Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ruch lotniczy w rejonie Nowego Jorku
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcino2




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBK

PostWysłany: Pon 17:53, 20 Mar 2006    Temat postu: Ruch lotniczy w rejonie Nowego Jorku

Ciekawa stronka , szkoda, że na Okęciu nie ma takiego ruchu Crying or Very sad

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MalyEPWA




Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:07, 20 Mar 2006    Temat postu:

wpisujac w linku zamiast na koncu jfk np lga , ewr, lax, bos, teb mozecie zobaczyc to samo dotyczace innych lotnisk pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Wto 3:23, 21 Mar 2006    Temat postu:

Ale nie ma ORD. A szkoda...
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinw




Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: POZ, ORD

PostWysłany: Wto 10:08, 21 Mar 2006    Temat postu:

no własnie szkoda ze nie ma ORD...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Wto 12:42, 21 Mar 2006    Temat postu:

Fajna stronka, znalazlem ja kilka miesiecy temu, bardzo przydala sie podczas planowania spottingu na JFK. Ciekawe kiedy można się takiej wizualizacji ruchu spodziewać w Polsce... Rolling Eyes
Zadziwia mnie amerykańska fobia ograniczania wszelkich swobód obywatelskich ze spottingiem włącznie a dopuszczają takie coś do publicznego dostępu. To spotter z aparatem na podejściu jest potencjalnym terrorystą, a prawdziwy terrorysta w hotelowym pokoju z czymś takim na ekranie laptopa co pozwala mu rozpracować wszystkie patterny dla danego lotniska...już nie. Shocked Confused

Pozdrawia mocno zdziwiony,

chavez


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:57, 21 Mar 2006    Temat postu:

Wielkiej filozofii w tym rozpracowywaniu nie ma, te trasy są opublikowane - podobnie jak w Polsce. Idę o zakład, że wizualizacje na wspomnianej stronie nie są w czasie rzeczywistym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Wto 14:12, 21 Mar 2006    Temat postu:

Mogą iść z minimalnym opóźnieniem, ale wątpię. Zrobiłem taki test:
Po spottingu na JFK wszedłem na tę "symulację" i wstrzeliłem się w godziny kiedy tam byłem. Wszystko szło jak po sznurku wg kolejności moich zdjęć a godziny na symulacji kiedy dany samolot się pojawił na podejściu w miejscu skąd fociłem idealnie zgadzały się z tymi zapisanymi przy zdjęciach. Niektóre samoloty jednak symulacja zgubiła. Miałem ich zdjęcia a na symulacji się nie pokazały, ale to jest akurat wina serverów.
Wnioskowałbym z tego, że to co leci na żywca musi mieć minimalne opóźnienie.
Oczywiście nie jest to dowód wprost, taki możnaby przeprowadzić wybierając się na podejście z laptopem uzbrojonym w bezprzewodowy internet Smile
Wiesz ATCO, jeśli nawet są opublikowane te trasy, to nie z dokładnymi wysokościami na jakich samolot sie w danym miejscu (PRZY JAKIEJ ULICY !!) znajduje. To jest o tyle lepsze narzędzie od jakichś map, że nie wymaga umiejętności kartograficznych.

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 19:30, 21 Mar 2006    Temat postu:

chavez napisał:
Wiesz ATCO, jeśli nawet są opublikowane te trasy, to nie z dokładnymi wysokościami na jakich samolot sie w danym miejscu (PRZY JAKIEJ ULICY !!) znajduje. To jest o tyle lepsze narzędzie od jakichś map, że nie wymaga umiejętności kartograficznych.


A co taki terrorysta może zrobić z informacją, że w tej chwili samolot X jest nad ulicą Y na wysokości Z? Myślę, że nic. Aby zestrzelić samolot X potrzeba czegoś znacznie więcej. A ci, którzy planują zamach terrorystyczny z pewnością potrafią czytać różne mapki. Ta z linku im się nie przyda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 19:55, 21 Mar 2006    Temat postu:

nie no, trafić w budkę z kebabem ze stingera zamiast w samolot tylko dlatego, że są duże lagi na łączu internetowym... to przesada, rakiety są za drogie.

no a podejścia na ILS są chyba bardzo precyzyjne i publicznie dostępne.

nie wiem, czym się chavez dziwisz. 95% widocznych działań antyterorystycznych polega na rozmaitych demonstracjach. całe te cyrki w wawie z el alem, przecież to tylko demonstracja, skuteczność tych działań w razie czego jest bliska żadnej. to ma odstraszać wariatów, tak mi się wydaje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcino2




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBK

PostWysłany: Wto 20:25, 21 Mar 2006    Temat postu:

terroryta jak będzie chciał zestrzelić samolot to i tak to zrobi... nie pomogą żadne zabezpieczenia Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Wto 21:49, 21 Mar 2006    Temat postu:

Togal napisał:
A co taki terrorysta może zrobić z informacją, że w tej chwili samolot X jest nad ulicą Y na wysokości Z? Myślę, że nic. Aby zestrzelić samolot X potrzeba czegoś znacznie więcej. A ci, którzy planują zamach terrorystyczny z pewnością potrafią czytać różne mapki. Ta z linku im się nie przyda.


Może sobie z dziecinną łatwością zaplanować w którym momencie jego furgonetka ma się znaleźć na ulicy X, aby dany samolot zestrzelić nawet nie zatrzymumjąc furgonetki (czytaj nie przebywać w miejscu akcji ani sekundy dłużej niż trzeba) i elegancko się ulotnić, i czy lepiej to zrobić na ulicy X czy może V, gdzie samolot już będzie niżej.
W ten sposób moim zdaniem nie trzeba być nawet mądrym terrorystą, wystarczy być terrorystą-baranem i narzędzia dla takowych są dostarczane, to mnie właśnie dziwi, w kontekście tego że normalnym ludziom się zdjęć zabrania robić i się ich przegania.

Masz rację MarcinJ że 95% tych działań to jest zwykła szopka, żeby pokazać że coś się robi, a ma to jeszcze pewnie drugie dno, moim zdaniem nie chodzi o terroryzm tylko o trzymanie narodu za morde, a terroryzm to pretekst do wielu fajnych możliwości.

I masz Marcino2 również rację że terrorysta jak będzie chciał to i tak zrobi co ma zrobić, tym bardziej mnie dziwi przeganianie spotterów spod płotu jak domorosły terrorysta nie musi nawet pojawiać się na lotnisku żeby zaplanować sobie coś głupiego. Przecież ten airport monitor, bo tak się nazywa ten produkt, może mieć każde lotnisko, nie każde chce, a więc jest to napewno produkt dopuszczony przez FAA i przez rząd USA.

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:57, 21 Mar 2006    Temat postu:

chavez napisał:

Może sobie z dziecinną łatwością zaplanować w którym momencie jego furgonetka ma się znaleźć na ulicy X, aby dany samolot zestrzelić nawet nie zatrzymumjąc furgonetki (czytaj nie przebywać w miejscu akcji ani sekundy dłużej niż trzeba) i elegancko się ulotnić, i czy lepiej to zrobić na ulicy X czy może V, gdzie samolot już będzie niżej.
W ten sposób moim zdaniem nie trzeba być nawet mądrym terrorystą, wystarczy być terrorystą-baranem i narzędzia dla takowych są dostarczane, to mnie właśnie dziwi, w kontekście tego że normalnym ludziom się zdjęć zabrania robić i się ich przegania.


wiesz, ja myślę, że i tak większości zamachowców jest obojętne co ustrzelą (jak polują na daną osobę, to jednak strącanie samolotu nie jest najłatwiejszym sposobem). więc ich specjalnie "dany" samolot nie interesuje.

chavez napisał:

Masz rację MarcinJ że 95% tych działań to jest zwykła szopka, żeby pokazać że coś się robi, a ma to jeszcze pewnie drugie dno, moim zdaniem nie chodzi o terroryzm tylko o trzymanie narodu za morde, a terroryzm to pretekst do wielu fajnych możliwości.


u USA pewnie tak. u nas to raczej kwestia dowartościowania siebie. wcale nie w przenośni. przecież to jest spora kasa. bardzo spora. pensje panów z SOL to pestka zapewne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 22:45, 21 Mar 2006    Temat postu:

chavez napisał:
Togal napisał:
A co taki terrorysta może zrobić z informacją, że w tej chwili samolot X jest nad ulicą Y na wysokości Z? Myślę, że nic. Aby zestrzelić samolot X potrzeba czegoś znacznie więcej. A ci, którzy planują zamach terrorystyczny z pewnością potrafią czytać różne mapki. Ta z linku im się nie przyda.


Może sobie z dziecinną łatwością zaplanować w którym momencie jego furgonetka ma się znaleźć na ulicy X, aby dany samolot zestrzelić nawet nie zatrzymumjąc furgonetki (czytaj nie przebywać w miejscu akcji ani sekundy dłużej niż trzeba) i elegancko się ulotnić, i czy lepiej to zrobić na ulicy X czy może V, gdzie samolot już będzie niżej.


Laughing

chavez, nie pisz takich rzeczy proszę, bo ktoś "mądry" z "mądrej gazety" przeczyta i specjalne służby gotowe poodbierać nam lornetki i zakazać publikowania on-line arrivals and departures. Gdybym miał dostęp do stringerów i kiepski humor, to żaden samolot nie wylądowałby jutro na EPPO na 29. I nie potrzebowałbym furgonetki ani internetowego linku. Co najwyżej wygodny leżak z IKEA i kilka Żywców.
A jeśli interesowałby mnie tylko samolot X to ....też bym sobie poradził.
Nie dajmy się zwariować..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 22:49, 21 Mar 2006    Temat postu:

chavez napisał:

Może sobie z dziecinną łatwością zaplanować w którym momencie jego furgonetka ma się znaleźć na ulicy X, aby dany samolot zestrzelić nawet nie zatrzymumjąc furgonetki (czytaj nie przebywać w miejscu akcji ani sekundy dłużej niż trzeba) i elegancko się ulotnić, i czy lepiej to zrobić na ulicy X czy może V, gdzie samolot już będzie niżej.
W ten sposób moim zdaniem nie trzeba być nawet mądrym terrorystą, wystarczy być terrorystą-baranem i narzędzia dla takowych są dostarczane,


Straszne bzdury tow.Chavez wypisujesz, nie wiem czy sie smiac czy plakac.

Po pierwsze to co widzisz na tym monitorze jest opoznione w stosunku to realu o dobre 3-6 minut, ale t wogole nawet jest malo wazne. Po drugie chyba nigdy nie byles kolo duzych lotnisk jak JFK, SFO, czy ORD. Nie musisz miec zadnych takich internetowych "narzedzi" - wystarczy ci sie ustawic w paru dobrze znanych punktach, 100 metrow od ogrodzenia lotniska i masz nad soba nieprzerwany strumien samolotow, startujacych lub ladujacych. Mozesz sobie dokladnie zobaczyc kto leci i jaki typ samolotu, zaden laptop mi do tego nie jest potrzebny. I sa to miejsca gdzie nikt ci nie bedzie odganiac i samoloty sa juz bardzo nisko. Jak Tomek pisze wyzej bardzo latwiutko jest skierowac i wycelowc Stingerem - nawet to mozna zrobic bedac 5-10km od lotniska. Te twoje patetyczne uwagi o trzymaniu narodu za "morde" albo ze "normalnym" ludziom sie niepozwala robic fotek swiadczy tylko o twojej kompletnej ignorancji jak to teraz hula w USA. Pojdz sobie na airliners.net i zobacz ilu spotterow krazy wokol lotnisk w USA i jakie zblizenia osiagaja - nawet robia to z powietrza lecac nad glownym pasami w LAX w malych samolotach. Ja tydzien temu stalem przy samym ogrodzeniu lotniska KSFO, kamery nie mialem, dlugo stalem i jakos nikt sie nigdy kolo mnie nie zatrzymal aby odganiac (nie stalem przyt samym plocie - bo kiepsko widac tylko jakies 10 metrow od niego). Po trzecie podnies 4 litery i przlec do USA -zaprowadze cie na lotniska gdzie laduja rozne ciekawe awionetki , nawet odrzutowe gdzie mozesz sobie swobodnie krazyc wokol tych samolotow na plycie lotniska, dotykac samolotow i nikt ci nic nie powie - pokarz mi takie lotnisko w Europie. Na twoim miejscu bym sie zajal "swobodami obywatelskimi" w Europie i na co tam sie pozwala lub nie, zwlaszcz jak chodzi o lotnictwo malych samolotow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Śro 1:50, 22 Mar 2006    Temat postu:

Wiesz Slepowron , prawdu karzesz. Moze na ORD czy LAX nie da sie tak blisko plotu podejsc , ale bylem na lotnisku w Waukegan (podejscie VFR) - KUGN - i tak rzeczywiscie mozna wejsc na plyte czy na miejsce gdzie stoja samoloty i sobie poogladac. Fajna sprawa. Gorzej jakbys sie chcial do pasa zblizyc to juz jakies sluzby samochodem sie zbliza - ale ktoby tam po pasie lazil.
Wracajac do obserwacji za pomoca softu to jest jescze taka konfiguracja : laptop + skaner + antena (nie musi byc zewnetrzna) + program acarsd albo wacars. Sledzisz samoloty ktore maja aktywny acars (aircraft comunication adresing and reporting system) i jak masz mape rejonu w ktorym sie znajdujesz to wszystko ladnie widac (a niekiedy slychac bo w depeszach acars jest tez przenoszony dzwiek). Dziala to na takiej zasadzie ze w depeszach acars podawane jest polozenie samolotu i w porozumieniu z mapa ktora posiadasz (szerokosc i dlugosc geograficzna) jest to nanoszone i dokladnie wiadomo gdzie on jest w czasie rzeczywistym (depesze wysylane sa co 2-3 minuty).
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin