Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[RZ] PPL i Ferrovial dogadali się w sprawie Okęcia T2
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 13:03, 20 Wrz 2006    Temat postu:

Narody południa nigdy nie słynęły ze wspaniałych rozwiązań technicznych, pracowitością też nie grzeszyły...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 20:20, 20 Wrz 2006    Temat postu:

Robo napisał:
Budowla zostanie oddana w 2008 roku. Od początku były złe założenia. Zaczęło się od Macieja Kality (tego od barykad) Zrobiono złe założenia. Zamiast terminal rozbudowywać modułowo to wzieto sie od razu za całość. Przetarg ogłoszono bez projektu buwowlanego. Nie dało sie ustalić rzeczywistych kosztów. Wybrano Ferrowial, który w don Cojote (Madryt) ma dwa lata spóźnienia. Jeśli rozbudowa szła by modułami już dzisiaj mielibyśmy południowy pirs gotowy. Pozostaje wstyd i bałagan. Mozna było zrobic inaczej... Wystarczy zobaczyć na porty regionalne. Nowe terminale ma Bydgoszcz, Szczecin, Poznań a rozbudowane w Katowicach. Czy nie mozna było tak zrobić...


Robo,

Teoretycznie masz świętą rację. Rzeczywiście, koncepcja rozbudowy modułowej mogłaby przynieść efekt. Ja się jednak boję, że przyjęcie takiej taktyki byłoby usankcjonowaniem prowizorki. Tu coś dobudują, tam postawią halę, tu wiatę Wink i tak by się Okęciowo zamieniło w Sajgon. Powiesz pewnie, że rozbudowy modułowe terminali na świecie są normą i... Tak, "na świecie" tak jest. Tam jednak przeważnie lotniska sa prywatne, posiadają strategię, wizje itd. Ponadto jest poważny nadzór właścicielski. U nas jest maniana. Może, choć nie jestem do końca przekonany, zatem lepiej przeżyć Sajgon, opóźnienia, wstyd i tłok (doświadczam go stosunkowo często), ale w efekcie mieć coś w miaę spójnego
Oddzielne pytanie brzmi: Jakie są plany PPL w zakresie rozbudowy Okęcia po 2007 roku. Żeby pewnej nowej tradycji stało się zadość, mam zamiar zadać oficjalnie takie pytanie panu Burakowi w imieniu forum - może w weekend spłodzę jakieś pismo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 20:45, 20 Wrz 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:

Oddzielne pytanie brzmi: Jakie są plany PPL w zakresie rozbudowy Okęcia po 2007 roku. Żeby pewnej nowej tradycji stało się zadość, mam zamiar zadać oficjalnie takie pytanie panu Burakowi w imieniu forum - może w weekend spłodzę jakieś pismo.


Oj Witku, obawiam sie ze tym razem dostaniesz pozbawiana kompletnie konkretów opowiastke jak to bedzie cudownie na Okeciu, ze za pare lat powstanie Modlin czy tez inne lowcostowe lotnisko i ze nie bedzie potrzeba rozbudowywac naszego naczelnego hubu. Zyjemy w Polsce, PPL jest firma panstwowa, gdzie rotacja na kierowniczych stanowiskach jest uzalezniona tylko i wylacznie od partii politycznej ktora dorwie sie koryta. Tu nikt nie mysli na pare, parenascie lat do przodu. Przykro to pisac ale takie sa realia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 20:52, 20 Wrz 2006    Temat postu:

Robo napisał:
Wystarczy zobaczyć na porty regionalne. Nowe terminale ma Bydgoszcz, Szczecin, Poznań a rozbudowane w Katowicach. Czy nie mozna było tak zrobić...


Zgadza się, ale na ww. lotniskach ruch jest znacznie mniejszy i skala rozbudowy jest znacznie mniejsza.
Pozatym co tam tak faktycznie rozbudowano? Oprócz nowych budynków terminali i być może kilku stanowisk i klilka dróg kołowania.

Gdybanie teraz to jest potrzebne jak... Wink

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:48, 21 Wrz 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
[. Zyjemy w Polsce, PPL jest firma panstwowa, gdzie rotacja na kierowniczych stanowiskach jest uzalezniona tylko i wylacznie od partii politycznej ktora dorwie sie koryta. Tu nikt nie mysli na pare, parenascie lat do przodu. Przykro to pisac ale takie sa realia.


Święte słowa Gabec
i niestety te same słowa dotyczą Lotu.....
nie moge sie doczekac czasów gdy państwo straci wiekszość w PLL LOT a także gdy PPL zostanie sprywatyzowany......


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Czw 10:42, 21 Wrz 2006    Temat postu:

Danny, nie do konca jest tak jak piszesz o legalizacji korupcji. W kazdym przetargu publicznym inwestor musi przedstawic dokladna specyfikacje techniczna wykonania robot i na tej podstsawie firmy wyceniaja swoje mozliwosci realizacji. Nie ma mozliwosci by potem to i owo obejsc bo standard wykonczenia powinien byc dokadnie okreslony w owej specyfikacji. To ze inwestor tego nie zrobil, to ze PPL nie rozumie rynkowych zasad rozliczania sie z wykonawca i to ze pcha sie w roboty budowlane nie majac zamknietego projektu a potem go zmienia to nie wina wykonawcy. Prawdopodobnie tutaj wykonawca tez ma swoje zaleglosci i ukrywa za oficjalnymi problemami, ale te oficjalne sa bezdyskusyjne i winy wykonawcy w nich nie ma. To nie jest nawet wina systemu, bo ten w przetargach publicznych nie jest taki zly, brakuje kompetencji po stronie inwestora, swiadomosci tego, ze pewne zaniedbania z pozoru blache powoduja z biegiem czasu ogromne opoznienia i ogromne dodatkowe koszty. Ci co podpisuja papierki w panstwowych firmach wola owy podpis odwlekac bo kase i tak dostana, a po co maja brac odpowiedzialnosc za cokolwiek skoro moga podsunac podpis komus innemu i umyc rece.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin