozej niz kupili podczas gdy male linie o slabym zapleczu kapitalowym jak Wizz czy Sky placa wygorowane stawki leasingowe. Nie mowiac juz o C0 ktore przejelo super drogie lotowskie leasingi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin