Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytanie o lądowisko
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 23:55, 20 Wrz 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:

swoją drogą nigdy nie siedziałem za joystickiem zamiast wolantu..i to w lewej dłoni - groźnie to brzmi Smile muszę poszukać opinii także na ten temat...

No to masz moja pierwsza opinie ... dla licencjowanego pilota nie ma zadnej roznicy. Ja przeszedlem caly kurs na PPL i zawsze trzymalem wolant (yoke) w takiej C172 w lewej rece. Tak cie ucza od 1-ej lekcji - lewa reka na sterze, prawa na przepustnicy. Czy ta lewa reka jest na drazku czy na wolancie - dla mnie wsio rawno. Wyobraz sobie ze prowadzisz auto i sterujesz lewa reka a prawa masz na biegach - bardzo podobna sytuacja. Popytaj innych pilotow (cywilnych) - zapwniam cie ze odpowiedza tak samo. Gdyby mi teraz ktos kazal trzymac joystick w prawej rece to musialbym sie przyzwyczaic ... Wink
Cytat:
1,1 mln to już dla mnie przesada

Nie mozna porownywac takiej Columbii z Malibu - to inna klasa samolotu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Czw 0:00, 21 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 0:00, 21 Wrz 2006    Temat postu:

no w sumie racja - przecież na swoich pierwszych godzinach za wolantem też mnie tak uczono Smile

a tak off-topic - jak to jest przy takich samolotach z dodatkowymi zbiornikami paliwa? możliwe?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 0:05, 21 Wrz 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:
a tak off-topic - jak to jest przy takich samolotach z dodatkowymi zbiornikami paliwa? możliwe?

Czy twoi pasazerowie wytrzymaja ponad 6 godzin bez ubikacji? Zastanow sie nad tym przyziemnym problemem. Obecnie Columbia 350 moze leciec bez przerwy przez 6 godzin i to bez dodatkowych zbiornikow. Dodatkowe zbiorniki tylko montujesz w takich samolotach jak robisz "ferry" i musisz leciec np. przez ocean. Wtedy takie zbiorniki montujesz na tylnych siedzeniach (zamiast pasazerow oczywiscie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 0:09, 21 Wrz 2006    Temat postu:

nie nie - pytalem raczej w kontekscie t206- max 3,5h lotu to raz, a dwa tak z ciekawosci co do lotu przez atlantyk.

wlasnie sciagnalem POH do columbii 350 - ponad 400 stron skanowania mam Smile jednoczesnie robiac tlumaczenie programu o rzucaniu palenia Very Happy milo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 0:22, 21 Wrz 2006    Temat postu:

Loty przez Atlantyk - hmmm, troche ryzyka lecac takimi samolotami. Musisz miec specjalny "survival gear", wysokie koszta, to jest dla takich co to maja tysiace godzin wylatanych. Tak, Cessna ci moze wmontowac specjalne zbiorniki na tylnych siedzeniach (sikac bedziesz do butelki). Ja wole kupic bilet na powiedzmy British Airways. Nie probowalbym lotu przez Atlantyk na samolocie gorszym niz Malibu ktory ma anti-ice, pressurization, etc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 18:53, 21 Wrz 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:
No teoretycznie tak. Aczkolwiek sam nie wiem - jakoś 6 miejsc mnie kusi, żeby zabrać żonę, dziecko i nawet rodziców i wyskoczyć do Palermo na weekend na przykład. Nie chcę mieć pudełka w którym wysiedzę ramię w ramię 2 h max ściskając się z innymi.
Głównie o to mi chodzi - świat rodzinie pokazać. Sam widziałem choć trochę - z ryanem jako cabin crew latałem przez prawie półtora roku. A moi rodzice w życiu samolotu nie widzieli, ani za granicą nie byli.

A jeżeli warunki finansowe nadal będą polepszać się jak teraz - nie widzę powodu nie zasponsorowania kogoś z pasją - czy to kuzyna, czy też nawet kogoś z forum - i zaproponowania ścieżki zawodowej od 0 przez PPL, CPL do instruktora... i ew. otwarcia FTO - oczywiście to wszystko dalekosiężne gdybanie - ale teoretycznie też możliwe.

Przejrzę te które sam podałeś - ale przynajmniej 4 w miarę comfortable seats to chciałbym mieć.... jakiś pomysł?

Pozdrawiam


Kup sobie antka-w konfiguracji ciasnej masz 12 miejsc,w GA-7 wygodnych i minibar a w obu wersjach toaletę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 19:03, 21 Wrz 2006    Temat postu:

heh dobre Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 20:02, 21 Wrz 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:
wlasnie sciagnalem POH do columbii 350 - ponad 400 stron skanowania .

Fajnie ze taka rzecz jest teraz latwo dostepna.
Moze i 428 strony ale jak wyrzucisz wszystkie puste lub spisy tresci i "legal stuff" to zostanie mniej niz polowe. Przyjemnej lektury - jak czegos nie wiesz lub nie rozumiesz to pytaj Very Happy

A tak na marginesie - jak zdecydujesz sie na Columbie to jestes mi winny obiad w dobrej restauracji - pomysl ile forsy ci zaoszczedzilem Laughing Jak zdecydujesz sie na cokolwiek innego niz T206 tez jestes mi winny obiad - moze juz nie w takiej dobrej restauracji Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 20:36, 21 Wrz 2006    Temat postu:

heh slepowron - wybierz port lotniczy,a tam i obiad stanie się rzeczywistością.

poh do columbii jest na stronie - szok - u nikogo innego tego nie znalazłem. przeglądałem wczoraj ogłoszenia z używanymi Mirage-ami, teoretycznie można go trafić już za 500-600k zaledwie dwuletniego. Ale jak jest z awioniką w nim w porównaniu do columbii?

pytam prosto - bo nie jestem specjalistą, więc każda opinia jest welcome.

pomijając puste nabijanie postów pisząc o Antku Razz

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 20:58, 21 Wrz 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:
Ale jak jest z awioniką w nim w porównaniu do columbii?

jak widzisz uzywanego Mirage to naogol jest tam dokladnie opisane jaka ma awionike. Oczywiscie nowe Mirage maja super awionike - Piper uzywa wylacznie Avidyne-Entegre we wszystkich swoich obecnie montowanych samolotach. Nie wiem czy 2-letni Mirage bedzie juz mial ta awionike - jak mowilem, zawsze w ogloszeniu powinno to byc napisane. 2-letni samolot to jest nic (praktycznie nowy) - az sie dziwie ze mozesz dostac za taka cene. Nawet 5 letni samolot jest uwazany za bardzo swiezy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 21:05, 21 Wrz 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

tu jest dwuletni Mirage ale cena wynosi $900,000.
Awionike ma troche starsza ale tez "glass".

Pamietaj o kosztach utrzymania samolotu, ubezpiecznia, itp. Mam nadzieje ze myslisz realistycznie w stostunku do swoich zasobow finansowych. Co z tego jak kupisz jak nie bedzie ciebie stac na latanie Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Czw 21:08, 21 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 21:08, 21 Wrz 2006    Temat postu:

fakt - wygląda na starszą, ale i tak fantastycznie.

jednak w porównaniu do columbii powiedzmy - gdzie mogę się spodziewać wyższych kosztów utrzymania - jakie cechy pipera o tym decydują?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 21:17, 21 Wrz 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:
gdzie mogę się spodziewać wyższych kosztów utrzymania - jakie cechy pipera o tym decydują?

wiekszy 6-cylindrowy silnik z dual intercooled-turbo - duzo drozszy we wszystkim.
Cisnienie w kabinie, cala pressurization - $$$
chowane podwozie - $$$
Ubezpiecznie - $$$

Pownienes sie zaznajomic z czyms co sie nazywa "direct operating cost" - czyli koszt uzycia samolotu na godzine lotu (paliwo, olej, naprawy, amortyzacja silnika). Jest tez tzw. " indirect operating cost" - czyli koszt hangarowania, ubezpieczenia, przegladow - za to placisz bez wzgledu czy latasz czy nie. Takie liczby mozesz znalezc dla kazdego samolotu - to ci da obraz ile $$$ bedziesz potrzebowac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 21:36, 21 Wrz 2006    Temat postu:

no ok.
przerazaja mnie troszke tak znacznie wyzsze koszty, jako ze moj stan finansowy opiera sie o niebywale ryzykowna prace..
ale z drugiej strony... czy taka columbia to samolot raczej na trasy poznan-stansted czy poznan-rzeszow... chodzi mi o sprawnosc, czas, bezproblemowosc przelotu no i wygode uzytkownika, wzglednie pasazerow. czy to nie jest tak jakby zapakowac sie w 125p i smignac do paryza..?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 21:54, 21 Wrz 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:

ale z drugiej strony... czy taka columbia to samolot raczej na trasy poznan-stansted czy poznan-rzeszow...

Niestety to zalezy od uzytkownika. Ja bym taka Columbia do Indii smialo dolecial, inni biora ja przez Atlantyk, a kto inny do niej by nie wsiadl nawet na trasie Warszaw-Krakow. Gusta i wymagania ludzi - na to formuly nie ma. Ja widze ze jestes troche "greenhorn" w tej branzy i nie bardzo nawet wiesz co chcesz i w co sie pakujesz. Orientowanie se w podstawowych kosztach utrzymania samolotu to tu ABC. Sa tacy platni specjalisci-agenci od kupowania samolotu (nowego/uzywanego) ktory moga ci te sprawy naswietlic i udzielic fachowej rady. Jak to sie mowi po angielsku "you have to do your homework" - wydaje mie sie ze ty nawet nie zaczales tej pracy domowej odrabiac, powodzenia - to przyjemna praca domowa Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin