Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kreml siada za sterami Airbusa

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fuutott




Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wyspy/Midlands/EGBB

PostWysłany: Czw 11:23, 14 Wrz 2006    Temat postu: Kreml siada za sterami Airbusa

Cytat:
Rosja nie chce być już tylko mocarstwem surowcowym. Moskwa ma ochotę decydować o rozwoju najbardziej zaawansowanych technologicznie koncernów lotniczych i na celownik wzięła jednocześnie producentów samolotów Airbus i Boeing.

Caly artyku: [link widoczny dla zalogowanych]

Ciekawe, a Polska jak zwykle po srodku i nie wie o co chodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 13:54, 14 Wrz 2006    Temat postu:

Cóż by tu Polska mogła wnieść...? Airbus nie ma do niej szczęścia...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:10, 14 Wrz 2006    Temat postu:

Ale siadli za sterami Rolling Eyes Mając na razie 5% to sobie można porządzić....
Chyba, że dokupią spory pakiet.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 14:20, 14 Wrz 2006    Temat postu:

Kreml za sterami? Wyciągajmy spadochrony i skaczmy!
Rosyjsko-Francusko-Niemiecki asslicking dotknął i Airbus Industrie:((( Ubolewam...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sarang




Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 12:38, 20 Wrz 2006    Temat postu:

Rosjanie kupili 5% EADS, a nie - Airbusa. EADS ma 80% w Airbusie, 20% nalezy jeszcze do BAE.
5,32% maja w EADS Hiszpanie i prawde mowiac nie maja w firmie wiele do powiedzenia. EADS nie zgodzi sie na jakiekolwiek uprawomocnienia dla Rosjan.

Wazniejsze jest to, iz Putin przejmuje kontrole nad rosyjska spolke dostarczajaca strategiczne surowce do produkcji samolotow, rownoczesnie jednoczac przemysl lotniczy pod jednym szyldem - United Aircraft Corporation.

Wykup akcji EADS to zacheta to do inwestowania w nowe dziecko Putina, jak rowniez prosba do Europejczykow o wspolprace oraz wymiane know-how.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 13:06, 20 Wrz 2006    Temat postu:

BAE sprzedalo swoje udzialy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 13:10, 20 Wrz 2006    Temat postu:

Za Rzepą: Aerofłot kupi 22 Boeingi (787), dostawa od 2010 i 22 Airbusy (czyżby rodzinka 320), dostawa od 2012. Panu Bogu świeczkę a diabłu ogarek... LOT winien iść w jego ślady i też A320 wybrać...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sarang




Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 13:27, 20 Wrz 2006    Temat postu:

Danny napisał:
BAE sprzedalo swoje udzialy.


Nie masz racji. BAE planuje sprzedac swoje udzialy. Oczekuje sie, ze ostateczna decyzja zapadnie na zebraniu udzialowcow 4 pazdziernika.

Co do dywersyfikacji, zgadzam sie, nasz przemysl lotniczy moglby sporo zyskac ze wspolpracy z EADS.
Z drugiej strony proamerykanskie nastawienie wladz (F-16stki, LOT-owskie Boeingi) raczej sie nie zmieni. Slyszalem nawet, ze Boeing ma otworzyc wieksza placowke w Polsce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 13:33, 20 Wrz 2006    Temat postu:

Sarang napisał:
Danny napisał:
BAE sprzedalo swoje udzialy.


Nie masz racji. BAE planuje sprzedac swoje udzialy. Oczekuje sie, ze ostateczna decyzja zapadnie na zebraniu udzialowcow 4 pazdziernika
.


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sarang




Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 15:24, 20 Wrz 2006    Temat postu:

Sarang napisał:
EADS ma 80% w Airbusie, 20% nalezy jeszcze do BAE.


Danny napisał:
BAE sprzedalo swoje udzialy.


Sarang napisał:
Nie masz racji. BAE planuje sprzedac swoje udzialy.


Naglowek zlinkowanego artykulu: "BAE agrees to £1.87bn Airbus sale".

Zarzad zgodzil sie na sprzedaz udzialow. Dalej w tekscie: "(...) It estimates the sale of the stake - which has to be approved by BAE shareholders - will generate net proceeds of about £1.2bn."

W Wall Street Journal Europe z dnia 14.09 czytamy:

"BAE plans to sell its Airbus stake to EADS for €2.75 Bn and expects to put the final decision on that sale to its shareholders at a meeting Oct. 4."
Podobnie sprawe opisuja inne gazety, jak rowniez zarzad EADS.

Sprawa nie jest jeszcze przesadzona, wycena ogolnie jest nizsza niz oczekiwano i nie wiadomo czy zostanie zaakceptowana przez udzialowcow. Poza tym nie jest rozstrzygniete kiedy i w jaki sposob EADS zaplaci.

Zatem, "20% nalezy jeszcze do BAE", czy tego chcesz czy nie Danny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 15:30, 20 Wrz 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Za Rzepą: Aerofłot kupi 22 Boeingi (787), dostawa od 2010 i 22 Airbusy (czyżby rodzinka 320), dostawa od 2012. Panu Bogu świeczkę a diabłu ogarek... LOT winien iść w jego ślady i też A320 wybrać...


A przytocz artykuł...

Bo mi się wydaje, że chodzi o to, ze spółka powiązana z Aerofłotem podpisała umowę jakąś....

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 15:59, 20 Wrz 2006    Temat postu:

k_sko napisał:
Stoarn napisał:
Za Rzepą: Aerofłot kupi 22 Boeingi (787), dostawa od 2010 i 22 Airbusy (czyżby rodzinka 320), dostawa od 2012. Panu Bogu świeczkę a diabłu ogarek... LOT winien iść w jego ślady i też A320 wybrać...


A przytocz artykuł...

Bo mi się wydaje, że chodzi o to, ze spółka powiązana z Aerofłotem podpisała umowę jakąś....

KS

MOSCOW, Sept 19 (Reuters) - The main private shareholder of Russian airline Aeroflot has signed an agreement to buy 22 Boeing 787 Dreamliners even though the airline itself has made no decision to buy them, a newspaper reported on Tuesday.
Kommersant daily reported that the National Reserve Corporation (NRC), which owns a 30 percent stake in Aeroflot, signed the deal as a way of keeping Aeroflot's options open in case the airline's full board decides to buy Boeing jets.

Boeing is competing with its European rival Airbus for the $3 billion deal to supply the long-haul jets to Aeroflot.

No one at NRC was immediately available to comment on the Kommersant report. At Aeroflot, spokesman Viktor Sokolov told Reuters: "We do not have such information."

Kommersant said NRC stepped in because the original terms under which Boeing offered to sell the aircraft to Aeroflot were to expire last Friday if no preliminary order was placed.

A source close to NRC told Kommersant the company has already signed a preliminary agreement with Boeing. ADVERTISEMENT



"This document outlines the same delivery conditions that had been offered to Aeroflot -- first deliveries starting in 2010 with $10 million discount for every plane," Kommersant quoted the source as saying.

Boeing's new B787 Dreamliner has a firm order book of 377 planes and production set to come on stream in 2008. Aeroflot has also been considering Airbus's rival A350 plane but it has yet to sell a single aircraft. Russian media have speculated that the final decision is uncertain because the Russian state is itself uncertain as to what kind of planes to choose.

While business logic argued in favour of Boeing, politics complicate the decision as Russia conducts delicate bilateral talks with the United States that could pave the way for it to join the World Trade Organisation.

Meanwhile a Russian state bank has just bought a 5 percent stake in Airbus owner EADS with the Kremlin eager for a strategic holding and a say in running the European aerospace group.

http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=906&start=15


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 16:46, 20 Wrz 2006    Temat postu:

Prawnicze formalnosci sa bez znaczenia w dyskusji o przyszlosci EADS bo BAE w niej nie bedzie uczestniczyc i to jest pewne.

Co do Aeroflotu, to jeden z udzialowcow (co ciekawe mniejszosciowy) zarezerwowal sloty produkcyjne a nie zamowil samoloty. Sam Aeroflot twierdzi, ze w 2010-2012 kupi te 22 787 a w 2012-2014 kupi 22 A350. Ciekawe tylko co zrobia z tak duza flota. Chyba podchodza do tego nieco ambicjonalnie.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sarang




Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 17:54, 20 Wrz 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Prawnicze formalnosci sa bez znaczenia w dyskusji o przyszlosci EADS bo BAE w niej nie bedzie uczestniczyc i to jest pewne.


Uch.. prawnicze formalności.. widzę, że doskonale znasz się na temacie.

Na samego Airbusa BAE będzie miała wpływ przez jeszcze przynajmniej rok.

A to nie jedyna spółka, która łączy oba koncerny. 72 Eurofightery ostatnio zamowila sobie Arabia Saudyjska na Iran. Ze wszystkim to bedzie ok. 6 mld dolkow. Dodaj sobie te zamówione przez UK, a potem zerknij na strukturę udziałową konsorcjum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin